Heb een Toyota Aygo X , flex lease uit 2024.
Wil nu de auto inruilen voor een Yaris, maar dat kan nu ineens niet !
Dit vanwege een BKR registratie !
Jah, gek hé, de Aygo staat geregistreerd, natuurlijk !
Maar zover kijken ze bij Toyota helaas niet.
Aanvraag afgewezen ivm BKR registratie ?
Hoezo flex lease ????
Sterke punten Helaas geen !
Zwakke punten Zet de juiste mensen op de juiste plaats, mensen die het snappen, hoe flex lease werkt.
Ze snappen er zelf helemaal niets van.
Heb een Toyota Aygo X , flex lease uit 2024.
Wil nu de auto inruilen voor een Yaris, maar dat kan nu ineens niet !
Dit vanwege een BKR registratie !
Jah, gek hé, de Aygo staat geregistreerd, natuurlijk !
Maar zover kijken ze bij Toyota helaas niet.
Aanvraag afgewezen ivm BKR registratie ?
Hoezo flex lease ????
Sterke punten Helaas geen !
Zwakke punten Zet de juiste mensen op de juiste plaats, mensen die het snappen, hoe flex lease werkt.
Ze snappen er zelf helemaal niets van.
Bij aanvraag van ev6 gt gaat alles fout. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Afspraken en dingen die besproken zijn worden niet neergezet en mag je weer bij een andere persoon weer vooraf aan uitleggen.
2 maal toe akkoord gekregen om vervolgens zonder overleg de aanvraag weer bij 0% neer te zetten.
Laatste keer heb ik telefonisch akkoord gekregen en via de email, meneer zei dat de financiele afdeling later die dag uiterlijk dag erna mij een mail met bevestiging stuurt. Deze komt niet en neem zelf maar weer contact op. Weer voor de zoveelste keer alles moeten uitleggen om weer van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Uit eindelijk word ik na pijn en moeite doorgestuurd naar manager rick, welke mijn aanvraag alsnog afwijst om mijn ploegentoeslag? Terwijl dit gewoon in de berekening is meegenomen en akkoord is bevonden. Private lease auto die ik nu heb zou ik afkopen en dat is ook geen probleem. Rick ziet dat anders wat ik erg appart vind. Eerst 2 maal akkoord gekregen om vervolgens na zelf navragen geweigerd te worden want arval heeft zelf niet meer gebeld, ik moest continu zelf erachter aan.
Tevens bij Rick neergelegt dat ik het echt niet netjes vind dat ik eerst 2 maal akkoord krijg om vervolgens later alsnog geweigerd te worden. Volgens Rick mogen zij geen akkoord geven maar waarom doen ze dat dan wel en zeggen er verder niets bij. Kortom ik word 2 maal blij gemaakt met een akkoord om vervolgens zelf erachter te moeten komen dat de aanvraag voor zoveelste keer op 0% staat. Ik ben zelf niet verwittigt en moest hier zelf achteraan gaan. Ik heb aangegeven dat ik dit echt niet vind kunnen maar Rick vond het erg lachwekkend. Enorm jammer hoe jullie hiermee omgaan en mij tot 2 keer akkoord geven om het weer in te trekken zonder overleg. En erg jammer dat Rick hier om moet lachen. Vind ik niet manager waardig...
Sterke punten Hebben ze niet
Zwakke punten Slechte communicatie, afspraken worden niet vastgelegt, word van kastje naar de muur gestuurd. Valse beloftes
De gehele termijn niet gehoord van MrG, netjes schades gemeld.
Maar bij inname mag je de verliezen die ze maken op de model 3 betalen.
De auto leverde na inname een rekening op van E3500. Als je daarover klaagt krijg je te horen dat er ook ineens veel schades aan het interieur zijn, die niet zijn doorberekent. Complete onzin natuurlijk. Van een auto die bijna 6 jaar in de lease zit mag je verwachten dat er wat butsen of kleine krasjes zijn. De auto is binnen een paar dagen gewisseld van eigenaar en wordt geveild (maar vast niet gerepareerd) . Erg jammer. Die fout maak je maar een keer.
Zwakke punten Customer service, reageren op mails en inname beleid
Ongelooflijke nalatigheid en totaal gebrek aan verantwoordelijkheid bij Justlease en Broekhuis Volkswagen Haarlem.
In december 2024 heb ik mijn private leaseauto in ontvangst genomen – waarvoor ik specifiek had betaald voor all season banden. Wat blijkt? De auto is geleverd op zomerbanden. Pas in april 2025 ontdek ik dit, en dan begint een eindeloze lijdensweg van beloftes, stiltes, en slechte communicatie.
Meerdere keren heb ik zelf contact moeten opnemen, want zowel Justlease als Broekhuis kwamen hun afspraken niet na. De banden zijn pas in mei omgewisseld — nadat ik in de winter, met mijn vrouw en 5-jarige kind, naar Duitsland ben gereden met totaal ongeschikte banden. Onveilig en onverantwoord.
Alsof dat nog niet genoeg is, bleek ook de onderhoudsbeurt van de auto al bijna een jaar oud bij levering. Ook dát moest ik zelf regelen.
Tot op heden heb ik géén compensatie ontvangen, ondanks meerdere verzoeken en duidelijke documentatie. Geen enkele organisatie die klantveiligheid zo nonchalant behandelt, verdient het vertrouwen van consumenten.
Zeer teleurgesteld en diep verontrust. Ik raad iedereen af om met deze partijen in zee te gaan.
Ongelooflijke nalatigheid en totaal gebrek aan verantwoordelijkheid bij Justlease en Broekhuis Volkswagen Haarlem.
In december 2024 heb ik mijn private leaseauto in ontvangst genomen – waarvoor ik specifiek had betaald voor all season banden. Wat blijkt? De auto is geleverd op zomerbanden. Pas in april 2025 ontdek ik dit, en dan begint een eindeloze lijdensweg van beloftes, stiltes, en slechte communicatie.
Meerdere keren heb ik zelf contact moeten opnemen, want zowel Justlease als Broekhuis kwamen hun afspraken niet na. De banden zijn pas in mei omgewisseld — nadat ik in de winter, met mijn vrouw en 5-jarige kind, naar Duitsland ben gereden met totaal ongeschikte banden. Onveilig en onverantwoord.
Alsof dat nog niet genoeg is, bleek ook de onderhoudsbeurt van de auto al bijna een jaar oud bij levering. Ook dát moest ik zelf regelen.
Tot op heden heb ik géén compensatie ontvangen, ondanks meerdere verzoeken en duidelijke documentatie. Geen enkele organisatie die klantveiligheid zo nonchalant behandelt, verdient het vertrouwen van consumenten.
Zeer teleurgesteld en diep verontrust. Ik raad iedereen af om met deze partijen in zee te gaan.
heb zakelijk via Athlon flex een auto geleasd.Tijdens mijn lease periode zeer lastig om überhaupt contact te krijgen met Athlon flex. Dit meerdere keren aangegeven bij collega’s. Ik kreeg altijd te horen dat dit inderdaad zo is maar er niks aan te doen was omdat dit een aparte afdeling betreft. Soms pas na weken contact. Heden heb ik de auto ingeleverd en kreeg ik na een paar weken een factuur van schade aan de auto (€150,-). Dit bleek om hagelschade van het dak te gaan. Ik heb gevraagd om foto’s voor mijn lease periode maar deze konden echter niet worden toegestuurd. Het is dus niet duidelijk of dit al aanwezig was of tijdens mijn periode tot stand is gekomen. En ook niet of dit na aflevering is gebeurd. Nu 3/4 maanden later krijg ik nog een factuur (€60,-) zogenaamde schoonmaakkosten zonder foto’s en zonder opmerkingen. Ik heb hier contact over opgenomen en er was verder niks bekend over welke schoonmaakkosten dit zou gaan. Op deze manier probeert Athlon je na de lease periode nog kosten in de schoenen te schuiven. Kies alsjeblieft voor een ander bedrijf waar je wel de service en professionaliteit krijgt waar je voor betaald!!
Ik schrik van bovenstaande verhalen het blijkt dus erg veel voor te komen dat er opeens zogenaamde kosten in rekening worden gebracht.
Sterke punten Na lease periode opeens aan komen met zogenaamde kosten om mensen op deze manier op te lichten.
Zwakke punten Geen communicatie mogelijk
Slecht bereikbaar
Na weken wederhoor
Op alle mogelijke manieren proberen de klanten extra kosten te laten betalen
Ik heb sinds januari geprobeerd duidelijkheid te krijgen over een eindfactuur met hoge bedragen, die zonder uitleg van mijn rekening zijn afgeschreven. Er is nooit een schadecontrole uitgevoerd bij het inleveren van de auto, en tóch kreeg ik schadeposten doorberekend — zelfs dubbel.
Contact met Arval is traag, onduidelijk en frustrerend. Mails blijven weken onbeantwoord en je wordt als klant aan je lot overgelaten. Als gevolg van hun onzorgvuldige communicatie zit ik nu met een onterechte BKR-registratie, terwijl ik altijd op tijd heb betaald.
Als ik andere reviews lees, zie ik dat dit helaas vaker gebeurt. Ik raad iedereen aan heel voorzichtig te zijn met dit bedrijf. Wat mij betreft nooit meer Arval.
Communicatie zeer slecht. van het kastje naar de muur gestuurd worden, leas van 4 jaar binnen 3 jaar afgelost. Maar geen nieuwe financiering geven ondanks geen bkr altijd netjes betaald, maar door een automatische systeem wat zegt dat ik heb trug geboekt, maar wel meteen daarna betaald heb door het door geven van een verkeerd rekening nummer, zo gaan ze dus met klanten om. Let op mensen leees altijd eerste alle reviews voor je in zee gaat heb ik niet van geleerd van er is wel heel veel nare verhalen te vinden op het internet kan geen toeval zijn
8 jaar een auto geleased via Justlease. In het begin geen problemen. Maar na de overname door Arval enkel nog ellende...
Foute facturen, onserhoud dat niet uitgevoerd kan worden omdat de administratie bij Arval niet op otde is. Telefonisch lastig bereikbaar en afspraken worden niet nagekomen. Op mails wordt soms niet gereageerd.
Bij inlevering auto gaan ze met een loop kijkem op krasjes, putjes of oneffenheden. De auto is 8 jaar oud, dan kun je geen splinternieuwe auto terug verwachten.
Maar bij Arval (Justlease) dus wel.
Mijn advies is om niet in zee te gaan met Justlease /Arval.
Dit was voor mij eens, maar nooit weer.
1 ster is nog veel. Proberen je geld af te troggelen op het moment dat je je gebruikte leaseauto komt inleveren. Nog nooit zo'n slechte leasemaatschappij meegemaakt. 5 jaar een Tesla via hun gereden en voor de slechte lak van Tesla en gebruikersschade willen ze 2130,00 euro ontvangen!! Zelfs schade op velgen, wat normaal is na 5 jaar belasten ze je 500,00 euro voor. Krankzinnig slechte organisatie, doe het niet en ga naar een andere leasemaatschappij waar je normaal behandeld wordt.
Zwakke punten Oplichters, onredelijk, totaal niet klantvriendelijk, wat een organisatie.
In het begin was Mister Green erg toeschietelijk en goede communicatie. Na aflevering werd dat minder, er moest opeens bijbetaald worden voor de trekhaak (zat wel al in de bestelling),
Daarna weinig tot geen communicatie inzake de auto. Wel mails dat je kon investeren in Mister Green, dat je een 2e hands Tesla bij hun kan kopen, dat je private lease via hun kan doen, etc. Dus niets waar een zakelijke leaserijder op zit te wachten.
Als je dan onderhoud laat doen (na 2,5 jaar filters vervangen, ruutenwisserbladen vervangen) duurt het ineens heel lang voordat ze goedkeuring geven voor een noodzakelijke reparatie ( terwijl je er flink geld brengt). En van een oud-collega begrepen dat ze zeer kritisch zijn bij inname, o.a. op de velgen.
Volgende keer weer een auto via een andere leasemaatschappij.
Sterke punten Zeer reactief als je nieuwe klant bent, Tesla verhaal verkondigen.
Zwakke punten Communicatie onderhoud ( kan ze ook geld besparen als zaken onder garantie vallen). Prijzen maximaal verhogen gedurende contract.
Ruim 2 jaar ben ik nu klant bij Justlease en ik kan stellen ik er grote spijt van heb. Hieronder zal ik dit kort toelichten.
1) Heeft geadverteerd met foutieve prijzen.
2) Afspraken worden vaker dan eens niet nagekomen.
3) Er worden onterecht en/of verkeerde bedragen afgeschreven.
4) Als de klantenservice het even niet weet, wordt er zonder pardon maar een (oneerlijk) antwoord verzonnen.
5) Informeert onvolledig over haar klachtenprocedure.
6) Reageert stelselmatig niet op klachten, rechtstreeks niet en zelfs niet via het ODR.
7) Komt niet opdagen bij een zitting van de geschillencommissie.
Voetnoot bij punt 7:
De commissie kan begrip opbrengen voor de ergernis die dit oplevert. De mate van klanttevredenheid is echter in juridisch opzicht geen maatstaf voor de vraag of gronden bestaan om een bestaande leaseovereenkomst te ontbinden of op een andere wijze kosteloos te mogen beëindigen.
Zoek je een plek om een auto te leasen, kijk gerust even verder. Bedenk goed met wie je in zee wilt gaan!
aanvraag Toyota Yaris private lease\\r\\ngoedgekeurd,bedenktijd van 2 weken\\r\\nbedenktijd verloopt op 16-01-2025\\r\\nop 20-01-2025 een actie met 1e jaar 60 euro korting per maand\\r\\neven bellen,helaas pech gehad\\r\\neen boos mailtje,helaas pech gehad\\r\\nje zou toch verwachten dat ze pro-actief zijn en je even een\\r\\nmailtje sturen met deze actie,je hebt immers net een aanvraag gedaan\\r\\nen je zit nog in je bedenktijd\\r\\nzeer slechte service,er wordt gewoon 720 euro door je neus geboord\\r\\nvanwege 4 dagen!!
Wilt u even 1500 euro betalen?!
Tot 2 jaar naar tevredenheid een lease auto gereden van Justlease. Nu is de elektromotor stuk gegaan, omdat Peugeot blijkbaar niet weet hoe ze een auto moeten bouwen. En omdat de garantie periode voorbij is, splitst Arval/Justlease mij de rekening in de maag te van een mooie VIJFTIENHONDERD EURO. en de reden… een zogenaamde gemiste onderhoudsinterval. Wat onzin is want de auto heeft altijd volgens service indicatie onderhoud gehad. Dat Peugeot de rekening bij Arval neergooit (omdat dit niet onder coulance zou vallen, want Peugeot kent geen kwaliteit of service meer zo blijkt) en Arval vervolgens weer bij mij omdat ze zelf niet het werk willen doen om de strijd met Peugeot aan te gaan over non conformiteit, daarvoor rijd ik geen lease. Ik weet niet of het te maken heeft met dat Justlease is over genomen door Arval, hiervoor altijd alles super geregeld. Dus mensen wees wijs, koop een degelijke auto. Geen Peugeot. En lease alsjeblieft niet, en zeker niet hier… want dat levert je een een enorme berg met zorgen. Want ze bezorgen je hier gewoon vrolijk alle rekeningen naast je vaste maandbedrag met een achteloos gemak van heb ik jou daar. Wel net voor het weekend want stel dat je het meteen moet oplossen. Vincent en Gerjan van onderhoud snappen niet hoe de algemene voorwaarden werken en blijven maar een zelfde verhaal afsteken en sturen doodleuk de factuur uit. Bedankt voor het verzieken van m’n kerst met al deze stress!
Nog een tip voor een ieder met soortgelijke problemen, weet je dat er onterecht wat geïncasseerd gaat worden, blokkeer dan de betaling vooraf al. Dan hoef je niet zelf achter je geld aan. Je kan ook een rode kaart invullen, zodat ze helemaal niet meer kunnen afschrijven.
Zwakke punten Onterecht honderden euroâs extra incasseren willen.
Goede dag. Ik lees hier vreselijke reviews wat mij de rilling geeft. Ik heb jullie 3 maals gebeld om de incasso moment 2 weken later te laten vallen is goed zeggen jullie. Ik heb geen bevestiging ontvangen van niks en nu krijg ik een email er wordt binnen een week geïncasseerd, dit is tog maf spreken we wat fa gaan jullie tog 12de willen incasseren wat niet meer gaat. Dus ik wil mijn bevestiging en zoals afgesproken 30ste elke maand incasseren.
Anders ga ik hoger beroep doen en plus de telefoongesprekken heb ik jullie ook neem ik aan dan is het voorbij voor jullie. Iets afgesproken telefonisch en niet waargemaakt
Het ging gewoon goed tot dat wij een 2de auto erbij hebben en een nieuwe datum willen
Ik heb mijn leaseauto na vijf jaar netjes ingeleverd bij Athlon Lease, maar de service rondom mijn verzoek om een simpele dashcam-kabel te verwijderen was ronduit schandalig. Bij het inleveren wilde ik mijn eigen dashcam en bijbehorende kabel demonteren. Tot mijn verbazing bleek de kabel door iemand in de onderplaat onder het stuur verwerkt te zijn, waardoor ik deze niet zomaar kon verwijderen. Dit is ooit zonder mijn medeweten gebeurd tijdens een onderhoudsbeurt of reparatie.
Toen ik Athlon vroeg of zij konden zorgen dat de kabel verwijderd kon worden, kreeg ik een onvoorstelbaar antwoord: zij beweerden dat geen enkele beurt of garage onder hun verantwoordelijkheid opdracht had gekregen om de kabel achter de plaat te verwerken. Daarmee werd indirect gesuggereerd dat ik dit zelf zou hebben gedaan. Dit is natuurlijk absurd. Als ik het zelf erin had verwerkt, zou ik het er ook zelf uit kunnen halen!
In plaats van begrip te tonen of gewoon te zeggen dat ze helaas niets voor me konden betekenen, kregen we een soort schuldvraag-scenario waarbij ze maar bleven volhouden dat het niet door hen gedaan kon zijn. Het voelde alsof ik als klant werd weggezet als leugenaar.
Een verzoek om hulp om iets relatief kleins op te lossen werd hiermee onnodig een frustrerende ervaring. Volgende keer zou een simpele “sorry, we kunnen niets doen” al voldoende zijn geweest. Maar dit niveau van klantonvriendelijkheid is echt beneden alle peil.
Ze geven onvolledige informatie en laten de klant de financiële consequenties daarvan dragen. Het is oneerlijk en hetzelfde gevoel als opgelicht worden.
Mijn uitspraken hierboven zijn goed gedocumenteerd en worden daarom ondersteund door overvloedig bewijs.
Sterke punten Op het beleid wijzen, en in eigen voordeel draaien zijn ze sterk in.
Unsafe cars delivered and no customer service
Terrible company, delivered car with out of date car software and navigation software and then just told me to sort it out. I don't even know if the car is safe. Do not use this company if you value the safety of your family.
Sterke punten None
Zwakke punten No Customer service,unsafe cars, they breach contract and don't care
Hele slechte service
Review over Toyota Private LeaseHeb een Toyota Aygo X , flex lease uit 2024.
Wil nu de auto inruilen voor een Yaris, maar dat kan nu ineens niet !
Dit vanwege een BKR registratie !
Jah, gek hé, de Aygo staat geregistreerd, natuurlijk !
Maar zover kijken ze bij Toyota helaas niet.
Aanvraag afgewezen ivm BKR registratie ?
Hoezo flex lease ????
Sterke punten
Helaas geen !
Zwakke punten
Zet de juiste mensen op de juiste plaats, mensen die het snappen, hoe flex lease werkt.
Ze snappen er zelf helemaal niets van.
Hele slechte service
Review over Toyota Private LeaseHeb een Toyota Aygo X , flex lease uit 2024.
Wil nu de auto inruilen voor een Yaris, maar dat kan nu ineens niet !
Dit vanwege een BKR registratie !
Jah, gek hé, de Aygo staat geregistreerd, natuurlijk !
Maar zover kijken ze bij Toyota helaas niet.
Aanvraag afgewezen ivm BKR registratie ?
Hoezo flex lease ????
Sterke punten
Helaas geen !
Zwakke punten
Zet de juiste mensen op de juiste plaats, mensen die het snappen, hoe flex lease werkt.
Ze snappen er zelf helemaal niets van.
hele slechte klantenservice
Review over JustleaseBij aanvraag van ev6 gt gaat alles fout. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Afspraken en dingen die besproken zijn worden niet neergezet en mag je weer bij een andere persoon weer vooraf aan uitleggen.
2 maal toe akkoord gekregen om vervolgens zonder overleg de aanvraag weer bij 0% neer te zetten.
Laatste keer heb ik telefonisch akkoord gekregen en via de email, meneer zei dat de financiele afdeling later die dag uiterlijk dag erna mij een mail met bevestiging stuurt. Deze komt niet en neem zelf maar weer contact op. Weer voor de zoveelste keer alles moeten uitleggen om weer van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
Uit eindelijk word ik na pijn en moeite doorgestuurd naar manager rick, welke mijn aanvraag alsnog afwijst om mijn ploegentoeslag? Terwijl dit gewoon in de berekening is meegenomen en akkoord is bevonden. Private lease auto die ik nu heb zou ik afkopen en dat is ook geen probleem. Rick ziet dat anders wat ik erg appart vind. Eerst 2 maal akkoord gekregen om vervolgens na zelf navragen geweigerd te worden want arval heeft zelf niet meer gebeld, ik moest continu zelf erachter aan.
Tevens bij Rick neergelegt dat ik het echt niet netjes vind dat ik eerst 2 maal akkoord krijg om vervolgens later alsnog geweigerd te worden. Volgens Rick mogen zij geen akkoord geven maar waarom doen ze dat dan wel en zeggen er verder niets bij. Kortom ik word 2 maal blij gemaakt met een akkoord om vervolgens zelf erachter te moeten komen dat de aanvraag voor zoveelste keer op 0% staat. Ik ben zelf niet verwittigt en moest hier zelf achteraan gaan. Ik heb aangegeven dat ik dit echt niet vind kunnen maar Rick vond het erg lachwekkend. Enorm jammer hoe jullie hiermee omgaan en mij tot 2 keer akkoord geven om het weer in te trekken zonder overleg. En erg jammer dat Rick hier om moet lachen. Vind ik niet manager waardig...
Sterke punten
Hebben ze niet
Zwakke punten
Slechte communicatie, afspraken worden niet vastgelegt, word van kastje naar de muur gestuurd. Valse beloftes
krassen als verdienmodel
Review over MisterGreenDe gehele termijn niet gehoord van MrG, netjes schades gemeld.
Maar bij inname mag je de verliezen die ze maken op de model 3 betalen.
De auto leverde na inname een rekening op van E3500. Als je daarover klaagt krijg je te horen dat er ook ineens veel schades aan het interieur zijn, die niet zijn doorberekent. Complete onzin natuurlijk. Van een auto die bijna 6 jaar in de lease zit mag je verwachten dat er wat butsen of kleine krasjes zijn. De auto is binnen een paar dagen gewisseld van eigenaar en wordt geveild (maar vast niet gerepareerd) . Erg jammer. Die fout maak je maar een keer.
Zwakke punten
Customer service, reageren op mails en inname beleid
Oplichters
Review over JustleaseValse kosten in rekening gebracht inleveren auto
Werkt niet mee
Review over Hiltermann Lease GroepHelpt malafide auto bedrijf waar door ik nu als zzp de stekker er uit kan trekken willen aleen maar geld zien maar service homaa4
Zwakke punten
Niet voor hun klanten opkomen
JustLease (Arval) en Broekhuis
Review over ArvalOngelooflijke nalatigheid en totaal gebrek aan verantwoordelijkheid bij Justlease en Broekhuis Volkswagen Haarlem.
In december 2024 heb ik mijn private leaseauto in ontvangst genomen – waarvoor ik specifiek had betaald voor all season banden. Wat blijkt? De auto is geleverd op zomerbanden. Pas in april 2025 ontdek ik dit, en dan begint een eindeloze lijdensweg van beloftes, stiltes, en slechte communicatie.
Meerdere keren heb ik zelf contact moeten opnemen, want zowel Justlease als Broekhuis kwamen hun afspraken niet na. De banden zijn pas in mei omgewisseld — nadat ik in de winter, met mijn vrouw en 5-jarige kind, naar Duitsland ben gereden met totaal ongeschikte banden. Onveilig en onverantwoord.
Alsof dat nog niet genoeg is, bleek ook de onderhoudsbeurt van de auto al bijna een jaar oud bij levering. Ook dát moest ik zelf regelen.
Tot op heden heb ik géén compensatie ontvangen, ondanks meerdere verzoeken en duidelijke documentatie. Geen enkele organisatie die klantveiligheid zo nonchalant behandelt, verdient het vertrouwen van consumenten.
Zeer teleurgesteld en diep verontrust. Ik raad iedereen af om met deze partijen in zee te gaan.
Sterke punten
Afspraken niet nakomen.
Zwakke punten
Klantenservice
Afspraken
Let op! Trap er niet in!
Review over JustleaseOngelooflijke nalatigheid en totaal gebrek aan verantwoordelijkheid bij Justlease en Broekhuis Volkswagen Haarlem.
In december 2024 heb ik mijn private leaseauto in ontvangst genomen – waarvoor ik specifiek had betaald voor all season banden. Wat blijkt? De auto is geleverd op zomerbanden. Pas in april 2025 ontdek ik dit, en dan begint een eindeloze lijdensweg van beloftes, stiltes, en slechte communicatie.
Meerdere keren heb ik zelf contact moeten opnemen, want zowel Justlease als Broekhuis kwamen hun afspraken niet na. De banden zijn pas in mei omgewisseld — nadat ik in de winter, met mijn vrouw en 5-jarige kind, naar Duitsland ben gereden met totaal ongeschikte banden. Onveilig en onverantwoord.
Alsof dat nog niet genoeg is, bleek ook de onderhoudsbeurt van de auto al bijna een jaar oud bij levering. Ook dát moest ik zelf regelen.
Tot op heden heb ik géén compensatie ontvangen, ondanks meerdere verzoeken en duidelijke documentatie. Geen enkele organisatie die klantveiligheid zo nonchalant behandelt, verdient het vertrouwen van consumenten.
Zeer teleurgesteld en diep verontrust. Ik raad iedereen af om met deze partijen in zee te gaan.
Kies nooit voor Athlon
Review over Athlon Car Leaseheb zakelijk via Athlon flex een auto geleasd.Tijdens mijn lease periode zeer lastig om überhaupt contact te krijgen met Athlon flex. Dit meerdere keren aangegeven bij collega’s. Ik kreeg altijd te horen dat dit inderdaad zo is maar er niks aan te doen was omdat dit een aparte afdeling betreft. Soms pas na weken contact. Heden heb ik de auto ingeleverd en kreeg ik na een paar weken een factuur van schade aan de auto (€150,-). Dit bleek om hagelschade van het dak te gaan. Ik heb gevraagd om foto’s voor mijn lease periode maar deze konden echter niet worden toegestuurd. Het is dus niet duidelijk of dit al aanwezig was of tijdens mijn periode tot stand is gekomen. En ook niet of dit na aflevering is gebeurd. Nu 3/4 maanden later krijg ik nog een factuur (€60,-) zogenaamde schoonmaakkosten zonder foto’s en zonder opmerkingen. Ik heb hier contact over opgenomen en er was verder niks bekend over welke schoonmaakkosten dit zou gaan. Op deze manier probeert Athlon je na de lease periode nog kosten in de schoenen te schuiven. Kies alsjeblieft voor een ander bedrijf waar je wel de service en professionaliteit krijgt waar je voor betaald!!
Ik schrik van bovenstaande verhalen het blijkt dus erg veel voor te komen dat er opeens zogenaamde kosten in rekening worden gebracht.
Sterke punten
Na lease periode opeens aan komen met zogenaamde kosten om mensen op deze manier op te lichten.
Zwakke punten
Geen communicatie mogelijk
Slecht bereikbaar
Na weken wederhoor
Op alle mogelijke manieren proberen de klanten extra kosten te laten betalen
Zeer teleurgesteld in de afhan
Review over ArvalIk heb sinds januari geprobeerd duidelijkheid te krijgen over een eindfactuur met hoge bedragen, die zonder uitleg van mijn rekening zijn afgeschreven. Er is nooit een schadecontrole uitgevoerd bij het inleveren van de auto, en tóch kreeg ik schadeposten doorberekend — zelfs dubbel.
Contact met Arval is traag, onduidelijk en frustrerend. Mails blijven weken onbeantwoord en je wordt als klant aan je lot overgelaten. Als gevolg van hun onzorgvuldige communicatie zit ik nu met een onterechte BKR-registratie, terwijl ik altijd op tijd heb betaald.
Als ik andere reviews lees, zie ik dat dit helaas vaker gebeurt. Ik raad iedereen aan heel voorzichtig te zijn met dit bedrijf. Wat mij betreft nooit meer Arval.
Verschrikkelijk bedrijf
Review over Hiltermann Lease GroepCommunicatie zeer slecht. van het kastje naar de muur gestuurd worden, leas van 4 jaar binnen 3 jaar afgelost. Maar geen nieuwe financiering geven ondanks geen bkr altijd netjes betaald, maar door een automatische systeem wat zegt dat ik heb trug geboekt, maar wel meteen daarna betaald heb door het door geven van een verkeerd rekening nummer, zo gaan ze dus met klanten om. Let op mensen leees altijd eerste alle reviews voor je in zee gaat heb ik niet van geleerd van er is wel heel veel nare verhalen te vinden op het internet kan geen toeval zijn
Sterke punten
Zich zelf helemaal indekken
Zwakke punten
Mailen bellen communicatie
Ellende met Justlease
Review over Justlease8 jaar een auto geleased via Justlease. In het begin geen problemen. Maar na de overname door Arval enkel nog ellende...
Foute facturen, onserhoud dat niet uitgevoerd kan worden omdat de administratie bij Arval niet op otde is. Telefonisch lastig bereikbaar en afspraken worden niet nagekomen. Op mails wordt soms niet gereageerd.
Bij inlevering auto gaan ze met een loop kijkem op krasjes, putjes of oneffenheden. De auto is 8 jaar oud, dan kun je geen splinternieuwe auto terug verwachten.
Maar bij Arval (Justlease) dus wel.
Mijn advies is om niet in zee te gaan met Justlease /Arval.
Dit was voor mij eens, maar nooit weer.
Sterke punten
Niet zo veel
Zwakke punten
Zie mijn berucht
Slechtste lease van Nederland
Review over MisterGreen1 ster is nog veel. Proberen je geld af te troggelen op het moment dat je je gebruikte leaseauto komt inleveren. Nog nooit zo'n slechte leasemaatschappij meegemaakt. 5 jaar een Tesla via hun gereden en voor de slechte lak van Tesla en gebruikersschade willen ze 2130,00 euro ontvangen!! Zelfs schade op velgen, wat normaal is na 5 jaar belasten ze je 500,00 euro voor. Krankzinnig slechte organisatie, doe het niet en ga naar een andere leasemaatschappij waar je normaal behandeld wordt.
Zwakke punten
Oplichters, onredelijk, totaal niet klantvriendelijk, wat een organisatie.
Niet de beste
Review over MisterGreenIn het begin was Mister Green erg toeschietelijk en goede communicatie. Na aflevering werd dat minder, er moest opeens bijbetaald worden voor de trekhaak (zat wel al in de bestelling),
Daarna weinig tot geen communicatie inzake de auto. Wel mails dat je kon investeren in Mister Green, dat je een 2e hands Tesla bij hun kan kopen, dat je private lease via hun kan doen, etc. Dus niets waar een zakelijke leaserijder op zit te wachten.
Als je dan onderhoud laat doen (na 2,5 jaar filters vervangen, ruutenwisserbladen vervangen) duurt het ineens heel lang voordat ze goedkeuring geven voor een noodzakelijke reparatie ( terwijl je er flink geld brengt). En van een oud-collega begrepen dat ze zeer kritisch zijn bij inname, o.a. op de velgen.
Volgende keer weer een auto via een andere leasemaatschappij.
Sterke punten
Zeer reactief als je nieuwe klant bent, Tesla verhaal verkondigen.
Zwakke punten
Communicatie onderhoud ( kan ze ook geld besparen als zaken onder garantie vallen). Prijzen maximaal verhogen gedurende contract.
Onbetrouwbaar en oneerlijk
Review over JustleaseRuim 2 jaar ben ik nu klant bij Justlease en ik kan stellen ik er grote spijt van heb. Hieronder zal ik dit kort toelichten.
1) Heeft geadverteerd met foutieve prijzen.
2) Afspraken worden vaker dan eens niet nagekomen.
3) Er worden onterecht en/of verkeerde bedragen afgeschreven.
4) Als de klantenservice het even niet weet, wordt er zonder pardon maar een (oneerlijk) antwoord verzonnen.
5) Informeert onvolledig over haar klachtenprocedure.
6) Reageert stelselmatig niet op klachten, rechtstreeks niet en zelfs niet via het ODR.
7) Komt niet opdagen bij een zitting van de geschillencommissie.
Voetnoot bij punt 7:
De commissie kan begrip opbrengen voor de ergernis die dit oplevert. De mate van klanttevredenheid is echter in juridisch opzicht geen maatstaf voor de vraag of gronden bestaan om een bestaande leaseovereenkomst te ontbinden of op een andere wijze kosteloos te mogen beëindigen.
Zoek je een plek om een auto te leasen, kijk gerust even verder. Bedenk goed met wie je in zee wilt gaan!
720 euro genaaid
Review over Toyota Private Leaseaanvraag Toyota Yaris private lease\\r\\ngoedgekeurd,bedenktijd van 2 weken\\r\\nbedenktijd verloopt op 16-01-2025\\r\\nop 20-01-2025 een actie met 1e jaar 60 euro korting per maand\\r\\neven bellen,helaas pech gehad\\r\\neen boos mailtje,helaas pech gehad\\r\\nje zou toch verwachten dat ze pro-actief zijn en je even een\\r\\nmailtje sturen met deze actie,je hebt immers net een aanvraag gedaan\\r\\nen je zit nog in je bedenktijd\\r\\nzeer slechte service,er wordt gewoon 720 euro door je neus geboord\\r\\nvanwege 4 dagen!!
Sterke punten
niet
Zwakke punten
transparantie,eerlijkheid\\r\\nklantvriendelijkheid
Eenmalige
Review over DTC LeaseHebben de lease niet kunnen regelen
Wel eenmalige handelskosten
Zwakke punten
Eenmalige handelskosten
Hebben de leade niet kunnen regelen
Hoeveel rente?????
Review over DTC LeaseAls mensen extreem vriendelijk doen, dan weet je het vaak wel. Motorlease offerte: motorfiets kostte 18k rente over de looptijd nog eens ruim 4k.
Sterke punten
Snelle reactie, vriendelijk.
Zwakke punten
Oplichters.
Of ik even 1500 wil betalen!
Review over JustleaseWilt u even 1500 euro betalen?!
Tot 2 jaar naar tevredenheid een lease auto gereden van Justlease. Nu is de elektromotor stuk gegaan, omdat Peugeot blijkbaar niet weet hoe ze een auto moeten bouwen. En omdat de garantie periode voorbij is, splitst Arval/Justlease mij de rekening in de maag te van een mooie VIJFTIENHONDERD EURO. en de reden… een zogenaamde gemiste onderhoudsinterval. Wat onzin is want de auto heeft altijd volgens service indicatie onderhoud gehad. Dat Peugeot de rekening bij Arval neergooit (omdat dit niet onder coulance zou vallen, want Peugeot kent geen kwaliteit of service meer zo blijkt) en Arval vervolgens weer bij mij omdat ze zelf niet het werk willen doen om de strijd met Peugeot aan te gaan over non conformiteit, daarvoor rijd ik geen lease. Ik weet niet of het te maken heeft met dat Justlease is over genomen door Arval, hiervoor altijd alles super geregeld. Dus mensen wees wijs, koop een degelijke auto. Geen Peugeot. En lease alsjeblieft niet, en zeker niet hier… want dat levert je een een enorme berg met zorgen. Want ze bezorgen je hier gewoon vrolijk alle rekeningen naast je vaste maandbedrag met een achteloos gemak van heb ik jou daar. Wel net voor het weekend want stel dat je het meteen moet oplossen. Vincent en Gerjan van onderhoud snappen niet hoe de algemene voorwaarden werken en blijven maar een zelfde verhaal afsteken en sturen doodleuk de factuur uit. Bedankt voor het verzieken van m’n kerst met al deze stress!
Nog een tip voor een ieder met soortgelijke problemen, weet je dat er onterecht wat geïncasseerd gaat worden, blokkeer dan de betaling vooraf al. Dan hoef je niet zelf achter je geld aan. Je kan ook een rode kaart invullen, zodat ze helemaal niet meer kunnen afschrijven.
Zwakke punten
Onterecht honderden euroâs extra incasseren willen.
Domme houding, stug bedrijf
Review over ArvalKort samen gevat: Aartsdomme, Rare, Vervelende Auto Leasemaatschappij
Sterke punten
Euh....?
Zwakke punten
Niet klantvriendelijk, niet willen meedenken, domme aannames van medewerkers
Ik moet nog 6 jaar beide autos
Review over Hiltermann Lease GroepGoede dag. Ik lees hier vreselijke reviews wat mij de rilling geeft. Ik heb jullie 3 maals gebeld om de incasso moment 2 weken later te laten vallen is goed zeggen jullie. Ik heb geen bevestiging ontvangen van niks en nu krijg ik een email er wordt binnen een week geïncasseerd, dit is tog maf spreken we wat fa gaan jullie tog 12de willen incasseren wat niet meer gaat. Dus ik wil mijn bevestiging en zoals afgesproken 30ste elke maand incasseren.
Anders ga ik hoger beroep doen en plus de telefoongesprekken heb ik jullie ook neem ik aan dan is het voorbij voor jullie. Iets afgesproken telefonisch en niet waargemaakt
Het ging gewoon goed tot dat wij een 2de auto erbij hebben en een nieuwe datum willen
Sterke punten
Reageren niet optijd
Zwakke punten
Komen afspraken niet na
Slechte ervaring Athlon
Review over Athlon Car LeaseIk heb mijn leaseauto na vijf jaar netjes ingeleverd bij Athlon Lease, maar de service rondom mijn verzoek om een simpele dashcam-kabel te verwijderen was ronduit schandalig. Bij het inleveren wilde ik mijn eigen dashcam en bijbehorende kabel demonteren. Tot mijn verbazing bleek de kabel door iemand in de onderplaat onder het stuur verwerkt te zijn, waardoor ik deze niet zomaar kon verwijderen. Dit is ooit zonder mijn medeweten gebeurd tijdens een onderhoudsbeurt of reparatie.
Toen ik Athlon vroeg of zij konden zorgen dat de kabel verwijderd kon worden, kreeg ik een onvoorstelbaar antwoord: zij beweerden dat geen enkele beurt of garage onder hun verantwoordelijkheid opdracht had gekregen om de kabel achter de plaat te verwerken. Daarmee werd indirect gesuggereerd dat ik dit zelf zou hebben gedaan. Dit is natuurlijk absurd. Als ik het zelf erin had verwerkt, zou ik het er ook zelf uit kunnen halen!
In plaats van begrip te tonen of gewoon te zeggen dat ze helaas niets voor me konden betekenen, kregen we een soort schuldvraag-scenario waarbij ze maar bleven volhouden dat het niet door hen gedaan kon zijn. Het voelde alsof ik als klant werd weggezet als leugenaar.
Een verzoek om hulp om iets relatief kleins op te lossen werd hiermee onnodig een frustrerende ervaring. Volgende keer zou een simpele “sorry, we kunnen niets doen” al voldoende zijn geweest. Maar dit niveau van klantonvriendelijkheid is echt beneden alle peil.
Slechter kan niet
Review over ArvalAls je de mogelijkheid hebt om een andere leasingmaatschappij te kiezen, zeker doen. Arval is ronduit belachelijk.
Sterke punten
Nog niet gevonden
Zwakke punten
Traag
Bieden geen oplossing
Laten u zonder zorgen 4u in de kou wachten.
Doe geen zaken met Athlon!!
Review over Athlon Car LeaseAthlon moet je niet eens overwegen!
Ze geven onvolledige informatie en laten de klant de financiële consequenties daarvan dragen. Het is oneerlijk en hetzelfde gevoel als opgelicht worden.
Mijn uitspraken hierboven zijn goed gedocumenteerd en worden daarom ondersteund door overvloedig bewijs.
Sterke punten
Op het beleid wijzen, en in eigen voordeel draaien zijn ze sterk in.
Zwakke punten
Klant centraal zetten, logica.
Unsafe, zero customer service
Review over Athlon Car LeaseUnsafe cars delivered and no customer service
Terrible company, delivered car with out of date car software and navigation software and then just told me to sort it out. I don't even know if the car is safe. Do not use this company if you value the safety of your family.
Sterke punten
None
Zwakke punten
No Customer service,unsafe cars, they breach contract and don't care