• Hallo Karin Dijkerman,

    Na veel verspilde moeite, discussies en meerdere keren foutief geïnformeerd te zijn, richt ik mijn mail maar rechtstreeks aan u. Ik doe dit, omdat ik hoop dat u als meerdere van de klantenservice medewerkers met meer respect en zorgvuldigheid om gaat met mijn vertrouwen en mijn gegevens.

    Kort een samenvatting van de stand van zaken: Op 5 april j.l. heb ik telefonisch contact met Athlon opgenomen i.v.m. het mogelijk verlengen van het contract van mijn privé leaseauto. Op dat moment waren wij voornemend om te gaan verhuizen, waardoor we in de toekomst te maken zouden krijgen met een hypotheekaanvraag. Omdat een BKR registratie gepaard gaat, met het aanvragen van een hypotheek, heb ik voor het inwinnen van informatie, contact met Athlon opgenomen. Ik heb destijds een jongeman gesproken. Achteraf gezien, had ik al moeten leren van eerder gemaakte fouten door Athlon en ook dat betreffende telefoongesprek, schriftelijk moeten laten bevestigen, maar omdat je niet altijd van het negatieve uit wil gaan, soms te goede trouw bent, omdat iemand zeker overkomt, heb ik dat helaas achteraf gezien niet gevraagd. Gezien onze omstandigheden, heb ik de persoon in kwestie met klem gevraagd, wat de mogelijke gevolgen voor mijn BKR registratie zijn, wanneer ik het contract mogelijk nog met enkele jaren zou willen verlengen. Hierop heeft hij mij geantwoord, dat mijn BKR registratie gelijk blijft en dat deze niet verhoogd wordt. Zoals u begrijpt, was dit voor ons uiteraard een opluchting, omdat wij anders mogelijk zouden overwegen een auto te gaan kopen, omdat wij onze BKR registratie, gezien onze omstandigheden laag willen houden. Wederom, is helaas achteraf gebleken, dat de klantexpert, die ik toen telefonisch gesproken heb, niet zo’n expert blijkt te zijn. Bij het opsturen van mijn contractverlenging, heb ik uit voorzorg de voorwaarden nog eens goed doorgenomen en las ik tot mijn grote verbazing, dat wel degelijk mijn BKR registratie hoger werd.

    Om deze reden, heb ik wederom contact met Athlon opgenomen en heb ik Alexandros Sakellaris gesproken. Dit was een prettig gesprek! (Ook dat mag natuurlijk gezegd worden!). Meneer Sakellaris, begreep wat mijn punt was en heeft mijn situatie vervolgens met u besproken. Doordat, ik niet dezelfde fout weer zou willen maken, heb ik meneer Sakellaris verzocht, alle besproken informatie mij te bevestigen per mail. Eigenlijk is het te gek voor woorden, dat je in mijn beleving zo achterdochtig dient te handelen, maar kennelijk moet dit helaas de werkwijze wat betreft Athlon zijn.. Onderstaand heb ik zijn mail, ter verduidelijking bijgevoegd.

    Afgelopen periode, ben ik meerdere keren per mail of telefonisch door Athlon benaderd, om mijn contract te verlengen. Ik heb zowel per mail, als telefonisch aangegeven, dat ik gezien de omstandigheden het contract niet verleng en dat dit destijds met meneer Sakellaris en u is besproken. Ik moet zeggen, dat ik het dan ook bijzonder vervelend vind, dat ik op deze overmatige manier van communiceren, steeds mijn verhaal opnieuw moet toelichten, terwijl elke keer vermeld wordt, dat dit in jullie systeem verwerkt wordt en dat ik (inmiddels) in mijn beleving steeds lastig gevallen blijf worden. Hier ben ik verre van gediend! Tot overmaat van ramp, heb ik bij het laatste telefonische contact door Athlon, een discussie met een klantenservice medewerker gekregen, omdat hij min of meer beweert, dat hetgeen wat ik naar hem terugkoppelde niet zou kloppen, omdat dit niet in zijn systeem zou staan! Zoals u wellicht begrijpt, werd ik toen een beetje boos. Ik heb hem aangesproken op zijn gedrag, ik heb aangegeven dat ik niet meer gewenst gebeld te worden en heb het gesprek afgerond.

    Gisteren heb ik mijn auto voor een onderhoudsbeurt naar de Citroën dealer gebracht. Voor het maken van een afspraak, heb ik voortijd contact met hen opgenomen. Ik heb aangegeven, dat ik het onderhoud bij Athlon bekend zou maken, om zo mijn afspraken met Athlon netjes na te komen. Bij de Citroen dealer, is mij aangegeven dat ik dit niet hoefde te doen, omdat zij dit voor mij in orde zouden maken. Ik vond dit goede service en heb benoemd, dat wanneer er bijzonderheden zijn, zij mij dit konden laten weten. Gisteren heb ik een dag gehad, waarbij ik veel in overleg was. Aan het eind van de dag, heb ik mijn auto willen ophalen en kreeg ik de mededeling, dat de remschijven niet vervangen zijn, omdat Athlon aangegeven zou hebben, dat zij niks aan de auto zouden mogen vervangen, omdat mijn contract verlopen is en werd mij verzocht, om contact op te nemen met Athlon om mijn contract te verlengen. U begrijpt, dat mijn mond tot aan de grond open viel en ik mij daarnaast gigantisch voor het blok gezet voelde. Ik heb de medewerker daar uitgelegd, hoe de situatie is, omdat ik mij door jullie gebreken ontzettend knullig voelde, doordat het nu naar hen overkomt, alsof ik mijn zaakjes niet op orde zou hebben! Dit maakt mij niet alleen boos, maar ook ontzettend verdrietig! Ik heb naar hen teruggekoppeld, dat ik dit met jullie op zou pakken, om zo gevoelsmatig nog een beetje voor mijn eigen gerechtigheid op te kunnen komen..

    Ik heb daarom gisteren wederom contact opgenomen met Athlon… Ik sprak gisteren een medewerkster van de klantenservice, die tot mijn grote spijt helaas niet verder kon kijken dan haar systeem….. Aldus haar, zou in haar systeem vermeld staan, dat alleen een onderhoud van 5 juni goedgekeurd zou worden? En dat ik na de hypotheekaanvraag mijn contract bij jullie zou verlengen? Van beide berichten weet ik niks af en zou ik ook nooit akkoord mee gegaan zijn, gezien de afspraken die destijds met meneer Sakellaris en u gemaakt zijn. Daarnaast is de foutieve informatie ook nog eens heel onlogisch, want wanneer ik de auto nog 2/3 jaren zou willen leasen, dient de auto ook jaarlijks onderhouden te worden. Ik ben er ontzettend verbaasd over, dat er kennelijk wel foutieve informatie in jullie systeem geplaatst kan worden, maar nog steeds niet de juiste. Ik ben gisteren deels het gesprek met de betreffende klantenservice medewerkster aangegaan, maar nadat ik aangaf, dat ik heel graag een meerdere van haar zou willen spreken en ik vervolgens moest uitleggen, wat dan een meerdere van haar zou zijn, zakte mij de moed in de schoenen en heb ik het er voor gisteren maar bij gelaten.

    Inmiddels is de boosheid, frustratie, teleurstelling en onvrede zo groot, dat ik niet meer weet wat ik (met Athlon) moet! Kennelijk is de service en de kwaliteit van Athlon dermate laag, dat ik overweeg te gaan stoppen.

    Ik vind het dan ook zeer belangrijk, dat dit mailtje met alle zorgvuldigheid, die Athlon wellicht nog te bieden heeft, opgepakt wordt en ook verwacht ik een terugkoppeling vanuit u en daarnaast wellicht een nog hoger geplaatst iemand, omdat ik mij niet kan voorstellen en het bijna ook niet wil geloven, dat een gerenommeerd bedrijf als Athlon, zo met zijn klanten om gaat.

    Ik wil jullie dan ook tot slot nog terugkoppelen, waarom ik ooit overwogen heb, om te gaan leasen en dat is, zoals jullie zelf online ook beweren.. Dat jullie klanten ontzorgen. Dat de klant simpelweg alleen verantwoordelijkheid hoeft te dragen voor het tanken en daarnaast op zijn tijd, langs een garagebedrijf te gaan voor onderhoud, maar niets blijkt minder waar..

    Ik zou het erg prettig vinden, dat hierover door een leidinggevende (vandaag) telefonisch contact met mij opgenomen wordt en dat voor eens en altijd nu de beloofde oplossing gerealiseerd gaat worden.

    Ik hoor graag van u (jullie)!

    Door Anoniem op 12 november 2019 Reageer

  • Koop hier niet je scooter, er zijn vele zeer slechte reviews te vinden op google die er allemaal op duiden dat wanneer je scooter gerepareerd moet worden je simpelweg de sjaak bent.
    Mijn ervaring is precies dat.
    Ik raad het af hier je scooter te leasen

    Sterke punten
    Letterlijk helemaal NIKS

    Zwakke punten
    service, garantie , reparaties , personeel , wachttijden , prijzen , berijkbaarheid.

    Door Gerrut op 7 november 2019 Reageer

  • Wat een baggerbedrijf, één ster is al veel te veel! Telefonisch erg slecht te bereiken, service is erg ver te zoeken, mails raken zoek, beantwoorden vragen niet. Zelfs Peugeot Nederland is niet te spreken over PSA naar kan hierop helaas niets ondernemen. Wanneer je bij de directie je klacht neer wil leggen reageren ze niet, ook deze mail raakt zoek.

    Pas op met dit bedrijf! Als je er eenmaal in zit, kom je NOOIT weer van ze af!!

    Sterke punten
    Ik kan ze niet bedenken. Blijkbaar is het een financieel dagbestedingscentrum

    Zwakke punten
    - Erg slecht bereikbaar
    - Ondeskundig personeel aan de telefoon
    - Komen structureel afspraken niet na
    - Hebben geen idee wat ze aan het doen zijn
    - Reageren niet op klachten
    - Reageren niet op e-mail
    - Reageren niet op terugbel verzoeken

    Door Race Eend op 28 oktober 2019 Reageer

  • Eerlijk en oprecht advies over zowel de financiën als de auto. Goed bedrijf

    Door Johan S op 21 oktober 2019 Reageer

  • Goede service en geen op- en/of aanmerkingen op dit positief ingestelde bedrijf met dito personeel.

    Sterke punten
    klantvriendelijk en deskundig!

    Door Donny op 17 oktober 2019 Reageer

  • top service en zeker de moeite waard om te bezoeken! wat een leuk bedrijf met deskundige medewerkers en klantvriendelijke uitstraling. Goed voor elkaar

    Door Willem Roth op 17 oktober 2019 Reageer

  • wat een leuk bedrijf; op alles een dikke 10 als beoordeling!

    Door Agnes op 17 oktober 2019 Reageer

  • Het enige kritiekpunt die ik zo 1, 2, 3 kan bedenken is dat de auto's op de website meer geupdate kunnen worden.

    Door Jeffrey Pot op 16 oktober 2019 Reageer

  • wij kwamen voor een bedrijfswagen vanuit sittard. Op alle onderdelen een dikke 10. Goed geregeld ABC

    Door Sjeng op 16 oktober 2019 Reageer

  • Geen kritiekpunten, overal een voldoende

    Door Ibryamov op 16 oktober 2019 Reageer

  • 5 jaar prima service en geen problemen ,totdat de auto ingeleverd was kreeg ik mijn borg niet terug omdat ik mijn reservesleutel niet had,oke dat ze daar een bedrag voor rekenenen is terecht maar 200 euro???Ik ga contact opnemen met de geschillencomissie en consumentenbond,ik ben altijd prima geholpen alleen nu ik geen klant meer ben zijn ze ronduit onbeleefd en kortaf!!!Bedankt lease plan voor de 5 fijne jaren maar dit is toch wel weer erg jammer dat jullie zo klanten behandelen!!!

    Sterke punten
    Zolang ze je als klant hebben staan ze voor je klaar

    Zwakke punten
    Afhandeling is slecht

    Door Burgers op 15 oktober 2019 Reageer (1 reactie)

  • Ik bin goud holp’m deur dei jongens van ABC. Zie heb’m mie ain schiere auto verkocht en nog belangrieker; ik heb nait te veul betoald. Goud bezig.

    Door Jannie op 11 oktober 2019 Reageer

  • Van mezelf een ontzettend kritisch persoon maar dit bedrijf overtrof al mijn verwachting. Je weet nooit wat je aantreft in Noord Nederland natuurlijk. Maar dit bedrijf verdient echt een pluim. Professioneel en correct. keurig

    Door Cloe Verhoef op 11 oktober 2019 Reageer

  • Mijn ervaringen met dit bedrijf zijn erg positief. komen afspraken na en vragen marktconforme prijzen voor hun auto's

    Sterke punten
    marktconforme prijzen en komen afspraken na.

    Door Leo van Beek op 4 oktober 2019 Reageer

  • Klantvriendelijkheid, goedkope deals

    Sterke punten
    Klantvriendelijkheid, goedkope deals

    Door Sasa Despoto op 4 oktober 2019 Reageer

  • Ik beveel ABC Autolease aan op basis van mijn ervaringen. Transparant en netjes, zeker de moeite waard om even naar toe te rijden.

    Sterke punten
    transparant + netjes.

    Door Litaria Mari op 4 oktober 2019 Reageer

  • Klantvriendelijkheid: 10
    Deskundigheid: 10
    Persoonlijke aandacht: 10
    Prijs / Kwaliteit: 10
    Assortiment auto's: 10
    Service: 9
    Uitstraling showroom: 9
    Ontvangst: 10
    Totaal oordeel abc autolease: 10

    Sterke punten
    zie bovenstaand

    Zwakke punten
    n.v.t.

    Door Martin Naarw op 4 oktober 2019 Reageer

  • Goede service, klantvriendelijkheid, deskundigheid, uitstraling en ontvangst.

    Sterke punten
    zie bovenstaand voor de sterke punten van dit bedrijf

    Door Danny op 4 oktober 2019 Reageer

  • Bekijk zelf de site en de showroom, want in feite kan iedereen hier een auto kopen/leasen. Interessante opties op het gebied van financieren en schappelijke verkoopprijzen van de enorme voorraad auto's.

    Sterke punten
    financiering en voorraad

    Door Simon Norder op 4 oktober 2019 Reageer

  • Ontzettend veel voordeel en zeker aan te bevelen aan bekend, vrienden en familie.

    Door Tresor Muho op 3 oktober 2019 Reageer

  • Alle details worden besproken en ze zijn ook nog eens heel erg klantvriendelijk.

    Sterke punten
    Gedetaileerd verkoopgesprok en vriendelijkheid.

    Zwakke punten
    niks. perfect.

    Door Servillio op 3 oktober 2019 Reageer

  • En daarbij ook nog eens erg klantvriendelijk

    Sterke punten
    Assortiment en klantvriendelijkheid

    Door Jan Brunekne op 3 oktober 2019 Reageer

  • zie titel

    Sterke punten
    service en prijs

    Door Dominique op 3 oktober 2019 Reageer

  • zeer slechte klantenservice en een nog veel slechtere administratie.
    lease al ruim 4 jaar altijd zeer tevreden geweest maar sinds ze 1 jaar geleden over zijn op een ander systeem is het werkelijk waar 1 groot drama! hun administratie is 1 grote chaos, e-mails worden niet beantwoord en voor dat je iemand telefonisch te spreken krijg ben je ruim 20 minuten verder om daarna onbeschoft te woord gestaan te worden. Valse beloftes zijn ze zeer goed in en ook in tegenstrijdige verhalen. Klant gegevens worden verwisseld en in schade dossier worden foto's van andere toegevoegd en gegevens achterwege gelaten waardoor een schade expert niet verder kan met het dossier.

    sales en marketing kunnen ze goed maar met klanten omgaan zeer zeker niet !!!

    Sterke punten
    niks

    Zwakke punten
    alles

    Door nic. op 3 oktober 2019 Reageer


  • Ik heb nog nooit een bedrijf mee gemaakt met zo een slechte klantenservice en administratie. Bespaar je zelf alsjeblieft veel energie, gezeik, mailtjes, telefoontjes en lease ergens anders.

    Het begon al aan het begin van mijn lease contract, mijn auto stond schijnbaar al lang klaar maar hier was ik niet over geinformeerd. Toen ik mijn auto op kwam halen kreeg ik de vraag waarom ik niet eerder was gekomen, terwijl ik zelf meerdere malen gebeld had om te vragen of mijn auto er misschien al eerder was.

    Ik heb mijn auto in de laatste week van maart gekregen, maar kreeg uiteindelijk een factuur voor de hele maand maart. Hierover contact opgenomen met justlease en na veel moeite doen, ze zijn daar echt niet de slimste, zagen ze in dat ik gelijk had en dat ze te veel hadden gefactureerd. Het duurde even, maar uiteindelijk was dit opgelost.

    Daarna kreeg ik 3 maanden lang geen factuur en daarna in een keer een factuur van de afgelopen 3 maanden. Ik ging juist een auto leasen omdat ik niet in een keer een groot bedrag wilde betalen, maar dit was blijkbaar bij Justlease heel normaal dus hier was niets aan te doen.

    Blijkbaar is er daarna nog van alles mis gegaan met de administratie van mijn facturen, waardoor ik in de maand juli een factuur kreeg die ruim 200 euro lager was dan want ik normaal moet betalen. Ik heb toen meteen contact opgenomen met Justlease om te vragen hoe dit kon en of het wel klopte, omdat ik natuurlijk niet zat te wachten op een extra factuur van 200 euro de maand daarna. Dit hebben ze toen nagekeken en toen is mij uitgelegd dat dit te maken had met de factuur van Juni, waar een fout in was gemaakt en dat ik daarom nog ruim 200 euro van hun te goed had. Daarom hadden ze dit nu in mindering gebracht. Ik heb toen nogmaals aangegeven dat ik het zeker wilde weten omdat ik de maand daarna niet dat extra geld kon missen. Er is mij toen verzekerd dat het klopt en dat ik vanaf de maand daarna gewoon altijd het afgesproken maand bedrag zou betalen.
    Nu, 2 maanden later, krijg ik een mail van Justlease dat er nog ruim 200 euro open staat om te betalen en dit dient binnen 7 dagen betaald te worden. Ik ben hier ontzettend verbaasd over, maar dat wordt bij Justlease niet begrepen. Ik heb contact gehad met Justlease en ze geven aan dat ik zelf toch ook had kunnen zien dat dat niet klopte. Dat klopt, dat was precies de reden waarom ik meteen gebeld had, maar als iemand van Justlease dan aangeeft dat het klopt en ik niet extra hoef te betalen ga ik niet voor de lol toch maar 200 euro extra over maken naar Justlease. Het feit dat ik deze 200 euro nog wel had moeten betalen begrijp ik, het viel mij toen ook al meteen op dat de factuur niet klopte, maar als dit door een werknemer van Justlease tegengesproken wordt en aangegeven wordt dat de factuur echt klopt ga ik dat verder niet meer uitzoeken. Ik vind het niet netjes van Justlease dat ze nu gewoon aangeven "ja sorry is een fout van mijn collega, kunnen we niet meer achterhalen want gesprek is niet opgenomen dus je moet gewoon betalen". Dat gaat mij echt iets te ver, zeker na alle vorige issues die ik gehad heb met Justlease, lijkt het me heel duidelijk dat hun administratie niet klopt en dat de klanten daar elke keer voor op mogen draaien. De manier waardoor ik te woord wordt gestaan door de werknemers lusten de honden ook geen brood van. Er wordt gewoon gezegd ik kan niets voor je doen, en daarna krijg je gewoon geen reactie (letterlijk gewoon een stilte) als ik nog wat zeg. Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt die zo slecht met hun klanten om gaat en die zo veel fouten van hun werknemers pikt waardoor dezelfde fouten gemaakt blijven worden. Fatsoenlijk personeel zou al een heel stuk helpen.

    En voor de mensen die zich afvragen hoe het kan dat ik zo een slechte review schrijf, terwijl Justlease best een prima score krijgt op het internet? Nou, dat is ook een mooi verhaal. Ik heb eerder een "slechte review" geschreven (omdat je namelijk een uur in de wacht staat als je een vraag hebt over je facturen, maar als je dan met een andere telefoon belt en in het keuze menu aanklikt dat je hulp nodig hebt bij je bestelling meteen geholpen wordt. Daarna via whatsapp te horen krijgen dat je geen factuurvragen kan stellen via whatsapp, 5 minuten later aangeven dat dat zeker wel kan en als je dan vraagt hoe dat mogelijk is het antwoord krijgen "dat was mijn collega van sales, die weet niet waar hij het over heeft".)
    Daarna kreeg ik netjes een bericht van Justlease dat ik 500 extra km kreeg ter compensatie en of ik dan wel even mijn recensie wilde verwijderen.
    Ja, zo kan ik ook wel een 5 scoren op internet ;).

    Mensen, lease alsjeblieft ergens anders, het bespaart je zo veel frustraties.

    Zwakke punten
    factuur administratie
    klantenservice
    intelligentie van het personeel

    Door Iris op 3 oktober 2019 Reageer