Reviews over Leasemaatschappijen


    Ik zou er niet aan beginnen!!

    Review over Justlease

    Als je een beetje zekerheid wil… lease hier dan niet! 2x over is ons een auto beloofd. 1x ging de auto naar iemand anders en 1x bleek de auto kapot. Paar weken later is het enige alternatief een andere auto waar we meer voor moeten betalen en waar ook geen zekerheid over is of die daadwerkelijk geleverd word.. nooit aan beginnen dus.

    Vreselijk

    Review over Athlon Car Lease

    15x gebeld, krijg telkens een ander verhaal mbt mijn tijdelijke rental. Na 2 maanden nog STEEDS geen voortgang.

    Komen afspraken niet na

    Review over SmiLease

    Er wordt van alles gezegd om een contract met je aan te gaan maar zodra het contract vast staat verdwijnt de service.\\r\\n\\r\\nZoals in meerdere recencies wordt aangegeven houden ze geen rekening met persoonlijke situaties.\\r\\n\\r\\nAls je zeker bent dat je situatie de komende 5 jaar niet veranderd is een contract geen probleem. Mocht je situatie tussentijds veranderen krijg je een rekening voor het tussentijds stoppen en thats it. Geen service of begrip. Bij het beëindigen van het contract een rekening van �1092 teveel ontvangen. Wat na mijn eigen berekening is aangepast. Dus let vooral ook goed op want voor je weet betaal je ook nog eens te veel.

    Komen afspraken niet na

    Review over SmiLease

    Er wordt van alles gezegd om een contract met je aan te gaan maar zodra het contract vast staat verdwijnt de service.

    Zoals in meerdere recencies wordt aangegeven houden ze geen rekening met persoonlijke situaties.

    Als je zeker bent dat je situatie de komende 5 jaar niet veranderd is een contract geen probleem. Mocht je situatie tussentijds veranderen krijg je een rekening voor het tussentijds stoppen en thats it. Geen service of begrip. Bij het beëindigen van het contract een rekening van €1092 teveel ontvangen. Wat na mijn eigen berekening is aangepast. Dus let vooral ook goed op want voor je weet betaal je ook nog eens te veel.

    Loan sharks

    Review over Hiltermann Lease Groep

    Niet mee in zee gaan.
    Auto van 20k wordt 30k met kosten gewoon bizar.
    Vanwege met nood een auto benodigd.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Het hele bedrijf

    Oplichters

    Review over Athlon Car Lease

    Tussentijds contract aangepast na 2 jaar dat de minder gereden kilometers niet meer terug betaald zouden worden. De minder gereden kilometers van de 1e 2 jaar nooit terug gehad, terwijl dat na de 2 jaar had gemoeten. Contract gewoon 4 jaar door laten lopen en dan zeggen dat het is afgeschaft. Ik voel me echt genaaid, vandaar dat ik.mijn auto nu elders lease. Jammer voor jullie dat jullie voor die paar euro's die ik terug zou krijgen en niet heb gehad, nu een klant kwijt zijn en een slechte review krijgen.

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Genieperig

    Asociale klantenservice

    Review over Athlon Car Lease

    Athlon weigert antwoorden te geven op vragen. Bij positieve en makkelijke vragen reageren ze heel snel en goed. Zodra de vragen moeilijk worden en negatief kunnen uitpakken worden ze zeer asociaal en reageren ze helemaal niet meer

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Asociaal en weigeren antwoorden te geven

    Nooit meer PSA Finance!

    Review over PSA Finance

    Waar te beginnen, een lang verhaal en helaas alleen negatief. Wat mij betreft onbegrijpelijk dat dit bedrijf überhaupt nog bestaat!

    Voorjaar 2018 viel mijn keus op een Peugeot 5008, een voorraadmodel bij mijn dealer met een mooie korting op de aanschafprijs. Ik koos voor private lease en verwachtte dat ik de korting ook in de leaseprijs zou terugzien. Niet dus, de offerte kwam op exact hetzelfde bedrag uit als wanneer zelf via de site een calculatie maakte voor deze uitvoering met de volle prijs. Drie keer gevraagd waarom de korting niet aan mij doorgegeven werd maar PSA gaf steeds aan dat dit wél zo was. Het er uiteindelijk maar bij laten zitten. Geen goede start.

    Een voorraadmodel betekent snel kunnen rijden, toch? Alleen niet als het aan PSA lag: het duurde weken en weken voordat alles contractueel geregeld was, zelfs de verkoper werd er gek van. Het argument? Drukte.

    We zijn 2 jaar verder. Voorjaar 2020 wilden wij op vakantie met een caravan. Maar geen trekhaak. Dus aan PSA gevraagd of deze kon worden opgenomen in het contract. Nee, was het antwoord, niet mogelijk, dat zou een aanpassing van het contract betekenen en daar deed PSA niet aan. Daarom als laatste mogelijkheid maar een nieuwe trekhaak laten monteren onder onze 2e auto, die we nog maar een jaar zouden houden. Een rekening van 900,--.

    Een jaar later, voorjaar 2021, met nog één jaar van het leasecontract te gaan. De 2e auto was inmiddels weg en we wilden toch wel weer met de caravan op vakantie. Dus tóch maar een nieuwe poging gewaagd. Het antwoord van de PSA-medewerker die ik sprak: “een trekhaak? Ja hoor, geen probleem, die kunnen we monteren, dan moet u de verstreken termijnen van het contract in één keer afrekenen en voor het restant wordt vanaf nu de maandtermijn verhoogd. Vorig jaar kon het niet? Dat is vreemd, want toen kon het ook gewoon”. Tja wat zeg je dan…

    Omdat ik een trekhaak voor één jaar (weer) een beetje veel vond vroeg ik of ik aan het einde van het leasecontract eventueel de mogelijkheid had de auto in privé over te nemen, heb ik vaker gedaan, beviel prima. Ja hoor, dat kan gewoon, was het antwoord. Dan moest ik een half jaar voor het einde van het contract een mail sturen met het verzoek om een offerte. Omdat ik die mogelijkheid had toch maar besloten de trekhaak laten inbouwen, door de dealer uiteraard. Kosten in totaal 1.400,--.

    We zitten inmiddels in januari 2022. Een mail gestuurd met verzoek om een overnameofferte. Na ruim een week het antwoord: dat kan niet meer, de importeur heeft ons gevraagd hiermee te stoppen omdat die graag nieuwe auto’s wil verkopen. Maar ik was uiteraard welkom een nieuwe lease-auto uit te zoeken. Toen ik uitlegde dat ik het jaar ervoor alleen de investering in –weer- een trekhaak had gedaan onder de voorwaarde dat ik de auto eventueel kon overnemen kreeg ik (dit keer na een week) het obligate antwoord: heel spijtig, maar we kunnen niets doen. Daarop maar gevraagd of ik het contract dan met een jaar kon verlengen tot 5 jaar, de duur van de meeste nieuwe contracten? Nee, was het antwoord, dat zou een aanpassing van het contract zijn...

    Conclusie: een aanpassing van de voorwaarden/afspraken is goed mogelijk maar alleen als het in het voordeel van PSA is, niet wanneer je er als klant wat aan hebt. Meedenken of de hand in eigen boezem steken doen ze niet. Tja, je zouden eens klantgericht zijn... Dat ik bij elkaar een godsvermogen heb uitgegeven door hun incompetentie en inflexibiliteit is iets waar ze duidelijk niet wakker van liggen.
    Het gevolg: ik ga inderdaad een nieuwe auto kopen. Het wordt na 20 jaar Peugeot alleen een ander merk. Niet omdat ik de auto’s niet goed vind, of de dealer. Maar omdat ik weiger nog verder zaken te doen met een organisatie als PSA Finance, de lease-organisatie van Peugeot.

    Over een paar weken lever ik de auto in. Ik heb al de nodige verhalen gehoord over de manier waarop naar “schades” wordt gekeken en normale gebruiksschade wordt beoordeeld als “onacceptabel”, met een fijne afrekening voor de berijder. Ik ben dus voorbereid…..

    Sterke punten
    Degene die deze vraag heeft bedacht kent PSA Finance duidelijk niet..

    Zwakke punten
    Heb je even?

    Ontevreden

    Review over Arval

    Ik ben al meerdere keren erg ontevreden geweest over het contact met Arval. Er worden facturen gestuurd zonder uitleg. Arval draait alleen maar om geld geld geld...
    Toen ik recent werd aangereden kreeg ik onbeschoft contact. Uiteindelijk ben ik wel in het gelijk gesteld en hoefde ik zelfs geen eigen risico te betalen, daar was ik (voor even) heel blij mee. Toen kwam de afrekening van de huurauto en moest ik ineens wel eigen risico betalen en zelfs bezinekosten voor de huurauto, die ik notabene zelf vol getankt moest inleveren. Ik ben echt de maanden aan het aftellen zodat ik het contact/contract kan verbreken.

    Incasso kosten

    Review over Hiltermann Lease Groep

    Totaal geen begrip voor ondernemers die het zwaar hebben gehad in de corona tijd

    Zwakke punten
    Dat ze in en na corona tijd niet mee denken met cliënten en ondernemers die het zwaar hebben gehad en 7 dagen per week aan het werken zijn geweest om alles te betalen zonder inkomsten alleen het antwoord je bent te laat

    Zeer tevreden

    Review over Arval

    Na een ongeluk met een vrachtwagen met onze leaseauto zeer goed geholpen door arval. We hebben geen moment zonder vervangend vervoer gezeten en de schadeafhandeling is ook zeer goed geregeld. Dus niks anders als lof

    Sterke punten
    Communicatie

    Waardeloos bedrijf.

    Review over Arval

    Alleen maar slechte ervaringen met Arval. Onderhoud wordt altijd gedaan door eenmans garages waar je je eigen auto niet naar toe zou brengen. Op onderhoud wordt bovendien flink bezuinigd. Kreeg na een bandelwissel gebruikte banden uit de zogenaamde pool. Die band liep na een week al leeg. Twee proppen naast elkaar geschoten volgens Kwik Fit. Twee seizoenen rond gereden met andermans ellende. Voelde me niet echt veilig.
    Afgelopen week mijn vorige auto ingeleverd en dan vinden ze een aantal schades die ik nooit heb opgemerkt en krijg daar een vette rekening voor. Voel me gigantisch belazerd. Bah wat een vreselijk bedrijf. 1 ster is nog te veel

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Al het denkbare. Ga niet met ze in zee

    Hopeloos

    Review over FCA Capital Nederland

    Wij hebben 4 jaar lang een auto geleased zonder problemen maar dan komt het moment waarop je de auto gaat inleveren bij het einde van het contract. Dan komt aan het licht hoe slecht de organisatie van deze leasemaatschappij is. Ze sturen een mail met een inleverdatum en tijdstip, en dat is het zo ongeveer wat je van ze mag verwachten. De inname wordt uitgevoerd door een onervaren persoon (die ondertussen nog reclame maakt voor zijn car-cleaning bedrijf) die weinig zegt over het innameproces en maakt foto's voor een appje. Na een halfuur is dit proces afgerond en krijg je te horen dat je auto geen schade heeft. Je levert de sleutels in bij het garagebedrijf dat het onderhoud heeft verzorgd van de leaseauto maar van niets lijkt te weten. Er wordt geen vrijwaringsbewijs uitgereikt wanneer je de auto daar achterlaat. Vervolgens hoor je helemaal niets meer van dit bedrijf ... alhoewel .. ze boeken nog wel de maandelijkse kosten af van je rekening. Gelukkig kun je dat terugboeken (zelfs dan volgt er geen reactie). Na 2 maanden maar eens gebeld met het bedrijf .... pfff dan hang je zolang in de wacht dat het inmiddels 5 uur is geworden en de verbinding automatisch wordt verbroken. Gaan we lekker naar huis toch !!!
    Conclusie: lease NOOIT een auto bij dit bedrijf. 1 ster is eigenlijk nog te veel.

    Sterke punten
    geen
    bedrijf lijkt niet te bestaan wanneer je contact zoekt

    Zwakke punten
    niet bereikbaar
    slecht informatievoorziening
    hoe kun je zo met je klanten omgaan?

    Zeer teleurgesteld

    Review over LeasePlan

    In mei 2021contract getekend voor leaseauto (Suzuki swift)
    Levering nu 3 keer uitgesteld.
    Heb een oude VW polo gereden om tijd te overbruggen.
    Helaas komt de VW niet door de keuring daar er teveel reparatie aan zit.
    Contact opgenomen met Leaseplan en gevraagd naar voorloopauto.
    ANWB heeft nog wel voor loopauto's maar kost me 570 euro per maand terwijl mijn leaseauto straks 325 euro gaat kosten.
    Vind het eigenlijk heel erg dat buiten mijn schuld om ( vertragingen bij levering) ik voor de voorloopauto 200 euro meer zou moeten betalen! Waar is de coulance

    Zeer slechte service

    Review over Volkswagen Pon Financial Services

    Zeer slechte service.

    Van kastje naar de muur is volgens meerdere klanten hun manier van zaken doen (deze uitspraak komt niet in de buurt van de 'service' die dit bedrijf levert). Komen geen afspraken na en klantenservice mag eigenlijk geen klantenservice noemen. Meerdere malen beloven ze het op te lossen en zelfs terugbellen is teveel moeite.

    Zelfs afschrijving van andere rekeningen is de normaalste gang van zaken.

    In de toekomst toch maar opzoek naar een andere partij die wel een klantenservice heeft.

    Met vriendelijke groet,
    Een klant met meerdere leasecontracten.

    P.s. erg jammer dat je een minimum van één ster moet geven hier.

    Sterke punten
    Van aanvraag door dealer tot aanschaf auto snel geregeld.

    Zwakke punten
    Zeer zeer slechte service, komt afspraken niet na.

    Top

    Review over Alcredis Finance

    Deze mensen zijn serieus met hun doelstellingen bezig en dat vertaald zich door nette facturen en tussen tijds wijzigen.

    Sterke punten
    Duidelijk in taalgebruik

    Zwakke punten
    In de afgelopen nog niet kunnen ontdekken

    Slechte Leasemaatschappij

    Review over SternLease

    Inmiddels herhaaldelijk contact gezocht, klachten ingediend en beloftes om terug gebeld te worden, maar inmiddels niets, noppes nada gehoord. De auto staat al een week stil, we mogen en kunnen er niet in rijden ivm APK. Deze was tijdig “geregeld” maar door het niet in voorraad zijn van een product nog niet geregeld. Stern geeft verder niet thuis voor een oplossing.

    Sterke punten
    Mooie praatjes en loze beloftes

    Zwakke punten
    Wel zeggen, niet doen.

    Onrechtvaardige hoge eindafrekening PSA

    Review over PSA Finance

    In september 2021 heb ik aangegeven bij PSA dat mede door het overlijden van mijn echtgenote en dochter, betaling moeilijk zou gaan worden. Mijn leasecontract zou eindigen in januari 2022. Wel kon ik boetevrij dec 2021 de wagen inleveren zonder boete. Ofwel ik werd de 3 maanden toch ah contract gehouden. Ik had mijzelf daar bij neer te leggen. Dat vervolgens ook gedaan. Voordat de wagen moet worden ingeleverd dient men foto's (een zelfscan) te maken en deze op te sturen na Macadam. (Schade expert van PSA) Zo kan men niet acceptabele schades nog laten repareren en zou ik geen hoge eindafrekening ontvangen. Ik ontving na veel aandringen een week voor inlevering het rapport en met als conclusie dat er geen schades waren die vooraf hoefde te worden gerepareerd. Dus €0,- extra kosten. De dag na inlevering ontving ik van PSA Wagenparkbeheerder Dhr vd Lee een factuur van €689,58! Dit was op basis van de fysieke eindinspectie Macadam Telefonisch contact opgenomen met PSA en deze geven aan dat de foto's mogelijk niet duidelijk waren of Macadam ze niet juist had beoordeeld. Dan hadden ze moeten aangeven dat dat het geval was. Dit alles had dan eenvoudig voorkomen kunnen worden door daarvan melding te maken bij mij. Vervolgens had ik vanaf 6 dec tot 28dec de tijd gehad de wagen te laten herstellen volgens contract. PSA is onvermurwbaar en geenszins van plan de factuur teniet te doen. Laat staan begrip te hebben voor mijn privé situatie. Wel zei men dat ik mijzelf maar moest gaan melden bij Macadam. Aan een 4 jaar oude leaseauto met nog geen 30.000km is die €700,- ruim terug te verdienen qua restwaarde. Contact gezocht met Macadam maar geen reactie terug. Ik hoop dat zo deze klacht onder de aandacht komt bij PSA.

    Sterke punten
    Facturen in belang bedrijfsresultaat

    Zwakke punten
    Niet volgen eigen protocol en hierdoor loyale klant financiële strop aandoen.

    Laten je gewoon in de kou staan

    Review over SternLease

    Zodra je klant bent kun je alle service wel vergeten. Communicatie is traag of niet bestaand. Je wordt genaaid waar je bij staat. Moet gewoon betalen voor (slecht!) vervangend vervoer. Geven verschillende antwoorden op vragen, weten totaal niet waar ze het over hebben. Schofterig bedrijf. Bespaar jezelf een hoop ellende en lease hier niet!

    Sterke punten
    - Voordat je klant wordt, word je als koning behandeld.

    Zwakke punten
    - Als je eenmaal klant bent dan word je als vuil behandeld.\\r\\n- Communicatie als je eenmaal klant bent duurt eeuwig of je krijgt gewoon helemaal geen antwoord.\\r\\n- Personeel is onbeleefd en denkt absoluut niet met je mee.\\r\\n- Voorwaarden zijn slecht.\\r\\n- Zijn ontzettend duur voor de (niet bestaande) service die je krijgt.

    weinig klantvriendelijk

    Review over Athlon Car Lease

    Het leasecontract verloopt;Ik ontvang mail met verzoek of ik wil verlengen. Ik antwoord dat ik dat wil. Ruim 14 dagen later volgt mail dat ik helemaal niet kan verlengen
    Men maakt op geen enkele wijze excuses of doet een klantvriendelijk voorstel. Ja kan auto, peugeot 108, kopen € 1600,00 boven de anwb prijs.

    Sterke punten
    zoeken?

    Zwakke punten
    Zeer slechte communicatie en afwikkeling van door Athlon gemaakte fout!

    Schande

    Review over LeasePlan

    Had ik deze reviews maar eerder gelezen, wat een stelletje incompetente oplichters zijn dit. Zelfde problemen, auto 4,5 jaar oud, wat gebruikersschade en ja hoor, doorberekenen met die hap. Gebeld, nee ze gingen dat echt zelf herstellen en de auto was veel minder waard hierdoor blablabla. Inspecteur zei dat hij zelden een leaseauto aantrof die er zo netjes uitzag, maar Leaseplan heeft een 2e verdienmodel door nette bestuurders na inlevering zoveel mogelijk een oor aan te naaien. Nooit maar dan ook nooit meer!!!

    Sterke punten
    Geen omkijken naar onderhoudsbeurten

    Zwakke punten
    Onbeschofte klantenbehandelaarster die alle schuld naar mijn bedrijf toeschoof
    Belachelijke eisen aan 'schades'.

    Onwettige transactie

    Review over Arval

    Tijdens lease periode, geen kennis van handelen daar dit om een bedrijfswagen gaat. Echter bij de afkoop van de wagen ging het volledig fout. Ik kreeg een officiële offerte, waarbij geenngeldiheidsdatum stond. Bij het moment van afloop contract 3 weken verder werd zonder enig woord een nieuwe offerte gestuurd voor 2100 euro duurder. Dit lijkt mij geen correcte praktijken gezien hier niets eerder van werd vermeld dat de prijs nog kon wijzigen of enige geldigheidsduur van offerte.

    Sterke punten
    Ongekend

    Zwakke punten
    Onwettig handelen

    Nooit meer

    Review over Arval

    Vanaf het begin ging het al mis. De 2 weken bedenktijd overgeslagen en een auto uit de showroom gekozen zodat ik \\\\\\\\\\\'m binnen 2 weken zou hebben. Uiteindelijk waren ze mijn papieren kwijt, kon ik niet meer terug (door het overslaan van bedenktijd) en heb ik alsnog ruim 4 weken moeten wachten. Schade aan de auto gehad omdat iemand er tegenaan gereden was, moest dit binnen 14 dagen betalen anders BKR registratie. Ik ben een jonge starter en wilde dit graag in 2 termijnen betalen maar daar was geen enkele mogelijkheid voor. Eerste jaarafrekening gehad, gemaild dat ik minder kilometer ben gereden en gevraagd om het aan te passen, gooien ze er nog eens 600 kilometer bovenop. Tweede jaar zelfde verhaal met de jaarafrekening. Ik heb voortijdig mijn contract opgezegd, dan maar een boete betalen maar ik ben klaar met deze afzetters. Commercieel bedrijf met 0 begrip of compassie.

    Sterke punten
    Niks.

    Zwakke punten
    Alles.

    keurig

    Review over LeasePlan

    Afgelopen 4 jaar een auto geleased bij Leasplan.
    Het onderhoud regelen moest via de App, dt werkte niet altijd even goed. Maar na een telefoontje kon het vaak alsnog geregeld worden.
    De auto ingeleverd en over gekocht van de leasemaatschappij, dit verliep keurig.
    Ivm Corona minder kilometers gemaakt, hierdoor in een lagere bundel terecht gekomen. Ook dit geld is keurig uitbetaald.

    Sterke punten
    Correcte afhandeling

    Zwakke punten
    onderhoud via App/online regelen is soms lastig. Misschien kan de app verbeterd worden

    Let op bij schade veroorzaakt door een Arval voertuig !! U wordt niet vergoed, want niet verzekerd.

    Review over Arval

    Heb een aantal maanden geleden schade gehad aan mijn stilstaande wagen die werd veroorzaakt door een persoon met een auto geleased bij Arval. Het bleek dat het verzekeringscertificaat ook uitgegeven was door Arval (??). Na ontvangst van de aangifte bij mijn eigen verzekeraar, informeerde deze mij dat Arval niet geconventioneerd is en dat terugbetaling van de schade moeilijk zal worden en enkel via rechtsbijstand verzekering. De zaak wordt behandeld door rechtsbijstand en we zijn nu al 5 maanden verder zonder enige intentie van Arval om de door mij opgelopen schade te vergoeden, zelfs geen expert aan te stellen. Het bestek is amper 1000 euro. Die Arval zijn gewoon ordinaire oplichters. Ik begrijp niet dat de Belgische overheid nog toelaat dat wagens worden verzekerd door niet erkende verzekeraars zoals Arval. Een echte schande !

    Sterke punten
    geen