Reviews over Leasemaatschappijen


    Onbetrouwbaar

    Review over ShortLease Company

    Na de inname van de auto ben ik mijn borg compleet kwijt. Helaas kwamen er opeens allemaal kosten bij. Niet mee in ze in zee gaan. Het kost achteraf veel te veel plus de kosten die ze bereken na inname. Na meerdere mails nog steeds geen antwoord.

    Zwakke punten
    Afspraken niet na komen, extra kosten na de inname van de auto.

    hopeloos

    Review over Arval

    mijn laadpaal die 5 jaar zonder problemen heeft gewerkt is gisteren door arval om zeep geholpen en geeft geen stroom meer, pas na 3 maanden na de ingang van het nieuwe lease contract kwam er eindelijk iemand om de laadpaal over te zetten, het resultaat van deze actie is dat we nu niet meer thuis kunnen laden. arval is duidelijk nog niet klaar voor de energie transitie , wat een onprofessioneel bedrijf

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    begrijpen niks van electrische laadpalen en sturen je met een kluitje in het riet om maar van je af te zijn

    Totaal. Begeren jlant

    Review over LeasePlan

    Na 7 jaar leasen de auto die er wekelijks nog fantastisch uitzag ingeleverd bij LeasePlan. Tot mijn stomme verbazing kwam LeasePlan met nota van � 950 voor allerlei vermeende schades. Meteen protest ingediend en interne klacht protocol opgevolgd, dus eerst bij LeasePlan zelf de meeste voorgelegd. Kreeg meteen bericht dat mijn klacht in behandeling was genomen onder nummer 23256410 en dat er binnen 5 dagen contact met mij zou worden om de zaak op te lossen. Dat contact is er nooit geweest. Ik heb uiteraard beargumenteerd in diverse mails aangegeven waarom ik het niet eens was met deze nota daar is nummer op gereageerd maar in plaats daarvan werd het bedrag door LeasePlan geïncasseerd van mijn bankrekening. Ik heb dit gestorneerd en wederom aangeven dat ik graag inhoudelijke behandeling van mijn klacht wenste. Ik heb vier keer telefonisch contact opgenomen maar kreeg even zovele maken een vriendelijke medewerker die meldde dat e.e.a. bij de klacht afdeling thuis hoort en dat ze mij niet verder konden helpen behoudens dat zij de kwestie onder de aandacht bij collega zouden brengen. Ondanks toezegging dat de in asso maatregelen stopgezet zouden worden zolang de klacht ln behandeling was begon het toen te regenen met BKR dreigtaal. Het laatste nieuws was na weer mails en telefoons van mij dat de BKR melding niet door zou gaan. Kort daarop kreeg ik eindelijk een mail welke OP GEEN ENKELE WIJZE INGING OP MIJN ARGUMENTATIE EN VERZOEKEN ( meer speciaal het niet ingaan op mijn verzoek om wel duidelijke foto's van de vermeende schades) en waarin doodleuk vastgehouden werd aan het schadebedrag (met 2 eine wijziging waardoor het schadebedrag op �825 uitkwam. Derhalve heeft leaseplan niet de moeite genomen om serieus op de klacht in te gaan en heb ik inmiddels bij DE GESCHIKKENCOMMISSIE PRIVATE LEVEN de zaak voorgelegd onder zaaknummer 608699. Hilarisch en tekenend voor de chaos bij LeasePlan was het feit dat nadat ik een mailtje aan Leaseplan zond met daarin de mededeling dat ik de zaak had voorgelegd aan de GESCIKKENCOMMISSIE ik een mail van leaseplan terugkreeg met de mededeling dat de klacht van mij ontvangen is en met een nieuw nummer weer geadministreerd is en dat er binnen 5 dagen contact opgenomen wordt ......\\r\\nMijn conclusie is dat gezien ook vele soortgelijke klachten op diverse forums lLeaseplan kennelijk een verdienmodelletje er in liegt met vermeende schades bij inlevering auto.gek is ook dat in mijn geval ereen week na de inname weer een inspectie zou hebben plaatsgevonden. Daar kan ik niets mee, de auto was niet meer in mijn bezit en ik kan niet controleren wat er gedaan is met de auto of wat er zogenaamd toen geconstateerd is .teneinde de BKR gurikka tactiek van LeasePlan te pareren zet ik de vermeende vordering op een derdenrekening van de GESCIHILLENCOMMISSIE.

    Sterke punten
    Voortraject ten tijde afsluiten contract is men aardig daarna kommer en kwel

    Zwakke punten
    Totaal negeren klantbelang Klachtafhandeling is abominabel.geen enkele keer ben ik enaderd hetgeen wel toegezegd is . Op 6 mails met argumenten en verzoek om gesprek is eenvoudigweg NOOIT Gereageerd.verzoek om toezending leesbaar bewijsmateriaal tig keer genegeerd.

    Totaal. Begeren jlant

    Review over LeasePlan

    Na 7 jaar leasen de auto die er wekelijks nog fantastisch uitzag ingeleverd bij LeasePlan. Tot mijn stomme verbazing kwam LeasePlan met nota van € 950 voor allerlei vermeende schades. Meteen protest ingediend en interne klacht protocol opgevolgd, dus eerst bij LeasePlan zelf de meeste voorgelegd. Kreeg meteen bericht dat mijn klacht in behandeling was genomen onder nummer 23256410 en dat er binnen 5 dagen contact met mij zou worden om de zaak op te lossen. Dat contact is er nooit geweest. Ik heb uiteraard beargumenteerd in diverse mails aangegeven waarom ik het niet eens was met deze nota daar is nummer op gereageerd maar in plaats daarvan werd het bedrag door LeasePlan geïncasseerd van mijn bankrekening. Ik heb dit gestorneerd en wederom aangeven dat ik graag inhoudelijke behandeling van mijn klacht wenste. Ik heb vier keer telefonisch contact opgenomen maar kreeg even zovele maken een vriendelijke medewerker die meldde dat e.e.a. bij de klacht afdeling thuis hoort en dat ze mij niet verder konden helpen behoudens dat zij de kwestie onder de aandacht bij collega zouden brengen. Ondanks toezegging dat de in asso maatregelen stopgezet zouden worden zolang de klacht ln behandeling was begon het toen te regenen met BKR dreigtaal. Het laatste nieuws was na weer mails en telefoons van mij dat de BKR melding niet door zou gaan. Kort daarop kreeg ik eindelijk een mail welke OP GEEN ENKELE WIJZE INGING OP MIJN ARGUMENTATIE EN VERZOEKEN ( meer speciaal het niet ingaan op mijn verzoek om wel duidelijke foto's van de vermeende schades) en waarin doodleuk vastgehouden werd aan het schadebedrag (met 2 eine wijziging waardoor het schadebedrag op €825 uitkwam. Derhalve heeft leaseplan niet de moeite genomen om serieus op de klacht in te gaan en heb ik inmiddels bij DE GESCHIKKENCOMMISSIE PRIVATE LEVEN de zaak voorgelegd onder zaaknummer 608699. Hilarisch en tekenend voor de chaos bij LeasePlan was het feit dat nadat ik een mailtje aan Leaseplan zond met daarin de mededeling dat ik de zaak had voorgelegd aan de GESCIKKENCOMMISSIE ik een mail van leaseplan terugkreeg met de mededeling dat de klacht van mij ontvangen is en met een nieuw nummer weer geadministreerd is en dat er binnen 5 dagen contact opgenomen wordt ......
    Mijn conclusie is dat gezien ook vele soortgelijke klachten op diverse forums lLeaseplan kennelijk een verdienmodelletje er in liegt met vermeende schades bij inlevering auto.gek is ook dat in mijn geval ereen week na de inname weer een inspectie zou hebben plaatsgevonden. Daar kan ik niets mee, de auto was niet meer in mijn bezit en ik kan niet controleren wat er gedaan is met de auto of wat er zogenaamd toen geconstateerd is .teneinde de BKR gurikka tactiek van LeasePlan te pareren zet ik de vermeende vordering op een derdenrekening van de GESCIHILLENCOMMISSIE.

    Sterke punten
    Voortraject ten tijde afsluiten contract is men aardig daarna kommer en kwel

    Zwakke punten
    Totaal negeren klantbelang Klachtafhandeling is abominabel.geen enkele keer ben ik enaderd hetgeen wel toegezegd is . Op 6 mails met argumenten en verzoek om gesprek is eenvoudigweg NOOIT Gereageerd.verzoek om toezending leesbaar bewijsmateriaal tig keer genegeerd.

    Oplichters

    Review over LeasePlan

    5 jaar mijn auto geleasd. In eerste instantie geen problemen, dit begon bij het inleveren einde contract.

    Tijdens de voorinspectie word elk putje uitvergroot en omcirkelt. Hierbij was ik zelf aanwezig. Dit werd overigens wel door een vriendelijke man gedaan. Keurig in de mail hiervan een rapport ontvangen. Je denkt dat het hiermee klaar is maar nee dit wordt nog een keer gecontroleerd en geïnspecteerd door iemand op een werkplaats. Daar zijn blijkbaar nog meer dingen uitgekomen die je zelf niet meer kan controleren. Geld wordt ondertussen al geïnd dmv automatische incasso.

    Ze beweren eigen risico 300 euro. De rest zouden ze verhalen bij mijn verzekering? Eindstand, weer een torenhoog bedrag wat zomaar wordt afgeschreven. Nota erna ontvangen: melding niet verhaalbare/geaccepteerde schade. En wat is dat dan? Dat is nergens te vinden.
    Online staat er een lijstje dat dit ontbrekende dingen kunnen zijn. Alles zat er in en er ontbrak niks. Ik wacht nog steeds op een specificatie hiervan. Bedrag had ik teruggeboekt omdat ik een specificatie wilde hebben van deze ‘schade’. Ik ontving dagelijks sms en e-mail berichten met het nadrukkelijke verzoek om de nota te betalen. Ik heb dit uiteindelijk na 3 weken gedaan omdat ik bijkomende kosten wilde voorkomen.

    En nog steeds weet ik niet wat de schade is. Telefonisch contact gehad, elke medewerker zegt iets anders. Waardeloos!

    Sterke punten
    Snel met onderhoudsafspraken

    Zwakke punten
    Communicatie

    ook ik benslachtoffer geworden

    Review over LeasePlan

    Geachte heer/mevrouw,

    Al ruim 3 maanden veder !!! na mijn klachtmail/brief/terugenlverzoeken

    Ik wil graag mijn ongenoegen uiten over mijn recente ervaring met Leaseplan/Ayvens. Ik heb telefonisch een auto besteld met een medewerker, waarbij ik duidelijk heb aangegeven dat mijn vereisten een rookvrije auto en parkeersensoren waren. Helaas ontving ik een auto die sterk naar sigaretten rook en zonder parkeersensoren. Bovendien had de auto een lekke band en waren er geen autopapieren aanwezig.

    Ondanks meerdere telefonische en schriftelijke pogingen tot contact, heb ik geen reactie ontvangen. Ik verzoek u dringend om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen en een passende oplossing te bieden.

    Anders ben ik genoodzaakt om mijn rechtsbijstandverzekering te schakelen.

    Met vriendelijke groet,

    Slachtoffer van Leaseplan/ayvens

    Sterke punten
    Wat mij betreft zijn het oplichters

    Zwakke punten
    Wat mij betreft zijn het oplichters

    Verschrikkelijk bedrijf.

    Review over LeasePlan

    Wat een vreschrikkelijk bedrijf.. Mijn \\\\\\\\\\\\\\\"redrive lease\\\\\\\\\\\\\\\" Tesla Model S (auto van 100.950,- euro) is in een erbarmelijke staat bij mij binnen gekomen. Beide bumpers en een dorpel in een compleet verkeerde kleur gespoten ( Roze op een rode auto), Verlichting niet in orde. Koplampen verschillend defecten,maar beide defect ( APK Afkeur en NET in MEI APK goedgekeurd, hoe dan?) Ruitenwisser extreem slecht, wat ook APK afkeur moet zijn en de winterbanden zaten er nog onder ( eind Juni ) en dat wordt je niet niet eens verteld als ze hem afleveren. Dan blijken er nog tal van andere gebreken aan de auto zoals stoel rugleuning werkt maar aan een kant, meerdere deur rubbers los of in slechte conditie (gescheurd) .Camera's werken niet naar behoren ,diverse krassen in de "nieuw fout gespoten" onderdelen, witte verfspetters over een groot deel van de auto, bumpers niet correct gemonteerd en Tesla de schuld geven.....Spatborden niet correct uitgelijnd..... en de ellende gaat maar door...Ik kan alleen maar adviseren, zoek naar een ander leasebedrijf want zelfs Tesla en ANWB hebben de conditie gezien en snappen niet waar Leaseplan aka Ayvens denk mee weg te komen. Er ligt daarom al een oficiele klacht bij ANWB en ik weet welk bedrijf deze auto zo heeft mishandeld, dus overweeg ook de BOVAG in te schakelen en vragen of dit de kwaliteit is die ze waarborgen.. Lijkt me sterk..Maar dan ook:Telefonisch zijn ze niet bereikbaar want je bent 45 minuten "de eerstvolgende beller", via de APP zeggen ze te zullen bellen, maar dat gebeurt dus niet en email kun je krijgen van verschillende mailadressen als leaseplan, lpln, Ayvens maar nergens staat een naam van de persoon die je de mail stuurt en nog veel erger... er staat een telefoonnummer bij die, als je hem belt, helemaal niet bestaat !!!! En toen: Een email dat ik een bekeuring had gereden... En dat had ik gedaan VOOR ik de auto had ontvangen... Probeer ze dat maar eens duidelijk te maken...Alles geprobeert... Dus ze incasseren het bedrag...en ik had ze beloofd deze te storneren.. En ze incasseerde zelfs nadat ze hadden toegegeven dat het niet mijn bekeuring was. Dus als je zit te wachten op een dikke bak ellende, dan alleen kan ik dit boeventuig adviseren. Want ellende kun je met busladingen verwachten. Ik ben al vanaf de aflevering bezig met Profile en Tesla Den- Haag om er een beetje wat van te maken.. Maar dat kost me bakken met tijd en Kilometers.. Bedankt LP / Ayvens... Ik hoop van harte dat er veel mensen zijn die naar echte leasebedrijven doorlopen.

    Sterke punten
    Je negeren en beloftes niet nakomen. onpersoonlijke emails sturen met opmaak alsof het oplichters zijn met valse telefoonnummers..

    Zwakke punten
    Slecht bereikbaar en totaal respectloze omgang met de lease auto en de klant... Ronduit schofterig Ook onder de nieuwe naam Ayvens eenzelfde slechte situatie..

    Verschrikkelijk bedrijf.

    Review over LeasePlan

    Wat een vreschrikkelijk bedrijf.. Mijn \\\"redrive lease\\\" Tesla Model S (auto van �100.950,-) is in een erbarmelijke staat bij mij binnen gekomen. Beide bumpers en één dorpel in een compleet verkeerde kleur gespoten ( Roze op een rode auto), Verlichting niet in orde. Koplampen verschillend defecten,maar beide defect ( APK Afkeur en NET in MEI APK goedgekeurd, hoe dan?) Ruitenwisser extreem slecht, wat ook APK afkeur moet zijn en de winterbanden zaten er nog onder ( eind Juni ) en dat wordt je niet niet eens verteld als ze hem afleveren. Dan blijken er nog tal van andere gebreken aan de auto zoals stoel rugleuning werkt maar aan één kant, meerdere deur rubbers los of in slechte conditie (gescheurd) .\\r\\nCamera's werken niet naar behoren ,diverse krassen in de \\\"nieuw fout gespoten\\\" onderdelen, witte verfspetters over een groot deel van de auto, bumpers niet correct gemonteerd en Tesla de schuld geven.....Spatborden niet correct uitgelijnd..... en de ellende gaat maar door...\\r\\nIk kan alleen maar adviseren, zoek naar een ander leasebedrijf want zelfs Tesla en ANWB hebben de conditie gezien en snappen niet waar Leaseplan aka Ayvens denk mee weg te komen. Er ligt daarom al een oficiele klacht bij ANWB en ik weet welk bedrijf deze auto zo heeft mishandeld, dus overweeg ook de BOVAG in te schakelen en vragen of dit de kwaliteit is die ze waarborgen.. Lijkt me sterk..\\r\\nMaar dan ook:\\r\\nTelefonisch zijn ze niet bereikbaar want je bent 45 minuten \\\"de eerstvolgende beller\\\", via de APP zeggen ze te zullen bellen, maar dat gebeurt dus niet en email kun je krijgen van verschillende mailadressen als leaseplan, lpln, Ayvens maar nergens staat een naam van de persoon die je de mail stuurt en nog veel erger... er staat een telefoonnummer bij die, als je hem belt, helemaal niet bestaat !!!! \\r\\nEn toen: Een email dat ik een bekeuring had gereden... En dat had ik gedaan VOOR ik de auto had ontvangen... Probeer ze dat maar eens duidelijk te maken...Alles geprobeert... Dus ze incasseren het bedrag...en ik had ze beloofd deze te storneren.. En ze incasseerde zelfs nadat ze hadden toegegeven dat het niet mijn bekeuring was.\\r\\nDus als je zit te wachten op een dikke bak ellende, dan alleen kan ik dit boeventuig adviseren. Want ellende kun je met busladingen verwachten. Ik ben al vanaf de aflevering bezig met Profile en Tesla Den- Haag om er een beetje wat van te maken.. Maar dat kost me bakken met tijd en Kilometers.. Bedankt LP / Ayvens... Ik hoop van harte dat er veel mensen zijn die naar echte leasebedrijven doorlopen.

    Sterke punten
    Je negeren en beloftes niet nakomen. onpersoonlijke emails sturen met opmaak alsof het oplichters zijn met valse telefoonnummers..

    Zwakke punten
    Slecht bereikbaar en totaal respectloze omgang met de lease auto en de klant... Ronduit schofterig \\r\\nOok onder de nieuwe naam Ayvens eenzelfde slechte situatie..

    Lease hier niet

    Review over Arval

    Enkel slechte ervaringen sinds ik klant ben bij Arval, dit was helaas geen keuze, ik was slachtoffer van een overname door Arval bij een partij waar ik naar tevredenheid leaste. Sinds de overname is de communicatie waardeloos, alles is duurder geworden en Arval houdt zich niet aan afspraken en reageert amper n.a.v. telefoongesprekken of email.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Lease hier niet!

    Review over Arval

    Helaas moest ik 1 ster geven om een review te kunnen schrijven.

    Vorig jaar (toen nog justlease) een lekkend remlicht (onderhoud) en hierdoor schimmel in de bekleding. Eerst naar een verkeerde garage gestuurd dus extra tijd en moeite maar uiteindelijk het remlicht gefixt. De bekleding heb ik zelf moeten laten reinigen. Vervolgens krijg je een rekening van €150 eigen risico vanwege schade???? Na dagen proberen te bellen het het hele verhaal maar via mail verstuurd. Uiteindelijk telefonisch contact gehad en werd aangegeven dat dit om een registratie fout ging wat opgelost zou worden. Dit is nooit gebeurd en een maand geleden werd het bedrag ineens via een automatisch incasso van mijn rekening afgeschreven welke ik gelijk teruggeboekt heb. Opnieuw het hele verhaal via mail+Telefonisch contact met mevr E Versluis besproken en uitgelegd. Er word beweerd dat al mijn vorige mails niet aangekomen zijn maar er nu actie word ondernomen en de juiste afdeling het in behandeling gaat nemen. Ondertussen ontvang je nog wel mails met dreigementen betreft incasso kosten. Nu weer een aantal weken+mails verder en het probleem is nog steeds niet opgelost.

    Het is absurd dat doordat zij hun zaken niet op orde hebben je hier als betalende klant de dupe van bent. Ze zijn moeilijk te bereiken/afspraken worden niet nagekomen/fouten niet recht getrokken. Je voelt je tótaal niet serieus genomen en aan het lijntje gehouden. Helaas zit je vast aan een contract en ik ben nu al bang wat voor ellende er nog meer komen gaat.

    Mensen gaan leasen om zorgeloos te kunnen rijden en dat is nu duidelijk niet het geval.

    Arval leasing

    Review over Arval

    Na lang twijfelen , gekozen voor Arval.
    Mails worden vlug beantwoord.
    Telefonisch contact verloopt altijd vlot en de personen die ik aan de lijn heb gehad waren altijd vriendelijk!

    Sterke punten
    Vriendelijk , behulpzaam

    Af blijven!!!!

    Review over DTC Lease

    Leugens en onbeleefd!!!! Geen schaamte hebben deze mensen. Lokken met 7.5%. Uiteindelijk is 9.3!!! Geworden. Afblijven!!!!

    Sterke punten
    Geen schaamte

    GEEN ZAKEN MEE DOEN

    Review over Arval

    Na ruim 6 jaar klant te zijn geweest van dit fantastische bedrijf, kan ik jullie een goede en eerlijke review schrijven, met mooie mails vanuit het bedrijf met een prima klantenservice. Ik hoop dat jullie mijn sarcasme al proeven.

    Na eerst 4 jaar een leasecontract te hebben gehad, moest ik door een relatiebreuk het contract beëindigen. Volgens de voorwaarden van het leasecontract, mocht je wanneer je ging uit elkaar ging dit zonder boete opzeggen. Helaas zat er natuurlijk hier al het eerste addertje. Dit kon alleen wanneer je getrouwd was, uit elkaar gaan na een relatie van 13 jaar, een geregistreerd partnerschap en een gezamenlijke hypotheek, viel daar natuurlijk niet onder. Hier trok ik helaas aan het kortste eind, maar gelukkig na heel veel getouwtrek en geen nieuwe hypotheek kunnen afsluiten door dit leasecontract, vonden we daar Jos, een fijne medewerker die mijn leasecontract zonder boete kon omzetten naar een tijdelijke huurovereenkomst voor de resterende looptijd. Geen BKR meer, het enige verschil, een groter eigen risico en een tientje per maand meer. Opgelost, Jos bedankt!

    Wat Jos alleen niet had verteld, was dat de kilometerbundel ook even iets minder was met dit nieuwe contract, en inderdaad door mijn eigen stommiteit is mij dit niet opgevallen in het contract en heb ik dit ondertekend. Nu is het tijdelijke huurcontract afgelopen en komt er een factuur van €1392,09 voor gemaakte meerkilometers. Helaas, is dit uiteraard mijn eigen fout. Jos is inmiddels natuurlijk niet meer werkzaam bij het bedrijf en de opgeslagen telefoongesprekken, waar Jos garandeert dat er verder niets veranderd, die wilt het bedrijf uiteraard niet vrijgeven. Wat wel in het contract staat: altijd en overal bereikbaar, maximale flexibiliteit, per kwartaal de mogelijkheid je kilometerbundel aan te passen, een kilometerbundel op maat en het meest belangrijke: meerkilometers worden per 12 maanden belast. Waardoor je dus uiteindelijk niet voor verrassingen komt te staan en je netjes de mogelijkheid zou hebben tje anticiperen en de bundel aan te passen. Eigenlijk op al deze punten laat dit fijne bedrijf wel de steekjes liggen.

    Natuurlijk ben ik dus in bezwaar gegaan tegen deze factuur en het verhaal geprobeerd uit te leggen, hopende op wat begrip voor de situatie en samen tot een coulance of regeling konden komen. Deze mails kwamen terecht bij Nikki, een iets minder klantvriendelijke medewerker dan Jos, totaal niet probleemoplossend denkend, reageert soms even een paar maandjes niet en verteld je doodleuk dat ze inderdaad als bedrijf steekjes hebben laten vallen, maar zich alsnog niet houdt aan de contractvoorwaarden.

    Mijn mening is: bedrijf is niet te vertrouwen, klant onvriendelijk personeel, houden zich niet aan contract voorwaardes, laten je stikken als je hulp nodig hebt of ontevreden bent, reageren als je geluk hebt binnen 3 maanden op je mailtje.

    Ik upload even wat klantvriendelijke mails van Nikki mee in de bijlage en ook het contract en de voorwaardes. Dan mogen jullie zelf bepalen of je met dit bedrijf in zee wilt gaan.

    Sterke punten
    Geld innen en niet reageren.

    Zwakke punten
    Klant onvriendelijk personeel, geldwolven, niet aan voorwaardes voldoen van contract,

    Afzetters

    Review over MisterGreen

    Na 18 maanden is het leasebedrag al met meer dan 120€ per maand opgeslagen.

    Zwakke punten
    Levering 14 maanden vertraging tov de vooropgestelde leverperiode.

    Non existent service

    Review over Toyota Private Lease

    The clients' job is to pay the bills and keep their mouth shut. As soon as soon as there is a problem with the car that needs fixing, they don't deliver their contractual obligations. \\r\\nIt has been 7 weeks they keep postponing to repair our lease car. \\r\\nCompletely unacceptable.

    Sterke punten
    The brand is still strong.

    Zwakke punten
    The service you pay for is non existing. Private lease and the dealer and keep pointing at each other,

    Prijsverhogingen

    Review over MisterGreen

    Belachelijk bedrijf. Ik zit nu (met klagen) op een prijsverhoging van 15% in anderhalf jaar. Mijn leaseprijs is dik 90 euro omhoog gegaan. Andere lease maatschappijen doen dit beslist niet. Als ik niet had geklaagd was er al een prijsverhoging geweest van 19% in anderhalf jaar! Lease hier niet. Schadeherstellers klagen over ze omdat ze moeilijk doen met geld en vervangend vervoer. De klant is hier veelal de dupe van.

    vreselijk

    Review over LeasePlan

    je staat 45 minuten in de wacht. reageren te traag op mail. Niet mee in zee gaan!

    Geen reactie

    Review over Justlease

    De airco in mijn geleasde Ford Puma werkt al een tijdje niet goed. De door JustLease opgegeven onderhhoudsbedrijven (Bosch en KwikFit) kunnen, na inspectie, niet verder helpen. Het is meer dan een kwestie van gas bijvullen en ik word daarvoor doorverwezen naar een échte Ford dealer. Hoe hiermee om te gaan heb ik per mail voorgelegd aan de klantenservice. Krijg echter geen reactie. Ook niet na enkele reminders gestuurd te hebben o.a. via social media. Ook telefonisch vrijwel niet te bereiken. Wil de airco zo snel mogelijk weer werkend krijgen, maar durf niet op eigen houtje naar een dealer te stappen, bang om voor de kosten op te draaien. Zo'n klantenservice moet toch goed bereikbaar zijn?!

    Onbereikbaar!!!

    Review over Hiltermann Lease Groep

    Deze mensen zijn niet te bereiken. Wanneer ze je willen binnenhalen zijn ze oké. Zodra je binnen bent is Service 0,00.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Onbereikbaar

    Ze houden je aan het lijntje

    Review over DTC Lease

    Meerdere aanvragen gedaan, meerdere malen gebeld, er werd gezegd dat er teruggebeld zou worden of een terugkoppeling zou worden gegeven, maar tot op heden is er niets gebeurd. In de tussentijd zijn de auto's verkocht aan andere klanten.

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Kom je woorden na.

    Begin er niet aan

    Review over LeasePlan

    Zeer slecht. Snap werkelijk niet dat ANWB met Leaseplan samenwerkt.
    Ik had eerst al een auto van leaseplan buiten de ANWB. Bij inlevering gingen ze elk krasje, putje uitvergroten om
    Je een bedrag in rekening te kunnen brengen. Na Veel klachtenmails uiteindelijk gelijk gekregen. Ik op zoek naar een nieuwe auto via lease. ANWB had een mooie actie helaas bleek pas later dat ANWB met leaseplan werkt. De auto moest ik ophalen in Apeldoorn bij die Kia dealer, ik woon in Medemblik hup meteen de eerste 300 km op de teller voor niets ( ik heb een Kia dealer 20 km verderop) vervolgens was de navigatie niet geupdate ( splinter nieuwe auto) ik wist dit omdat mijn straat van rijrichting is veranderd ( al 4 jaar eerder) leaseplan weigerde om deze update uit te laten voeren. ( zij leveren een oud product af) na veel mails en uiteindelijk een slechte review op Google hebben ze actie ondernomen. Nu loopt het leasecontract af. Op een of andere manier is vorig jaar mijn achtergordel beschadigd. Ik moest dit als schade melden. Niet geïnformeerd over dat dit mijn eigen risico zou kosten. Vervolgens wil ik een verklaring van mijn schade vrije jaren hebben. Wat schetst mijn verbazing….. voor de schade aan mijn autogordel ga ik 5! Tredes terugvallen. Buiten proportioneel naar mijn mening. Ze hadden dit ook moeten zeggen bij het melden van de schade. Nu komt de grote grap als ik het restant bedrag van de kosten van het vervangen van de gordel betaal (208€ dus totaal was de vervanging €508 euro…. Dit lijkt mij ook wat prijzig) dan kan ik mijn schade vrije jaren behouden. Leaseplan heeft zijn eigen verzekeringsmaatschappij dus ook hier proberen ze weer een slaatje uit te slaan. Heb nu een klacht ingediend maar daar zal wel niets uitkomen. Dan maar KIFID inschakelen. En overal slechte reviews achterlaten. Begin echt nooit aan leaseplan. ( O ja als je teveel of minder rijdt dan betaal je met terugwerkende kracht een bedrag per maand dus niet per km. Als ze je terug moeten betalen dan gebruiken ze ineens de tarieven die nu gelden dus ongunstig… en krijg je weinig of gewoon niets terug) ANWB stop met deze leasemaatschappij!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ze proberen overal geld voor te rekenen

    Begin er niet aan

    Review over LeasePlan

    Zeer slecht. Snap werkelijk niet dat ANWB met Leaseplan samenwerkt.
    Ik had eerst al een auto van leaseplan buiten de ANWB. Bij inlevering gingen ze elk krasje, putje uitvergroten om
    Je een bedrag in rekening te kunnen brengen. Na Veel klachtenmails uiteindelijk gelijk gekregen. Ik op zoek naar een nieuwe auto via lease. ANWB had een mooie actie helaas bleek pas later dat ANWB met leaseplan werkt. De auto moest ik ophalen in Apeldoorn bij die Kia dealer, ik woon in Medemblik hup meteen de eerste 300 km op de teller voor niets ( ik heb een Kia dealer 20 km verderop) vervolgens was de navigatie niet geupdate ( splinter nieuwe auto) ik wist dit omdat mijn straat van rijrichting is veranderd ( al 4 jaar eerder) leaseplan weigerde om deze update uit te laten voeren. ( zij leveren een oud product af) na veel mails en uiteindelijk een slechte review op Google hebben ze actie ondernomen. Nu loopt het leasecontract af. Op een of andere manier is vorig jaar mijn achtergordel beschadigd. Ik moest dit als schade melden. Niet geïnformeerd over dat dit mijn eigen risico zou kosten. Vervolgens wil ik een verklaring van mijn schade vrije jaren hebben. Wat schetst mijn verbazing….. voor de schade aan mijn autogordel ga ik 5! Tredes terugvallen. Buiten proportioneel naar mijn mening. Ze hadden dit ook moeten zeggen bij het melden van de schade. Nu komt de grote grap als ik het restant bedrag van de kosten van het vervangen van de gordel betaal (208€ dus totaal was de vervanging €508 euro…. Dit lijkt mij ook wat prijzig) dan kan ik mijn schade vrije jaren behouden. Leaseplan heeft zijn eigen verzekeringsmaatschappij dus ook hier proberen ze weer een slaatje uit te slaan. Heb nu een klacht ingediend maar daar zal wel niets uitkomen. Dan maar KIFID inschakelen. En overal slechte reviews achterlaten. Begin echt nooit aan leaseplan. ( O ja als je teveel of minder rijdt dan betaal je met terugwerkende kracht een bedrag per maand dus niet per km. Als ze je terug moeten betalen dan gebruiken ze ineens de tarieven die nu gelden dus ongunstig… en krijg je weinig of gewoon niets terug) ANWB stop met deze leasemaatschappij!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ze proberen overal geld voor te rekenen

    nooit bij hiltermann

    Review over Hiltermann Lease Groep

    Auto via autokan bij Hiltermann laten financieren. Auto raakt total loss na zeven maanden. Alle kosten (rente en leasekosten) moeten afrekenen die zij normaal in vier jaar zouden hebben gekregen. Geen enkele coulance. Het bedrag hebben zij nu na zeven maanden verdiend ipv in vier jaar. Autokan financiert een nieuwe aanvraag elders, waardoor er ook niks meer mogelijk is qua overname van het contract. Die denken ook alleen maar aan deals sluiten en adviseren dus niet goed, terwijl de situatie duidelijk was.

    Sterke punten
    niet kunnen vinden

    Zwakke punten
    denken alleen en enkel aan geld verdienen

    NIET leasen bij Arval!!!!!!

    Review over Arval

    Om te beginnen is één ster al te veel. Sinds dat Justlease door Arval is overgenomen, is het echt om te janken.

    Toen het nog Justlease was, werkte de app prima, kon ik zelf mijn facturen in zien en mijn km bundels wijzigen. Sinds 2016 tot 2021 ging alles vlekkeloos, tot dat ineens Arval alles over nam.

    Ik kreeg de facturen alleen nog per mail, omdat de app maanden lang (tot op heden!) niet werkt. Ik kan nergens inloggen of mijn km bundels wijzigen. Er werd mij beloofd dat dit geen problemen of extra kosten met zich zou meebrengen.

    In december 2022 en 2023 had ik een geen jaarrekening ontvangen. Tot dat ik in januari 2024 ineens zag dat Arval een bedrag van meer dan €3000,- (!) wilde afschrijven. Zonder enige uitleg of factuur hiervan te ontvangen. Tot de dag van vandaag, 10 mei 2024, ben ik nog steeds bezig met Arval, om een duidelijk antwoord van hen te ontvangen waar dit belachelijke hoge bedrag vandaan gekomen is.

    Telefonisch zijn ze bijna tot niet te bereiken, als je bel sta je standaard 20 a 30 minuten in de wacht. Enige antwoorden die ik krijg, zijn mails met ''Het bedrag is terecht en het moet gewoon betaald worden.'' PARDON?! Wat een walgelijke service!!! Dit ga ik natuurlijk niet zo laten aflopen. En als Arval dit lees, ik hoef geen standaard bericht van jullie met ''Wat jammer dat je een slechte ervaring met ons heb bla bla bla''. Gewoon om te janken dit! Ik ga mijn advocaat erop zetten.

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Letterlijk alles

    Helemaal alleen met problemen!

    Review over DirectLease

    Ik had gehoopt geen negatieve review te moeten schrijven omdat de klantendienst heel vriendelijk is en goed bereikbaar maar genoeg is genoeg.

    Mijn wagen (Seat) heeft al van dag 1 problemen met het infotainment systeem. Garage bezoek na garagebezoek is dit nog steeds niet opgelost. Dit wil zeggen soms 10 keer per rit de wagen op en af zetten alsook je gps verliezen op de autosnelweg. We zijn nu meer dan 1 jaar later.

    Mail na mail na mail naar Directlease brengt geen oplossing. De enige oplossing is telkens terug gaan naar de garage. De enige manier om een andere wagen te krijgen is door de garage te laten erkennen dat die niet gemaakt kan worden. Wat een garage nooit zal doen.

    Jammer genoeg voorziet Directlease ook geen vervang wagen, ondanks dat het probleem niet bij mij ligt. Ik had dit niet als optie maar had aangenomen dat dit bij herstel en ongeval was. Maar dit is weinig klantvriendelijk.

    De enige compensatie die ik ontvangen heb is eenmalig een tankkaart van 50 euro.

    Hiermee wil ik anderen doen beseffen dat jullie helemaal alleen staan wanneer er problemen zijn met de wagen. Terwijl ik net van een leasing hoopte dat dit zorgen uit de handen zou nemen.

    Ik tel alvast de dagen af dat ik de wagen opnieuw kan inleveren. Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk om hiermee constant te blijven rijden.

    We zijn nu blijkbaar 68 mails verder in onze communicatie en er is niets hulp.

    Goed punt (vandaar 2 sterren): de facturen lopen wel 100% correct.

    Sterke punten
    De klantendienst is echt vriendelijk en goed bereikbaar

    Zwakke punten
    Ze doen eigenlijk niks om je te helpen en houden zich koudweg aan de regeltjes van het contract.