Justlease.nl houdt zich al meer dan vier jaar bezig met het bereikbaar maken van leasemogelijkheden voor geïnteresseerde c.q. klanten. Dit bedrijf is van mening, dat leasing makkelijk bereikbaar moet kunnen zijn voor particulieren. Daarbij worden aspecten als zekerheid en vrijheid heel hoog in het vaandel gehouden.

JustLease is onder andere van de grond gekomen met ondersteuning van Terberg Leasing. Dit bedrijf weet precies wat de behoefte van de klant is en hoe de klant zo veel als mogelijk tegemoet te komen. Op basis daarvan wordt het product 'private leasing' geboden aan klanten. Dit product biedt optimale mobiliteit en is onder andere gestoeld op zekerheid en vrijheid.

Bij Justlease kunnen klanten auto's leasen tegen een vast maandtarief en voor een periode van 1 jaar tot en met 5 jaar. Hier kunnen personen terecht die 100% zekerheid willen en erop kunnen vertrouwen dat ze altijd optimaal mobiel zijn en blijven.

Met partners biedt Justlease ook pakketten als Premium Private Lease, Fietsen Lease en Zakelijk Lease.

Kortom, Justlease.nl is de online leasemaatschappij die het leasen van personenauto's heel gemakkelijk en helder maakt. Dit bedrijf is een dochter van Terberg Leasing dat vele tientallen jaren ervaring heeft met leasen. Daardoor vindt men nergens anders een uitgebreid en transparant leasepakket tegen een zeer scherpe prijs.


Private Lease

Bij Justlease.nl kunnen klanten gebruik maken van de mogelijkheid om een auto private te leasen. In dit geval kan men heel makkelijk een auto kiezen uit het aanbod van diverse modellen. Na een auto uitgekozen te hebben, kiest men een passende pakket en eventueel nog extra's om de auto helemaal aan de wensen van de klant te laten voldoen. Klanten kunnen een auto leasen tegen een vast bedrag en voor een periode van 1 tot en met 5 jaar. Men hoeft zich daarbij geen zorgen te maken over zaken zoals de verzekering, wegenbelasting, onderhoud, banden, vervangend vervoer en de afhandeling van reparaties. Klanten moeten alleen nog betalen voor hun brandstofverbruik en eventueel hun eigen risico, in geval van schade.


Snel een auto nodig?

Justlease.nl heeft een groot assortiment aan verschillende merken en modellen auto's. Op de website, onder het kopje modellen, snel leverbaar, vind men onder andere de auto's die snel kunnen rijden. Deze auto's kunnen dan binnen twee weken en of 2 dagen geleverd worden aan de klant. Klanten kunnen ook gebruik maken van de optie 'vandaag besteld, morgen geleverd'. In dat geval wordt de auto al de volgende dag na de bestelling geleverd.


Borg/ acceptatieproces

Klanten die een auto willen leasen, moeten borg betalen. Dit bedrag wordt bepaald bij de aanvraag van een leaseauto. De hoogte van dit bedrag voor de borg is afhankelijk van het betalingsverleden van de klant. Dit zorgt ervoor dat de lease overeenkomst zowel in het voordeel van de klant is als voor Justlease zelf. Zodra de financiële gegevens zijn aangeleverd, wordt de kredietwaardigheid van de klant binnen een dag vastgesteld. Om dit te kunnen bepalen, heeft Justlease de volgende gegevens nodig: Naam Adresgegevens E-mail Telefoonnummer Een kopie van je salarisstrook Een kopie van je rijbewijs Een kopie van je paspoort/ID-kaart


Looptijd contract aanpassen

Veel klanten vragen zich af of zij de looptijd van hun contract kunnen aanpassen, nadat het contract reeds gesloten is. Het aanpassen van en contract is helaas niet mogelijk. Leasen moet gezien worden als een soort van verspreiden van de investering. Het maandelijkse tarief wordt bepaald op basis van de duur van het contract. Een langere looptijd van het contract geeft namelijk een betere spreiding van de kosten en een kortere looptijd met veel kilometers betekent een hogere maandtermijn. Op basis daarvan kan het contract niet tussentijds aangepast worden.


Contact gegevens

Private Lease van Justlease.nl
Eendrachtlaan 280
3526 LB Utrecht
T.: 030 - 850 15 00
E.: [email protected]

Private Lease is een handelsnaam van Terberg Leasing.
KvK: 30047233
BTW: NL006422883B01


Justlease Reviews

    Geen reactie

    De airco in mijn geleasde Ford Puma werkt al een tijdje niet goed. De door JustLease opgegeven onderhhoudsbedrijven (Bosch en KwikFit) kunnen, na inspectie, niet verder helpen. Het is meer dan een kwestie van gas bijvullen en ik word daarvoor doorverwezen naar een échte Ford dealer. Hoe hiermee om te gaan heb ik per mail voorgelegd aan de klantenservice. Krijg echter geen reactie. Ook niet na enkele reminders gestuurd te hebben o.a. via social media. Ook telefonisch vrijwel niet te bereiken. Wil de airco zo snel mogelijk weer werkend krijgen, maar durf niet op eigen houtje naar een dealer te stappen, bang om voor de kosten op te draaien. Zo'n klantenservice moet toch goed bereikbaar zijn?!

    Leasen is 1 maar inleveren 😡

    7 jaar dezelfde auto geleased , bij inleveren word er met een loep om de auto gelopen.
    Ze vinden ALTIJD wat , dus €300 eigen risico betalen!
    Foto's van schadevrije auto en zelfs een advocaat helpen niet.
    ORDINAIR verdienmodel , schaam je Arval/Justlease
    Bezint eer gij begint is het motto .

    RAMP

    onwijs slecht bedrijf

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    alles doe geen zaken met ze

    Zeer teleurgesteld en boos

    Het laatste jaar ervaren we alleen maar problemen met Justlease. De registratie van kilometers gaat niet meer goed, ook na nieuwe installatie van kastje in de auto blijven de kilometers niet kloppen. De gegevens in de app kloppen ook totaal niet meer. E-mails worden niet behandeld en telefonisch is Justlease niet te bereiken. Kilometerstand in het systeem van Justlease is opeens 30.000 kilometer hoger dan het daadwerkelijke aantal, met als gevolg een extra factuur van bijna 4.000 euro. Zelfs met foto van juiste kilometerstand wordt probleem niet opgelost.

    Sterke punten
    ?

    Zwakke punten
    Niet reageren op e-mail
    Niet reageren op whatsapp
    Niet werkende kastjes voor registratie van kilometers
    Telefonisch niet te bereiken
    Gegevens in de app die niet kloppen
    Onterechte facturen sturen

    Puinhoop

    Al vanaf oktober 2022 geef ik , al meerdere malen gemeld, aan dat de bundelgeschiedenis in Mijn Justlease omgeving niet zichtbaar is, gereden kilometers zijn in de bundel per kwartaal 0.
    Nu inmiddels 14 maanden verder, totaal niet veranderd, sterker nog, het is alleen maar erger geworden, want de rittenregistratie is ook compleet verdwenen.
    Ook de betaalde facturen overzicht loopt ver achter en het is daar zo'n puinhoop, dat ze je de betaalde facturen zo dubbel in rekening durven te brengen, maar goed, gelukkig heb je dan de bankafschriften nog.

    Kenmerken waar dit bedrijf zich in onderscheid: erg trage schade afhandeling, onterecht schade in rekening brengen bij inname auto, blackbox die niet werkt, blackboxen die verkeerd worden geplaatst, de geleverde auto's zijn niet in topconditie, een online omgeving wat een totale puinhoop is .
    Ze lossen weleens iets op, maar kost veel energie.

    Denk goed na voordat je hier een auto least, als je eenmaal in hun probleemmolen zit, kom je er nooit weer uit!

    Ze komen me onderhand zo de strot uit, dat ik overweeg om het contract af te kopen.

    Zwakke punten
    Al vanaf oktober 2022 geef ik , al meerdere malen gemeld, aan dat de bundelgeschiedenis in Mijn Justlease omgeving niet zichtbaar is, gereden kilometers zijn in de bundel per kwartaal 0.
    Nu inmiddels 14 maanden verder, totaal niet veranderd, sterker nog, het is alleen maar erger geworden, want de rittenregistratie is ook compleet verdwenen.
    Ook de betaalde facturen overzicht loopt ver achter en het is daar zo'n puinhoop, dat ze je de betaalde facturen zo dubbel in rekening durven te brengen, maar goed, gelukkig heb je dan de bankafschriften nog.

    Kenmerken waar dit bedrijf zich in onderscheid: erg trage schade afhandeling, onterecht schade in rekening brengen bij inname auto, blackbox die niet werkt, blackboxen die verkeerd worden geplaatst, de geleverde auto's zijn niet in topconditie, een online omgeving wat een totale puinhoop is .
    Ze lossen weleens iets op, maar kost veel energie.

    Denk goed na voordat je hier een auto least, als je eenmaal in hun probleemmolen zit, kom je er nooit weer uit!

    Ze komen me onderhand zo de strot uit, dat ik overweeg om het contract af te kopen.

    Teken geen contract

    Na ondertekening contract kregen we eerst te horen dat onze bestelde auto...niet beschikbaar was. Vervolgens kregen we een andere aangeboden. Probleem met deze auto is dat niemand weet wanneer deze geleverd kan worden. Hij is beschikbaar, echter het IT systeem houd uitlevering tegen. Heb ik dan alleen maar plichten en geen rechten nadat ik het contract getekend heb? Ik maak nu extra kosten omdat de auto niet geleverd wordt. JustLease heeft naar mijn mening ook een leverplicht. In ieder geval een morele plicht, maar dat lijkt niet zo te zijn. Conclusie, vraag eerst of je de auto mag zien en teken daarna pas een contract!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Komen verplichting niet na

    Ik zou er niet aan beginnen!!

    Als je een beetje zekerheid wil… lease hier dan niet! 2x over is ons een auto beloofd. 1x ging de auto naar iemand anders en 1x bleek de auto kapot. Paar weken later is het enige alternatief een andere auto waar we meer voor moeten betalen en waar ook geen zekerheid over is of die daadwerkelijk geleverd word.. nooit aan beginnen dus.

    Slechte service en dreigen onterecht met inname + extra kosten

    Pleegt schending van het contract, laten je lang wachten bij pech, liegen en dreigen met inname (+extra kosten) zonder juiste onderbouwing door fouten in eigen systeem --> Tip: kies een andere leasemaatschappij

    Had telefonisch mijn contract verlengd, maar dit had volgens hun systeem naderhand niet gemoeten. Niet mijn probleem, ik had dus juridisch geldig mijn contract verlengd! Nadat enkel de laatste factuur iets te lang openstond stuurden ze direct een incassobureau naar mijn huis om de auto op te halen. De reden: ik had zogenaamd geen contract. De factuur heb ik vervolgens nog tijdig binnen de aanmaningsperiode betaald. Gelukkig was ik niet thuis en heb met moeite mijn gelijk gehaald (wel een contract). Werkelijk schandalig om direct een incassobureau met alle bijkomende kosten op mij af te sturen voor inname auto, zeker omdat ik niet eens enkele dagen de tijd had om te reageren op de leugen van Justlease dat ik zogenaamd geen contract had. Laat staan dat ik zelf nog de eventuele mogelijkheid had, zonder extra kosten, de auto in te leveren.

    Daarnaast liet Justlease mij een keer met een kapotte accu ruim 200 km van huis op een zaterdagmiddag uren wachten bij een Kwikfit omdat ze eerst geen akkoord wilden geven voor vervanging. Liever wilden ze dat ik wachtte tot maandag of naar hun eigen merkgarages zou gaan, maar die waren toen al dicht. Wat nu 24 uurs service!

    Bedenkelijk werkwijze voor een familiebedrijf die verkondigd 'afspraak = afspraak'. Blijkbaar mogen ze zelf een behoorlijk loopje nemen met het contract en dreigen ze direct met inname (+ extra kosten) door eigen fouten in hun systemen.

    Sterke punten
    Liegen

    Zwakke punten
    - slechte service
    - meedogenloos ondanks ze zelf de fout hebben gemaakt (en vervolgens geen excuus aanbieden)

    Slecht!!!!

    Begin hier nooit aan!!!
    Zijn echt maffia praktijken komen hun afspraken niet na!
    Als je dit bedrijf belt snapt niemand iets. En hoe lang je dan aan de telefoon hangt zonde van je tijd en energie!! Wees gewaarschuwd

    Sterke punten
    Eigenlijk geen punten waard

    Zwakke punten
    Alles!!!

    Niet aan beginnen

    Ze zijn onmogelijk te bereiken. Bij de aanschaf willen ze je helpen en zijn ze super meegaand en meedenkend. Totdat de papieren binnen zijn, dan lijkt het bedrijf ineens niet meer te bestaan. Je ontvangt wel mails, maar reageren niet als je hun mailt, belt of appt.
    Ik raad het 100% af! Begin er aub niet aan

    Al het onderstaande klopt

    Als je genaaid wil worden moet je hier leasen dit bedrijf weet echt niet wat ze aan hèt doen zijn korte samenvatting blackboxen worden door elkaar gehaald waardoor rekeningen verkeerd zijn, hoge bedragen van de rekening gehaald die totaal niet kloppen sta je bij de kassa geen saldo dit is maar liefst 2 keer gebeurt nooit een sorry gekregen alleen maar van het kastje naar de muur worden gestuurd, uren aan de telefoon gezeten met mensen van just lease die beloven allemaal beterschap maar de communicatie is echt ruk en de facturen die je krijgt zijn ook zo onoverzichtelijk als wat, tot slot word je gebeld om de auto in te leveren afspraak gemaakt, kon niet door gaan vanwege Corona dus ze boden aan de auto zelf te komen halen prima denk je dan fijn tenminste nog iets van service gekregen bij dit bedrijf maar helaas nee hoor je krijgt doodleuk ook nog een factuur met 175 euro transportkosten die “gemaakt” zijn deze ga ik uiteraard niet betalen

    Sterke punten
    Auto zelf

    Zwakke punten
    Asociaal bedrijf

    Schandalig

    Auto was toe aan periodieke inspectie.Netjes afspraak gemaakt bij de aangewezen garage.Ik heb vermeld dat de batterijen van de sleutels leeg waren en de ruitenwisser achter vernieuwd moest worden. Krijg later een belletje dat het standaardonhoud is uitgevoerd maar dat Justlease geen akkoord heeft gegeven voor het vervangen van de batterijen en de ruitenwisser. Als reden werd aan aangegeven dat het leasecontract bijna afloopt (nog 3 maanden) en dus maar geen batterijen en de ruitenwisser vernieuwen.Werkelijk schandalig.En wat als ik een ongeval krijg omdat mijn ruitenwisser niet (goed) functioneert.Dan zijn jullie als de kippen erbij om eigen risico eerst te laten aftikken.Betreft contract LE2017468741.

    Sterke punten
    slechte service

    Zwakke punten
    slechte service

    Drama

    Ben je opzoek naar een privatelease maatschappij die je betaalde rekeningen kwijt raakt, slechte communicatie en knowledge wat betreft de medewerkers op de chat betreft, teveel betaalde facturen zou verrekenen op de volgende factuur niet nakomt en nadat je vraagt al je betaalde rekeningen te laten sturen, je daarna gewoon negeert, geen excuses durft aan te bieden nadat de facturen toch gevonden zijn, dan moet je bij Justlease.nl zijn.

    Om het verhaal even te verduidelijken:

    Normaal gesproken kan je bij Justlease 7 maanden voor het einde van het contract een nieuwe auto uitkiezen. Nu zag ik in juni 2020 een mooie st variant van de auto die ik nu rijd als occasion. Via de chat functie de wel hele vriendelijke mevrouw gesproken en het verhaal uitgelegd, dat ik nog 9 maanden over heb en graag de auto zou willen omruilen voor de ST. Mevrouw zegt dat ze blij is dat ik daar wil blijven en dat het geen enkel probleem moet zijn en dat de resterende maanden gewoon bij het nieuwe contract gevoegd kan worden. Zodat ik ook geen boete hoef te betalen. Heel belangrijk was hetzelfde e-mail adres te gebruiken, zodat het “snel” behandeld kan worden. Het is immers maar 1 auto op voorraad. Dus ik alles geregeld, werkgevers verklaring snel geregeld, alle papieren in scannen, uitprinten tekenen weer inscannen en versturen. Dag later: Justlease belt na de goedkeuring, maar meneer, wil je deze ST als tweede auto? Euh. Nee, was duidelijk met het inruilen. Maar meneer, dat kan helemaal niet. Want dan moet je een boete betalen. Dus ik zeg, maar mevrouw op de chat heeft aangegeven dat het geen probleem zou zijn, aangezien ik toch bij hun blijf. Ohhh zegt de meneer aan de telefoon, ze is net nieuw, kan wel eens een foutje maken. Dus ik vraag, is er dan geen supervisor die er op let of inwerkt, daar wilde meneer geen antwoord op geven. Dus dan weet je wel genoeg.

    Daarna begint Justlease ineens weer rekeningen kwijt te raken. Dreigbrieven sturen met boetes, rentes en zelfs dat ze de auto op willen halen. Dus de bankrekening weer uitgepluist. Alles verstuurd, en ja hoor. Zonder excuses word er gezegd, we hebben hem afgeboekt en het klopt weer. Had zelfs 6 euro teveel betaald. Deze zou de maand erna verrekend worden, maar kreeg netjes de factuur en wat zie ik. Gewoon standaard bedrag. Dus ik een mail gestuurd. Een of ander vaag antwoord dat ze die verrekening weer bij een andere had toegevoegd. En of ik het resterende bedrag van 400 euro nog even over kan maken. Dus ik kon weer m’n rekeningen opzoeken en verstuurd. Met daarbij de vraag of ik alle betalingen die hun hebben ontvangen naar me toe willen mailen. Daarna word je dus gewoon genegeerd. Uiteraard zit er wel iets van mijn kant, het opgegeven rekening nummer heb ik niet meer, dus al 4x via mail en telefonisch nieuw rekening nummer doorgegeven. Maar helaas snappen ze dat niet in aan te passen. Dus betaal ik zelf de facturen maar. Maar dat is blijkbaar ook te moeilijk voor ze.
    Voor mij nooit meer Justlease en ik hoop dat iedereen er over nadenkt om met Justlease in zee te gaan.

    Sterke punten
    Je een oor aannaaien

    Zwakke punten
    Alles

    Service NIET bij Justlease

    Voor service moet je niet bij deze leasemaatschappij zijn.

    Eigenlijk is 1 ster nog te veel.

    Als je belt word je doorverwezen naar een andere afdeling of we bellen wel terug.... Dat noemen ze de afdeling customercare??

    En lees alle regels heel erg goed.
    1 schade band kapot - 5 schade vrije jaren eraf
    2 schades dus 10 schade vrije jaren eraf
    Ben hier bewust van want na deze lease en je hebt -10 schadevrije jaren dan kun je je bijna nergens meer verzekeren of tegen top tarief.

    Ook geen initiatief vanuit deze firma om te kijken of als je de schade zelf betaald dat dit beter is.

    Auto's met opties aanbieden die niet mogelijk zijn bij dat merk auto. Die dan wel leveren waardoor je alleen maar problemen hebt en dan ook niet met een tegemoetkoming bloemetje of zo komen en wel je auto meerdere dagen kwijt.

    Ook geen communicatie intern maar wel mails sturen dat je je niet aan de regels van de garage houd??

    Bij afrekening hebben ze zelf hun administratie NIET op orde.

    Tevens houd zelf goed in de gaten of je auto een beurt nodig heeft anders krijg je daar weer opmerkingen over. Hun zullen het in iedergeval niet melden, terwijl ze weten hoe jou km stand is.

    Dus voor service moet je NIET hier zijn.
    Dan kun je beter bij de ANWB of bij een merk garage / leasemaatschappij zijn. Die leveren wel service.

    DENK GOED NA VOORDAT JE MET DEZE FIRMA IN ZEE GAAT

    Geen justlease meer voor mij

    Als je contract wil afsluiten zijn snel en behulpzaam. Tijdens het contract is service en contact super slecht.op het einde van het contract bellen ze wel voor verlenging of overname van de auto. mijn contract liep bijna af en moest alles zelf regelen! Eindelijk de afrekening ontvangen nu nog op mijn geld wachten...moet je zelf voor bellen en dan gaan ze het over 2 weken wel eens terug storten kreeg ik vandaag te horen maar als je moet betalen dan melden ze zich wel. communicatie en afhandeling is slecht, mail reageren ze niet, ze beloven vanalles maar komen niks na. Nooit geen justlease meer voor mij meer nadelen als voordelen!!!

    Sterke punten
    Contract verkopen

    Zwakke punten
    Slechte communicatie en afhandeling, reageren niet of nauwelijks!!! Slechte service

    Directeur Justlease, lees dit!

    7 jaar klant en net de derde auto bij dit bedrijf besteld. Ben benieuwd hoe lang ze nog blijven bestaan. Afspraken worden niet nagekomen, er wordt slecht met je gecommuniceerd en er worden echt fouten gemaakt. Je tegemoet komen doen ze ook niet, want een vaste klant bestaat niet voor dit bedrijf. Als ik deze week niet had gebeld was de auto niet eens besteld geweest. Ook het voordeel van 951 euro zie ik niet terug en dat beloofd om mij te houden als klant! .....tja en de verkoper Sam kan er niets aan doen, hij moet alles overleggen met zijn manager. Dit is niet het management wat je als bedrijf wilt. Directeur Justlease open je ogen, dit kost klanten!! Mijn advies aan toekomstige klanten, ga naar een ander bedrijf.

    Sterke punten
    De garage voor het onderhoud is top en in de buurt

    Zwakke punten
    Zie tekste

    Zeer slechte financiële administratie

    Ik heb er lang over nagedacht om deze review te schrijven. Nu naar bijna 2 jaar word ik nog steeds achtervolgt door hun zeer slechte financiële administratie. Ik ben er klaar mee en dat voor mij het boek gesloten is. Ze luisteren niet en zijn zeer star. Deze ene ster is nog teveel.
    Ik zou bij deze niemand aanraden om hier een auto te leasen.
    Het is ongelooflijk dat ze het keurmerk Private Leasen mogen dragen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Totale onpersoonlijke en ondeskundige medewerkers op financieel gebied.

    DRAMA

    zeer slechte klantenservice en een nog veel slechtere administratie.
    lease al ruim 4 jaar altijd zeer tevreden geweest maar sinds ze 1 jaar geleden over zijn op een ander systeem is het werkelijk waar 1 groot drama! hun administratie is 1 grote chaos, e-mails worden niet beantwoord en voor dat je iemand telefonisch te spreken krijg ben je ruim 20 minuten verder om daarna onbeschoft te woord gestaan te worden. Valse beloftes zijn ze zeer goed in en ook in tegenstrijdige verhalen. Klant gegevens worden verwisseld en in schade dossier worden foto's van andere toegevoegd en gegevens achterwege gelaten waardoor een schade expert niet verder kan met het dossier.

    sales en marketing kunnen ze goed maar met klanten omgaan zeer zeker niet !!!

    Sterke punten
    niks

    Zwakke punten
    alles

    Lease ergens anders!

    Ik heb nog nooit een bedrijf mee gemaakt met zo een slechte klantenservice en administratie. Bespaar je zelf alsjeblieft veel energie, gezeik, mailtjes, telefoontjes en lease ergens anders.

    Het begon al aan het begin van mijn lease contract, mijn auto stond schijnbaar al lang klaar maar hier was ik niet over geinformeerd. Toen ik mijn auto op kwam halen kreeg ik de vraag waarom ik niet eerder was gekomen, terwijl ik zelf meerdere malen gebeld had om te vragen of mijn auto er misschien al eerder was.

    Ik heb mijn auto in de laatste week van maart gekregen, maar kreeg uiteindelijk een factuur voor de hele maand maart. Hierover contact opgenomen met justlease en na veel moeite doen, ze zijn daar echt niet de slimste, zagen ze in dat ik gelijk had en dat ze te veel hadden gefactureerd. Het duurde even, maar uiteindelijk was dit opgelost.

    Daarna kreeg ik 3 maanden lang geen factuur en daarna in een keer een factuur van de afgelopen 3 maanden. Ik ging juist een auto leasen omdat ik niet in een keer een groot bedrag wilde betalen, maar dit was blijkbaar bij Justlease heel normaal dus hier was niets aan te doen.

    Blijkbaar is er daarna nog van alles mis gegaan met de administratie van mijn facturen, waardoor ik in de maand juli een factuur kreeg die ruim 200 euro lager was dan want ik normaal moet betalen. Ik heb toen meteen contact opgenomen met Justlease om te vragen hoe dit kon en of het wel klopte, omdat ik natuurlijk niet zat te wachten op een extra factuur van 200 euro de maand daarna. Dit hebben ze toen nagekeken en toen is mij uitgelegd dat dit te maken had met de factuur van Juni, waar een fout in was gemaakt en dat ik daarom nog ruim 200 euro van hun te goed had. Daarom hadden ze dit nu in mindering gebracht. Ik heb toen nogmaals aangegeven dat ik het zeker wilde weten omdat ik de maand daarna niet dat extra geld kon missen. Er is mij toen verzekerd dat het klopt en dat ik vanaf de maand daarna gewoon altijd het afgesproken maand bedrag zou betalen.
    Nu, 2 maanden later, krijg ik een mail van Justlease dat er nog ruim 200 euro open staat om te betalen en dit dient binnen 7 dagen betaald te worden. Ik ben hier ontzettend verbaasd over, maar dat wordt bij Justlease niet begrepen. Ik heb contact gehad met Justlease en ze geven aan dat ik zelf toch ook had kunnen zien dat dat niet klopte. Dat klopt, dat was precies de reden waarom ik meteen gebeld had, maar als iemand van Justlease dan aangeeft dat het klopt en ik niet extra hoef te betalen ga ik niet voor de lol toch maar 200 euro extra over maken naar Justlease. Het feit dat ik deze 200 euro nog wel had moeten betalen begrijp ik, het viel mij toen ook al meteen op dat de factuur niet klopte, maar als dit door een werknemer van Justlease tegengesproken wordt en aangegeven wordt dat de factuur echt klopt ga ik dat verder niet meer uitzoeken. Ik vind het niet netjes van Justlease dat ze nu gewoon aangeven "ja sorry is een fout van mijn collega, kunnen we niet meer achterhalen want gesprek is niet opgenomen dus je moet gewoon betalen". Dat gaat mij echt iets te ver, zeker na alle vorige issues die ik gehad heb met Justlease, lijkt het me heel duidelijk dat hun administratie niet klopt en dat de klanten daar elke keer voor op mogen draaien. De manier waardoor ik te woord wordt gestaan door de werknemers lusten de honden ook geen brood van. Er wordt gewoon gezegd ik kan niets voor je doen, en daarna krijg je gewoon geen reactie (letterlijk gewoon een stilte) als ik nog wat zeg. Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt die zo slecht met hun klanten om gaat en die zo veel fouten van hun werknemers pikt waardoor dezelfde fouten gemaakt blijven worden. Fatsoenlijk personeel zou al een heel stuk helpen.

    En voor de mensen die zich afvragen hoe het kan dat ik zo een slechte review schrijf, terwijl Justlease best een prima score krijgt op het internet? Nou, dat is ook een mooi verhaal. Ik heb eerder een "slechte review" geschreven (omdat je namelijk een uur in de wacht staat als je een vraag hebt over je facturen, maar als je dan met een andere telefoon belt en in het keuze menu aanklikt dat je hulp nodig hebt bij je bestelling meteen geholpen wordt. Daarna via whatsapp te horen krijgen dat je geen factuurvragen kan stellen via whatsapp, 5 minuten later aangeven dat dat zeker wel kan en als je dan vraagt hoe dat mogelijk is het antwoord krijgen "dat was mijn collega van sales, die weet niet waar hij het over heeft".)
    Daarna kreeg ik netjes een bericht van Justlease dat ik 500 extra km kreeg ter compensatie en of ik dan wel even mijn recensie wilde verwijderen.
    Ja, zo kan ik ook wel een 5 scoren op internet ;).

    Mensen, lease alsjeblieft ergens anders, het bespaart je zo veel frustraties.

    Zwakke punten
    factuur administratie
    klantenservice
    intelligentie van het personeel

    Klantenservive ver onder de maat

    Het enige wat jullie goed doen is sales en marketing.
    Al jullie andere diensten zijn verder onder de maat.
    Het geld binnenharken en de rest is niet belangrijk.

    Jullie verzoeken om documenten via mijnjustlease up te loaden.
    Mijnjustlease functioneert niet naar behoren.
    Investeer alsjeblieft een beetje in de programmering van jullie systeem.

    Als ik dan bel met de klantenservice word er van alles toegezegd, helaas niet nagekomen.
    Als ik dan mail met de klantenservice krijg ik een reactie per mail waarbij ik met een mond vol tanden sta.
    De werkenemers die reageren op de mails hebben klaarblijkelijk geen enkel training gehad of kennis of kunde van zaken.

    Drama!

    Ook ik beveel just lease niet aan. Wat een puinhoop in de administratie en als ze dan hand in eigen boezem steken? Nee, helaas.
    In juli begonnen met leasen. In oktober er achter gekomen dat ze helemaal niks afschreven en dat de ingangsdatum niet klopte.
    Van oktober tot december aan het bellen geweest voor het eindelijk klopte. We moesten daarom juli tot januari in eens betalen.
    Vanaf oktober hadden we het in de gaten en weggezet maar de eerste 3 maanden dus niet. Gevraagd om in 2 delen te mogen betalen kon niet.
    Alles schoven ze terug naar ons. De enige mail die je terug krijgt is betalen binnen 5 dagen anders incassobureau.
    En in de mail ook nog een foutief rekeningnummer met cijfers omgewisseld. Het is dat ik het zelf zag, anders was ik helemaal de sjaak. Want ook daar zullen ze weer een reden voor verzinnen dat het je eigen fout is.

    Nee, we zijn aan het kijken naar afkoop. Dat is het geld dubbel en dwars waard. Als je een bedrijf wil onderhouden die puur alleen voor der eigen centen zitten zonder service naar de klanten zit je hier perfect!

    Sterke punten
    Afschuiven

    Zwakke punten
    Klantvriendelijkheid

    Een Terberg Ellende

    Begin er nooit aan, of je moet er van houden om achter je eigen geld aan te zitten en je overal blauw aan te betalen.

    Ik heb op 17-5 mijn auto vroegtijdig ingeleverd omdat ik zo snel mogelijk van dit vreselijke bedrijf af wilde.
    Uiteraard heb ik hier voor een aanzienlijke afkoopsom moeten betalen.
    Voor de afkoopsom had ik op 20-5 al de factuur te pakken, en op dezelfde dag ontving ik de factuur voor de lease van juni.
    Uiteraard even een mail gestuurd dat de auto al ingeleverd is en dat ze de lease van juni niet moeten afschrijven.
    Hierop ontvang ik een mail dat ze deze incasso niet meer kunnen stoppen dus ik moest hem maar storneren.
    Je zou denken probleem opgelost maar helaas, het bedrag van de afkoopsom en de lease van juni werd als 1 bedrag afgeschreven.
    En dit is vreemd want ik heb toch echt 2 aparte facturen ontvangen voor deze bedragen.
    Dit schets wel een beeld met wat voor een bedrijf je hier te maken hebt, hier ben je geen klant maar een melkkoe.
    In diezelfde mail stond ook dat ik binnen 2 weken een slotfactuur zou ontvangen waarin alles verrekend zou worden wat ik nog tegoed heb denk hierbij aan borg, het restant van de maand mei en ondertussen ook de lease van juni.

    Uiteraard is deze factuur niet opgemaakt dus na 3 weken ga ik maar eens bellen, ik kreeg te horen dat het wel 6 weken kon gaan duren ivm een achterstand.
    Nu is dit op zich een goede verklaring zij het niet dat ze wel tijd hadden om binnen 3 dagen de factuur voor de afkoopsom op te maken dus ik spreek hier van een selectieve achterstand.
    Dus nu maar even afwachten wanneer ik mijn geld krijg waar ik recht op heb.
    Dus mocht je overwegen klant te worden bij Justpay eh Justlease doe het niet loop er met een grote boog omheen.
    En zijn ondertussen zoveel betere en goedkopere aanbieders dat je dit clubje kunt missen als kiespijn.

    Sterke punten
    Incasseren.

    Zwakke punten
    Terugbetaling.
    Chaos.
    Medewerkers hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn.
    Duur en onbetrouwbaar

    Einde contract is drama

    Leasen en rijden gaat prima, totdat auto wordt ingeleverd. Factuur + aanmaning nieuwe termijn, terwijl al is ingeleverd, verkeerde creditnota ook nog. Ergste is nog dat ik al meer dan 6 weken wacht op restitutie borgbedrag. Verschillende email toezeggingen + verbaasde telefoongesprekken met hun en niemand kan vertellen wat nu waar bij wie fout gaat. Ongelofelijk. Ik hoop dat ik dit jaar mijn bedrag nog terugkrijg. Customer service en administratie weten van elkaar niet wat ze doen, zo lijkt het.

    Sterke punten
    afhandeling gedurende lease

    Zwakke punten
    administratieve eindafhandeling. Customer service en administratie weten van elkaar niet wat ze doen, zo lijkt het.

    Justlease incasseert mijn geld niet :-s

    Ik ben met de week meer verbaasd over Justlease. Ik heb in januari mijn auto kunnen halen bij een dealer in mijn stad en ik rij er probleemloos in. Het vreemde is dat mijn termijnen niet worden afgeschreven. Justlease zegt dat dit ligt aan een nieuw incassosysteem dat nog niet werkt. In de afgelopen maanden heb ik al een aantal maal als reactie gekregen dat het naar verwachting volgende week is opgelost. Hebben meer mensen hiermee te maken? Een bedrijf kan toch niet meer dan een half jaar omzet missen zonder in liquiditeitsproblemen te komen?

    Sterke punten
    Gemakkelijk en overzichtelijk proces om een auto te leasen. Ik werd keurig op de hoogte gehouden van de wachttijd en ben door de dealer vriendelijk ontvangen en geïnformeerd over mijn nieuwe auto.

    Zwakke punten
    Hun administratie lijkt niet het sterkste punt van de organisatie.

    Volstrekt onbetrouwbaar bedrijf die gemaakte toezeggingen niet nakomt!

    Omdat ik een inruilauto bezit heb ik Justlease benaderd of het mogelijk was dat de nieuwe private lease auto (Ford Focus) via mijn Ford dealer geleverd kon worden.
    De toezegging gekregen van een medewerker van Justlease dat dit geen enkel probleem zou zijn als ik bij hun een auto zou bestellen.
    Daarna met mijn Ford dealer een deal gemaakt om mijn auto in te ruilen bij hun en op basis van de toezegging van Justlease de Ford Focus besteld.
    Mijn Ford dealer heeft na mijn bestelling met Justlease afdeling Inkoop gebeld om na te gaan of de order aan zijn filiaal gekoppeld zou worden en dat zouden ze doen.
    Een paar weken verstrijken en omdat mijn Ford dealer nog geen order van Justlease had ontvangen hij nogmaals gebeld met ze.
    Groot was zijn verbazing dat er toen ineens door een medewerker van Justlease gezegd werd dat ze de nieuwe private lease Ford Focus zelf zouden gaan leveren aan mij in plaats van via de dealer!
    Oftewel: ik krijg een toezegging van Justlease dat mijn Ford dealer de auto mag leveren en mijn Ford dealer heeft een toezegging gekregen!

    Resultaat is dat mijn inruildeal niet doorgaat en dat kost mij veel geld!

    Direct een mail gestuurd aan Justlease en om uitleg gevraagd over hun switch van leveren en de toezeggingen die hun naar mij en de Ford dealer gemaakt hadden maar daar hebben ze geen boodschap aan.
    Hun bepalen hoe de auto geleverd gaat worden, punt!
    Dat er toezeggingen gedaan zijn aan 2 partijen dat interesseert ze helemaal niets en leggen ze naast hun neer. Omdat ik een grote hekel heb aan bedrijven die hun afspraken en toezeggingen niet nakomen de order bij hun geannuleerd.
    De medewerker vertelde mij dat daar dan kosten aan verbonden zouden zijn….
    Doorgegeven dat ze dat best mogen doen maar dat ik dan gelijk mijn rechtsbijstandsverzekeraar erop zou zetten wegens dwaling..
    Achteraf van Justlease een bevestiging gekregen dat ze toch maar geen kosten in rekening zouden brengen..

    Justlease lokt je met toezeggingen om bij hun een order te plaatsen en daarna kan de klant het bekijken dus pas op voor dit waardeloze bedrijf indien je daar een auto wilt bestellen!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles


Bezoek Justlease

Schrijf een review