Waarom kiezen voor LeasePlan? Ondernemers van nu hebben behoefte aan snelheid en flexibiliteit. Ze moeten zich bezighouden met wat écht telt, de zaak. Dat snappen we heel goed. LeasePlanDirect is er speciaal voor de ondernemer, eenmanszaak of MKB. U regelt direct alles online. We vragen namelijk liever niet teveel van uw tijd. We zorgen wel dat u zo snel mogelijk zorgeloos rijdt in een leaseauto die het beste past bij uw wensen, tegen de allerscherpste prijs. Meer dan een auto alleen Als berijder van de auto bent u bij LeasePlanDirect.nl verzekerd van een compleet en duidelijk pakket aan diensten. Het is niet alleen een auto, maar het is ook de bijbehorende service zoals onderhoud of reparatie. De dienstverlening van LeasePlanDirect.nl is volledig afgestemd op ondernemers die gewend zijn snel en efficiënt te werken met korte lijnen. Onze klanten geven ons niet zomaar een 8.4 in ons jaarlijks klanttevredenheidsheidsonderzoek.

Over LeasePlan

LeasePlan maakt leasen een stuk eenvoudiger. Autorijden zonder de zorgen van een auto. Dat geldt voor zowel zakelijk leasen als privé leasen. Bij LeasePlan weet je precies waar je aan toe bent. Dus geen verrassingen achteraf. LeasePlan hanteert heldere afspraken en voorwaarden. Deze staan concreet en eenvoudig opgeschreven. LeasePlan werkt op een verantwoordelijke en duurzame manier, voor mens en milieu. GreenPlan is een mondiaal initiatief van LeasePlan en hiermee helpt LeasePlan bedrijven en leaserijders bij te dragen aan een beter leefklimaat. GreenPlan reduceert CO2-uitstoot en belast het milieu minder. Bijvoorbeeld door je autoregeling duurzaam op te stellen. GreenPlan draagt tevens bij aan de eigen groene doelstellingen van LeasePlan zelf. Het hoofdkantoor van LeasePlan ligt bijvoorbeeld direct aan het NS station Almere Centrum. Op deze manier worden medewerkers van LeasePlan gestimuleerd om het openbaar vervoer te gebruiken.


Mijn LeasePlan

Als je zorgeloos in een leaseauto wil rijden, ben je bij LeasePlan op het juiste adres. Met Mijn LeasePlan regel je administratieve zaken en maak je een afspraak voor bandenwissel, onderhoud of reparatie. Mijn LeasePlan is dé plek op de website waar je de mogelijkheid hebt om de autogegevens in te zien en nog veel andere zaken kan regelen voor je leaseauto. LeasePlan heeft ook een app. De LeasePlan is zowel beschikbaar voor iOS als voor Android apparaten. Je kunt de app gratis downloaden in de Apple App Store en Google Playstore. De app is handig voor onderweg. Op deze manier kun je met de app bijvoorbeeld direct een schade melden of een onderhoudsafspraak inplannen. Als je de app koppelt aan je account van Mijn LeasePlan, dan heb je alle autogegevens op je smartphone of tablet! In Mijn LeasePlan vind je tevens belangrijke documenten, zoals het kentekenbewijs, Europees schadeformulier en groene kaart. Met Mijn LeasePlan en de LeasePlan App: - Maakt u een afspraak voor onderhoud, APK of bandenwissel - Vraagt u documenten als tankpas en schadeformulier aan - Bekijkt u de tank- en onderhoudshistorie - Meldt u schade - Declareert u kosten - Meldt u uw leaseauto af


Contact LeasePlan

Heb je nog vragen? Bijvoorbeeld over schade, onderhoud of APK, parkeervergunning of tankpas? Lees dan de antwoorden op de meest gestelde vragen op de website van LeasePlan of neem telefonisch contact op tijdens kantooruren, via het telefoonnummer 036 527 27 27. Je hebt tevens de mogelijkheid om het contactformulier in te vullen en je vragen te stellen. Er wordt vervolgens contact met je opgenomen.


LeasePlan Reviews

    Kijk uit voor 'vertrekboete'!

    Helaas een slechte ervaring gehad met Leaseplan bij het inleveren van de private lease auto (via de ANWB). Bij het inleveren zijn mini krasjes en deukjes geconstateerd die na 5-6 jaar rijden erbij horen bij een auto. 'Schades' die je met het blote oog nauwelijks ziet. Alsnog kregen we een schadeberekening van een paar duizend euro. Hier hebben ze dan meerdere malen het eigen risico voor gerekend, waardoor ik €600 moest betalen.

    Ik was het niet eens met de bedragen die worden genoemd om de schade te herstellen en ben langs meerdere bedrijven gegaan om dit na te gaan. Allemaal zeggen ze: de schadebedragen zijn buiten proportie. Dus ik heb contact opgenomen met Leaseplan, maar er was geen enkele coulance of begrip te vinden bij de medewerkers van het bedrijf. Er is veel mailcontact geweest met meerdere afdelingen, maar niemand kon (of beter gezegd: wilde) iets doen. Ik moest het maar gewoon betalen, want anders komen er aanmaningen en krijg je een BKR registratie.

    Het grappige is dat deze schades überhaupt niet worden gerepareerd. Ze worden gezien als 'winstverlies' voor de leasemaatschappij, omdat naar hun zeggen het bod van degene die de auto opkoopt lager is door de schades (dit is tegen mij gezegd via e-mail). De grootste onzin voor dit soort mini-gebruikssporen, maar wel makkelijk verdiend zo. Let dus op als je bij Leaseplan een auto neemt: je krijgt zowat geheid een 'vertrekboete' als je de auto inlevert.

    Naast dit gebeuren heb ik ook meerdere keren gehad dat een schade niet gerepareerd mocht worden door een dealer, omdat dit nog niet goed in het systeem van Leaseplan stond (terwijl ik dit wel had opgestuurd of over had gebeld). Bijna elke keer als ik contact moest opzoeken ging het dus moeizaam. De klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Ik raad het dus af om ooit een auto te leasen bij Leaseplan. Dus ook niet bij de ANWB, want zij werken samen met dit bedrijf. ;)

    abuse of power

    more than 20 years of lease in cars from various leasing companies, unfortunately ended up with leaseplan lately, they have no mentality and respect for customers at all and they do illegal things behind customers' backs and I am still working on taking the leaseplan to the court.

    Sterke punten
    I didn't see any of it

    Zwakke punten
    disobedient and stubborn

    PAS OP!! ZWENDEL PRAKTIJKEN!!

    Schandalig hoe er met flink betalende klanten om wordt gegaan!
    Door vorm fouten vanaf hun kant. Heb ik tijdens een schade periode noodgedwongen 2 maanden in 4 verschillende leen autos moeten rijden. De gemaakte KMters belasten ze, zonder headsup of eind afrekening, aan het eind van de rit door. Waardoor ik net over mijn KM bundel ben gekomen. Hierdoor heb ik al die tijd in een verkeerde KM bundel geleased. Wat neer komt op 4 jaar lang te weinig betaald. En zo facturen ze mij aan het eind van de rit €1203. Na verschillende mails en uren aan de telefoon. Niet in mijn gelijk gesteld. Al met al hele vieze spelletjes. Voor verdere uitleg, neem gerust contact met mij op.

    levering auto week 38 2023

    op 2-6-23 kreeg ik het bericht dat de auto in week 38 2023 geleverd zou worden.\\r\\nnu 8 mailtje later dat de auto later geleverd gaat worden (ieder keer weer verplaatst) is de levering in week 08 van 2024!!! Ben zeer benieuwd of het nu gaat lukken.\\r\\nAuto is in april 2023 besteld!!!\\r\\n

    Nog geen auto en nu al spijt

    Ervaring met leaseplan is zeer teleurstellend. Worden al sinds 20-12-2023 voor dom gehouden, op deze datum kregen wij bericht dat onze auto was besteld en dat wij hem ontvangen in week 17 2024. Best lang maar goed wij zijn blij. Voor dat hij besteld was waren we nog even bij de dealer geweest of er niet toevallig ergens een showmodel stond met onze wensen om de wachttijd te verkorten dit was niet het geval helaas dus wachten. Ergens eind december hadden wij nog eens contact met de dealer dat onze auto niet in bestelling stond en of wij dit wisten eeeh nee rode vlag leaseplan bellen. Nee hoor mevrouw niks aan de hand auto is besteld en komt week 17 ongeveer kan natuurlijk altijd wat eerder of later. Prima gerust gesteld. Dinsdag 24-01 stuurt de dealer ons een mailtje of we nog interesse hebben in een auto want hij heeft nog steeds niets gehoord. Weer leaseplan bellen. Nee hoor mevrouw geen paniek de auto is echt besteld geloof ons die dealer weet er niets van, maar om u gerust te stellen heeft u hier het telefoon nummer van de persoon waar wij contact mee hebben kunt u hem bellen. Oké doe ik en je raad het al deze meneer verteld mij dat de auto niet besteld is hij heeft in december direct laten weten dat de auto niet meer leverbaar was. Weer leaseplan gebeld nog steeds zegt niemand dat mijn auto niet komt. Maar ik geloof er niet meer in. Klacht gestuurd naar leaseplan, consumentenbond en de ANWB tenslotte ben ik door hun doorgestuurd naar leaseplan nu maar afwachten wie het eerst reageert. Mocht dit goed opgelost worden zal ik dit ook laten weten voor nu zeg ik lees alle reviews goed en denk 10x na voordat je met leaseplan in zee gaat

    Leaseplan is niet te vertrouwe

    Meer dan 20 jaar lease ik auto van leaseplan, maar blijkt klant gegevens (privacy) staat niet central bij leaseplan ze kunnen jouw gegevens zomaar op staat zetten zonder jouw toesteming te vragen.
    Ik ga overstappen naar andere leasemaatschappij.

    Sterke punten
    Geen.

    Zwakke punten
    Geen respect aan klant.

    Mensen niet doen AJB

    Voor ons alleen maar gelieg en gedraai.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nNa de 2 weken bedenktijd is de levertijd verzet met nDaarna nDe daarna beloofde levertijd ook niet gehaald...dus wilde we er vanaf zien (bijna jaar verder) maar dat kan dus niet vanwege de kleine lettertjes.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nWe zijn nu bijna een jaar verder en wilde deze auto leasen voordat we een koophuis gingen kopen maar nu moeten we dit vanwege de leugens van LeasePlan een jaar opschuiven met de kans op dakloos zijn !!!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Allws

    Mensen niet doen AJB

    Voor ons alleen maar gelieg en gedraai.
    Na de 2 weken bedenktijd is de levertijd verzet met minimaal één half jaar.
    Daarna willen afzeggen maar dat kon niet.
    De daarna beloofde levertijd ook niet gehaald...dus wilde we er vanaf zien (bijna jaar verder) maar dat kan dus niet vanwege de kleine lettertjes.
    We zijn nu bijna een jaar verder en wilde deze auto leasen voordat we een koophuis gingen kopen maar nu moeten we dit vanwege de leugens van LeasePlan een jaar opschuiven met de kans op dakloos zijn !!!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Allws

    Waardeloze graaiers

    Het sluiten van een leasecontract is zo geregeld. Maar dan begint de ellende. Leaseplan is niet bereikbaar, regulier onderhoud doen ze niet aan (want kost geld), lekke band moet tig keer worden geplakt (want vervangen kost geld), nieuwe banden worden niet uitgelijnd (want kost geld), bij inleveren van de auto worden gebruikerssporen zonder meer aangemerkt als onacceptabele schade (want te verhalen op de klant). Een normaal gesprek daarover is niet mogelijk (stuur maar een mail). Als ik 0 sterren kon geven zou ik het doen. De klant doet er niet toe bij dit bedrijf, geld verdienen des te meer.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Zoals hierboven beschreven

    bedenk je voordat je met lease

    Veel auto's geleased bij leaseplan voor bijna 20 jaar. Nu van 1 auto 1 termijn gemist, de termijnen erna wel betaald en verbreekt leaseplan eenzijdig het contract en moet de auto ingeleverd worden.
    Accountmanager belt niet terug vindt de klant niet meer interessant tegenwoordig, 7 x belverzoek neergelegd en de boekhouding heeft geen plank maar een heel bos voor zijn kop. Bedenk je voordat je met dit bedrijf in zee gaat, mijn laatste autocontract hebben ze in ieder geval gehad

    Sterke punten
    geen tegenwoordig

    Zwakke punten
    luisteren niet, bellen niet terug. niemand van het personeel vind de klant nog interessant tegenwoordig

    Slechte communicatie/ service

    Ik sluit mij aan bij de reviews van anderen

    Ook wij hebben een auto besteld bij de ANWB/Leaseplan op 24 mei 2022 met een levertijd van 23 weken om eind oktober 2022 geleverd te worden. Uiteindelijk werd dit week 52, toen week 12 en kort daarna weer week 22 in 2023 en het einde is niet in zicht waardoor je totaal niet weet waar je aan toe bent. En bij leaseplan denkt men niet in oplossingen. Zowel Opel, ANWB en Leaseplan nemen niet de moeite om te communiceren wat er daadwerkelijk aan de hand is in de Opel fabriek en ook komt men niet met de mogelijk om tijdelijk een verloop auto aan te bieden of nog beter, de mogelijkheid om een sneller leverbare auto als alternatief te bestellen. Nog voordat onze auto geleverd is door Leaseplan, heeft het vertrouwen in zowel Opel Mederland, de ANWB en Leaseplan een flinke deuk opgelopen. Inmiddels zitten we al ruim 6 maanden zonder auto. Als ik dit alles van te voren had geweten, dan had ik een Kia Niro EV of een BYD Atto 3 besteld welke wel snel leverbaar zijn. Mogelijkheid om het contract te ontbinden zijn er behalve even 3x het termijnbedrag te betalen, niet

    Sterke punten
    Snel dreigen met een jurist maar niet in oplossingen kunnen denken�.

    Zwakke punten
    Ik sluit mij aan bij de reviews van anderen

    Ook wij hebben een auto besteld bij de ANWB/Leaseplan op 24 mei 2022 met een levertijd van 23 weken om eind oktober 2022 geleverd te worden. Uiteindelijk werd dit week 52, toen week 12 en kort daarna weer week 22 in 2023 en het einde is niet in zicht waardoor je totaal niet weet waar je aan toe bent. En bij leaseplan denkt men niet in oplossingen. Zowel Opel, ANWB en Leaseplan nemen niet de moeite om te communiceren wat er daadwerkelijk aan de hand is in de Opel fabriek en ook komt men niet met de mogelijk om tijdelijk een verloop auto aan te bieden of nog beter, de mogelijkheid om een sneller leverbare auto als alternatief te bestellen. Nog voordat onze auto geleverd is door Leaseplan, heeft het vertrouwen in zowel Opel Mederland, de ANWB en Leaseplan een flinke deuk opgelopen. Inmiddels zitten we al ruim 6 maanden zonder auto. Als ik dit alles van te voren had geweten, dan had ik een Kia Niro EV of een BYD Atto 3 besteld welke wel snel leverbaar zijn. Mogelijkheid om het contract te ontbinden zijn er behalve even 3x het termijnbedrag te betalen, niet

    Mag ik effe vangen?

    Op 13 december 2022 heb ik schade gereden met de door mij bij Leaseplan geleasede auto.
    Op 21 december 2022 ontving ik van de schadeafdeling van Leaseplan een bericht dat de auto total loss werd verklaard, hetgeen de medewerker van Schadenet mij al had laten doorschemeren.
    Op 21 december werd ook conform de voorwaarden per direct het leasecontract stopgezet.
    Een paar dagen daarna ontving ik een factuur van € 300,- eigen risico.
    Echter kreeg ik een paar dagen later weer een factuur voor € 257,66 voor de maand januari 2023.
    Een maand waarin ik helemaal niet in de auto heb kunnen rijden, want immers total loss sedert 21 december.
    Het excuus was dat de factuur inmiddels was opgemaakt en niet meer kon worden aangepast.
    Dat kan 100x zo zijn, feit blijft dat er geld is geïncasseerd voor een maand waarin de auto al total loss was en er dus niet in is gereden.
    Maar denk maar niet dat Leaseplan deze fout recht wil zetten en de onterecht betaalde leasetermijn alsnog terugstort op mijn rekening.

    Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld om te proberen op deze manier het geld terug te krijgen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Niet klantgericht en laten je betalen voor een auto waarin je niet eens meer kan rijden.

    Leaseplan denkt niet aan veili

    Auto mag niet door de dealer onderhouden worden van leaseplan. Als je remmen op de snelweg het niet meer doen, wil je graag dat een dealer die de auto het beste kent, hier naar laten kijken. Dit mag niet van leaseplan ( te hoge kosten)
    Leaseplan gaat niet voor de veiligheid van zijn eigen klanten

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Veiligheid

    Afschuw

    Ik zit met een zeer nette dame een plan van aanpak te bespreken voor een verangend vervoersmiddel, word ik door verbonden met ene heer "Rick" , met pijn en moeite wat kunnen verwaarlijken...
    Krijg ik fijn te horen dat ik een "kanker zeikert " ben op hetmoment dat deze fijne jongeheer van de schade afdeling de haak erop klettert, verbazingswekkende verrasing noem ik dit maar.

    Na 15 jaar klant te zijn geweest , vind ik het genoeg geweest, ik ben sprakenloos.
    Eens en nooit meer!

    Zwakke punten
    Brutaal Personeel

    Oplichters

    CEO van deze maatschappij heeft gewoon opdracht gegeven aan alle werknemers om zoveel mogelijk mensen te naaien waar ze bij staan. Dat is goed voor de jaarcijfers. Gemiddeld wordt er 3 jaar geleased dus als ze klanten kwijtraken dan is de CEO allang weg met zijn mooie jaarcijfers op zijn CV. Dan kan ie zeggen kijk hoe goed ik het hebt gedaan. Ben benieuwd hoe lang Leaseplan hiermee denkt weg te komen.

    Blijf hier weg!

    BLIJF HIER WEG!!!!! Bij inleveren 1 groot drama. Zij verdienen nog bij het inleveren geld aan de auto of in ieder geval dat de kosten voor het inleveren zijn gedekt. Eigenlijk kun je de auto niet gebruiken want ze zoeken naar alles wat ze kunnen vinden. Wij hebben zowat een splinternieuwe auto ingeleverd 4 jaar oud 20.000 kilometer op de teller. Gewassen en gepoetst. En je raadt het al we kunnen betalen! Toevallig ook 150 euro net zoals meer mensen hier. Heel toevallig....Oplichters zijn het! Bezwaar hebben ze zogenaamd niet ontvangen en er is geen fatsoenlijke communicatie met ze mogelijk.

    Auto niet beschikbaar

    J P
    3 reviews
    7 months ago
    very bad customer service. When delivering the car they charged me for extra damage which was not there at the delivery. No pictures taken from that damage initially. The guy on the phone was rude when i tried to address that issue and asked for proof the damage was there.

    1
    Tom Van Ommen
    6 reviews
    a year ago
    Too bad I still have to give 1 star and it's not possible to give 0 stars.

    We rented a car with LeasePlan about 3 years ago. From the start I should've had …More

    13
    LeasePlan Netherlands N.V. (owner)
    a year ago
    Disappointing to read that you are not satisfied with us. Would you like to tell us more about your findings by telephone (036-5272727) or mail ([email protected])?

    Sincerely,
    Webcare team
    ^QK
    Adrien Oger
    5 reviews
    2 years ago
    Bought a second-hand car with a tow bar attached. I now need to change my rear bumper and remove the tow bar for it. CarNext/LeasePlan never gave me the key for the tow bar. When asked if they could find the key or help me get one, they …More

    7
    LeasePlan Netherlands N.V. (owner)
    2 years ago
    Good afternoon mister Oger. What is the license plate of the car that you had bought? Kind regards ^^ES
    Illia
    Local Guide·32 reviews·61 photos
    3 years ago
    I needed lease car. But before getting final decision, Decided to contact LeasePlan to check their agreements and conditions.
    Contacted via chat, spent 20 minutes, explained what I need, sent them my email …More

    10
    LeasePlan Netherlands N.V. (owner)
    3 years ago
    Dear Sir, Madam,

    Thank you for your review. I am so sorry that a week passed by and that you did not hear or see something from us. The only way that we can check what went wrong and solve this issue for you is if you contact our customer service. Please call us form 8 am till 7 pm on 036-527 2727 so we can think this true. You can also send us your contactdetails so we can contact you.

    We hope that we can soon turn your opinion around and make you happy again. Our goal is to help you with an conforming car.

    Kind regards,
    ^DCB
    Oleg Dovgalenko
    Local Guide·22 reviews·70 photos
    2 years ago
    Delivered a car with broken aircon, refused to provide a temporary replacement, waiting more than one month already to get it fixed, with 30+ degrees outside.
    My license plate: H-704-ZR

    5
    LeasePlan Netherlands N.V. (owner)
    2 years ago
    Goodmorning mister Dovgalenko. What is the license plate number of the car that you have got?
    A car should not delivered with a broken airco. Kind regards, ^^ES.
    Robin Tesink
    6 reviews·3 photos
    2 years ago
    No one cares at this company

    6
    LeasePlan Netherlands N.V. (owner)
    2 years ago
    Beste Robin, bedankt voor je review. Wat jammer dat je het gevoel krijgt dat niemand om je geeft. Ik hoor graag wat we voor je kunnen betekenen! Kan je onze Customer Service bellen via telefoonnummer 036 - 527 27 27? ^DBV

    (Translated by Google)
    Dear Robin, thank you for your review. What a pity that you get the feeling that nobody cares. I would love to hear what we can do for you! Can you call our Customer Service on telephone number 036 - 527 27 27? ^ DBV

    (Translated by Google)
    Dear Robin, thank you for your review. What a pity that you get the feeling that nobody cares. I would love to hear what we can do for you! Can you call our Customer Service on telephone number 036 - 527 27 27? ^ DBV

    (Translated by Google)
    Dear Robin, thank you for your review. What a pity that you get the feeling that nobody cares. I would love to hear what we can do for you! Can you call our Customer Service on telephone number 036 - 527 27 27? ^ DBV
    Venkateswarlu Vintha
    Local Guide·11 reviews
    4 years ago
    Good

    Manish Kumar
    Local Guide·64 reviews·12 photos
    4 years ago
    Nice place

    Roberto Catsburg
    Local Guide·21 reviews·12 photos
    2 months ago
    Erg fijn bedrijf, veel van de negatieve reviews hebben naar mijn idee niets te maken met schuld van LeasePlan. Levertijden als voorbeeld: een internationaal probleem bekend bij elke lease aanbieder of merk dealer,. …More

    2
    tim
    1 review
    4 months ago
    Veel negatieve reviews. Ik heb zelf alleen maar positieve ervaringen met leaseplan. Banden wisselen of jaarlijkse controle is makkelijk te regelen via de site. Als er iets was met de auto dan kon ik het naar de garage brengen en hoefde …More

    2
    Danny
    3 reviews
    4 months ago
    Gedurende de leaseperiode weinig tot geen problemen gehad, hoewel de auto vier jaar geleden te laat werd opgeleverd, maar oké. Einde leasecontract een heel ander verhaal, allerlei documenten waarin wordt gedreigd met boetes op het moment …More

    5
    Jeanique de Jager - Kats
    3 reviews·4 photos
    a month ago
    Wij wachten inmiddels bijna een jaar op onze bestelde auto. We hebben vervangend vervoer gekregen, maar die is erg klein en heeft niet de gewenste trekhaak. Ik begrijp dat er niet veel aan te doen is, maar de communicatie vanuit het bedrijf …More

    1
    Thijs Drogtrop
    1 review
    4 months ago
    Gestrand met de auto net buiten Parijs. Geen probleem denk je, we bellen Leaseplan om ons te helpen! In eerste instantie goed geholpen. Aardige man van de hulpdienst en het probleem werd snel geconstateerd en de auto moest naar de garage …More

    1
    Gosse Heslinga
    1 review
    5 months ago
    Wat een onrechtvaardige en vervelende organisatie is Leaseplan.
    Zolang er geen contact is met Leaseplan gaat het prima. Maar bij inname van de auto ging het mis. …More

    4
    Marco Jonk
    11 reviews·1 photo
    4 months ago
    Eigenlijk 1 ster waard, maar toch een tweede ster gegeven vanwege de medewerkers van de Leaseplan klantenservice die wel hun best doen en je daadwerkelijk kunnen helpen. Het contact krijgen met leaseplan is zeer moeilijk. Verwacht minimaal …More

    2
    Marjolein Vreeburg
    1 review
    3 months ago
    Drama, half september 2021 een Hyundai i 10 besteld, levering half december 2021 , vertraagd naar half januari 2022, uiteindelijk echt eind maart 2022, (staat op mijn lijst zegt LeasePlan medewerkster), tot nu toe nog steeds geen auto, …More

    Rick Sim
    7 reviews
    4 weeks ago
    Leasecontract getekend met een maandbedrag. 2 maanden later wordt de auto geleverd met 5% hoger leasebedrag. Ik bellen, komt door een rentestijging staat ergens in de algemene voorwaarden. Welke rente stijgt er zoveel in die korte tijd? …More

    1
    LeasePlan Netherlands N.V. (owner)
    4 weeks ago
    Hi Rick, zou je ons kunnen mailen naar [email protected] met je postcode en huisnummer? Dan kijken we graag voor je na wat er aan de hand is. Met vriendelijke groet, ^ML

    (Translated by Google)
    Hi Rick, could you email us at [email protected] with your zip code and house number? Then we would be happy to look into what is going on for you. Sincerely, ^ML
    Fam. Annink
    12 reviews·1 photo
    2 months ago
    Prima leaseauto via Leaseplan, maar wat een waardeloze klantenservice heeft dit bedrijf….
    Zolang alles rijdt en je geen vragen of contact hoeft is het prima, maar zodra …More

    Roy Andries
    3 reviews
    5 months ago
    Voor LeasePlan gekozen omdat leasen via de ANWB mij betrouwbaar leek. Na het ondertekenen van het contract stond er tot mijn ongenoegen een levertermijn van nagenoeg 8 maanden. Op mijn emails met de vraag of de levertijd accuraat was werd …More

    2
    thyz Van Eer
    23 reviews
    a month ago
    Kerkhof van 1 sterren waarderingen.
    Een leaseplan auto rijdt tegen je aan, heeft schuld.
    Leaseplan doet niet aan DSA (directe schade afhandeling) samenwerking met andere …More

    1
    Rory Sanders
    1 review
    4 weeks ago
    Onbetrouwbaar.

    Komen beloftes niet na (wanprestatie over levertijd). Indien je op hen voorstel …More

    LeasePlan Netherlands N.V. (owner)
    4 weeks ago
    Hi Rory,

    zou je ons willen mailen via [email protected] met je postcode en huisnummer? Dan kijken we graag voor je na wat de reden is van de gewijzigde levertijden.

    Met vriendelijke groet, ML

    (Translated by Google)
    Hi Rory,

    would you like to email us at [email protected] with your zip code and house number? Then we will be happy to check for you the reason for the changed delivery times.

    Sincerely, ML
    Justin van Dongen
    Local Guide·18 reviews·3 photos
    7 months ago
    Als je eenmaal je auto hebt en je hebt geen problemen kan je tegen een scherp tarief je auto leasen maar er moet dan ook niets verkeerd gaan. …More

    3

    All

    Latest

    Inside

    By owner

    Street View & 360°
    All
    Add a photo
    Details
    Accessibility
    Wheelchair-accessible entrance
    Update this place
    Profiles

    Facebook
    Giovanny .V.N
    Local Guide·42 reviews·4 photos
    an hour ago
    NEW
    Op 30-08-2022 het leasecontract getekend voor een Hyundai I20 occasion en de machtiging afgeven doormiddel van de betaling van €0,01.

    Op 31-08-2022 krijg je plotseling het volgende te horen:

    "Beste heer,

    Momenteel heeft u een aanvraag bij ons lopen voor een Hyundai i20 via LeasePlan Occasion Lease.

    Er bleek veel vraag te zijn naar deze auto en inmiddels is de auto helaas niet meer beschikbaar. We reserveren auto's pas wanneer we een getekend contract én machtiging (1-cent betaling) hebben ontvangen. Een andere klant was u voor en komt zodoende in aanmerking voor de auto.

    Op onze website kunt u direct zien welke auto's we nog meer aanbieden. Mocht u interesse hebben in een van die auto's, dan kunt u dit het beste telefonisch kenbaar maken. Dan kijken we op dat moment voor u na of de gewenste auto ook daadwerkelijk beschikbaar is. Hieronder staat de link naar onze website:

    PS: vergeet niet om de filter 'Occasion Lease' aan te zetten.

    Onze excuses voor het ongemak!"

    ik vind dit een vreemde gang van zaken. Ik had het contract al getekend (hiervan heb ik een kopie) en ik heb de machtiging afgegeven. Het is zeer triest dat de administratie van Leaseplan dus niet in staat blijkt te zijn om de al gereserveerde occasions van website te verwijderen.

    Ik ben het ook niet meer van plan om ooit nog bij Leaseplan te gaan leasen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Zeer slechte administratie

    Zeer teleurgesteld

    In mei 2021contract getekend voor leaseauto (Suzuki swift)
    Levering nu 3 keer uitgesteld.
    Heb een oude VW polo gereden om tijd te overbruggen.
    Helaas komt de VW niet door de keuring daar er teveel reparatie aan zit.
    Contact opgenomen met Leaseplan en gevraagd naar voorloopauto.
    ANWB heeft nog wel voor loopauto's maar kost me 570 euro per maand terwijl mijn leaseauto straks 325 euro gaat kosten.
    Vind het eigenlijk heel erg dat buiten mijn schuld om ( vertragingen bij levering) ik voor de voorloopauto 200 euro meer zou moeten betalen! Waar is de coulance

    Schande

    Had ik deze reviews maar eerder gelezen, wat een stelletje incompetente oplichters zijn dit. Zelfde problemen, auto 4,5 jaar oud, wat gebruikersschade en ja hoor, doorberekenen met die hap. Gebeld, nee ze gingen dat echt zelf herstellen en de auto was veel minder waard hierdoor blablabla. Inspecteur zei dat hij zelden een leaseauto aantrof die er zo netjes uitzag, maar Leaseplan heeft een 2e verdienmodel door nette bestuurders na inlevering zoveel mogelijk een oor aan te naaien. Nooit maar dan ook nooit meer!!!

    Sterke punten
    Geen omkijken naar onderhoudsbeurten

    Zwakke punten
    Onbeschofte klantenbehandelaarster die alle schuld naar mijn bedrijf toeschoof
    Belachelijke eisen aan 'schades'.

    keurig

    Afgelopen 4 jaar een auto geleased bij Leasplan.
    Het onderhoud regelen moest via de App, dt werkte niet altijd even goed. Maar na een telefoontje kon het vaak alsnog geregeld worden.
    De auto ingeleverd en over gekocht van de leasemaatschappij, dit verliep keurig.
    Ivm Corona minder kilometers gemaakt, hierdoor in een lagere bundel terecht gekomen. Ook dit geld is keurig uitbetaald.

    Sterke punten
    Correcte afhandeling

    Zwakke punten
    onderhoud via App/online regelen is soms lastig. Misschien kan de app verbeterd worden

    Doet mee aan medische apartheid

    Deze organisatie doet mee aan medische apartheid, door hun personeel te VERPLICHTEN om zicht te vaccineren. Dit moet stoppen ! Walgelijk.

    Sterke punten
    Zeer goed om het personeel onder druk te zetten een injectie te zetten

    Zwakke punten
    Onderdeel van World Economic Forum (WEF) van Klaus Schwab

    Verwarring en extra kosten

    Nadat je de auto inlevert betaal je voor elk mini krasje de volledige eigen risico

    Sterke punten
    Snelle verkoop

    Zwakke punten
    Niet reageren, extra kosten en niet vriendelijk.

    Leaseplan gaat tegen de grondwet in

    Gebeld met Leaseplan over de berichtgeving omtrent vaccinatieplicht personeel. Drie kwartier in de wacht gestaan , u wordt teruggebeld maar dus niet gebeurd. Klantonvriendelijk!

    Leaseplan oplichters!

    LEASEPLAN! Goh wat kunnen jullie nog veel leren!!

    Ik wil graag mijn ongenoegen uiten over de gehele gang van zaken. Het betreft een Nissan Micra private lease van leaseplan. Na heel wat mail verkeer en een vervelende telefoontjes van een aantal onvriendelijke personenen (nou zal ik ook niet altijd even vriendelijk geweest zij, maar actie zoekt reactie en inmiddels zit t me echt heel hoog) ben ik het nu echt beu. Je word van het kastje naar de muur gestuurd, en er word gewoonweg gelogen tegen je. De 1 zegt dit de ander weer dat.

    12 augustus kwam iemand deze auto ophalen. Ik was op vakantie, dus mijn moeder heeft dit afgehandeld. Ik had in eerste instantie 5 augustus staan maar door een andere (overigens ook belachelijke) reden kon dat niet door gaan en moest dat op de laatste dag van het contract. Even kort: ik heb drie jaar een abonnement gehad voor 15000 km. Op het eind kon ik onder de 10000 per jaar km blijven waardoor ik 720 euro terug kon krijgen van jullie. Als ik m 5 augustus had ingeleverd had ik geen geld teruggekregen, maar juist bij moeten betalen doordat ik eerder uit contract zou gaan. Het enige dat ik wilde is de auto inleveren, en hij had van mij best tot de 12e in contract mogen blijven maar dat ging volgens leaseplan niet niet. Hele rare actie vind ik dit ook!!

    Maar goed, ik kon er dus niet bij zijn. mijn moeder was al zenuwachtig want die vond t al niks dat de auto 5 dagen bij haar zou staan, en dat zij die auto nu in moest leveren.

    Er komt een ontzettend vriendelijke man om de auto te inspecteren en een (denk ik) student om de auto op te halen. De inspectie volgt. Mijn moeder blijft binnen en laat de man zijn gang gaan en later belt ze me nog inzake de handtekening. De inspecteur staat naast haar en ik vroeg of de auto er goed uitzag. Hij zegt top! Heel vaak maakt hij anders mee, en er zijn twee (1 wist ik van, paar mm groot) hele kleine deukjes geconstateerd en een krasje, ook op de bumper zit een krasje. Deze zouden geen problemen opleveren zegt hij. (Overigens heb ik de auto zelf natuurlijk ook grondig geïnspecteerd, en ik wist heus wel dat er een klein deukje in zat van hoogstens een paar millimeter, maar twee of zelfs drie die heb ik niet ontdekt (daarom baal ik er zo van dat ik er zelf niet bij kon zijn).

    Ik denk mooi…. En de mannen vertrekken met de auto.

    Een week later, 19 augustus krijg ik een mail over de schades en dat er onacceptabele schades zijn geconstateerd, plus de melding dat me 150 euro in rekening zou worden gebracht.

    Verbouwereerd ga ik bellen en mailen, maar ik kom nergens doorheen. Er word letterlijk tegen me gezegd: wat wilt u nu dat ik doe dan, ik kan er niets mee. Dus ik vraag naar iemand anders, maar die is er niet volgens deze persoon. Via de mail heb ik gevraagd om contact met me op te nemen, gebeurd niet. Ook op mijn laatst verstuurde mail geen reactie meer gehad. Ook krijg ik foto’s doorgestuurd waar drie kringen te zien zijn. In de mail staat dat de deuken 10 cm groot zijn. ja als je de hele cirkel opmeet wel ja, maar de daadwerkelijk deuk is nog geen cm!!

    Ik zou de auto dan ook graag zelf een keer willen zien, maar ook dat kan/ mag niet volgens de man die ik aan de telefoon had!

    Nja goed, ik nog 1 keer een mail gestuurd naar: insurance leaseplan. daar word nagenoeg bij alle recensies naar verwezen namelijk (stuur alsjeblieft een mail met je gegevens en dan gaan we kijken wat we voor je kunnen doen….. Nou geen ene ruk dus!). Ik word gebeld: de eerst die me vriendelijk te woord staat, en wat andere niet lukte, lukte hem wel!! Ik was bedaard en bereid de 150 euro te betalen. Oftewel, het juiste gevoel was terug. Had alles met hem besproken, maar het voornaamste was voor mij, dat dit me niet nogmaals zou overkomen. Mijn nieuwe auto heb ik afgesloten met 300 eigen risico. Ik wil dat natuurlijk naar 0 doen, en daar de kosten van weten. Hele goede tip van deze vriendelijke man. Ik bel met de private lease afdeling, en wat denk je: hork nummer 18 aan de lijn!!
    Deze vrouw verteld me dat dat niet meer kan, dat had destijds bij het afsluiten van het contract gemoeten. Hadden ze me best op mogen wijzen overigens. Heb de auto nu 21 dagen waarvan 20 dagen in stilstand, heb er alleen in gereden met ophalen. En toch weer die keiharde muur!


    Wat ik nu ga doen? Overal waar het maar kan ga ik dit verhaal posten en kenbaar maken. De ANWB vragen of ze wel weten met welke maatschappij ze zaken doen. Mijn rechtsbijstand inschakelen. Kortom alles in mijn macht om te zorgen dat dit niet meer mensen overkomt.

    Heeft t nut: Nope hoogstwaarschijnlijk niet.

    En dat alles voor 150 euro, en een klein bedrag voor verlaging eigen risico!

    Sterke punten
    Ontzettend behulpzaam en aardig als je klant wilt worden

    Zwakke punten
    Nou, lees vooral mijn verhaal

    Let op dit zijn echte zakkenvullers

    Na eerst goed contact te hebben gehad had ik besloten een auto via de anwb (leaseplan) af te sluiten. Gelukkig is er tegenwoordig wettelijk 14 dagen bedenktijd. Want na het lezen van de vage voorwaarden over het bij te betalen bedrag als je per ongeluk het afgesproken aantal kilometers overschrijdt heb ik besloten om het lease contract te annuleren. Deze voorwaarden kunt u enkele duizend euro's extra kosten dus let goed op. Heb ook veel moeite moeten doen om het plaatjes helder te krijgen van de klantenservice. Al met al ook hier geen enkel inlevingsvermogen of flexibiliteit om dit iets gunstiger voor de klant te laten zijn.

    Sterke punten
    de snelheid van afhandelen
    het op de hoogte houden van de status van de aanvraag
    Welke stappen er te verwachten zijn.

    Zwakke punten
    De voorwaarden die de klant niet tegemoet komen maar alleen gunstig zijn voor leaseplan
    Geen of weinig inlevingsvermogen in de situatie van de klant
    De kennis van de klantenservice medewerker en de geringe moeite die men wilt nemen om samen met de klant te zoeken naar een oplossing.


Bezoek LeasePlan

Schrijf een review