LeasePlan - 48 Reviews

Last updated: 21 november 2018
LeasePlan Logo

13% aanbevolen, 48 Reviews

  1. LeasePlan
  2. Over LeasePlan
  3. Mijn LeasePlan
  4. Contact LeasePlan
  5. LeasePlan Reviews
  6. Schrijf ook een review over LeasePlan

LeasePlan

Waarom kiezen voor LeasePlan?

Ondernemers van nu hebben behoefte aan snelheid en flexibiliteit. Ze moeten zich bezighouden met wat écht telt, de zaak. Dat snappen we heel goed. LeasePlanDirect is er speciaal voor de ondernemer, eenmanszaak of MKB. U regelt direct alles online. We vragen namelijk liever niet teveel van uw tijd. We zorgen wel dat u zo snel mogelijk zorgeloos rijdt in een leaseauto die het beste past bij uw wensen, tegen de allerscherpste prijs.

Meer dan een auto alleen

Als berijder van de auto bent u bij LeasePlanDirect.nl verzekerd van een compleet en duidelijk pakket aan diensten. Het is niet alleen een auto, maar het is ook de bijbehorende service zoals onderhoud of reparatie. De dienstverlening van LeasePlanDirect.nl is volledig afgestemd op ondernemers die gewend zijn snel en efficiënt te werken met korte lijnen. Onze klanten geven ons niet zomaar een 8.4 in ons jaarlijks klanttevredenheidsheidsonderzoek.

LeasePlan Details

Hits: 3057

URL: http://www.leaseplan.nl/

Categorieën: Leasemaatschappijen

Reviews: 48

Over LeasePlan

LeasePlan maakt leasen een stuk eenvoudiger. Autorijden zonder de zorgen van een auto. Dat geldt voor zowel zakelijk leasen als privé leasen. Bij LeasePlan weet je precies waar je aan toe bent. Dus geen verrassingen achteraf. LeasePlan hanteert heldere afspraken en voorwaarden. Deze staan concreet en eenvoudig opgeschreven.

LeasePlan werkt op een verantwoordelijke en duurzame manier, voor mens en milieu. GreenPlan is een mondiaal initiatief van LeasePlan en hiermee helpt LeasePlan bedrijven en leaserijders bij te dragen aan een beter leefklimaat.

GreenPlan reduceert CO2-uitstoot en belast het milieu minder. Bijvoorbeeld door je autoregeling duurzaam op te stellen. GreenPlan draagt tevens bij aan de eigen groene doelstellingen van LeasePlan zelf. Het hoofdkantoor van LeasePlan ligt bijvoorbeeld direct aan het NS station Almere Centrum. Op deze manier worden medewerkers van LeasePlan gestimuleerd om het openbaar vervoer te gebruiken.

Mijn LeasePlan

Als je zorgeloos in een leaseauto wil rijden, ben je bij LeasePlan op het juiste adres. Met Mijn LeasePlan regel je administratieve zaken en maak je een afspraak voor bandenwissel, onderhoud of reparatie.

Mijn LeasePlan is dé plek op de website waar je de mogelijkheid hebt om de autogegevens in te zien en nog veel andere zaken kan regelen voor je leaseauto. LeasePlan heeft ook een app. De LeasePlan is zowel beschikbaar voor iOS als voor Android apparaten. Je kunt de app gratis downloaden in de Apple App Store en Google Playstore. De app is handig voor onderweg. Op deze manier kun je met de app bijvoorbeeld direct een schade melden of een onderhoudsafspraak inplannen. Als je de app koppelt aan je account van Mijn LeasePlan, dan heb je alle autogegevens op je smartphone of tablet!

In Mijn LeasePlan vind je tevens belangrijke documenten, zoals het kentekenbewijs, Europees schadeformulier en groene kaart.

Met Mijn LeasePlan en de LeasePlan App:
- Maakt u een afspraak voor onderhoud, APK of bandenwissel
- Vraagt u documenten als tankpas en schadeformulier aan
- Bekijkt u de tank- en onderhoudshistorie
- Meldt u schade
- Declareert u kosten
- Meldt u uw leaseauto af

Contact LeasePlan

Heb je nog vragen? Bijvoorbeeld over schade, onderhoud of APK, parkeervergunning of tankpas? Lees dan de antwoorden op de meest gestelde vragen op de website van LeasePlan of neem telefonisch contact op tijdens kantooruren, via het telefoonnummer 036 527 27 27.

Je hebt tevens de mogelijkheid om het contactformulier in te vullen en je vragen te stellen. Er wordt vervolgens contact met je opgenomen.


LeasePlan reviews (47):

LeasePlan - Oplichtingspraktijken leaseplan

1

Review:
met plezier gereden in de leaseauto, tot het moment dat je hem in gaat leveren. deze ingeleverd bij een aangewezen schade expert, waar een klein butsje in de deur werd geconstateerd zonder lakschade wat volgens het schadebedrijf binnen de norm valt. hier is een foto van genomen en voor getekend. nu komt leaseplan na een aantal dagen met een rekening voor de schade en spuitkosten omdat zei vinden dat het niet binnen de norm valt. kosten hiervan bijna €300,00. Schade wordt niet gemaakt bevestigd de zeer arrogante medewerker van leaseplan maar je mag wel betalen. ook zat er meer schade aan de auto en dikke km extra op de teller maar dat wordt ons niet aangerekend. schandalig dat als je een auto inleverd, nagekeken wordt door een schadeexpert die leaseplan bepaald dat naderhand leaseplan er niet mee accoord kan gaan en je gewoon een rekening stuurt. nooit meer leaseplan met deze oplichtingspraktijken.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Arrogante medewerkers, niets oplossen, tis allemaal niet hun probleem

Marcel beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Waardeloos

1

Review:
Midden in een contrac jaar krijg ik een factuur van enkele honderen euro’s. Omdat leasplan denkt dat ik niet uitkom met mijn km. Wanneer ik uitleg dat deze verhoging van km tijdelijk is door een vakantie wordt hier niet naar geluisterd . Intussen sta ik zelf onder mijn contract uren me krijg het teveel betaalde niet teug . Al direct na 6 maanden 12.50 verhoging tarief wegens verzekeringen . Wanneer ik vraag maar een specificatie krijg ik deze niet . Reparaties moet op verschillende locatie . Dus banden bij een banden boer , ruitenwissers bij de kwitfit . Ik melde een schade , direct kreeg ik een telefoontje dat het advies was deze niet uit te voeren want zou bij inleveren van auto toch niet doorgerekend worden omdat het zo klein is. Mijn collega leverde een audit in bij leaseplan en kreeg een na rekening van 1300 euro voor allemaal kleine krasejs . Daardoor vroeg ik even of dit op mail gezet kan worden , daar wacht ik nu nog op! Auto was ook 1 maand geleverd zonder tussentijdse oplossing . In april gaat auto terug , ik maak mij nu al zorgen over het inleveren .

Sterke punten:
Kan ik niet bedenken.

Zwakke punten:
Zo beetje alles , zeer klant onvriendelijk . Te veel kleine letters contract die vooral in voordeel Leasplan zijn .

Marieke beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Onderhoud niet mogelijk bij merkdealer

1

Review:
Wat een logge en stroperige organisatie is dit... Totaal niet klant en servicegericht. Nu al 2x discussie omdat ik telefonisch een afspraak heb gemaakt voor onderhoudsbeurt bij de merkdealer. Dat mag niet (meer)? Je moet je onderhoud plannen via de portal van LeasePlan. Nou 3x raden... Je dealer is onvindbaar in de portal. Uitleg van LeasePlan is dat deze dealer dan op de desbetreffende datum geen slot vrij heeft. Nou geen enkele datum die je kiest, maakt dat je de keuze krijgt voor merkdealer. Alleen de Profiles, Bosch en lokale autoboeren komen naar voren met maar 1 reden; uitgeklede contracten door LP.

Na escalatie dat ik met mijn auto naar de merkdealer wil (die notabene gewoon onderhoud mag uitvoeren want contracten met LeasePlan), krijg ik als laatste uitleg dat het niet mijn auto is... No shit sherlock, maar als ik er toch niets over te zeggen heb, dan geef me ook "geen keuze"...!!!

Verder bij eerste winterbandenwissel (je moet eerst banden bestellen, want dit kan ook niet bij je dealer) naar de bandenboer die ook met uitgeknepe contracten de band van de velg ragt om er uberhaupt nog iets aan over te houden. Er was uitlijnen noodzakelijk omdat mijn stuur niet geheel recht stond. "Ja meneer, dan moet u eerst een afspraak maken bij LeasePlan". En daar komt ie weer; de portal... Ik kan dus nog een keer terugkomen om uitlijnen uit te laten voeren, terwijl de bandenboer gewoon tijd heeft. De bandenboer voert niets uit zonder een afspraak.

Sterke punten:
Ontkennen, niet luisteren naar een klant.

Zwakke punten:
Je bent gewoon een nummertje, zoek alles maar uit via die klote portal.

Bart beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Slechte service en klantonvriendelijk

1

Review:
5 jaar heb ik zonder enige echte irritatie van uw diensten gebruik gemaakt. Alleen de reeks excel bestanden en incasso's is een teken van een rommelige administratie, maar de service is verder ok. Tot dusver geen problemen en op basis daarvan een licht positief beeld.

Dit is echter compleet teniet gedaan door de manier waarop er de laatste maand is gehandeld door LeasePlan. Doordat de reparatie van de auto te duur bleek te zijn voor de resterende periode van het leasecontract is er besloten dat het niet reëel is om het contract nog langer door te zetten. Dit begrijp ik volledig. Echter wisten jullie me dit mede te delen door aan het einde van de dag een email toe te sturen. Wat is jullie verwachting? Dat iemand na 17 uur nog even iets kan regelen voor de volgende dag? En dat iedereen zijn email direct leest, dus direct op te hoogte is? Dit getuigt van complete desinteresse en gebrek aan service. Een simpel telefoontje had hier al heel veel kunnen betekenen, maar dat is te veel service voor LeasePlan richting ex-klanten. Zoekt u zelf maar uit hoe u morgen bij uw klanten komt, dat is niet ons probleem. "U heeft nog spullen in uw auto liggen; die kunt u toch even op gaan halen? Doe dit wel snel want de auto zal binnenkort bij de dealer worden opgehaald". "U heeft uw reservesleutel nog in uw bezit omdat de inleverprocedure niet is doorlopen; die kunt u toch wel even bij de dealer af komen geven?" Ook hier weer slechte service en compleet gebrek aan mee denken met de klant. Hoe denk je dat ik van Oss naar Den Bosch kom als jullie plotseling het lease contract beëindigen?

Ik heb LeasePlan wederom gebeld over de sleutel en deze keer wisten ze me te vertellen dat het ook mogelijk was om de sleutel op te sturen. Het adres waar de sleutel naar toe moet worden gestuurd, werd wel via de email toegestuurd. Natuurlijk geen email ontvangen en opnieuw moeten mailen om alsnog het adres te krijgen.

Ik heb inmiddels ook een klacht bij LeasePlan neergelegd. De automatische reactie op de klacht geeft aan dat er binnen een paar dagen een reactie op de klacht komt of dat er contact wordt opgenomen. Natuurlijk wordt dit niet gedaan, want service is namelijk geen onderdeel van het pakket voor (ex-)klanten.

Het is nu nog maar afwachten of de reeks aan incasso's en Excel bestanden die de komende maanden nog gaan volgen een goed overzicht gaan geven over de uiteindelijke eindafrekening. Een totaal factuur is te veel gevraagd.

Al met al genoeg reden om in de toekomst zeker geen zaken meer met LeasePlan te doen en deze ervaring ook zeker te delen met collega's en vrienden.

Sterke punten:
Redelijke berijdersservice gedurende looptijd leasecontract.

Zwakke punten:
Slechte berijdersservice zodra contract eindigt.
Geen reacties op klachten.
Incompetente helpdesk medewerkers die van alles beloven en niet nakomen.
Slechte kosten administratie en afhandeling.

WSchelleke beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Hulp bij het regelen van een leaseauto

1

Review:
Ik moest een leaseauto regelen voor een nieuwe medewerker, maar had hier echt totaal geen verstand van. Wat is wel handig? Wat niet? Hoe blijf je binnen het budget?
Het moest ook nog eens snel geleverd worden.

Leaseplan heeft mij ontzettend goed geholpen. Met name Wesley Kooiman wil ik even in het zonnetje zetten. Geen vraag was te gek voor hem en ik kon hem 3 keer per dag bellen, omdat ik toch nog even wat wilde weten. Af en toe even lachen (op een vriendelijke manier) omdat hij mij weer aan de telefoon had. Hij heeft mij ontzettend goed geholpen en zelf alles geregeld. Heel goed meegedacht en ervoor gezorgd dat alles snel ging lopen. Helemaal top!

Hopelijk dat het gebruiken en inleveren van de auto net zo soepel verloopt!

Sterke punten:
Denkt goed mee, neemt veel taken op zich, vriendelijk.

Zwakke punten:
Er staat volgens mij geen persoonlijk nummer onder de mail dus kreeg vaak een collega die mij door verbond.

Elke beveelt LeasePlan aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Leaseplan wil maar een ding: je geld

1

Review:
Ik heb dus een auto bij Leaseplan geleased. Van te voren werd een zeer gunstige prijs voorgespiegeld en Leaseplan zou voor alles zorgen - nou dat heb ik geweten. Leaseplan verhoogt te pas en te onpas diverse leasetarieven en beroept zich daarbij op de kleine lettertjes in het contract. Bijvoorbeeld de premie verhogen omdat men "verwacht" dat je meer km rijdt dan in het contract staat. Reparaties en onderhoud worden afgeraffeld. Ik had steenslag en ruit schades waarvan Leaseplan vond dat ze niet gerepareerd hoefden te worden. Maar het toppunt was het inleveren. Eerst de auto ingeleverd, waarna ik een aantal honderd euro moest bijbetalen voor krasjes op de velgen. De maand erop werd er gewoon weer geld afgeschreven. En een half jaar later(!) probeerde Leaseplan opnieuw honderden euro af te schrijven voor een ruit reparatie. Gelukkkig had ik afschrijvingen van Leaseplan al geblokkeerd. Leaseplan claimt het recht te hebben schades te blijven verrekenen ondanks dat ik een half jaar geleden al een eindafrekening heb gehad. En ondanks dat die schade al jaren geleden geleden gemeld was en Leaseplan had besloten dat deze niet gerepareerd zou worden. Het zijn uitknijpers, pas op. Ik ga nooit meer met deze club in zee.

Sterke punten:
Financieel uitkleden van de klant, voorspiegelen van te gunstige tarieven

Zwakke punten:
Hebberigheid, weigeren schades te repareren, zomaar geld afschrijven, eenzijdig voorwaarden aanpassen. Grote beurten worden niet bij de merkdealer gedaan waardoor software updates niet worden toegepast.

gert beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Als je auto in de fik vliegt, dan is Leaseplan de

1

Review:
Er zijn 2 dingen oneindig, het universum en de domheid van mensen. Over dat 1e twijfel ik nog wel eens. Dat laatste zie je goed bij deze maatschappij terug.
Wat een onnadenkendheid en weinig inlevingsvermogen tref je hier aan als je iets ergs gebeurt.
Na 3 extra maanden wachten op onze nieuwe auto, hadden we eindelijk onze nieuwe private lease auto gekregen. 3 weken erna, terwijl we op weg zijn naar vakantie, vliegt de auto in brand terwijl wij er alle 4 in zaten met al onze spullen. Gelukkig geen kindjes in zitjes, dan was het heel anders gelopen.
We zijn inmiddels 3 maanden verder en flink getraumatiseerd. Niet door de brand, niet door de importeur van de auto maar door de mensen die bij Leaseplan werken.
3 maanden lang zegt Leaseplan toe zaken te regelen en ons te helpen. Wij horen niets van ze, alleen als ze geld proberen te incasseren voor de auto die we gekregen hebben toen onze auto uitgebrand was. En als je belt dan krijg je het volgende gedoe. Hallo onze auto staat in de brand en we hebben vervangend vervoer nodig. Mijnheer daar ga ik niet over en ik kan u niet doorverbinden. Heeft u pen en papier bij de hand. GVD DE AUTO MET ALLES STAAT IN DE FIK. NEE DAN HEB JE GEEN PEN EN PAPIER BIJ DE HAND. Kan hij je niet verder helpen en moet je opnieuw bellen. WAT? JA. Bel je weer, wordt je 3 x doorverbonden want niemand gaat erover. WAT? ZE KUNNEN NIET ZORGEN DAT IEMAND JOU BELT? NEE DAT KUNNEN ZE NIET BEDENKEN. Vraag je meerdere keren om 1 aanspreekpunt die alles regelt. NA 3 MAANDEN NOG NIEMAND DIE HET ACTIEF OPPAKT. Hoe moeilijk kan het zijn. Sturen ze een brief of we de sleutels willen inleveren en of we er nog spullen uit willen halen. ALS JE AUTO VERBRAND IS MOET JE MENSEN NIET ZULKE DOMME BRIEVEN GAAN STUREN. DENKT IEMAND DAAR NA? NEE. Zit je te wachten op een andere auto want dat zou Leaseplan regelen, dan kun je lang wachten. ZE REGELEN NIETS. De importeur heeft het uiteindelijk voor ons geregeld. Wel stuurt Leaseplan een factuur van 1500 Euro ex btw voor de tijdelijke auto. WAT, ZIJ KOMEN DE AFSPRAAK NIET NA EN WILLEN JOU OPLATEN DRAAIEN VOOR 1,5 MAAND AUTO. JA. Bel je met Leaseplan dat dat niet de afspraak is, ze gaat het uitzoeken. NA 2 dagen een voicemail bericht dat de factuur eruit is gehaald en dat ze het gaat uitzoeken. NA 2 WEKEN NOG NIETS GEHOORD. BEN JE OP VAKANTIE KRIJG JE MAIL DAT DE INCASSO NIET GELUKT IS. WAT? JA, ERG HE? Bel je op want de stress is weer hoog opgelopen door weer gezeik met Leaseplan, dat duurt namelijk al 3 MAANDEN!!!!! Kan er geen klacht worden ingediend omdat je het kenteken niet uit je hoofd weet en wordt er doodleuk beweert dat er dan geen mail gestuurd kan worden. Uiteindelijk blijkt hij het toch te kunnnen vinden. ECHT? JA, EERST KAN HET NIET EN DAN INEENS VOILA KAN HIJ HET WEL. GEEN ZIN IN HEBBEN NOEMEN WE DAT. ALS JE IEMAND VAN SLAG AAN DE TELEFOON HEBT DAN DOEN ZE ZO BIJ LEASEPLAN. 20 minuten bellen vanuit Frankrijk en iemand KAN GEEN LEIDINGGEVENDE MAILEN. OOK KAN ER NIET IN STAAN DAT WIJ MORGEN GEBELD MOETEN WORDEN EN WE KRIJGEN GEEN CC OMDAT HET EEN INTERNE MAIL BETREFT. WAT? JA, DAT IS LEASEPLAN En dan is dit nog maar een fractie van alle stompzinnigheid binnen Leaseplan. Niemand die verantwoordelijkheid pakt en je gewoon helpt. Ze luisteren bar slecht. Zelfs beweren dat ze je niet eerder aan de lijn hebben gehad En niets met elkaar communiceren. En nu zijn wij op vakantie en heeft mijn partner weer last van haar hart door alle stress en Leaseplan? Die laat ons weer zakken. Nog niets hebben zij richting ons gedaan om ons te helpen. Wel lof voor de importeur van onze auto, PON. Bloemen, knuffels, belletjes, ja zelfs een minivakantie omdat de onze zo verpest was. We waren namelijk alles kwijt.. Zij hebben wen andere auto voor ons geregeld en houden regelmatig contact. Leaseplan IS GEEN ENKELE AFSPRAAK NAGEKOMEN EN BELLEN VRIJWEL NOOIT TERUG. OP 2X NA MISSCHIEN MAAR DAT IS WEL SNEU ALS JE AL 50 X GWBWLD HWBT OF NOG MEER. Leaeplan gaat hier meer van horen en direct na de vakantie trekken wij alle registers open van aangetekende brieven aan de directie tot wat er maar nodig is om deze club wakker te schudden zodat wij geholpen gaan worden.

Sterke punten:
Zedoen zaken met PON.

Zwakke punten:
Commgebrek aan inlevingsvermogen, communicatie en nadenken.

J. In 't V beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Leaseplan lichten je op waar je bij staat

1

Review:
2 maanden voor einde contract. Auto moet een groot onderhoud hebben. Volgens kilometrage richtlijnen moeten onderdelen vervangen worden. Wat denk je... gaan we mooi niet doen zegt Leaseplan.

Deze auto gaat straks de verkoop in, het risico dat die resterende 2 maanden nog iets mis gaat is te overzien en dan zit de volgende klant mooi met alle reparaties opgescheept! En jij mag nog mooi 2 maanden met een verhoogd risico op stukken doorrijden... maar eerder inleveren, DAT mag dan weer niet..

Remco beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Zeer slechte leasemaatschappij

0

Review:
Veel ervaringen hier genoemd kan ik onderschrijven. Onze lease auto had onderhoudsbeurt nodig, maar die mag je niet laten uitvoeren bij garage van keuze. Wij wilden die bij de garage waar de auto is gekocht ( vorig jaar mocht dit nog wel) maar Leaseplan gaf nu geen toestemming. Lang aan telefoon gezeten met een medewerker van Leaseplan maar deze mijnheer begrijpt totaal niet wat klantenservice inhoudt, is arrogant, luistert niet en klinkt bovendien ook heel ongeïnteresseerd.
Gezien de negatieve ervaringen die andere klanten van ons hadden met deze arrogante leasemaatschappij (auto i ngeleverd maar toch maandtermijnen blijven afschrijven, foute facturen sturen etc etc) hebben wij besloten na afloop van dit contract NOOIT meer een auto via Leaseplan te leasen. En mensen die op punt staan het te gaan doen: NIET doen!!Absoluut NIET doen!

Sterke punten:
Goed in klanten binnenhalen maar ze vervolgens in de steek laten

Zwakke punten:
Service
Arrogante en ondeskundige medewerkers
Geen vrijheid als berijder alleen maar betalen betalen betalen
Administratieve chaos
Slechte afhandelingsprocedure bij inleveren auto
Slecht werkende mijn leaseplan website
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Oosterwijk beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Leaseovereenkomst misleidend. Gouden bergen belove

1

Review:
Na hagelschade aan mijn vlamnieuwe leaseauto (peugeot 208) blijkt dat mijn eigen risico-bijdrage aan mij wordt doorbelast. Leaseplan dient schappelijker om te gaan met het "eigen risico-bijdrage" verhaal naar de klanten toe. Ik voel me wel enigszins 'gehoord' door de capabele en merkbaar goed getrainde klachtenafhandelingsmedewerker, maar ik voel me zéker niet begrepen en ik voel me al helemaal niet tegemoet gekomen. Er zijn mij telefonisch gouden bergen beloofd die Leaseplan niet nakomt als het puntje bij paaltje komt. Na het lezen van de overeenkomst heb ik namelijk vragen gesteld aan een klantenservice medewerker om zeker te weten dat ik me niet druk hoef te maken over schade toegebracht door personen of omstandigheden waar ik geen controle over heb. Deze klantenservice medewerker heeft alle zorgen bij mij weggenomen. Mijn eigen risico zou naar zijn zeggen namelijk alleen door mij betaald hoeven worden in gevallen dat schade aan mij verwijtbaar zou zijn. Deze casus bewijst maar het absolute tegendeel. In de leaseovereenkomst die ik heb ondertekend onder artikel 25-b worden talloze (volkomen begrijpelijke) casussen benoemd waarbij ik mijn eigen risico zou moeten betalen. Echter staat er helemaal niets, nada beschreven over schade door vandalen, inbrekers, natuur- of weersomstandigheden. Hierin schiet Leaseplan juridisch gezien echt tekort. Dit wilde de klachtenafhandelingsmedewerker niet beamen, toen ik een beroep deed op haar menselijkheid. Klanten worden op deze manier misleidt en krijgen zo een totaal verkeerde indruk van de "service" van Leaseplan. Daarnaast staat in de leaseovereenkomst onder artikel 25-c alleen: "Kunnen wij de schade aan de auto verhalen op iemand anders? Dan hoeft u voor die schade geen eigen bijdrage te betalen." Ook hierin wordt absoluut niet duidelijk genoeg beschreven dat de klant wel dégelijk zijn of haar eigen risico zou moeten betalen indien de schade niet te verhalen is op een natuurlijk persoon (zoals een hagelbui of een steentje dat van de weg kaatst). Ik heb sterk het vermoeden dat deze leaseovereenkomst door dit soort misleidende wanpraktijken mij de komende 4 jaar nog wel eens erg veel extra geld kan gaan kosten. Dit zaakje rammelt aan alle kanten. Ik betaal de factuur wel als hij in de brievenbus valt, maar als klant ben ik op dit moment ontzettend teleurgesteld in Leaseplan. Meeveren met mij als klant of elkaar tegemoet komen in deze casus was onmogelijk en ook het met terugwerkende kracht mijn eigen bijdrage verlagen naar €0,- was onmogelijk. Ik heb expres nog gezocht naar een passende tussenoplossing om onze zakelijke relatie gezond te houden (er zijn in mijn beleving namelijk meer wegen die naar Rome leiden om een conflict op te lossen). Hier is geen gehoor aan gegeven door Leaseplan.
Als Leaseplan van mij weer een tevreden kant wil maken, moeten ze nu echt wonderen gaan verrichten. Ik voel me genaaid en op dit moment baal ik stevig dat ik nog 4 jaar aan Leaseplan vast zit. Het allerliefste was ik er eerlijk gezegd nu namelijk gewoon mee gestopt. Ineens begrijp ik waar de slechte recensies vandaan komen die online staan over Leaseplan, deze nam ik in het begin niet serieus genoeg. Gouden bergen beloven, maar zodra de handtekeningen zijn gezet lijkt geld het enige nog te zijn wat telt voor Leaseplan. Ik hoop dat Leaseplan in het kader van klantgerichtheid pro-actief gaat kijken naar hoe zij dit vreselijke gevoel bij mij weg kunnen nemen. Het zou ze sieren en het zou onze zakelijke relatie ten goede komen. Ik ben benieuwd waar nu de prioriteiten liggen. Ook zou Leaseplan zich verantwoordelijk moeten voelen om de leaseovereenkomst op artikel 25-b en 25-c aan te passen en volledig te maken. Het is belangrijk dat klanten weten dat ze moeten betalen na hagelschade, steentjes die van de weg opspringen, inbraak, vandalisme en andere niet verhaalbare schade die de natuur of mensen aan de auto toebrengen. Deze zaken staan niet omschreven in de leaseovereenkomst. Pas na die aanpassing, ben je als leasemaatschappij open, transparant en eerlijk naar je klanten toe. Ik ben super zuinig op de auto, maar wat mij schuld niet is, is simpelweg mijn schuld niet. Een overeenkomst moet duidelijk en volledig zijn en zéker niet misleidend. Belangrijke details of afspraken achterhouden of deze misleidend formuleren in bindende overeenkomsten in het kader van marketing is wat Leaseplan nu doet. Niet wenselijk. Krijg er echt een rotgevoel van en dat heb ik ze ook uitgelegd.

Sterke punten:
- Communicatief goed getrainde klantenservicemedewerkers
- Goed bereikbaar
- Lage maandprijzen
- Snelle levering
- App is duidelijk een gebruiksvriendelijk

Zwakke punten:
- Leaseovereenkomst is misleidend en niet volledig.
- Leaseplan weigert mee te veren bij conflicten.
- Leaseplan wil het conflict niet vanuit het perspectief van de klant zien, weigert actief te luisteren en mee te denken over oplossingen.
- Beloven van alles als de handtekeningen nog niet zijn gezet, zodra alles rond is en de klant echt niet meer terugkan, is geld prioriteit nummer 1.

Schrijf ook een review over LeasePlan

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers


Ja, ik zou LeasePlan aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou LeasePlan aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek LeasePlan


Home » Leasemaatschappijen » LeasePlan