LeasePlan maakt leasen een stuk eenvoudiger. Autorijden zonder de zorgen van een auto. Dat geldt voor zowel zakelijk leasen als privé leasen. Bij LeasePlan weet je precies waar je aan toe bent. Dus geen verrassingen achteraf. LeasePlan hanteert heldere afspraken en voorwaarden. Deze staan concreet en eenvoudig opgeschreven. LeasePlan werkt op een verantwoordelijke en duurzame manier, voor mens en milieu. GreenPlan is een mondiaal initiatief van LeasePlan en hiermee helpt LeasePlan bedrijven en leaserijders bij te dragen aan een beter leefklimaat. GreenPlan reduceert CO2-uitstoot en belast het milieu minder. Bijvoorbeeld door je autoregeling duurzaam op te stellen. GreenPlan draagt tevens bij aan de eigen groene doelstellingen van LeasePlan zelf. Het hoofdkantoor van LeasePlan ligt bijvoorbeeld direct aan het NS station Almere Centrum. Op deze manier worden medewerkers van LeasePlan gestimuleerd om het openbaar vervoer te gebruiken.
Als je zorgeloos in een leaseauto wil rijden, ben je bij LeasePlan op het juiste adres. Met Mijn LeasePlan regel je administratieve zaken en maak je een afspraak voor bandenwissel, onderhoud of reparatie. Mijn LeasePlan is dé plek op de website waar je de mogelijkheid hebt om de autogegevens in te zien en nog veel andere zaken kan regelen voor je leaseauto. LeasePlan heeft ook een app. De LeasePlan is zowel beschikbaar voor iOS als voor Android apparaten. Je kunt de app gratis downloaden in de Apple App Store en Google Playstore. De app is handig voor onderweg. Op deze manier kun je met de app bijvoorbeeld direct een schade melden of een onderhoudsafspraak inplannen. Als je de app koppelt aan je account van Mijn LeasePlan, dan heb je alle autogegevens op je smartphone of tablet! In Mijn LeasePlan vind je tevens belangrijke documenten, zoals het kentekenbewijs, Europees schadeformulier en groene kaart. Met Mijn LeasePlan en de LeasePlan App: - Maakt u een afspraak voor onderhoud, APK of bandenwissel - Vraagt u documenten als tankpas en schadeformulier aan - Bekijkt u de tank- en onderhoudshistorie - Meldt u schade - Declareert u kosten - Meldt u uw leaseauto af
Heb je nog vragen? Bijvoorbeeld over schade, onderhoud of APK, parkeervergunning of tankpas? Lees dan de antwoorden op de meest gestelde vragen op de website van LeasePlan of neem telefonisch contact op tijdens kantooruren, via het telefoonnummer 036 527 27 27. Je hebt tevens de mogelijkheid om het contactformulier in te vullen en je vragen te stellen. Er wordt vervolgens contact met je opgenomen.
Waardeloze graaiers
Het sluiten van een leasecontract is zo geregeld. Maar dan begint de ellende. Leaseplan is niet bereikbaar, regulier onderhoud doen ze niet aan (want kost geld), lekke band moet tig keer worden geplakt (want vervangen kost geld), nieuwe banden worden niet uitgelijnd (want kost geld), bij inleveren van de auto worden gebruikerssporen zonder meer aangemerkt als onacceptabele schade (want te verhalen op de klant). Een normaal gesprek daarover is niet mogelijk (stuur maar een mail). Als ik 0 sterren kon geven zou ik het doen. De klant doet er niet toe bij dit bedrijf, geld verdienen des te meer.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Zoals hierboven beschreven
bedenk je voordat je met lease
Veel auto's geleased bij leaseplan voor bijna 20 jaar. Nu van 1 auto 1 termijn gemist, de termijnen erna wel betaald en verbreekt leaseplan eenzijdig het contract en moet de auto ingeleverd worden.
Accountmanager belt niet terug vindt de klant niet meer interessant tegenwoordig, 7 x belverzoek neergelegd en de boekhouding heeft geen plank maar een heel bos voor zijn kop. Bedenk je voordat je met dit bedrijf in zee gaat, mijn laatste autocontract hebben ze in ieder geval gehad
Sterke punten
geen tegenwoordig
Zwakke punten
luisteren niet, bellen niet terug. niemand van het personeel vind de klant nog interessant tegenwoordig
Slechte communicatie/ service
Ik sluit mij aan bij de reviews van anderen
Ook wij hebben een auto besteld bij de ANWB/Leaseplan op 24 mei 2022 met een levertijd van 23 weken om eind oktober 2022 geleverd te worden. Uiteindelijk werd dit week 52, toen week 12 en kort daarna weer week 22 in 2023 en het einde is niet in zicht waardoor je totaal niet weet waar je aan toe bent. En bij leaseplan denkt men niet in oplossingen. Zowel Opel, ANWB en Leaseplan nemen niet de moeite om te communiceren wat er daadwerkelijk aan de hand is in de Opel fabriek en ook komt men niet met de mogelijk om tijdelijk een verloop auto aan te bieden of nog beter, de mogelijkheid om een sneller leverbare auto als alternatief te bestellen. Nog voordat onze auto geleverd is door Leaseplan, heeft het vertrouwen in zowel Opel Mederland, de ANWB en Leaseplan een flinke deuk opgelopen. Inmiddels zitten we al ruim 6 maanden zonder auto. Als ik dit alles van te voren had geweten, dan had ik een Kia Niro EV of een BYD Atto 3 besteld welke wel snel leverbaar zijn. Mogelijkheid om het contract te ontbinden zijn er behalve even 3x het termijnbedrag te betalen, niet
Sterke punten
Snel dreigen met een jurist maar niet in oplossingen kunnen denken�.
Zwakke punten
Ik sluit mij aan bij de reviews van anderen<br />
<br />
Ook wij hebben een auto besteld bij de ANWB/Leaseplan op 24 mei 2022 met een levertijd van 23 weken om eind oktober 2022 geleverd te worden. Uiteindelijk werd dit week 52, toen week 12 en kort daarna weer week 22 in 2023 en het einde is niet in zicht waardoor je totaal niet weet waar je aan toe bent. En bij leaseplan denkt men niet in oplossingen. Zowel Opel, ANWB en Leaseplan nemen niet de moeite om te communiceren wat er daadwerkelijk aan de hand is in de Opel fabriek en ook komt men niet met de mogelijk om tijdelijk een verloop auto aan te bieden of nog beter, de mogelijkheid om een sneller leverbare auto als alternatief te bestellen. Nog voordat onze auto geleverd is door Leaseplan, heeft het vertrouwen in zowel Opel Mederland, de ANWB en Leaseplan een flinke deuk opgelopen. Inmiddels zitten we al ruim 6 maanden zonder auto. Als ik dit alles van te voren had geweten, dan had ik een Kia Niro EV of een BYD Atto 3 besteld welke wel snel leverbaar zijn. Mogelijkheid om het contract te ontbinden zijn er behalve even 3x het termijnbedrag te betalen, niet
Mag ik effe vangen?
Op 13 december 2022 heb ik schade gereden met de door mij bij Leaseplan geleasede auto.
Op 21 december 2022 ontving ik van de schadeafdeling van Leaseplan een bericht dat de auto total loss werd verklaard, hetgeen de medewerker van Schadenet mij al had laten doorschemeren.
Op 21 december werd ook conform de voorwaarden per direct het leasecontract stopgezet.
Een paar dagen daarna ontving ik een factuur van € 300,- eigen risico.
Echter kreeg ik een paar dagen later weer een factuur voor € 257,66 voor de maand januari 2023.
Een maand waarin ik helemaal niet in de auto heb kunnen rijden, want immers total loss sedert 21 december.
Het excuus was dat de factuur inmiddels was opgemaakt en niet meer kon worden aangepast.
Dat kan 100x zo zijn, feit blijft dat er geld is geïncasseerd voor een maand waarin de auto al total loss was en er dus niet in is gereden.
Maar denk maar niet dat Leaseplan deze fout recht wil zetten en de onterecht betaalde leasetermijn alsnog terugstort op mijn rekening.
Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld om te proberen op deze manier het geld terug te krijgen.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Niet klantgericht en laten je betalen voor een auto waarin je niet eens meer kan rijden.
Leaseplan denkt niet aan veili
Auto mag niet door de dealer onderhouden worden van leaseplan. Als je remmen op de snelweg het niet meer doen, wil je graag dat een dealer die de auto het beste kent, hier naar laten kijken. Dit mag niet van leaseplan ( te hoge kosten)
Leaseplan gaat niet voor de veiligheid van zijn eigen klanten
Sterke punten
Niks
Zwakke punten
Veiligheid
Afschuw
Ik zit met een zeer nette dame een plan van aanpak te bespreken voor een verangend vervoersmiddel, word ik door verbonden met ene heer "Rick" , met pijn en moeite wat kunnen verwaarlijken...
Krijg ik fijn te horen dat ik een "kanker zeikert " ben op hetmoment dat deze fijne jongeheer van de schade afdeling de haak erop klettert, verbazingswekkende verrasing noem ik dit maar.
Na 15 jaar klant te zijn geweest , vind ik het genoeg geweest, ik ben sprakenloos.
Eens en nooit meer!
Zwakke punten
Brutaal Personeel
Oplichters
CEO van deze maatschappij heeft gewoon opdracht gegeven aan alle werknemers om zoveel mogelijk mensen te naaien waar ze bij staan. Dat is goed voor de jaarcijfers. Gemiddeld wordt er 3 jaar geleased dus als ze klanten kwijtraken dan is de CEO allang weg met zijn mooie jaarcijfers op zijn CV. Dan kan ie zeggen kijk hoe goed ik het hebt gedaan. Ben benieuwd hoe lang Leaseplan hiermee denkt weg te komen.
Blijf hier weg!
BLIJF HIER WEG!!!!! Bij inleveren 1 groot drama. Zij verdienen nog bij het inleveren geld aan de auto of in ieder geval dat de kosten voor het inleveren zijn gedekt. Eigenlijk kun je de auto niet gebruiken want ze zoeken naar alles wat ze kunnen vinden. Wij hebben zowat een splinternieuwe auto ingeleverd 4 jaar oud 20.000 kilometer op de teller. Gewassen en gepoetst. En je raadt het al we kunnen betalen! Toevallig ook 150 euro net zoals meer mensen hier. Heel toevallig....Oplichters zijn het! Bezwaar hebben ze zogenaamd niet ontvangen en er is geen fatsoenlijke communicatie met ze mogelijk.
Auto niet beschikbaar
J P
3 reviews
7 months ago
very bad customer service. When delivering the car they charged me for extra damage which was not there at the delivery. No pictures taken from that damage initially. The guy on the phone was rude when i tried to address that issue and asked for proof the damage was there.
1
Tom Van Ommen
6 reviews
a year ago
Too bad I still have to give 1 star and it's not possible to give 0 stars.
We rented a car with LeasePlan about 3 years ago. From the start I should've had …More
13
LeasePlan Netherlands N.V. (owner)
a year ago
Disappointing to read that you are not satisfied with us. Would you like to tell us more about your findings by telephone (036-5272727) or mail ([email protected])?
Sincerely,
Webcare team
^QK
Adrien Oger
5 reviews
2 years ago
Bought a second-hand car with a tow bar attached. I now need to change my rear bumper and remove the tow bar for it. CarNext/LeasePlan never gave me the key for the tow bar. When asked if they could find the key or help me get one, they …More
7
LeasePlan Netherlands N.V. (owner)
2 years ago
Good afternoon mister Oger. What is the license plate of the car that you had bought? Kind regards ^^ES
Illia
Local Guide·32 reviews·61 photos
3 years ago
I needed lease car. But before getting final decision, Decided to contact LeasePlan to check their agreements and conditions.
Contacted via chat, spent 20 minutes, explained what I need, sent them my email …More
10
LeasePlan Netherlands N.V. (owner)
3 years ago
Dear Sir, Madam,
Thank you for your review. I am so sorry that a week passed by and that you did not hear or see something from us. The only way that we can check what went wrong and solve this issue for you is if you contact our customer service. Please call us form 8 am till 7 pm on 036-527 2727 so we can think this true. You can also send us your contactdetails so we can contact you.
We hope that we can soon turn your opinion around and make you happy again. Our goal is to help you with an conforming car.
Kind regards,
^DCB
Oleg Dovgalenko
Local Guide·22 reviews·70 photos
2 years ago
Delivered a car with broken aircon, refused to provide a temporary replacement, waiting more than one month already to get it fixed, with 30+ degrees outside.
My license plate: H-704-ZR
5
LeasePlan Netherlands N.V. (owner)
2 years ago
Goodmorning mister Dovgalenko. What is the license plate number of the car that you have got?
A car should not delivered with a broken airco. Kind regards, ^^ES.
Robin Tesink
6 reviews·3 photos
2 years ago
No one cares at this company
6
LeasePlan Netherlands N.V. (owner)
2 years ago
Beste Robin, bedankt voor je review. Wat jammer dat je het gevoel krijgt dat niemand om je geeft. Ik hoor graag wat we voor je kunnen betekenen! Kan je onze Customer Service bellen via telefoonnummer 036 - 527 27 27? ^DBV
(Translated by Google)
Dear Robin, thank you for your review. What a pity that you get the feeling that nobody cares. I would love to hear what we can do for you! Can you call our Customer Service on telephone number 036 - 527 27 27? ^ DBV
(Translated by Google)
Dear Robin, thank you for your review. What a pity that you get the feeling that nobody cares. I would love to hear what we can do for you! Can you call our Customer Service on telephone number 036 - 527 27 27? ^ DBV
(Translated by Google)
Dear Robin, thank you for your review. What a pity that you get the feeling that nobody cares. I would love to hear what we can do for you! Can you call our Customer Service on telephone number 036 - 527 27 27? ^ DBV
Venkateswarlu Vintha
Local Guide·11 reviews
4 years ago
Good
Manish Kumar
Local Guide·64 reviews·12 photos
4 years ago
Nice place
Roberto Catsburg
Local Guide·21 reviews·12 photos
2 months ago
Erg fijn bedrijf, veel van de negatieve reviews hebben naar mijn idee niets te maken met schuld van LeasePlan. Levertijden als voorbeeld: een internationaal probleem bekend bij elke lease aanbieder of merk dealer,. …More
2
tim
1 review
4 months ago
Veel negatieve reviews. Ik heb zelf alleen maar positieve ervaringen met leaseplan. Banden wisselen of jaarlijkse controle is makkelijk te regelen via de site. Als er iets was met de auto dan kon ik het naar de garage brengen en hoefde …More
2
Danny
3 reviews
4 months ago
Gedurende de leaseperiode weinig tot geen problemen gehad, hoewel de auto vier jaar geleden te laat werd opgeleverd, maar oké. Einde leasecontract een heel ander verhaal, allerlei documenten waarin wordt gedreigd met boetes op het moment …More
5
Jeanique de Jager - Kats
3 reviews·4 photos
a month ago
Wij wachten inmiddels bijna een jaar op onze bestelde auto. We hebben vervangend vervoer gekregen, maar die is erg klein en heeft niet de gewenste trekhaak. Ik begrijp dat er niet veel aan te doen is, maar de communicatie vanuit het bedrijf …More
1
Thijs Drogtrop
1 review
4 months ago
Gestrand met de auto net buiten Parijs. Geen probleem denk je, we bellen Leaseplan om ons te helpen! In eerste instantie goed geholpen. Aardige man van de hulpdienst en het probleem werd snel geconstateerd en de auto moest naar de garage …More
1
Gosse Heslinga
1 review
5 months ago
Wat een onrechtvaardige en vervelende organisatie is Leaseplan.
Zolang er geen contact is met Leaseplan gaat het prima. Maar bij inname van de auto ging het mis. …More
4
Marco Jonk
11 reviews·1 photo
4 months ago
Eigenlijk 1 ster waard, maar toch een tweede ster gegeven vanwege de medewerkers van de Leaseplan klantenservice die wel hun best doen en je daadwerkelijk kunnen helpen. Het contact krijgen met leaseplan is zeer moeilijk. Verwacht minimaal …More
2
Marjolein Vreeburg
1 review
3 months ago
Drama, half september 2021 een Hyundai i 10 besteld, levering half december 2021 , vertraagd naar half januari 2022, uiteindelijk echt eind maart 2022, (staat op mijn lijst zegt LeasePlan medewerkster), tot nu toe nog steeds geen auto, …More
Rick Sim
7 reviews
4 weeks ago
Leasecontract getekend met een maandbedrag. 2 maanden later wordt de auto geleverd met 5% hoger leasebedrag. Ik bellen, komt door een rentestijging staat ergens in de algemene voorwaarden. Welke rente stijgt er zoveel in die korte tijd? …More
1
LeasePlan Netherlands N.V. (owner)
4 weeks ago
Hi Rick, zou je ons kunnen mailen naar [email protected] met je postcode en huisnummer? Dan kijken we graag voor je na wat er aan de hand is. Met vriendelijke groet, ^ML
(Translated by Google)
Hi Rick, could you email us at [email protected] with your zip code and house number? Then we would be happy to look into what is going on for you. Sincerely, ^ML
Fam. Annink
12 reviews·1 photo
2 months ago
Prima leaseauto via Leaseplan, maar wat een waardeloze klantenservice heeft dit bedrijf….
Zolang alles rijdt en je geen vragen of contact hoeft is het prima, maar zodra …More
Roy Andries
3 reviews
5 months ago
Voor LeasePlan gekozen omdat leasen via de ANWB mij betrouwbaar leek. Na het ondertekenen van het contract stond er tot mijn ongenoegen een levertermijn van nagenoeg 8 maanden. Op mijn emails met de vraag of de levertijd accuraat was werd …More
2
thyz Van Eer
23 reviews
a month ago
Kerkhof van 1 sterren waarderingen.
Een leaseplan auto rijdt tegen je aan, heeft schuld.
Leaseplan doet niet aan DSA (directe schade afhandeling) samenwerking met andere …More
1
Rory Sanders
1 review
4 weeks ago
Onbetrouwbaar.
Komen beloftes niet na (wanprestatie over levertijd). Indien je op hen voorstel …More
LeasePlan Netherlands N.V. (owner)
4 weeks ago
Hi Rory,
zou je ons willen mailen via [email protected] met je postcode en huisnummer? Dan kijken we graag voor je na wat de reden is van de gewijzigde levertijden.
Met vriendelijke groet, ML
(Translated by Google)
Hi Rory,
would you like to email us at [email protected] with your zip code and house number? Then we will be happy to check for you the reason for the changed delivery times.
Sincerely, ML
Justin van Dongen
Local Guide·18 reviews·3 photos
7 months ago
Als je eenmaal je auto hebt en je hebt geen problemen kan je tegen een scherp tarief je auto leasen maar er moet dan ook niets verkeerd gaan. …More
3
All
Latest
Inside
By owner
Street View & 360°
All
Add a photo
Details
Accessibility
Wheelchair-accessible entrance
Update this place
Profiles
Facebook
Giovanny .V.N
Local Guide·42 reviews·4 photos
an hour ago
NEW
Op 30-08-2022 het leasecontract getekend voor een Hyundai I20 occasion en de machtiging afgeven doormiddel van de betaling van €0,01.
Op 31-08-2022 krijg je plotseling het volgende te horen:
"Beste heer,
Momenteel heeft u een aanvraag bij ons lopen voor een Hyundai i20 via LeasePlan Occasion Lease.
Er bleek veel vraag te zijn naar deze auto en inmiddels is de auto helaas niet meer beschikbaar. We reserveren auto's pas wanneer we een getekend contract én machtiging (1-cent betaling) hebben ontvangen. Een andere klant was u voor en komt zodoende in aanmerking voor de auto.
Op onze website kunt u direct zien welke auto's we nog meer aanbieden. Mocht u interesse hebben in een van die auto's, dan kunt u dit het beste telefonisch kenbaar maken. Dan kijken we op dat moment voor u na of de gewenste auto ook daadwerkelijk beschikbaar is. Hieronder staat de link naar onze website:
PS: vergeet niet om de filter 'Occasion Lease' aan te zetten.
Onze excuses voor het ongemak!"
ik vind dit een vreemde gang van zaken. Ik had het contract al getekend (hiervan heb ik een kopie) en ik heb de machtiging afgegeven. Het is zeer triest dat de administratie van Leaseplan dus niet in staat blijkt te zijn om de al gereserveerde occasions van website te verwijderen.
Ik ben het ook niet meer van plan om ooit nog bij Leaseplan te gaan leasen.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Zeer slechte administratie
Zeer teleurgesteld
In mei 2021contract getekend voor leaseauto (Suzuki swift)
Levering nu 3 keer uitgesteld.
Heb een oude VW polo gereden om tijd te overbruggen.
Helaas komt de VW niet door de keuring daar er teveel reparatie aan zit.
Contact opgenomen met Leaseplan en gevraagd naar voorloopauto.
ANWB heeft nog wel voor loopauto's maar kost me 570 euro per maand terwijl mijn leaseauto straks 325 euro gaat kosten.
Vind het eigenlijk heel erg dat buiten mijn schuld om ( vertragingen bij levering) ik voor de voorloopauto 200 euro meer zou moeten betalen! Waar is de coulance
Schande
Had ik deze reviews maar eerder gelezen, wat een stelletje incompetente oplichters zijn dit. Zelfde problemen, auto 4,5 jaar oud, wat gebruikersschade en ja hoor, doorberekenen met die hap. Gebeld, nee ze gingen dat echt zelf herstellen en de auto was veel minder waard hierdoor blablabla. Inspecteur zei dat hij zelden een leaseauto aantrof die er zo netjes uitzag, maar Leaseplan heeft een 2e verdienmodel door nette bestuurders na inlevering zoveel mogelijk een oor aan te naaien. Nooit maar dan ook nooit meer!!!
Sterke punten
Geen omkijken naar onderhoudsbeurten
Zwakke punten
Onbeschofte klantenbehandelaarster die alle schuld naar mijn bedrijf toeschoof
Belachelijke eisen aan 'schades'.
keurig
Afgelopen 4 jaar een auto geleased bij Leasplan.
Het onderhoud regelen moest via de App, dt werkte niet altijd even goed. Maar na een telefoontje kon het vaak alsnog geregeld worden.
De auto ingeleverd en over gekocht van de leasemaatschappij, dit verliep keurig.
Ivm Corona minder kilometers gemaakt, hierdoor in een lagere bundel terecht gekomen. Ook dit geld is keurig uitbetaald.
Sterke punten
Correcte afhandeling
Zwakke punten
onderhoud via App/online regelen is soms lastig. Misschien kan de app verbeterd worden
Doet mee aan medische apartheid
Deze organisatie doet mee aan medische apartheid, door hun personeel te VERPLICHTEN om zicht te vaccineren. Dit moet stoppen ! Walgelijk.
Sterke punten
Zeer goed om het personeel onder druk te zetten een injectie te zetten
Zwakke punten
Onderdeel van World Economic Forum (WEF) van Klaus Schwab
Verwarring en extra kosten
Nadat je de auto inlevert betaal je voor elk mini krasje de volledige eigen risico
Sterke punten
Snelle verkoop
Zwakke punten
Niet reageren, extra kosten en niet vriendelijk.
Leaseplan gaat tegen de grondwet in
Gebeld met Leaseplan over de berichtgeving omtrent vaccinatieplicht personeel. Drie kwartier in de wacht gestaan , u wordt teruggebeld maar dus niet gebeurd. Klantonvriendelijk!
Leaseplan oplichters!
LEASEPLAN! Goh wat kunnen jullie nog veel leren!!
Ik wil graag mijn ongenoegen uiten over de gehele gang van zaken. Het betreft een Nissan Micra private lease van leaseplan. Na heel wat mail verkeer en een vervelende telefoontjes van een aantal onvriendelijke personenen (nou zal ik ook niet altijd even vriendelijk geweest zij, maar actie zoekt reactie en inmiddels zit t me echt heel hoog) ben ik het nu echt beu. Je word van het kastje naar de muur gestuurd, en er word gewoonweg gelogen tegen je. De 1 zegt dit de ander weer dat.
12 augustus kwam iemand deze auto ophalen. Ik was op vakantie, dus mijn moeder heeft dit afgehandeld. Ik had in eerste instantie 5 augustus staan maar door een andere (overigens ook belachelijke) reden kon dat niet door gaan en moest dat op de laatste dag van het contract. Even kort: ik heb drie jaar een abonnement gehad voor 15000 km. Op het eind kon ik onder de 10000 per jaar km blijven waardoor ik 720 euro terug kon krijgen van jullie. Als ik m 5 augustus had ingeleverd had ik geen geld teruggekregen, maar juist bij moeten betalen doordat ik eerder uit contract zou gaan. Het enige dat ik wilde is de auto inleveren, en hij had van mij best tot de 12e in contract mogen blijven maar dat ging volgens leaseplan niet niet. Hele rare actie vind ik dit ook!!
Maar goed, ik kon er dus niet bij zijn. mijn moeder was al zenuwachtig want die vond t al niks dat de auto 5 dagen bij haar zou staan, en dat zij die auto nu in moest leveren.
Er komt een ontzettend vriendelijke man om de auto te inspecteren en een (denk ik) student om de auto op te halen. De inspectie volgt. Mijn moeder blijft binnen en laat de man zijn gang gaan en later belt ze me nog inzake de handtekening. De inspecteur staat naast haar en ik vroeg of de auto er goed uitzag. Hij zegt top! Heel vaak maakt hij anders mee, en er zijn twee (1 wist ik van, paar mm groot) hele kleine deukjes geconstateerd en een krasje, ook op de bumper zit een krasje. Deze zouden geen problemen opleveren zegt hij. (Overigens heb ik de auto zelf natuurlijk ook grondig geïnspecteerd, en ik wist heus wel dat er een klein deukje in zat van hoogstens een paar millimeter, maar twee of zelfs drie die heb ik niet ontdekt (daarom baal ik er zo van dat ik er zelf niet bij kon zijn).
Ik denk mooiâ¦. En de mannen vertrekken met de auto.
Een week later, 19 augustus krijg ik een mail over de schades en dat er onacceptabele schades zijn geconstateerd, plus de melding dat me 150 euro in rekening zou worden gebracht.
Verbouwereerd ga ik bellen en mailen, maar ik kom nergens doorheen. Er word letterlijk tegen me gezegd: wat wilt u nu dat ik doe dan, ik kan er niets mee. Dus ik vraag naar iemand anders, maar die is er niet volgens deze persoon. Via de mail heb ik gevraagd om contact met me op te nemen, gebeurd niet. Ook op mijn laatst verstuurde mail geen reactie meer gehad. Ook krijg ik fotoâs doorgestuurd waar drie kringen te zien zijn. In de mail staat dat de deuken 10 cm groot zijn. ja als je de hele cirkel opmeet wel ja, maar de daadwerkelijk deuk is nog geen cm!!
Ik zou de auto dan ook graag zelf een keer willen zien, maar ook dat kan/ mag niet volgens de man die ik aan de telefoon had!
Nja goed, ik nog 1 keer een mail gestuurd naar: insurance leaseplan. daar word nagenoeg bij alle recensies naar verwezen namelijk (stuur alsjeblieft een mail met je gegevens en dan gaan we kijken wat we voor je kunnen doenâ¦.. Nou geen ene ruk dus!). Ik word gebeld: de eerst die me vriendelijk te woord staat, en wat andere niet lukte, lukte hem wel!! Ik was bedaard en bereid de 150 euro te betalen. Oftewel, het juiste gevoel was terug. Had alles met hem besproken, maar het voornaamste was voor mij, dat dit me niet nogmaals zou overkomen. Mijn nieuwe auto heb ik afgesloten met 300 eigen risico. Ik wil dat natuurlijk naar 0 doen, en daar de kosten van weten. Hele goede tip van deze vriendelijke man. Ik bel met de private lease afdeling, en wat denk je: hork nummer 18 aan de lijn!!
Deze vrouw verteld me dat dat niet meer kan, dat had destijds bij het afsluiten van het contract gemoeten. Hadden ze me best op mogen wijzen overigens. Heb de auto nu 21 dagen waarvan 20 dagen in stilstand, heb er alleen in gereden met ophalen. En toch weer die keiharde muur!
Wat ik nu ga doen? Overal waar het maar kan ga ik dit verhaal posten en kenbaar maken. De ANWB vragen of ze wel weten met welke maatschappij ze zaken doen. Mijn rechtsbijstand inschakelen. Kortom alles in mijn macht om te zorgen dat dit niet meer mensen overkomt.
Heeft t nut: Nope hoogstwaarschijnlijk niet.
En dat alles voor 150 euro, en een klein bedrag voor verlaging eigen risico!
Sterke punten
Ontzettend behulpzaam en aardig als je klant wilt worden
Zwakke punten
Nou, lees vooral mijn verhaal
Let op dit zijn echte zakkenvullers
Na eerst goed contact te hebben gehad had ik besloten een auto via de anwb (leaseplan) af te sluiten. Gelukkig is er tegenwoordig wettelijk 14 dagen bedenktijd. Want na het lezen van de vage voorwaarden over het bij te betalen bedrag als je per ongeluk het afgesproken aantal kilometers overschrijdt heb ik besloten om het lease contract te annuleren. Deze voorwaarden kunt u enkele duizend euro's extra kosten dus let goed op. Heb ook veel moeite moeten doen om het plaatjes helder te krijgen van de klantenservice. Al met al ook hier geen enkel inlevingsvermogen of flexibiliteit om dit iets gunstiger voor de klant te laten zijn.
Sterke punten
de snelheid van afhandelen
het op de hoogte houden van de status van de aanvraag
Welke stappen er te verwachten zijn.
Zwakke punten
De voorwaarden die de klant niet tegemoet komen maar alleen gunstig zijn voor leaseplan
Geen of weinig inlevingsvermogen in de situatie van de klant
De kennis van de klantenservice medewerker en de geringe moeite die men wilt nemen om samen met de klant te zoeken naar een oplossing.
Een moloch van een leasemaatschappij
Wat is leaseplan een verschrikkelijk bedrijf om je auto bij te leasen.
Lease al 20 maanden een auto die mij ernstige rugklachten bezorgd, maar Leaseplan is geenszins van plan mij aan een andere auto te helpen.
Elke "oplossing" die leaseplan aandraagt gaat gepaart met bakken vol geld, contract afkopen, auto laten overkopen door een dealer, het verkorten van de looptijd.
Een andere stoel laten plaatsen mag wel, maar je voelt hem al aankomen, maar of uit eigen zak betalen of het leasebedrag gaat omhoog.
Op de vraag of de auto omgeruild kon worden, tegen een kleine meerprijs in het leasebedrag, voor een auto die mij geen rugklachten bezorgd (Peugeot 208) kreeg ik te horen: Dat kan wel, maar dan moet het andere contract eerst worden afgekocht.
Dus niet het contract aanpassen maar een totaal nieuw contract opstellen
0,0 inlevingsvermogen bij wie je ook aanklopt met je problemen
Het woord "coulance" kennen ze daar niet.
Regels zijn in beton gegoten en daar wordt niet van af geweken.
Sterke punten
Klanten geld uit de zakken kloppen.
Stug de regels hanteren en 0,0 inlevingsvermogen hebben.
Klanten aan het lijntje houden, soms letterlijk.
Zwakke punten
De sterke punten zijn tevens de zwakke punten
Redelijk tevreden
Mei 2018 kregen wij onze Nissan Micra via de ANWB. Het bestellen ging heel vlot. Vlak na het bestellen kreeg ik een belletje dat de bestelde kleur niet leverbaar was op korte termijn. Of ik daarop wou wachten of voor een paar euro in de maand een duurdere kleur. Dat laatste vond ik prima, netjes geregeld.
De levertijd was nog 3 weken korter dan eerder aangegeven dus dat was ook fijn.
Ik had de auto voor 3 jaar met 15.000 km p/j geleased. De auto beviel me prima en het onderhoud was in mijn leaseplan goed in te plannen. Ik heb geen bijzonderheden gehad met de Nissan.
Eind vorig jaar kregen we echter gezinsuitbreiding en het was voor mij allang duidelijk dat de Nissan veel te weinig ruimte had voor alle baby perikelen.
Ik heb me toen verdiept in het eerder inleveren en ik schrok me een hoedje van alle negatieve recensies zoals hier. Ik heb gebeld en het verhaal uitgelegd. Ik weet niet wat voor troela ik aan de telefoon kreeg maar die wist me met duivels genoegen te vertellen dat ik de auto niet eerder in kon leveren en lekker kon doorbetalen. En als ik schade maakte terwijl ik niet in de auto reed moest ik ook betalen voegde ze er aan toe. Waar dat op sloeg snapte ze zelf ook niet en toen ik nog even doorvroeg kegelde ze de hoorn erop. Bizar dat zulke mensen het uithangbord van een bedrijf zijn.
Ondertussen de rechtsbijstand maar even gebeld, die gaven aan eerst even met de ANWB te proberen.
Hier hoorde ik dat het zeker mogelijk is om de auto eerder in te leveren.
Opnieuw gebeld met leaseplan; ik kreeg een vriendelijke man aan de telefoon die me precies uitlegde hoe het werkte en een rekensom maakte hoe ik het het beste aan kon pakken. Kwam er op neer dat ik eigenlijk per direct moest stoppen met rijden en de auto 2 maanden later in moest leveren, dat was voor mij het voordeligst. Dit omdat de looptijd korter word en dus het aantal gereden kilometers ook. Zo voorkwam ik dat ik in een hogere km klasse kwam.
Direct een inleverafspraak gemaakt en bevestigd.
Toen ik later nog een vraag had kreeg ik weer iemand anders aan de lijn die er niets van snapte en me terug zou mailen. Dat is niet gebeurd waarna ik zelf een mail gestuurd heb. Hierna volgde een mailconversatie waar geen touw aan vast te knopen viel. Wel werd duidelijk dat de man die mij eerder hielp niet meer bij leaseplan werkte.
Uiteindelijk heb ik de auto ingeleverd en met angst en beven geacht op de eventuele afrekeningen.
Ik had 1 niet acceptabele schade volgens de lijst op de achterbumper.
De afrekening kwam en deze meldde ook alleen deze schade; €150,-. De teveel betaalde kosten van een maandbedrag werden netjes teruggestort.
Opzich dus prima afgelopen al heb ik daarna niets meer van ze gehoord, geen afhandeling of enquete oid. Vreemd hoe ze aan de 8.4 score van hun eigen klanten komen dus?
Sterke punten
Contract tekenen ging snel
Mijn leaseplan portaal
Samenwerking met ANWB
Zwakke punten
Een aantal mensen die de telefoon opnemen zijn hier echt totaal niet voor geschikt en hebben geen idee waar ze over praten.
Communcatie vanuit hun is slecht, gaat langs elkaar heen en duurt veel te lang.
Louche
LeasePlan: Behandelen klanten hetzelfde als dat louche autoverhuurbedrijven dat in het buitenland doen.
Ben al een jaar of acht klant van LeasePlan. Begin december liep mijn leasecontract van mijn Toyota af en werd er dus een afspraak gemaakt voor een wissel.
Auto gecheckt, geen schades oid, nieuwe auto ontvangen. So far so good.
2 maanden later krijg ik vanuit het niets ineens een factuur via mijn werkgever vanuit LeasePlan van €190,-. Na wat telefoontjes bleek het te gaan om een missende hoedenplank. Mij van geen schuld bewust zijnde de schuur in gedoken en inderdaad: daar lag nog een hoedenplank. Ivm de kinderwagen had ik die er tijden terug al uitgehaald. Maar goed, geen probleem dacht ik: hij is er nog, ik rij wel naar Almere toe- lever hem in, eind goed al goed.
En daar begint het “louche” van het verhaal. Na wat mailtjes (vanuit een algemene mailbox en dus niet door een specifiek persoon ondertekend) word er kort en bondig gezegd dat ik dikke vette pech heb. “Wij zijn het grote LeasePlan en jij een nietige particulier, dus je stikt er maar lekker in”.
Ondanks het feit dat ik de twee maanden vóór de rekening van €190,- geen belletje, mailtje of wat dan ook heb ontvangen (ik was me van geen kwaad bewust) hebben ze er schijt aan en moet ik gewoon betalen. Punt. Geen enkele toenadering, vorm van gesprek of wat dan ook.
Deze gang van zaken doet me erg denken aan het huren van een auto bij een shabby autohandelaar tijdens je vakantie. Je weet dat je genaaid wordt maar je kan er niks aan doen.
Natuurlijk vind ik die €190,- zuur, maar het totale gebrek aan respect en welwillendheid om een klant tegemoet te komen vind ik echt stuitend en frustrerend.
Kortom; heb je de keuze als particulier of zakelijk rijder: ga het deurtje van LeasePlan voorbij, er zijn zat anderen die (hopelijk) wél betrouwbaar zijn.
Zwakke punten
Totaal niet oplossings- of klantgericht. âWij zijn groot en jij bent klein, dus je stikt er maar in.â
Grootste schande van de wereld
Waardeloze bende. Betalen creditnota's niet.
Alleen maar leugens en beloften die niet worden nagekomen.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Onkundig telefoon personeel. Slechte service en niet eerlijk
Niet service gericht
Weigeren de laatste onderhoudsbeurt binnen het contract uit te voeren, omdat het contract bijna ten einde liep en in hun beleving de kosten te hoog waren. Alleen de APK en wat kleine dingen mochten worden uitgevoerd. De auto op vrijdagmiddag om half 5 inleveren, omdat dit in het weekend niet kan en dan een meerprijs rekenen omdat je de auto 3 dagen (incl. de vrijdag) voor het einde contract inlevert. Hoe zielig. En dan de afrekening. O.a. een kennelijk onacceptabele schade die ik zelf niet heb veroorzaakt of heb gezien in rekening brengen (die nooit wordt gefikst) en dan maar te zwijgen over de afrekening. Nooit meer Leaseplan! Hun verdienmodel is wel duidelijk.
Sterke punten
Kan er even geen bedenken.
Zwakke punten
Zuinige service, zelfs geen ruimte voor het vervangen van ruiterwisserbladen. Over veiligheid gesproken. Niks geen flexibiliteit.
inleveren
Bijna 4 jaar geleden auto opgehaald bij de dealer zonder problemen. in de jaren schade gehad buiten mijn schuld en lease plan deed daar helemaal niet moeilijk over.\\r\\nApril 2021 loop het contract af en wil eigenlijk weten of lease plan zelf contact met mij opneem voor bijvoorbeeld een aanbieding voor een andere auto en een nieuw contract.\\r\\nDus toevallig hier terecht gekomen, en wat ben ik geschrokken na het lezen van al de opmerkingen over leas plan. ik wordt al bang voor april
Sterke punten
Tot heden goede service. en hoop dat ik bericht krijg voor een andere ( nieuwe ) auto te kunnen uitzoeken
Zwakke punten
Niet terecht bij de originele dealer ( waar ik ook de auto heb opgehaald ) voor een beurt.
Pas op met Leaseplan
Leasewagen van Lease plan vorige maand ingeleverd, 175k km en 5 jaar in gereden. Wagen zag er werkelijk keurig. LeasePlan dacht daar heel anders over, en heet alle gebruiksporen in rekening gebracht.
Leuke verrassing van Euro 500,-
Gedurende de Lease periode heel veel gezeur gehad, over onderhoud, banden wissels en over de APK.
Ik wist niet dat service zo slecht kon zijn. Ik ben nu gelukkig van LeasePlan af en wil iedereen voor deze club waarschuwen.
Sterke punten
Geen, tov van andere leasemaatschappijen.
Zwakke punten
Communicatie, verkeerd verdienmodel, slechte service, de klant komt achteraan in de rij, niet willen luisteren etc, etc.
Auto inleveren, hoofdprijs betalen
private-lease auto ingeleverd, afrekenen is een verrassing, bij elkaar 20% van de nieuwwaarde van de auto... kilometers over 5 jaar teruggerekend, terwijl in het contract staat - ter zogenaamde bescherming van de klant - dat ze het per jaar her-evalueren. Verder allerlei schades gevonden, zelfs een schade die gerepareerd was. Ze zijn erger als boeven. Het is pure diefstal. De positieve recensies hier zijn van handlangers van lp zelf.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles