Waarom kiezen voor LeasePlan? Ondernemers van nu hebben behoefte aan snelheid en flexibiliteit. Ze moeten zich bezighouden met wat écht telt, de zaak. Dat snappen we heel goed. LeasePlanDirect is er speciaal voor de ondernemer, eenmanszaak of MKB. U regelt direct alles online. We vragen namelijk liever niet teveel van uw tijd. We zorgen wel dat u zo snel mogelijk zorgeloos rijdt in een leaseauto die het beste past bij uw wensen, tegen de allerscherpste prijs. Meer dan een auto alleen Als berijder van de auto bent u bij LeasePlanDirect.nl verzekerd van een compleet en duidelijk pakket aan diensten. Het is niet alleen een auto, maar het is ook de bijbehorende service zoals onderhoud of reparatie. De dienstverlening van LeasePlanDirect.nl is volledig afgestemd op ondernemers die gewend zijn snel en efficiënt te werken met korte lijnen. Onze klanten geven ons niet zomaar een 8.4 in ons jaarlijks klanttevredenheidsheidsonderzoek.

Over LeasePlan

LeasePlan maakt leasen een stuk eenvoudiger. Autorijden zonder de zorgen van een auto. Dat geldt voor zowel zakelijk leasen als priv leasen. Bij LeasePlan weet je precies waar je aan toe bent. Dus geen verrassingen achteraf. LeasePlan hanteert heldere afspraken en voorwaarden. Deze staan concreet en eenvoudig opgeschreven. LeasePlan werkt op een verantwoordelijke en duurzame manier, voor mens en milieu. GreenPlan is een mondiaal initiatief van LeasePlan en hiermee helpt LeasePlan bedrijven en leaserijders bij te dragen aan een beter leefklimaat. GreenPlan reduceert CO2-uitstoot en belast het milieu minder. Bijvoorbeeld door je autoregeling duurzaam op te stellen. GreenPlan draagt tevens bij aan de eigen groene doelstellingen van LeasePlan zelf. Het hoofdkantoor van LeasePlan ligt bijvoorbeeld direct aan het NS station Almere Centrum. Op deze manier worden medewerkers van LeasePlan gestimuleerd om het openbaar vervoer te gebruiken.


Mijn LeasePlan

Als je zorgeloos in een leaseauto wil rijden, ben je bij LeasePlan op het juiste adres. Met Mijn LeasePlan regel je administratieve zaken en maak je een afspraak voor bandenwissel, onderhoud of reparatie. Mijn LeasePlan is d plek op de website waar je de mogelijkheid hebt om de autogegevens in te zien en nog veel andere zaken kan regelen voor je leaseauto. LeasePlan heeft ook een app. De LeasePlan is zowel beschikbaar voor iOS als voor Android apparaten. Je kunt de app gratis downloaden in de Apple App Store en Google Playstore. De app is handig voor onderweg. Op deze manier kun je met de app bijvoorbeeld direct een schade melden of een onderhoudsafspraak inplannen. Als je de app koppelt aan je account van Mijn LeasePlan, dan heb je alle autogegevens op je smartphone of tablet! In Mijn LeasePlan vind je tevens belangrijke documenten, zoals het kentekenbewijs, Europees schadeformulier en groene kaart. Met Mijn LeasePlan en de LeasePlan App: - Maakt u een afspraak voor onderhoud, APK of bandenwissel - Vraagt u documenten als tankpas en schadeformulier aan - Bekijkt u de tank- en onderhoudshistorie - Meldt u schade - Declareert u kosten - Meldt u uw leaseauto af


Contact LeasePlan

Heb je nog vragen? Bijvoorbeeld over schade, onderhoud of APK, parkeervergunning of tankpas? Lees dan de antwoorden op de meest gestelde vragen op de website van LeasePlan of neem telefonisch contact op tijdens kantooruren, via het telefoonnummer 036 527 27 27. Je hebt tevens de mogelijkheid om het contactformulier in te vullen en je vragen te stellen. Er wordt vervolgens contact met je opgenomen.


LeasePlan Reviews

  • Buiten het feit dat je een uur naar een telefoonnummer aan het zoeken bent.
    Mag je met je schade of onderhoud niet naar de erkende dealer of herstel bedrijf naar keuze. (Waar je BVA altijd al komt).
    Daarnaast wordt je vaak niet goed of al te netjes geholpen.

    Sterke punten
    Niet gevonden

    Zwakke punten
    Zie boven genoemde opmerkingen

    Door Edwin op 6 februari 2020 Reageer (1 reactie)
  • Afgelopen week de auto naar de "dealer" gebracht. Zelfs dat was al een uitdaging op zich. Als je een merk auto aanschaft verwacht je toch ook de service bij de merkdealer uit te laten voeren. Nee hoor!, bij leaseplan niet. Bij de oplichters van leaseplan mag je eerst inloggen op je "mijn leaseplan" omgeving. Hier kan je je postcode invoeren om de dichtstbijzijnde "dealer" te selecteren. Niet dus! Ik kom terecht bij een profile of een Bosch car service punt wat 4 x zo ver van mijn huis is als de echte merkdealer(deze zit echt om de hoek). Hierop bel ik naar de echte merkdealer om te vragen hoe dit zit. De uiterst behulpzame service adviseur meld mij ; Nee meneer, Uw auto heeft een service nummer en u moet via uw "mijn leaseplan" een aantal keren opnieuw inloggen of bellen met leaseplan als u echt bij ons de auto wilt brengen. Ik heb hierop 4 x opnieuw ingelogd op deze waardeloze "mijn leaseplan" site.,voordat ik eindelijk de "Echte dealer" kon selecteren. Gelukkig kon ik daar binnen 2 weken terecht en dus netjes een afspraakbevestiging ontvangen. s'morgens om 8 uur de auto bij de "echte dealer" gebracht. Om 16.00uur kon ik de auto weer ophalen.. Het mocht ook eerder als ik dat wilde. 16.00uur was voor mij prima. Aan het einde van de middag was ik bij de dealer om de auto op te halen. Dezelfde service adviseur kwam gelijk naar mij toe en begon uit te leggen wat er aan de auto gedaan was. Aangezien ik het ene jaar meer rijd dan het andere wisselt het aantal kilometers nog wel eens. Deze keer kwam ik voor een 90000km beurt. De km stand was 82000 km dus ik had maar 22000km gereden na de vorige beurt. Ik ga er dus van uit dat de auto een grote beurt krijgt net zoals vorig jaar toen ik wel 30000km had gereden. Ik wil n.l. Maar 1 x per jaar naar de garage omdat mij dit ook gewoon kostbare tijd kost. Van leaseplan mocht er nu geen grote beurt worden uitgevoerd, maar wel een kleine beurt. In dit geval een beurt waar normaal gesproken het interieurfilter vervangen dient te worden. Nee hoor mijnheer, van leaseplan mochten wij het interieurfilter niet vervangen. Dit moest van de totaalkosten afgehaald worden inclusief de kosten voor het vervangen van dat filter. Dus eigenlijk is er niet veel gebeurt vroeg ik? Nee zegt de service adviseur. Alleen een controle van de auto en alle vloeistoffen zijn gecontroleerd en de bandenspanning is gecontroleerd, alsmede de remmen en de dingen die voor uw veiligheid van belang is. Bijzonder vreemd zeg ik tegen de service adviseur. Hij beaamt dit maar verklaart dat dit bij leaseplan de normale gang van zaken is. Dit heb ik dus inderdaad dus al vaker gehoord van meerdere medewerkers van mijn bedrijf. Ik ben longpatient dus voor mij is het vervangen van een interieurfilter dus echt van belang bij het onderhoud van mijn auto en dit meld ik ook bij de service adviseur, waarop hij direct een monteur bij zich roept en aan de betreffende monteur vraagt ; Wil jij voor mijnheer nog even snel een nieuw interieurfilter plaatsen in de auto? De monteur vroeg mijn sleutel en nam mijn auto nog even mee naar de werkplaats om er alsnog een nieuw interieurfilter in te zetten. Wij vervangen dit filter wel als service voor u meneer zegt de service adviseur.
    Helaas zult u nu wel over ongeveer 5 a 6 maanden weer terug moeten komen voor de volgende onderhoudsbeurt. Inderdaad, helaas wel zeg ik. Kortom... Bijzonder slechte service van leaseplan. Totaal niet klantgericht en ook naar de merkdealer toe ontzettend negatief. De merkdealer denk n.l. wel aan hun klanten. Ik betaal per maand een behoorlijk bedrag en verwacht dan ook dat de auto volgens de gegevens van de fabrikant wordt onderhouden. Niet bij een of andere universeel garage. Zoals ik in alle andere negatieve beoordelingen al lees heeft het ook geen zin om leaseplan hier over te bellen, want men doet er toch niets mee. Voor mij en de medewerkers van mijn bedrijf(zo'n 20 auto's) dus voortaan zeker geen auto meer via leaseplan, maar via een echte leasemaatschappij. Ik zal dit ook zeker melden aan alle zakelijke contacten, vrienden en kennissen, en ze vertellen om nooit een auto via leaseplan te leasen. Wat een stelletje verschrikkelijk oplichters. Helaas moet je minimaal 1 ster selecteren maar zij zijn eigenlijk -min 5 sterren waard

    Sterke punten
    Totaal geen

    Zwakke punten
    Alles

    Door Mike op 5 februari 2020 Reageer (1 reactie)
  • Hele slechte ervaringen met Leaseplan. Wij hebben sinds dit jaar een leaseauto en vanaf dag 1 gaat er van alles mis. Auto was niet geleverd zoals aangevraagd. Vervolgens heel vaak contact gehad met Leaseplan wegens gebreken aan de auto. Weigeren om mee te werken en mee te denken met de klant. Uitermate onvriendelijk en lange wachttijden aan de telefoon. Beloven allerlei zaken maar komen hun afspraken niet na. Wij kunnen niet wachten totdat we af zijn van het contract. Waardeloos!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte service, onprofessioneel, komen hun afspraken niet na

    Door Janita op 20 november 2019 Reageer (1 reactie)
  • 5 jaar prima service en geen problemen ,totdat de auto ingeleverd was kreeg ik mijn borg niet terug omdat ik mijn reservesleutel niet had,oke dat ze daar een bedrag voor rekenenen is terecht maar 200 euro???Ik ga contact opnemen met de geschillencomissie en consumentenbond,ik ben altijd prima geholpen alleen nu ik geen klant meer ben zijn ze ronduit onbeleefd en kortaf!!!Bedankt lease plan voor de 5 fijne jaren maar dit is toch wel weer erg jammer dat jullie zo klanten behandelen!!!

    Sterke punten
    Zolang ze je als klant hebben staan ze voor je klaar

    Zwakke punten
    Afhandeling is slecht

    Door Burgers op 15 oktober 2019 Reageer (1 reactie)
  • Ook ik heb helaas een zeer slechte ervaring met leaseplan.

    De chauffeur belde mij om te vragen of ik mijn auto eerder kon inleveren i.v.m. zijn planning. Dat was geen probleem, maar vertelde wel dat ik mijn auto nog even wilde uitzuigen (er lagen wat bladeren op de matjes). Dat hoefde niet, de auto werd toch wel schoongemaakt, "zonde als u daar geld aan uitgeeft". Bij inlevering zei de chauffeur nog dat auto's gemiddeld zo worden ingeleverd.

    Om een lang verhaal kort te maken, ik moet nu bijna tachtig (!) euro aan schoonmaakkosten betalen. De foto's die leaseplan mij stuurde van mijn 'vieze' auto laten inderdaad zien dat er wat vuil (bladeren, stokjes etc.) op de matjes liggen. Hiervoor moet ik dus bijna tachtig euro betalen! Uiteraard weiger ik dit, maar Leasplan houdt voet bij stuk en voel mij machteloos. Ongelofelijk onprofessioneel en schandalig.

    Mijn advies: pas heel goed op met het tekenen van de papieren bij het inleveren van de auto en maak foto's.

    Sterke punten
    -

    Zwakke punten
    Klantonvriendelijk, geen service, oplichterij.

    Door Brigitte op 14 augustus 2019 Reageer (4 reacties)
  • Ruim een week terug via de anwb een autolease aangevraagd.ik wil graag weten hoe het met de aanvraag zat. Van de anwb kon ik leaseplan daar over bellen. Echt wat een triest eerste contact. Na 15 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken. Nog een keer bellen en na 5 minuten iemand die na wat vragen mij gewoon weer in de wacht gooit. Na weer 5 minuten wachten iemand die alleen kon zeggen dat het erg druk was en weer werd ik in de wacht gezet. En het derde persoon kon mij te woord staan, helaas want dat was de druppel. Ik bel gewoon met belangstelling naar werd meteen afgeserveerd als een domme ezel want ik snapte er niks van volgend haar....wat een arrogant mens. Bah....

    Sterke punten
    Goed kunnen adverteren met leugens.

    Zwakke punten
    Callcenter

    Door Mark k op 13 augustus 2019 Reageer (1 reactie)
  • Mijn bedrijf least al jaren bij leaseplan, maar sinds kort is Athlon als keuze er bij. Dat geluk heb ik nog niet, ik heb nog een auto via Leaseplan. Omdat mijn bedrijf een goedkoop contract heeft, mag ik alleen onderhoudsafspraken maken via een app. De app biedt alleen kwikfit, profile en bosch car centers.
    Tja, koop dan eens een nieuw model auto met een nieuwe motor, nieuwe software. Je voelt 'm aankomen. De vorige, een Renault kon alleen onderhouden worden als de Bosch Car Service er mee naar Renault reed! Uiteindelijk ben ik elke keer maar naar Renault gegaan. Elke keer gezeik aan de telefoon: "meneer, u weet toch dat dat niet mag?" Eikels.
    Nu een Seat met de nieuwe 1,5 TSI. Ja hoor, na beurt gelijk mededeling dat er teveel olie in zat. Kon weer terug. "Tja, dit is een nieuwe motor en daarvan heeft PON de onderhoudsspecificaties nog niet vrij gegeven". We weten helemaal niet hoeveel olie er eigenlijk in moet. Dit was dus teveel. Wat een drama. Ik heb haal en breng service, maar na elke "service" kan ik zelf de auto voor een 2e keer brengen. Het is mij vele malen overkomen dat ik bij de fitter, of bosch-er sta en daar te horen krijg dat de onderdelen of de kennis er niet is en dat ik door moet naar de dealer. Dat mag niet, moet je Leaseplan bellen, gaat garage bellen enz enz. Service van lik m'n vestje. Pennywise, pound foolish. Wie betaalt straks de nieuwe katalysator?? Vast onder garantie door de dealer..... Echt, na het eerste onderhoud, is het plezier in het rijden vergalt.

    Sterke punten
    Vriendelijk aan telefoon, 24/u bereikbaar. Bij nood bellen ze de ANWB voor je.

    Zwakke punten
    Onbenullen aan de telefoon. Helpen je van kastje naar de muur, starre protocollen, nul ruimte voor de medewerker aan de lijn, slechte service bij onderhoud door selectie van goedkoopste lokale garages voor de duurste auto's waar niemand de software kan doorgronden.

    Ze vergeten dat als je smartphone elke drie maanden een update krijgt, dat auto's dat ook krijgen en dat de lokale fitter die pas veel later krijgt.

    Ze vergeten dat de ANWB-app sneller is.

    Door Marc Braaksm op 26 juli 2019 Reageer (5 reacties)
  • Vanaf het tekenen van het contract alleen maar ellende gehad. Slechte service vanuit de klantenservice, klachten worden niet serieus genomen. Een excuus is zelfs al teveel gevraagd. Het enige antwoord wat je krijgt is zo doen wij dat nu eenmaal.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Klantcontact, niet nakomen van beloftes, niet serieus nemen

    Door Ole op 27 juni 2019 Reageer (1 reactie)
  • Het begon al gelijk fout te gaan bij het afhalen van de auto. Sensoren waren niet gemonteerd, auto moest vervolgens weer terug later die maand. Was een foutje van LeasePlan. Vervolgens heeft iemand onze auto geraakt aan de achterkant. Wij hebben netjes de schade gemeld bij LeasePlan. Vervolgens een factuur toegestuurd gekregen van 300 euro terwijl wij niet verantwoordelijk zijn voor de schade. LeasePlan heeft ons hierover geen informatie verstrekt tijdens het melden van de schade. Wij leasen nu 6 maanden de auto en zijn totaal niet tevreden. Naast al deze zaken sta je heel lang in de wacht, krijg je een vervelende toon van de medewerkers en wordt er totaal niet meegedacht met de klant. Al met al NIET aan beginnen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Informatie wordt niet doorgegeven, onverwachte kosten, niet comfort contract, geen duidelijkheid, vervelende toon medewerkers, lange wachttijd, lange wachttijd bellen

    Door Lisa op 20 juni 2019 Reageer (1 reactie)
  • Kort samengevat oplichterij langs alle kanten.
    Als klant continu zelf achter de feiten aanlopen, qua opvolging en communicatie verloopt dit volledig stroef!

    GEEN AANRADER!

    Sterke punten
    /

    Door Kimberly op 4 juni 2019 Reageer (1 reactie)
  • 1 juli 2018 de auto opgehaald bij de dealer, de aflevering van de dealer was erg goed. Op 15 nov 2018 de banden gewisseld. De kilometerstand wordt dan direct naar leaseplan gestuurd. In de maanden juli en aug 2018 ben ik naar noord spanje en Berlijn gereden. best veel kilometers. Maar ik rij de rest van het jaar veel minder dus gemiddeld kom ik mooi op mijn 20.000 kilometers per jaar uit. Nee wat schets mijn verbazing. Krijg ik een rekening van 500 euro omdat ik teveel kilometers heb gereden. Ja logisch......... Maar daarna begint de ellende pas. Wat een vreselijke slechte service bied leaseplan, onbeschoft, niet reageren op verzoeken, dwangbevel sturen en volgende dag zeggen dat het niet geldt, mailtje die geknipt en geplakt zijn, totaal geen professionaliteit. Ze krijgen van mij een hele dikke onvoldoende.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Door Peter op 3 mei 2019 Reageer (8 reacties)
  • Auto zeer correct door Nissan dealer in Arnhem afgeleverd.
    Direct zomer banden wissel door Profile Tire Center. Winter banden geplaatst bij 400 km, velg beschadigd doorgegeven aan leasePlan, weken moeten wachten op een reactie om te mogen repareren. Nu zomerbanden wissel bij Kwik Fit, auto opgehaald, zitten er een keer andere banden op, nu Pirelli ipv de vanaf fabriek en ingeleverde Michelin banden. Waardeloze band Pirelli voor deze Nissan. LeasePlan gevraagd wat de reden hiervan is, antwoord de banden waren verdwenen en niet meer te vinden, ik moest met de Pirelli banden maar genoegen nemen, vervelend volgens LeasePlan maar hier moest ik het maar mee doen. Ik baal hier meer dan genoeg van en wil gewoon weer de originele banden terug. LeasePlan geeft geen reactie meer. Over klantvriendelijkheid gesproken. Volgens mij hebben ze bij LeasPlan hier nooit van gehoord.

    Sterke punten
    Sommige medewerkers doen hun best.

    Zwakke punten
    Totaal geen enkele vorm van communicatie.

    Door WDEA op 1 mei 2019 Reageer (3 reacties)
  • Alles staat al vermeld in voorgaande reviews. In voorgaande jaren weinig problemen met Leaseplan gehad, maar het laatste jaar is er veel veranderd. Wat een ellende. Reageren niet op vragen, sturen facturen waarvan niet duidelijk is waarvoor het is, houden zich niet aan wetgeving, online omgeving functioneert niet, waardoor je geen inzicht in facturen hebt, wordt ook niet opgelost. Zo kan ik nog even doorgaan. Wees alsjeblieft gewaarschuwd... Niet aan beginnen.

    Door Sanne op 26 april 2019 Reageer (1 reactie)
  • Vanaf moment één ging het al fout bij Leaseplan. De communicatie is zéér slecht. Het gewenste kilometrage was verkeerd genoteerd, de kleur verkeerd genoteerd, de afgesproken prijs kwam niet overeen met het geïncasseerde bedrag, slechte communicatie over en weer.

    4 jaar lang geen ellende gehad met mijn auto. Geen schades gereden, geen rare incasso's, vriendelijke medewerkers aan de telefoon als je ze wel nodig had.

    Bij inlevering bij het schadebedrijf is het fout gegaan. Officieel inname document ondertekend, waarop géén schade is vastgesteld. 2 weken later krijg ik een mail waarin wordt verteld dat er wél schade is en dat ik straks €300,- lichter ben. Op mail contact reageert men niet. Na 3 weken een keer gebeld, werd later terug gebeld met het bericht dat het inderdaad hun fout was en dat de €300,- niet betaald hoefde te worden. 2 dagen later krijg ik een mail dat dit niet klopte en dat ik de €300,- tóch moet betalen.

    Inmiddels bezig met mijn rechtsbijstand om te kijken hoe dit nu allemaal zit.

    Communicatie én administratie zéér slecht, zou absoluut aanraden een andere leasemaatschappij te vinden!

    Sterke punten
    Vriendelijke medewerkers aan telefoon
    Zolang alles goed gaat, geen vuiltje aan de lucht

    Zwakke punten
    Overpriced
    Zéér slechte communicatie en administratie
    Gaan slecht om met ondertekende formulieren.

    Door Robin op 21 april 2019 Reageer (1 reactie)
  • Auto in week 10 besteld. Ondertussen heb ik de auto 2x van kleur moeten veranderen en is de communicatie waardeloos. Er wordt de ene keer dit gezegd en de andere keer dat. Dan duurt t weer 8-12 wkn en dan weer 4-6 wkn. De auto moet nog gemaakt worden, de auto is al gemaakt maar staat ergens in dit land of een ander land. Elke keer wat anders. Had ik me maar eerst verdiept in Leaseplan. Het internet staat niet voor niets vol met negatieve reviews! Stom van mij. Kan ik hier nog onder uit? Voelt zo niet goed!!!

    Sterke punten
    Nog niet ondekt

    Zwakke punten
    Zie mijn verhaal

    Door Nathalie op 18 april 2019 Reageer (1 reactie)
  • Als je een traject in wil gaan van extreem lange wacht/ levertijden zonder comminucatie van de voortgang, misverstanden met bestelling van de juiste auto en
    irritaties en frustraties dan zit je hier goed. Zo niet dan zal ik je adviesen een ander lease bedrijf te zoeken liefst gewoon bij de dealer zelf. Wat hebben wij hier spijt van..... Wij hebben via de anwb een kia niro op het oog, besteld via de anwb, waarna leaseplan het overneemt. Er is in het begin 2x een verkeerde auto besteld, maar zoals werd gezegt blijkt de auto toch op voorraad te staan levertijd max 6 weken. Echter, was dit niet waar en wachten we nu al bijna 5 maanden op de auto. Deze zou volgens de leaseplan app week 13 geleverd worden. Helaas geen auto eveneens geen bericht, belletje of mail dat het langer duur. Ook in de 5 maanden totaal geen info mbt de levering...zeker 5x gebeld met leaseplan, de kia dealer, telkens wordt er van alles beloofd...maar hebben we nog geen auto...als we dit wisten hadden we zeker voor een andere leasemaatschappij gekozen en of een andere auto..jammer.

    Door S van Vliet op 1 april 2019 Reageer (3 reacties)
  • JAMMER!
    Ik sprak altijd vol lof over LeasePlan, want ik was er altijd tevreden over. Inmiddels lease mijn bedrijf 4 en half jaar een auto. Eerst een Audi A5 en nu een Audi A3 Etron.
    Zolang het goed gaat zijn er geen problemen, totdat er iets gebeurd gaat dit bedrijf erg moeilijk doen en ontvangen wij tot op heden geen antwoorden op vragen die wij hebben gestuurd per mail.
    In de Audi A3 werd ingebroken en is het stuur met airbag, een S-Line, weggehaald. 2 Dagen later kregen wij een telefoon van LeasePlan of het ook een ronde stuur geplaatst mocht worden, omdat een S-Line stuur met platte onderzijde vaak wordt weggehaald.
    We hadden gevraagd dat het wel een S-Line stuur moet zijn en dat we graag hiermee willen schikken, dus geen probleem. Eenmaal opgehaald bleek dat er geen S-Line stuur in zit maar een standaard lederen stuur.
    Bye bye rijcomfort door zijn vorm, maar ook veel dunner.
    Gehele sportieve uitstraling is weg, maar voor ons het belangrijkste...….rijcomfort.
    Na enige twijffel toch gemeld en gevraagd voor een oplossing.
    LeasePlan gaf aan een S-Line stuur in te willen bouwen, echter wanneer het stuur weer zou worden weggehaald, dan komen de kosten € 1700 op rekening ons bedrijf.
    We hebben een advocaat het contract laten doornemen en nergens staat vast hierover. Ons advocaat gaf aan dat het een situatie is tussen LeasePlan en haar verzekeraar en niet tussen de klant en LeasePlan.
    Hiermee hebben wij een reactie gegeven en tevens verzocht het originele S-Line stuur in te laten bouwen.
    We zijn inmiddels 2 weken verder en tussendoor gemaild voor een reactie, maar tevergeefs.
    We vinden het zo jammer hoe zij met klanten omgaan. Echt nooit verwacht.
    Nee, echt nooit verwacht dat je door zo'n bedrijf slecht wordt behandeld.
    Wij hadden voornemens 2 bedrijfsauto's te willen leasen, maar we hebben nu elders een prijsopgave aangevraagd. JAMMER!
    ....

    Sterke punten
    Wanneee het LeasePlan uitkomt blijft het goed!

    Zwakke punten
    Reageren niet op e-mail, terwijl per mail wordt aangegeven dat LeasePlan binnen 2 dagen reageert!
    Ik wacht nu nog steeds.......

    Door P. Batten op 1 maart 2019 Reageer (4 reacties)
  • Over de auto ben ik zeer tevreden ook over de service die gelijk word geregeld door Leasepan wat betreft onderhoud en reparatie's, Dat is dik in orde!! Echter de manier van bepaalde medewerkers is dik onder de maat , zeggen je dingen toe maar als het er op aankomt weet men van niets.
    Daarom service wat betreft onderhoud / reparatie's prima , maar zouden meer met de klanten mee moeten denken en niet zo maar wat zeggen.

    Weet niet of ik op dit moment bij mijn zakelijke partners Leaseplan zou aanbevelen om het feit medewerkers Leaseplan.

    Sterke punten
    Afspraken onderhoud / reparatie's
    Prima auto's

    Zwakke punten
    Niet klant vriendelijk en niet meedenkend.

    Door Smit op 26 februari 2019 Reageer (1 reactie)
  • Lease nooit een auto bij leaseplan, het zijn oplichters.
    verdienmodel zit 'm in zogenaamde schades achteraf.
    Minuscuul krasje op de bumper, kosten euro 795,00
    reparatie nota kunnen ze niet overleggen, alsnog repareren kan niet, de auto is al weg.

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    oplichters
    0 service
    verdienmodel zit in zogenaamde schades achteraf

    Door Marc Engelen op 6 februari 2019 Reageer (5 reacties)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Twee jaar een private lease auto gereden bij LeasePlan en altijd tevreden geweest. Totdat het contract afloopt, dan gaat het mis.
    Onterecht afgeschreven maandtermijnen, gehannes met creditnota´s en medewerkers van de helpdesk die elkaar tegenspreken. LeasePlan heeft haar administratie niet op orde.
    Dat samen met de slechte reviews die ik hier lees zou ik niemand LeasePlan aanbevelen.

    Sterke punten
    Vriendelijk aan de telefoon

    Zwakke punten
    LeasePlan heeft haar administratie niet op orde en de klant is de dupe.

    Door Henk Moelker op 25 januari 2019 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik heb zelden zo'n slechte aftersales ervaren als bij Leaseplan. Wij hebben 6 auto's rijden, geen contactpersoon, fouten in de facturen, onderhoud is een DRAMA omdat er bijna geen garagebedrijven zijn die nog zaken met LP willen doen, incompetente medewerkers, arrogantie.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Alle incompetentie van het Nederlandse bedrijfsleven lijkt te zijn samengebracht bij Leaseplan.

    Door Marcel op 25 januari 2019 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • met plezier gereden in de leaseauto, tot het moment dat je hem in gaat leveren. deze ingeleverd bij een aangewezen schade expert, waar een klein butsje in de deur werd geconstateerd zonder lakschade wat volgens het schadebedrijf binnen de norm valt. hier is een foto van genomen en voor getekend. nu komt leaseplan na een aantal dagen met een rekening voor de schade en spuitkosten omdat zei vinden dat het niet binnen de norm valt. kosten hiervan bijna €300,00. Schade wordt niet gemaakt bevestigd de zeer arrogante medewerker van leaseplan maar je mag wel betalen. ook zat er meer schade aan de auto en dikke km extra op de teller maar dat wordt ons niet aangerekend. schandalig dat als je een auto inleverd, nagekeken wordt door een schadeexpert die leaseplan bepaald dat naderhand leaseplan er niet mee accoord kan gaan en je gewoon een rekening stuurt. nooit meer leaseplan met deze oplichtingspraktijken.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Arrogante medewerkers, niets oplossen, tis allemaal niet hun probleem

    Door Marcel op 21 november 2018 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Midden in een contrac jaar krijg ik een factuur van enkele honderen euro’s. Omdat leasplan denkt dat ik niet uitkom met mijn km. Wanneer ik uitleg dat deze verhoging van km tijdelijk is door een vakantie wordt hier niet naar geluisterd . Intussen sta ik zelf onder mijn contract uren me krijg het teveel betaalde niet teug . Al direct na 6 maanden 12.50 verhoging tarief wegens verzekeringen . Wanneer ik vraag maar een specificatie krijg ik deze niet . Reparaties moet op verschillende locatie . Dus banden bij een banden boer , ruitenwissers bij de kwitfit . Ik melde een schade , direct kreeg ik een telefoontje dat het advies was deze niet uit te voeren want zou bij inleveren van auto toch niet doorgerekend worden omdat het zo klein is. Mijn collega leverde een audit in bij leaseplan en kreeg een na rekening van 1300 euro voor allemaal kleine krasejs . Daardoor vroeg ik even of dit op mail gezet kan worden , daar wacht ik nu nog op! Auto was ook 1 maand geleverd zonder tussentijdse oplossing . In april gaat auto terug , ik maak mij nu al zorgen over het inleveren .

    Sterke punten
    Kan ik niet bedenken.

    Zwakke punten
    Zo beetje alles , zeer klant onvriendelijk . Te veel kleine letters contract die vooral in voordeel Leasplan zijn .

    Door Marieke op 12 oktober 2018 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wat een logge en stroperige organisatie is dit... Totaal niet klant en servicegericht. Nu al 2x discussie omdat ik telefonisch een afspraak heb gemaakt voor onderhoudsbeurt bij de merkdealer. Dat mag niet (meer)? Je moet je onderhoud plannen via de portal van LeasePlan. Nou 3x raden... Je dealer is onvindbaar in de portal. Uitleg van LeasePlan is dat deze dealer dan op de desbetreffende datum geen slot vrij heeft. Nou geen enkele datum die je kiest, maakt dat je de keuze krijgt voor merkdealer. Alleen de Profiles, Bosch en lokale autoboeren komen naar voren met maar 1 reden; uitgeklede contracten door LP.

    Na escalatie dat ik met mijn auto naar de merkdealer wil (die notabene gewoon onderhoud mag uitvoeren want contracten met LeasePlan), krijg ik als laatste uitleg dat het niet mijn auto is... No shit sherlock, maar als ik er toch niets over te zeggen heb, dan geef me ook "geen keuze"...!!!

    Verder bij eerste winterbandenwissel (je moet eerst banden bestellen, want dit kan ook niet bij je dealer) naar de bandenboer die ook met uitgeknepe contracten de band van de velg ragt om er uberhaupt nog iets aan over te houden. Er was uitlijnen noodzakelijk omdat mijn stuur niet geheel recht stond. "Ja meneer, dan moet u eerst een afspraak maken bij LeasePlan". En daar komt ie weer; de portal... Ik kan dus nog een keer terugkomen om uitlijnen uit te laten voeren, terwijl de bandenboer gewoon tijd heeft. De bandenboer voert niets uit zonder een afspraak.

    Sterke punten
    Ontkennen, niet luisteren naar een klant.

    Zwakke punten
    Je bent gewoon een nummertje, zoek alles maar uit via die klote portal.

    Door Bart op 29 september 2018 Reageer (13 reacties)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • 5 jaar heb ik zonder enige echte irritatie van uw diensten gebruik gemaakt. Alleen de reeks excel bestanden en incasso's is een teken van een rommelige administratie, maar de service is verder ok. Tot dusver geen problemen en op basis daarvan een licht positief beeld.

    Dit is echter compleet teniet gedaan door de manier waarop er de laatste maand is gehandeld door LeasePlan. Doordat de reparatie van de auto te duur bleek te zijn voor de resterende periode van het leasecontract is er besloten dat het niet reëel is om het contract nog langer door te zetten. Dit begrijp ik volledig. Echter wisten jullie me dit mede te delen door aan het einde van de dag een email toe te sturen. Wat is jullie verwachting? Dat iemand na 17 uur nog even iets kan regelen voor de volgende dag? En dat iedereen zijn email direct leest, dus direct op te hoogte is? Dit getuigt van complete desinteresse en gebrek aan service. Een simpel telefoontje had hier al heel veel kunnen betekenen, maar dat is te veel service voor LeasePlan richting ex-klanten. Zoekt u zelf maar uit hoe u morgen bij uw klanten komt, dat is niet ons probleem. "U heeft nog spullen in uw auto liggen; die kunt u toch even op gaan halen? Doe dit wel snel want de auto zal binnenkort bij de dealer worden opgehaald". "U heeft uw reservesleutel nog in uw bezit omdat de inleverprocedure niet is doorlopen; die kunt u toch wel even bij de dealer af komen geven?" Ook hier weer slechte service en compleet gebrek aan mee denken met de klant. Hoe denk je dat ik van Oss naar Den Bosch kom als jullie plotseling het lease contract beëindigen?

    Ik heb LeasePlan wederom gebeld over de sleutel en deze keer wisten ze me te vertellen dat het ook mogelijk was om de sleutel op te sturen. Het adres waar de sleutel naar toe moet worden gestuurd, werd wel via de email toegestuurd. Natuurlijk geen email ontvangen en opnieuw moeten mailen om alsnog het adres te krijgen.

    Ik heb inmiddels ook een klacht bij LeasePlan neergelegd. De automatische reactie op de klacht geeft aan dat er binnen een paar dagen een reactie op de klacht komt of dat er contact wordt opgenomen. Natuurlijk wordt dit niet gedaan, want service is namelijk geen onderdeel van het pakket voor (ex-)klanten.

    Het is nu nog maar afwachten of de reeks aan incasso's en Excel bestanden die de komende maanden nog gaan volgen een goed overzicht gaan geven over de uiteindelijke eindafrekening. Een totaal factuur is te veel gevraagd.

    Al met al genoeg reden om in de toekomst zeker geen zaken meer met LeasePlan te doen en deze ervaring ook zeker te delen met collega's en vrienden.

    Sterke punten
    Redelijke berijdersservice gedurende looptijd leasecontract.

    Zwakke punten
    Slechte berijdersservice zodra contract eindigt.
    Geen reacties op klachten.
    Incompetente helpdesk medewerkers die van alles beloven en niet nakomen.
    Slechte kosten administratie en afhandeling.

    Door WSchellekens op 26 september 2018 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.



Bezoek LeasePlan

Schrijf je eigen review