LeasePlan - 53 Reviews

Last updated: 1 maart 2019
LeasePlan Logo

11.8% aanbevolen, 53 Reviews

  1. LeasePlan
  2. Over LeasePlan
  3. Mijn LeasePlan
  4. Contact LeasePlan
  5. LeasePlan Reviews
  6. Schrijf ook een review over LeasePlan

LeasePlan

Waarom kiezen voor LeasePlan?

Ondernemers van nu hebben behoefte aan snelheid en flexibiliteit. Ze moeten zich bezighouden met wat écht telt, de zaak. Dat snappen we heel goed. LeasePlanDirect is er speciaal voor de ondernemer, eenmanszaak of MKB. U regelt direct alles online. We vragen namelijk liever niet teveel van uw tijd. We zorgen wel dat u zo snel mogelijk zorgeloos rijdt in een leaseauto die het beste past bij uw wensen, tegen de allerscherpste prijs.

Meer dan een auto alleen

Als berijder van de auto bent u bij LeasePlanDirect.nl verzekerd van een compleet en duidelijk pakket aan diensten. Het is niet alleen een auto, maar het is ook de bijbehorende service zoals onderhoud of reparatie. De dienstverlening van LeasePlanDirect.nl is volledig afgestemd op ondernemers die gewend zijn snel en efficiënt te werken met korte lijnen. Onze klanten geven ons niet zomaar een 8.4 in ons jaarlijks klanttevredenheidsheidsonderzoek.

LeasePlan Details

Hits: 3234

URL: http://www.leaseplan.nl/

Categorieën: Leasemaatschappijen

Reviews: 53

Over LeasePlan

LeasePlan maakt leasen een stuk eenvoudiger. Autorijden zonder de zorgen van een auto. Dat geldt voor zowel zakelijk leasen als privé leasen. Bij LeasePlan weet je precies waar je aan toe bent. Dus geen verrassingen achteraf. LeasePlan hanteert heldere afspraken en voorwaarden. Deze staan concreet en eenvoudig opgeschreven.

LeasePlan werkt op een verantwoordelijke en duurzame manier, voor mens en milieu. GreenPlan is een mondiaal initiatief van LeasePlan en hiermee helpt LeasePlan bedrijven en leaserijders bij te dragen aan een beter leefklimaat.

GreenPlan reduceert CO2-uitstoot en belast het milieu minder. Bijvoorbeeld door je autoregeling duurzaam op te stellen. GreenPlan draagt tevens bij aan de eigen groene doelstellingen van LeasePlan zelf. Het hoofdkantoor van LeasePlan ligt bijvoorbeeld direct aan het NS station Almere Centrum. Op deze manier worden medewerkers van LeasePlan gestimuleerd om het openbaar vervoer te gebruiken.

Mijn LeasePlan

Als je zorgeloos in een leaseauto wil rijden, ben je bij LeasePlan op het juiste adres. Met Mijn LeasePlan regel je administratieve zaken en maak je een afspraak voor bandenwissel, onderhoud of reparatie.

Mijn LeasePlan is dé plek op de website waar je de mogelijkheid hebt om de autogegevens in te zien en nog veel andere zaken kan regelen voor je leaseauto. LeasePlan heeft ook een app. De LeasePlan is zowel beschikbaar voor iOS als voor Android apparaten. Je kunt de app gratis downloaden in de Apple App Store en Google Playstore. De app is handig voor onderweg. Op deze manier kun je met de app bijvoorbeeld direct een schade melden of een onderhoudsafspraak inplannen. Als je de app koppelt aan je account van Mijn LeasePlan, dan heb je alle autogegevens op je smartphone of tablet!

In Mijn LeasePlan vind je tevens belangrijke documenten, zoals het kentekenbewijs, Europees schadeformulier en groene kaart.

Met Mijn LeasePlan en de LeasePlan App:
- Maakt u een afspraak voor onderhoud, APK of bandenwissel
- Vraagt u documenten als tankpas en schadeformulier aan
- Bekijkt u de tank- en onderhoudshistorie
- Meldt u schade
- Declareert u kosten
- Meldt u uw leaseauto af

Contact LeasePlan

Heb je nog vragen? Bijvoorbeeld over schade, onderhoud of APK, parkeervergunning of tankpas? Lees dan de antwoorden op de meest gestelde vragen op de website van LeasePlan of neem telefonisch contact op tijdens kantooruren, via het telefoonnummer 036 527 27 27.

Je hebt tevens de mogelijkheid om het contactformulier in te vullen en je vragen te stellen. Er wordt vervolgens contact met je opgenomen.


LeasePlan reviews (51):

LeasePlan - Jammer!

4

Review:
JAMMER!
Ik sprak altijd vol lof over LeasePlan, want ik was er altijd tevreden over. Inmiddels lease mijn bedrijf 4 en half jaar een auto. Eerst een Audi A5 en nu een Audi A3 Etron.
Zolang het goed gaat zijn er geen problemen, totdat er iets gebeurd gaat dit bedrijf erg moeilijk doen en ontvangen wij tot op heden geen antwoorden op vragen die wij hebben gestuurd per mail.
In de Audi A3 werd ingebroken en is het stuur met airbag, een S-Line, weggehaald. 2 Dagen later kregen wij een telefoon van LeasePlan of het ook een ronde stuur geplaatst mocht worden, omdat een S-Line stuur met platte onderzijde vaak wordt weggehaald.
We hadden gevraagd dat het wel een S-Line stuur moet zijn en dat we graag hiermee willen schikken, dus geen probleem. Eenmaal opgehaald bleek dat er geen S-Line stuur in zit maar een standaard lederen stuur.
Bye bye rijcomfort door zijn vorm, maar ook veel dunner.
Gehele sportieve uitstraling is weg, maar voor ons het belangrijkste...….rijcomfort.
Na enige twijffel toch gemeld en gevraagd voor een oplossing.
LeasePlan gaf aan een S-Line stuur in te willen bouwen, echter wanneer het stuur weer zou worden weggehaald, dan komen de kosten € 1700 op rekening ons bedrijf.
We hebben een advocaat het contract laten doornemen en nergens staat vast hierover. Ons advocaat gaf aan dat het een situatie is tussen LeasePlan en haar verzekeraar en niet tussen de klant en LeasePlan.
Hiermee hebben wij een reactie gegeven en tevens verzocht het originele S-Line stuur in te laten bouwen.
We zijn inmiddels 2 weken verder en tussendoor gemaild voor een reactie, maar tevergeefs.
We vinden het zo jammer hoe zij met klanten omgaan. Echt nooit verwacht.
Nee, echt nooit verwacht dat je door zo'n bedrijf slecht wordt behandeld.
Wij hadden voornemens 2 bedrijfsauto's te willen leasen, maar we hebben nu elders een prijsopgave aangevraagd. JAMMER!
....

Sterke punten:
Wanneee het LeasePlan uitkomt blijft het goed!

Zwakke punten:
Reageren niet op e-mail, terwijl per mail wordt aangegeven dat LeasePlan binnen 2 dagen reageert!
Ik wacht nu nog steeds.......

P. Batten beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Medewerkers

1

Review:
Over de auto ben ik zeer tevreden ook over de service die gelijk word geregeld door Leasepan wat betreft onderhoud en reparatie's, Dat is dik in orde!! Echter de manier van bepaalde medewerkers is dik onder de maat , zeggen je dingen toe maar als het er op aankomt weet men van niets.
Daarom service wat betreft onderhoud / reparatie's prima , maar zouden meer met de klanten mee moeten denken en niet zo maar wat zeggen.

Weet niet of ik op dit moment bij mijn zakelijke partners Leaseplan zou aanbevelen om het feit medewerkers Leaseplan.

Sterke punten:
Afspraken onderhoud / reparatie's
Prima auto's

Zwakke punten:
Niet klant vriendelijk en niet meedenkend.

Smit beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - OPLICHTERS !

5

Review:
Lease nooit een auto bij leaseplan, het zijn oplichters.
verdienmodel zit 'm in zogenaamde schades achteraf.
Minuscuul krasje op de bumper, kosten euro 795,00
reparatie nota kunnen ze niet overleggen, alsnog repareren kan niet, de auto is al weg.

Sterke punten:
GEEN

Zwakke punten:
oplichters
0 service
verdienmodel zit in zogenaamde schades achteraf

Marc Engel beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - gaat het toch nog mis

1

Review:
Twee jaar een private lease auto gereden bij LeasePlan en altijd tevreden geweest. Totdat het contract afloopt, dan gaat het mis.
Onterecht afgeschreven maandtermijnen, gehannes met creditnota´s en medewerkers van de helpdesk die elkaar tegenspreken. LeasePlan heeft haar administratie niet op orde.
Dat samen met de slechte reviews die ik hier lees zou ik niemand LeasePlan aanbevelen.

Sterke punten:
Vriendelijk aan de telefoon

Zwakke punten:
LeasePlan heeft haar administratie niet op orde en de klant is de dupe.

Henk Moelker beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Waanzinnig slecht

1

Review:
Ik heb zelden zo'n slechte aftersales ervaren als bij Leaseplan. Wij hebben 6 auto's rijden, geen contactpersoon, fouten in de facturen, onderhoud is een DRAMA omdat er bijna geen garagebedrijven zijn die nog zaken met LP willen doen, incompetente medewerkers, arrogantie.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
Alle incompetentie van het Nederlandse bedrijfsleven lijkt te zijn samengebracht bij Leaseplan.

Marcel beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Oplichtingspraktijken leaseplan

1

Review:
met plezier gereden in de leaseauto, tot het moment dat je hem in gaat leveren. deze ingeleverd bij een aangewezen schade expert, waar een klein butsje in de deur werd geconstateerd zonder lakschade wat volgens het schadebedrijf binnen de norm valt. hier is een foto van genomen en voor getekend. nu komt leaseplan na een aantal dagen met een rekening voor de schade en spuitkosten omdat zei vinden dat het niet binnen de norm valt. kosten hiervan bijna €300,00. Schade wordt niet gemaakt bevestigd de zeer arrogante medewerker van leaseplan maar je mag wel betalen. ook zat er meer schade aan de auto en dikke km extra op de teller maar dat wordt ons niet aangerekend. schandalig dat als je een auto inleverd, nagekeken wordt door een schadeexpert die leaseplan bepaald dat naderhand leaseplan er niet mee accoord kan gaan en je gewoon een rekening stuurt. nooit meer leaseplan met deze oplichtingspraktijken.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Arrogante medewerkers, niets oplossen, tis allemaal niet hun probleem

Marcel beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Waardeloos

1

Review:
Midden in een contrac jaar krijg ik een factuur van enkele honderen euro’s. Omdat leasplan denkt dat ik niet uitkom met mijn km. Wanneer ik uitleg dat deze verhoging van km tijdelijk is door een vakantie wordt hier niet naar geluisterd . Intussen sta ik zelf onder mijn contract uren me krijg het teveel betaalde niet teug . Al direct na 6 maanden 12.50 verhoging tarief wegens verzekeringen . Wanneer ik vraag maar een specificatie krijg ik deze niet . Reparaties moet op verschillende locatie . Dus banden bij een banden boer , ruitenwissers bij de kwitfit . Ik melde een schade , direct kreeg ik een telefoontje dat het advies was deze niet uit te voeren want zou bij inleveren van auto toch niet doorgerekend worden omdat het zo klein is. Mijn collega leverde een audit in bij leaseplan en kreeg een na rekening van 1300 euro voor allemaal kleine krasejs . Daardoor vroeg ik even of dit op mail gezet kan worden , daar wacht ik nu nog op! Auto was ook 1 maand geleverd zonder tussentijdse oplossing . In april gaat auto terug , ik maak mij nu al zorgen over het inleveren .

Sterke punten:
Kan ik niet bedenken.

Zwakke punten:
Zo beetje alles , zeer klant onvriendelijk . Te veel kleine letters contract die vooral in voordeel Leasplan zijn .

Marieke beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Onderhoud niet mogelijk bij merkdealer

12

Review:
Wat een logge en stroperige organisatie is dit... Totaal niet klant en servicegericht. Nu al 2x discussie omdat ik telefonisch een afspraak heb gemaakt voor onderhoudsbeurt bij de merkdealer. Dat mag niet (meer)? Je moet je onderhoud plannen via de portal van LeasePlan. Nou 3x raden... Je dealer is onvindbaar in de portal. Uitleg van LeasePlan is dat deze dealer dan op de desbetreffende datum geen slot vrij heeft. Nou geen enkele datum die je kiest, maakt dat je de keuze krijgt voor merkdealer. Alleen de Profiles, Bosch en lokale autoboeren komen naar voren met maar 1 reden; uitgeklede contracten door LP.

Na escalatie dat ik met mijn auto naar de merkdealer wil (die notabene gewoon onderhoud mag uitvoeren want contracten met LeasePlan), krijg ik als laatste uitleg dat het niet mijn auto is... No shit sherlock, maar als ik er toch niets over te zeggen heb, dan geef me ook "geen keuze"...!!!

Verder bij eerste winterbandenwissel (je moet eerst banden bestellen, want dit kan ook niet bij je dealer) naar de bandenboer die ook met uitgeknepe contracten de band van de velg ragt om er uberhaupt nog iets aan over te houden. Er was uitlijnen noodzakelijk omdat mijn stuur niet geheel recht stond. "Ja meneer, dan moet u eerst een afspraak maken bij LeasePlan". En daar komt ie weer; de portal... Ik kan dus nog een keer terugkomen om uitlijnen uit te laten voeren, terwijl de bandenboer gewoon tijd heeft. De bandenboer voert niets uit zonder een afspraak.

Sterke punten:
Ontkennen, niet luisteren naar een klant.

Zwakke punten:
Je bent gewoon een nummertje, zoek alles maar uit via die klote portal.

Bart beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Slechte service en klantonvriendelijk

1

Review:
5 jaar heb ik zonder enige echte irritatie van uw diensten gebruik gemaakt. Alleen de reeks excel bestanden en incasso's is een teken van een rommelige administratie, maar de service is verder ok. Tot dusver geen problemen en op basis daarvan een licht positief beeld.

Dit is echter compleet teniet gedaan door de manier waarop er de laatste maand is gehandeld door LeasePlan. Doordat de reparatie van de auto te duur bleek te zijn voor de resterende periode van het leasecontract is er besloten dat het niet reëel is om het contract nog langer door te zetten. Dit begrijp ik volledig. Echter wisten jullie me dit mede te delen door aan het einde van de dag een email toe te sturen. Wat is jullie verwachting? Dat iemand na 17 uur nog even iets kan regelen voor de volgende dag? En dat iedereen zijn email direct leest, dus direct op te hoogte is? Dit getuigt van complete desinteresse en gebrek aan service. Een simpel telefoontje had hier al heel veel kunnen betekenen, maar dat is te veel service voor LeasePlan richting ex-klanten. Zoekt u zelf maar uit hoe u morgen bij uw klanten komt, dat is niet ons probleem. "U heeft nog spullen in uw auto liggen; die kunt u toch even op gaan halen? Doe dit wel snel want de auto zal binnenkort bij de dealer worden opgehaald". "U heeft uw reservesleutel nog in uw bezit omdat de inleverprocedure niet is doorlopen; die kunt u toch wel even bij de dealer af komen geven?" Ook hier weer slechte service en compleet gebrek aan mee denken met de klant. Hoe denk je dat ik van Oss naar Den Bosch kom als jullie plotseling het lease contract beëindigen?

Ik heb LeasePlan wederom gebeld over de sleutel en deze keer wisten ze me te vertellen dat het ook mogelijk was om de sleutel op te sturen. Het adres waar de sleutel naar toe moet worden gestuurd, werd wel via de email toegestuurd. Natuurlijk geen email ontvangen en opnieuw moeten mailen om alsnog het adres te krijgen.

Ik heb inmiddels ook een klacht bij LeasePlan neergelegd. De automatische reactie op de klacht geeft aan dat er binnen een paar dagen een reactie op de klacht komt of dat er contact wordt opgenomen. Natuurlijk wordt dit niet gedaan, want service is namelijk geen onderdeel van het pakket voor (ex-)klanten.

Het is nu nog maar afwachten of de reeks aan incasso's en Excel bestanden die de komende maanden nog gaan volgen een goed overzicht gaan geven over de uiteindelijke eindafrekening. Een totaal factuur is te veel gevraagd.

Al met al genoeg reden om in de toekomst zeker geen zaken meer met LeasePlan te doen en deze ervaring ook zeker te delen met collega's en vrienden.

Sterke punten:
Redelijke berijdersservice gedurende looptijd leasecontract.

Zwakke punten:
Slechte berijdersservice zodra contract eindigt.
Geen reacties op klachten.
Incompetente helpdesk medewerkers die van alles beloven en niet nakomen.
Slechte kosten administratie en afhandeling.

WSchelleke beveelt LeasePlan NIET aan bij vrienden/bekenden

LeasePlan - Hulp bij het regelen van een leaseauto

1

Review:
Ik moest een leaseauto regelen voor een nieuwe medewerker, maar had hier echt totaal geen verstand van. Wat is wel handig? Wat niet? Hoe blijf je binnen het budget?
Het moest ook nog eens snel geleverd worden.

Leaseplan heeft mij ontzettend goed geholpen. Met name Wesley Kooiman wil ik even in het zonnetje zetten. Geen vraag was te gek voor hem en ik kon hem 3 keer per dag bellen, omdat ik toch nog even wat wilde weten. Af en toe even lachen (op een vriendelijke manier) omdat hij mij weer aan de telefoon had. Hij heeft mij ontzettend goed geholpen en zelf alles geregeld. Heel goed meegedacht en ervoor gezorgd dat alles snel ging lopen. Helemaal top!

Hopelijk dat het gebruiken en inleveren van de auto net zo soepel verloopt!

Sterke punten:
Denkt goed mee, neemt veel taken op zich, vriendelijk.

Zwakke punten:
Er staat volgens mij geen persoonlijk nummer onder de mail dus kreeg vaak een collega die mij door verbond.

Elke beveelt LeasePlan aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over LeasePlan

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers


Ja, ik zou LeasePlan aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou LeasePlan aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek LeasePlan


Home » Leasemaatschappijen » LeasePlan