LeasePlan

Waarom kiezen voor LeasePlan? Ondernemers van nu hebben behoefte aan snelheid en flexibiliteit. Ze moeten zich bezighouden met wat écht telt, de zaak. Dat snappen we heel goed. LeasePlanDirect is er speciaal voor de ondernemer, eenmanszaak of MKB. U regelt direct alles online. We vragen namelijk liever niet teveel van uw tijd. We zorgen wel dat u zo snel mogelijk zorgeloos rijdt in een leaseauto die het beste past bij uw wensen, tegen de allerscherpste prijs. Meer dan een auto alleen Als berijder van de auto bent u bij LeasePlanDirect.nl verzekerd van een compleet en duidelijk pakket aan diensten. Het is niet alleen een auto, maar het is ook de bijbehorende service zoals onderhoud of reparatie. De dienstverlening van LeasePlanDirect.nl is volledig afgestemd op ondernemers die gewend zijn snel en efficiënt te werken met korte lijnen. Onze klanten geven ons niet zomaar een 8.4 in ons jaarlijks klanttevredenheidsheidsonderzoek.

Over LeasePlan

LeasePlan maakt leasen een stuk eenvoudiger. Autorijden zonder de zorgen van een auto. Dat geldt voor zowel zakelijk leasen als priv leasen. Bij LeasePlan weet je precies waar je aan toe bent. Dus geen verrassingen achteraf. LeasePlan hanteert heldere afspraken en voorwaarden. Deze staan concreet en eenvoudig opgeschreven. LeasePlan werkt op een verantwoordelijke en duurzame manier, voor mens en milieu. GreenPlan is een mondiaal initiatief van LeasePlan en hiermee helpt LeasePlan bedrijven en leaserijders bij te dragen aan een beter leefklimaat. GreenPlan reduceert CO2-uitstoot en belast het milieu minder. Bijvoorbeeld door je autoregeling duurzaam op te stellen. GreenPlan draagt tevens bij aan de eigen groene doelstellingen van LeasePlan zelf. Het hoofdkantoor van LeasePlan ligt bijvoorbeeld direct aan het NS station Almere Centrum. Op deze manier worden medewerkers van LeasePlan gestimuleerd om het openbaar vervoer te gebruiken.


Mijn LeasePlan

Als je zorgeloos in een leaseauto wil rijden, ben je bij LeasePlan op het juiste adres. Met Mijn LeasePlan regel je administratieve zaken en maak je een afspraak voor bandenwissel, onderhoud of reparatie. Mijn LeasePlan is d plek op de website waar je de mogelijkheid hebt om de autogegevens in te zien en nog veel andere zaken kan regelen voor je leaseauto. LeasePlan heeft ook een app. De LeasePlan is zowel beschikbaar voor iOS als voor Android apparaten. Je kunt de app gratis downloaden in de Apple App Store en Google Playstore. De app is handig voor onderweg. Op deze manier kun je met de app bijvoorbeeld direct een schade melden of een onderhoudsafspraak inplannen. Als je de app koppelt aan je account van Mijn LeasePlan, dan heb je alle autogegevens op je smartphone of tablet! In Mijn LeasePlan vind je tevens belangrijke documenten, zoals het kentekenbewijs, Europees schadeformulier en groene kaart. Met Mijn LeasePlan en de LeasePlan App: - Maakt u een afspraak voor onderhoud, APK of bandenwissel - Vraagt u documenten als tankpas en schadeformulier aan - Bekijkt u de tank- en onderhoudshistorie - Meldt u schade - Declareert u kosten - Meldt u uw leaseauto af


Contact LeasePlan

Heb je nog vragen? Bijvoorbeeld over schade, onderhoud of APK, parkeervergunning of tankpas? Lees dan de antwoorden op de meest gestelde vragen op de website van LeasePlan of neem telefonisch contact op tijdens kantooruren, via het telefoonnummer 036 527 27 27. Je hebt tevens de mogelijkheid om het contactformulier in te vullen en je vragen te stellen. Er wordt vervolgens contact met je opgenomen.


LeasePlan Reviews

    Onredelijke kosten achteraf

    Wat een droevige service. Ford Fiesta geleased via Anwb leaseplan voor 2 jaar (30k km per jaar). Uiteindelijk maar 52k gereden van de 60. Auto zag er nog heel goed uit, enkel wat krasjes op de velgen. Na de inspectie bleek dat er ook 2 miniscule deukjes in zaten die enkel in het zonlicht te zien waren. De inspecteur (niet van leaseplan) zei dat dit allemaal wel binnen de gebruiksschade zou vallen. Als je kijkt naar de inspectievoorwaarden (foto's) van leaseplan dan zou dit inderdaad zo moeten zijn maar kreeg een mooie rekening van 250 euro waarbij ze me letterlijk voor ieder element laten betalen. Redelijk belachelijk als je 10000 euro betaald om 2 jaar in een fiesta te rijden waarbij er 7000 minder op de teller staat bij inlevering en alle schades binnen hun eigen norm zouden moeten vallen. Als ik alle reviews zo lees zal ook ik hier wel niet onderuit komen. Achja zo zijn ze 100en klanten kwijt wat ze alleen maar meer zal kosten.

    Sterke punten
    Contractafhandeling om me als klant binnen te krijgen en website waren ok

    Zwakke punten
    Slechte service achteraf

    onbetrouwbaar/oplichters

    1 ster is eigenlijk al te veel. Auto 4 dagen eerder ingeleverd dan de oorspronkelijke datum, oorspronkelijke datum waren we op vakantie. Auto ingeleverd bij de dealer, waarschijnlijk auto pas veel later opgehaald door leaseplan. Maar wat gebeurd er gewoon, is eigenlijk niet te geloven. Omdat we de auto 4 dagen te vroeg hebben ingeleverd moet we nog 24 euro boete betalen. Nu gaat het mij niet om die 24 euro, maar dat zo een organisatie met deze praktijken geld wilt verdienen omdat je op tijd de auto inlevert. Geen maanden eerder!!! Dan het volgende ook nog. Krijg ineens een mail dat er 300 euro eigen risico moet worden betaald. Klein krasje op de portier, nog geen cm lang, is te diep. gewoon op te lossen met een lakstift. Maar oké volgens de voorwaarde 150 euro eigen risico. Er zat een klein deukje in het achterscherm, zat er ook in. volgens de voorwaarde geen eigen risico voor dit deukje. Maar tot mijn verbazing in het zelfde achterscherm, nog een deuk en een kras. Bij inlevering zat er 1 deukje en niet nog een deuk en kras. Contact met Leasplan gehad en dit aangeven, maar helaas voorwaarde is voorwaarde. Nu begrijp ik de voorwaarde en sta ik achter maar om dan extra schade te maken zo extra eigen risico te innen is gewoon criminaliteit. Auto had 34000 km op de teller en 4 jaar oud. Ga je over je km bundel heen dan moet je bij betalen. Echter zit je onder je bundel is er geen compensatie, nee gewoon extra schade maken om geld te innen. Ik heb via ANWB private lease de auto geleast. ANWB moet met Leasplan stoppen, met zo een organisatie moet je als ANWB niet willen samenwerken.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    niet klantvriendelijk

    auto inleveren

    Heb mijn audi a5 ingeleverd na 2 jaar contract toen een andere auto besteld ok nu komt dan er is een nieuwe auto geleverd en die namen mijn oude auto mee terug foto's genomen en alles geen schade wat blijkt nu ik krijg een rekening van lease plan of ik even een schade wilt betalen dus een deuk met een kras heel raar zat er dus niet heb hier bewijs van en er zijn ook foto's genomen van de garage die de auto heeft mee genomen maar lease plan zij dat het niet rechts geldig was heel raar allemaal o ja er kwam ook nog het verhaal dat er vlekken op het dak zaten van vogel poep en dat het de lak heeft aangetast ga minimaal 2 keer per week door de wasstraat dus ik zie dit als gebruiker sporren maar lease plan niet natuurlijk ben hier ziek van als je er dan wat van zegt is het allemaal niet waar volgens hen zo komt het dus over op mij wat kan ik nog doen iemand advies kan ik de bijstand verzekering op zetten vind dit echt kansloos

    Sterke punten
    Mooie verhalen

    Zwakke punten
    achter af wordt je slecht geholpen wordt ook niet naar een oplossing gezocht

    wat een klote bedrijf

    wat een klote maatschappij, smeren je met goedkope verkooptrucks een auto aan en eenmaal getekend is het voorbij met de vriendelijkheid. Nu auto moeten inleveren omdat je in coronatijd 2 termijnen achterloopt met al het gezeik van dien. Denken niet mee, willen geen kant meerdere voostellen gedaan en geaccepteerd...als je nu dan 1 termijn overmaakt da gaan we iets regelen voor het andere termijn...na betaling maken ze je gewoon voor leugenaar uit MAARRR als je nu 1 termijn betaald dan kunnen we wel blablabla...wat een kutbedrijf. NOOIT MEER

    Niet heel teveden

    Via de anwb een auto leasen omdat je dan denkt dat het betrouwbaar is. Helaas, nooit meer bij Leaseplan. Begin fase gaat alles prima, snelle levering en de auto is niks mis mee. Kwa communicatie bar slecht en bij inlevering allerlei extra kosten waarover nooit gesproken is. Ook iedere kleine schade die volgens de voorwaarde gezien wordt als ‘gebruiksschade’ wordt in rekening gebracht waardoor je uiteindelijk een onwijs hoog bedrag moet betalen. Verhaal halen werkt ook niet. Overgestapt naar een andere maatschappij.

    LeasePlan = SlechtPlan!

    Vrijdag 24 april via de ANWB een aanvraag gedaan voor privé lease van een Mazda MX-5. Oorspronkelijke prijs was €449 maar na het kiezen van meer kilometers en een andere kleur zou dit €489 worden. Redelijk snel een geautomatiseerde reactie ontvangen van LeasePlan met verzoek tot het verstrekken van benodigde gegevens. Zaterdag 25 april: De gevraagde gegevens verstuurd en wederom redelijk snel een geautomatiseerde ontvangstbevestiging ontvangen. Tot dusver een goede indruk van de snelle afhandeling! Dinsdag 28 april: Bevestiging ontvangen dat ik de Mazda kan leasen en een verzoek tot het plaatsen van een handtekening en het betalen van 1 eurocent voor de machtiging van de incasso. Woensdag 29 april: Bevestiging ontvangen van ondertekening en betaling. Zelf even naar de plaatselijke Mazda dealer geweest om even te dubbelchecken of ik met mijn lengte wel in de MX-5 pas. Geen probleem. Volgens de ANWB website zou LeasePlan de auto bestellen "bij een dealer in of dicht bij jouw woonplaats." Plaatselijke dealer gaf wel aan het vreemd te vinden dat ik deze auto kan leasen omdat 'ie niet meer geleverd mag worden i.v.m. problemen met de uitstoot o.i.d. Mail gestuurd naar LeasePlan om opheldering en met het verzoek gebruik te maken van de op hun website vermelde mogelijkheid af te zien van de twee weken bedenktijd. Kort daarop weer een standaard mail van LeasePlan, zonder antwoord op mijn vragen maar wel met de vermelding van het ingaan van de twee weken wachttijd. Donderdag 30 april: Standaard mailtje van LeasePlan dat de Mazda, na de bedenktijd, besteld zal worden bij Freeroad Almere. Almere ligt meer dan 100 kilometer van mijn woonplaats, in tegenstelling tot Mazda Kooij, letterlijk nog geen 100 METER bij mij vandaan! Verder geen antwoord op mijn vragen. Kort daarop belde de lokale dealer me om te bevestigen dat het door mij bestelde model inderdaad echt niet meer geleverd kan worden. Zelf contact gezocht met Freeroad Almere, welke ook meende dat dit model niet meer leverbaar is. Zou het navragen en me terug bellen. Vrijdag 1 mei: Dealer in Almere belde terug met dezelfde bevestiging dat mijn gewenste model niet meer te leveren is. Zou contact op gaan nemen met LeasePlan om tot een oplossing te komen. Gaf al eerlijk aan dat het misschien wel iets duurder zou kunnen worden om het model te leasen dat nog WEL geleverd mag worden. Woensdag 13 mei: Freeroad Almere belt me om te melden dat er eindelijk contact is geweest met LeasePlan. LeasePlan gaat nog deze week contact met me opnemen om uitsluitsel te geven. Een paar uur later weer een geautomatiseerde mail dat mijn 2 weken bedenktijd om zijn maar dat ze me nog een week extra geven i.v.m. Corona (wat tegenwoordig blijkbaar een excuus voor alles is) en daarna zouden ze mijn auto zeker gaan bestellen! Maandag 18 mei: Zelf contact opgenomen met Freeroad Almere om te laten weten dat ik, buiten de geautomatiseerde e-mail, nog niets heb gehoord van LeasePlan. Altijd vriendelijke en behulpzame Sander was hierdoor lichtelijk geïrriteerd en zou WEER contact op gaan nemen met LeasePlan omdat hij ze al lang een voorstel had gedaan voor het leasen van het WEL leverbare model. Dinsdag 19 mei: Eindelijk telefonisch persoonlijk contact met LeasePlan. Aanbod gekregen om het WEL leverbare model (de GT-M) te leasen voor 50 euro extra. Totaal bedrag zou daarmee op €539 per maand gaan komen. Telefonisch aangegeven daarmee akkoord te gaan. Nog dezelfde dag weer een nieuw contract per mail ontvangen, weer online getekend en kort daarop weer exact dezelfde standaard mail als ruim 3 weken geleden dat er nu 2 weken bedenktijd in gaan. Me realiserend dat ik daarna waarschijnlijk ook weer die week extra ga krijgen en dan al anderhalve maand verder ben voordat de auto zelfs maar besteld gaat worden ben ik eens op internet gaan zoeken of ik de enige ben met dit soort ervaringen en kwam toen op deze website terecht. Mezelf eerst voor mijn kop geslagen dat ik dit hele traject niet direct begonnen ben met een zoekactie op DuckDuckGo en daarna LeasePlan laten weten dat ik GRAAG gebruik maak van de bedenktijd en dat ze de Mazda ergens kunnen gaan stoppen waar de zon niet schijnt. Ik ga nu exact dezelfde auto gewoon bij de dealer om de hoek leasen, direct vanuit de showroom, voor nog een paar tientjes meer, maar met direct persoonlijk contact, duidelijk en direct antwoord op mijn vragen en een geweldige service direct in mijn eigen woonplaats! Waarschijnlijk rij ik over een paar weken al vrolijk rond in mijn MX-5 terwijl mijn bedenktijd bij LeasePlan hoogstwaarschijnlijk gewoon nog door loopt. Gelukkig heb ik een prima rechtsbijstandverzekering en ben ik al goed voorgelicht over mijn positie in deze situatie. Adios LeasePlan, het gaat jullie goed! Tenslotte wil ik bij deze, misschien niet van toepassing maar toch wel belangrijk, even alle lof uitspreken voor Freeroad Almere en dan met name voor Sander voor de inzet om te proberen dit tot een goed eind te brengen. Sander heeft duidelijk laten zien dat het nog WEL mogelijk is gewoon goed en persoonlijk contact te hebben en te luisteren naar de vragen van een consument! [Aanvulling] Woensdag 20 mei: Na wederom de tussenkomst van Sander Greve van Freeroad Almere heeft LeasePlan eindelijk persoonlijk (telefonisch) contact met me opgenomen. Ik heb mijn frustraties geuit over de gang van zaken en de nieuwe 2 weken wachttijd (waarschijnlijk 3) en de medewerker bood zijn excuses aan en zei dat ze dat soort automatische meldingen niet eenvoudig uit konden zetten maar dat mijn vernieuwde contract niet weer opnieuw de wachttijd hoeft te doorlopen. Het duurde allemaal wat langer omdat het model wat ik uiteindelijk kon gaan leasen officieel niet in hun assortiment zit, dus er moest nog het een en ander berekend worden. Een paar uur later belde Sander weer op om te melden dat de Mazda door LeasePlan besteld is en dat deze geleverd kan worden op een kortere termijn dan ik in de eerste plaatst al verwacht had. Al met al dus weer een hele dikke pluim voor Sander van Freeroad, maar ook mijn complimenten voor LeasePlan om het niet zomaar te laten varen maar het na enig aandringen toch snel en persoonlijk af te handelen. Ik heb er weer wat vertrouwen in!

    Sterke punten
    Snelle (geautomatiseerde) reacties via de mail. Na enig aandringen bereid de regeltjes wat aan te passen om toch iets te kunnen leveren.

    Zwakke punten
    Totaal geen persoonlijke reacties. Onjuiste informatie. Eenzijdig aanpassen van regeltjes. Ongeïnteresseerd.

    slecht en onrieel

    Onterechte rekening over wat hun als schade opmerkte , het inleverpunt deelde mij al mede , lease geen nieuwe auto krijg je een rekening van €150,- . en jawel hoor dikke 2 maanden later, en de 3000 km wat we te weinig gereden hadden niet verrekend die zijn we gewoon kwijt. inleverpunt zei van er is echt helemaal niks aan de auto, geen krasje of deukje en vlekje geen steenslag , nieuwstaat, alleen onder op het bochtje van de voorspoiler wat naar de afdekplaat onder de motor loopt zat een deukje van 0.5 cm, en hier gaan ze nu problemen om maken. echt een trieste zaak en dat vond het inleverpunt ook al, maar ze hadden ons gewaarschuwd. Nooit meer leaseplan !!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Onrieel

    Telleurstellingen Ten Top bij Lease Plan

    Via ANWB mijn lease auto bestelt via Lease Plan Nederland. ANWB geeft toch een goede kwaliteit norm aan. Auto via Lease Plan bestelt. Auto kon niet geleverd worden via mijn dealer in mijn woonplaats maar via een de Nissan dealer in Arnhem. Auto bestelt via Lease Plan met trekhaak voor het plaatsen van een fietsdrager. Bij aflevering van de auto bleek er geen trekhaak op geplaatst te zijn. Volgens de dealer geen opdracht voor gekregen van Lease Plan. Bijzonder fijne en persoonlijke aflevering van de Nissan dealer Bochane in Arnhem. Meteen contact opgenomen met Lease Plan om de bestelde trekhaak alsnog geplaatst te krijgen. Naar maanden van telefonisch en e-mail contact geen resultaat of wel goedkeuring om de gevraagde trekhaak te plaatsen. Naar een aantal maanden en na herhaaldelijk e-mail contact uiteindelijk de goedkeuring om een offerte aan te vragen bij een officiële Nissan dealer. Offerte direct per mail verstuurd naar Lease Plan naar weken wachten op akkoord en na opnieuw een e-mail verzoek aan Lease Plan, een mailtje van Lease Plan dat ik de trekhaak eindelijk naar maanden kon laten plaatsen. Afspraak gemaakt met de Nissan dealer in mijn woonplaats en laten plaatsten. Naar maanden kreeg ik een rekening van de Nissan dealer met het verzoek deze direct te betalen, heb Lease Plan over deze factuur gebeld en Lease Plan zou het met de Nissan dealer correct afwikkelen en het bedrag zou bij mij maandelijks worden gefactureerd het vaste lease tarief. Ondertussen zie en hoor ik niets meer van Lease Plan over deze trekhaak maar wel steeds van de Nissan dealer dat de factuur nog steeds niet is betaald door Lease Plan aan de dealer en zij deze niet betaald zouden krijgen aangezien er geen goedkeuring voor het plaatsen was gegeven door Lease Plan. Een paar weken geleden kreeg ik in eens een factuur van Lease Plan met het verzoek 1299,00 euro te betalen voor het plaatsen van de trekhaak terwijl was afgesproken dit per maand in het lease bedrag a 20,00 euro zou worden opgenomen. Weer telefoontjes en e-mail berichten heen en weer waarbij lange wacht tijden aan de telefoon voor dat je geholpen wordt door een medewerker. Op eens een pak aan facturen van Lease Plan met verschillende berekeningen een credit factuur en nieuwe facturen met betrekking de trekhaak. Door de bomen het bos niet meer zien is hier zeker op zijn plaats. Op eens een afschrijving van een bedrag van onze rekening van Lease plan van 311,00 euro geantidateerd over de afgelopen maanden vanaf het begin van levering over het gebruik van deze trekhaak. Heb deze gestorneerd aangezien niemand mij van Lease Plan heeft gebeld geïnformeerd over deze factuur. Daarbij heb ik maanden geen gebruik van de trekhaak kunnen maken door de slechte afwikkeling van mijn opdracht door Lease Plan terwijl de trekhaak bij opdracht besteld was. Vandaag wederom telefonisch contact opgenomen met Lease Plan en wel met de afdeling Collection. Mijn verhaal gedaan aan een zeer starre en zeer onvriendelijke medewerker over de ongelooflijk slechte afhandeling en de gang van zaken bij Lease Plan en de gepresenteerde factuur. Volgens de medewerker had ik geen poot om op te staan en moest ik gewoon deze factuur betalen en anders maar een klacht indienen. Totaal geen inlevingsvermogen geen begrip m.b.t de afgelopen situaties geen enkele coulanceregeling niets van dat, maanden moeite moeten doen om de trekhaak geplaatst te krijgen, dan geen fatsoenlijke afhandeling en dan tegen een muur lopen van onbegrip en geen enkele vorm van klantvriendelijkheid. Wat een enorme desillusie over de feedback van Lease Plan, ik heb vandaag meteen een juridische actie ondernomen richting Lease Plan en heb mij voorgenomen dit verhaal breed uit te lichten in de media. Dat dit soort organisaties in 2020 überhaupt nog bestaan met deze ongelooflijke slechte procedurele werkwijzen en met totaal geen respect naar de gewenste vorm van klantvriendelijkheid.

    Sterke punten
    Samenwerking ANWB

    Zwakke punten
    Geen communicatie en slechte communicatie. Totaal geen inlevingsvermogen eingebruiker. Geen klantvriendelijkhied. Totaal geen oplossing gerichtheid en coulance regelingen.

    Diep teleurgesteld in de werkwijze van dit bedrijf.

    Lease geen auto bij Leaseplan als je niet achteraf met zeer hoge rekeningen geconfronteerd wil worden. Dit bedrijf verdient geld achteraf door meerdere keren het eigen risico's in rekening te brengen en indien je in bezwaar wilt gaan, omdat het bedrag onredelijk hoog is, is er geen gehoor. Prachtig verdienmodel Leaseplan! Diep teleurgesteld in de werkwijze van dit bedrijf. Onterecht hoge rekeningen vorderen en incasseren bij mensen die er hard voor werken en mensen achterlaten met de gevolgen. Nogmaals, ik ben ontzettend teleurgesteld in hoe er met mij is omgegaan en de werkwijze van dit bedrijf hierin.

    Lange levertijd en slechte service

    Eind december heb ik een nieuwe hyundai besteld bij leaseplan via de anwb. De levertijd hiervoor was 8-12 weken.. Na de 2 weken bedenktijd krijg ik de melding dat de verwachte levertijd in week 18 zou zij. Dit is al meer dan 6 weken langer dan de uiterlijke verwachte levertijd. Nu heb ik al een paar keer gebeld om te vragen of er al een update beschikbaar is. Ik kreeg te horen dat dit nog onveranderd is en de auto na alle waarschijnlijkheid begin mei gewoon wordt geleverd. Vorige week nogmaals gebeld. Aangezien ik een vitaal beroep heb en op dit moment nog dagelijks met de metro naar werk ga begin ik mij hier onveilig bij te voelen. Dus heb ik gemeld dat het van groot belang is dat de auto niet nog meer vertraging oploopt. Hier konden ze niets aan doen en annuleren zou hoge kosten met zich mee brengen. Ook wordt er niet meegedacht met alternatieve oplossingen zoals het wijzigen naar een auto met een minder lange levertijd of kosteloos annuleren behalve een voorloop auto via de anwb welke 2x zo duur is. Na aandringen gingen ze uitzoeken of de auto wel echt in week 20 geleverd wordt en ze zouden mij dan bellen mocht er iets gewijzigd zijn en dan de mogelijkheden bespreken. Vanochtend krijg ik doodleuk een mailtje dat de verwachte levertijd is aangepast naar week 22. Nu moet ik dus nog een maand langer mijn eigen veiligheid op het spel zetten door dag in dag uit in het openbaar vervoer te stappen en grote kans dat de auto ook niet in week 22. (23 weken na bestelling) wordt geleverd. Kan iemand mij vertellen wat mijn rechten hier in zijn? Van mij krijgt leaseplan nu al 2 sterren en dat nog voordat mijn auto is geleverd, voor de lange levertijd en slechte klantenservice. Dit kan nog omlaag of omhoog mocht er (g)een gepaste oplossing komen.

    Sterke punten
    Nog niet opgemerkt

    Zwakke punten
    Levertijd en service/empatisch vermogen

    Slechte dienstverlening

    Sinds augustus 19 private lease auto ingeleverd. Schade laten maken. Geprobeerd via Waarborgfonds is niet gelukt, te laat ingediend (hoorde ik vandaag 10 maart 20) Schade laten repareren aan achterbumper, vlak voor inleveren. Bij Schadenet namen ze paar krassen op zijkant ook gelijk mee. Mooi denk je dan. Wat blijkt, dit worden als 2 verschillende schades gezien en dus dubbel eigen risico van E 300. Hierover kreeg ik dus 9 maart 20 ineens een factuur voor eigen risico nog te betalen. Leaseplan had intern wat fout ingeboekt, werd gezegd. De schade van dit en van dat geboekt op weet ik veel..... Geloof maar niet dat Leaseplan je tegemoet komt. Niks, nada. De klant staat niet voorop bij Leaseplan. Ach! Dit kunnen ze uiteraard doen, macht regeert. Tenenkrommend slechte service en klantvriendelijkheid komt Leaseplan ten deel. Heel triest

    Zwakke punten
    Slechte service en niet klantvriendelijk

    Erg slechte service

    Buiten het feit dat je een uur naar een telefoonnummer aan het zoeken bent. Mag je met je schade of onderhoud niet naar de erkende dealer of herstel bedrijf naar keuze. (Waar je BVA altijd al komt). Daarnaast wordt je vaak niet goed of al te netjes geholpen.

    Sterke punten
    Niet gevonden

    Zwakke punten
    Zie boven genoemde opmerkingen

    Onvriendelijk en niet klantvriendelijk

    Afgelopen week de auto naar de "dealer" gebracht. Zelfs dat was al een uitdaging op zich. Als je een merk auto aanschaft verwacht je toch ook de service bij de merkdealer uit te laten voeren. Nee hoor!, bij leaseplan niet. Bij de oplichters van leaseplan mag je eerst inloggen op je "mijn leaseplan" omgeving. Hier kan je je postcode invoeren om de dichtstbijzijnde "dealer" te selecteren. Niet dus! Ik kom terecht bij een profile of een Bosch car service punt wat 4 x zo ver van mijn huis is als de echte merkdealer(deze zit echt om de hoek). Hierop bel ik naar de echte merkdealer om te vragen hoe dit zit. De uiterst behulpzame service adviseur meld mij ; Nee meneer, Uw auto heeft een service nummer en u moet via uw "mijn leaseplan" een aantal keren opnieuw inloggen of bellen met leaseplan als u echt bij ons de auto wilt brengen. Ik heb hierop 4 x opnieuw ingelogd op deze waardeloze "mijn leaseplan" site.,voordat ik eindelijk de "Echte dealer" kon selecteren. Gelukkig kon ik daar binnen 2 weken terecht en dus netjes een afspraakbevestiging ontvangen. s'morgens om 8 uur de auto bij de "echte dealer" gebracht. Om 16.00uur kon ik de auto weer ophalen.. Het mocht ook eerder als ik dat wilde. 16.00uur was voor mij prima. Aan het einde van de middag was ik bij de dealer om de auto op te halen. Dezelfde service adviseur kwam gelijk naar mij toe en begon uit te leggen wat er aan de auto gedaan was. Aangezien ik het ene jaar meer rijd dan het andere wisselt het aantal kilometers nog wel eens. Deze keer kwam ik voor een 90000km beurt. De km stand was 82000 km dus ik had maar 22000km gereden na de vorige beurt. Ik ga er dus van uit dat de auto een grote beurt krijgt net zoals vorig jaar toen ik wel 30000km had gereden. Ik wil n.l. Maar 1 x per jaar naar de garage omdat mij dit ook gewoon kostbare tijd kost. Van leaseplan mocht er nu geen grote beurt worden uitgevoerd, maar wel een kleine beurt. In dit geval een beurt waar normaal gesproken het interieurfilter vervangen dient te worden. Nee hoor mijnheer, van leaseplan mochten wij het interieurfilter niet vervangen. Dit moest van de totaalkosten afgehaald worden inclusief de kosten voor het vervangen van dat filter. Dus eigenlijk is er niet veel gebeurt vroeg ik? Nee zegt de service adviseur. Alleen een controle van de auto en alle vloeistoffen zijn gecontroleerd en de bandenspanning is gecontroleerd, alsmede de remmen en de dingen die voor uw veiligheid van belang is. Bijzonder vreemd zeg ik tegen de service adviseur. Hij beaamt dit maar verklaart dat dit bij leaseplan de normale gang van zaken is. Dit heb ik dus inderdaad dus al vaker gehoord van meerdere medewerkers van mijn bedrijf. Ik ben longpatient dus voor mij is het vervangen van een interieurfilter dus echt van belang bij het onderhoud van mijn auto en dit meld ik ook bij de service adviseur, waarop hij direct een monteur bij zich roept en aan de betreffende monteur vraagt ; Wil jij voor mijnheer nog even snel een nieuw interieurfilter plaatsen in de auto? De monteur vroeg mijn sleutel en nam mijn auto nog even mee naar de werkplaats om er alsnog een nieuw interieurfilter in te zetten. Wij vervangen dit filter wel als service voor u meneer zegt de service adviseur. Helaas zult u nu wel over ongeveer 5 a 6 maanden weer terug moeten komen voor de volgende onderhoudsbeurt. Inderdaad, helaas wel zeg ik. Kortom... Bijzonder slechte service van leaseplan. Totaal niet klantgericht en ook naar de merkdealer toe ontzettend negatief. De merkdealer denk n.l. wel aan hun klanten. Ik betaal per maand een behoorlijk bedrag en verwacht dan ook dat de auto volgens de gegevens van de fabrikant wordt onderhouden. Niet bij een of andere universeel garage. Zoals ik in alle andere negatieve beoordelingen al lees heeft het ook geen zin om leaseplan hier over te bellen, want men doet er toch niets mee. Voor mij en de medewerkers van mijn bedrijf(zo'n 20 auto's) dus voortaan zeker geen auto meer via leaseplan, maar via een echte leasemaatschappij. Ik zal dit ook zeker melden aan alle zakelijke contacten, vrienden en kennissen, en ze vertellen om nooit een auto via leaseplan te leasen. Wat een stelletje verschrikkelijk oplichters. Helaas moet je minimaal 1 ster selecteren maar zij zijn eigenlijk -min 5 sterren waard

    Sterke punten
    Totaal geen

    Zwakke punten
    Alles

    Slechte ervaring!

    Hele slechte ervaringen met Leaseplan. Wij hebben sinds dit jaar een leaseauto en vanaf dag 1 gaat er van alles mis. Auto was niet geleverd zoals aangevraagd. Vervolgens heel vaak contact gehad met Leaseplan wegens gebreken aan de auto. Weigeren om mee te werken en mee te denken met de klant. Uitermate onvriendelijk en lange wachttijden aan de telefoon. Beloven allerlei zaken maar komen hun afspraken niet na. Wij kunnen niet wachten totdat we af zijn van het contract. Waardeloos!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte service, onprofessioneel, komen hun afspraken niet na

    Sleutel ontbreekt

    5 jaar prima service en geen problemen ,totdat de auto ingeleverd was kreeg ik mijn borg niet terug omdat ik mijn reservesleutel niet had,oke dat ze daar een bedrag voor rekenenen is terecht maar 200 euro???Ik ga contact opnemen met de geschillencomissie en consumentenbond,ik ben altijd prima geholpen alleen nu ik geen klant meer ben zijn ze ronduit onbeleefd en kortaf!!!Bedankt lease plan voor de 5 fijne jaren maar dit is toch wel weer erg jammer dat jullie zo klanten behandelen!!!

    Sterke punten
    Zolang ze je als klant hebben staan ze voor je klaar

    Zwakke punten
    Afhandeling is slecht

    80 euro lichter voor een paar blaadjes.

    Ook ik heb helaas een zeer slechte ervaring met leaseplan. De chauffeur belde mij om te vragen of ik mijn auto eerder kon inleveren i.v.m. zijn planning. Dat was geen probleem, maar vertelde wel dat ik mijn auto nog even wilde uitzuigen (er lagen wat bladeren op de matjes). Dat hoefde niet, de auto werd toch wel schoongemaakt, "zonde als u daar geld aan uitgeeft". Bij inlevering zei de chauffeur nog dat auto's gemiddeld zo worden ingeleverd. Om een lang verhaal kort te maken, ik moet nu bijna tachtig (!) euro aan schoonmaakkosten betalen. De foto's die leaseplan mij stuurde van mijn 'vieze' auto laten inderdaad zien dat er wat vuil (bladeren, stokjes etc.) op de matjes liggen. Hiervoor moet ik dus bijna tachtig euro betalen! Uiteraard weiger ik dit, maar Leasplan houdt voet bij stuk en voel mij machteloos. Ongelofelijk onprofessioneel en schandalig. Mijn advies: pas heel goed op met het tekenen van de papieren bij het inleveren van de auto en maak foto's.

    Sterke punten
    -

    Zwakke punten
    Klantonvriendelijk, geen service, oplichterij.

    Graven hun eigen graf

    Ruim een week terug via de anwb een autolease aangevraagd.ik wil graag weten hoe het met de aanvraag zat. Van de anwb kon ik leaseplan daar over bellen. Echt wat een triest eerste contact. Na 15 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken. Nog een keer bellen en na 5 minuten iemand die na wat vragen mij gewoon weer in de wacht gooit. Na weer 5 minuten wachten iemand die alleen kon zeggen dat het erg druk was en weer werd ik in de wacht gezet. En het derde persoon kon mij te woord staan, helaas want dat was de druppel. Ik bel gewoon met belangstelling naar werd meteen afgeserveerd als een domme ezel want ik snapte er niks van volgend haar....wat een arrogant mens. Bah....

    Sterke punten
    Goed kunnen adverteren met leugens.

    Zwakke punten
    Callcenter

    Klant dupe van centenkniepers

    Mijn bedrijf least al jaren bij leaseplan, maar sinds kort is Athlon als keuze er bij. Dat geluk heb ik nog niet, ik heb nog een auto via Leaseplan. Omdat mijn bedrijf een goedkoop contract heeft, mag ik alleen onderhoudsafspraken maken via een app. De app biedt alleen kwikfit, profile en bosch car centers. Tja, koop dan eens een nieuw model auto met een nieuwe motor, nieuwe software. Je voelt 'm aankomen. De vorige, een Renault kon alleen onderhouden worden als de Bosch Car Service er mee naar Renault reed! Uiteindelijk ben ik elke keer maar naar Renault gegaan. Elke keer gezeik aan de telefoon: "meneer, u weet toch dat dat niet mag?" Eikels. Nu een Seat met de nieuwe 1,5 TSI. Ja hoor, na beurt gelijk mededeling dat er teveel olie in zat. Kon weer terug. "Tja, dit is een nieuwe motor en daarvan heeft PON de onderhoudsspecificaties nog niet vrij gegeven". We weten helemaal niet hoeveel olie er eigenlijk in moet. Dit was dus teveel. Wat een drama. Ik heb haal en breng service, maar na elke "service" kan ik zelf de auto voor een 2e keer brengen. Het is mij vele malen overkomen dat ik bij de fitter, of bosch-er sta en daar te horen krijg dat de onderdelen of de kennis er niet is en dat ik door moet naar de dealer. Dat mag niet, moet je Leaseplan bellen, gaat garage bellen enz enz. Service van lik m'n vestje. Pennywise, pound foolish. Wie betaalt straks de nieuwe katalysator?? Vast onder garantie door de dealer..... Echt, na het eerste onderhoud, is het plezier in het rijden vergalt.

    Sterke punten
    Vriendelijk aan telefoon, 24/u bereikbaar. Bij nood bellen ze de ANWB voor je.

    Zwakke punten
    Onbenullen aan de telefoon. Helpen je van kastje naar de muur, starre protocollen, nul ruimte voor de medewerker aan de lijn, slechte service bij onderhoud door selectie van goedkoopste lokale garages voor de duurste auto's waar niemand de software kan doorgronden. Ze vergeten dat als je smartphone elke drie maanden een update krijgt, dat auto's dat ook krijgen en dat de lokale fitter die pas veel later krijgt. Ze vergeten dat de ANWB-app sneller is.

    Slechtse service mogelijk

    Vanaf het tekenen van het contract alleen maar ellende gehad. Slechte service vanuit de klantenservice, klachten worden niet serieus genomen. Een excuus is zelfs al teveel gevraagd. Het enige antwoord wat je krijgt is zo doen wij dat nu eenmaal.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Klantcontact, niet nakomen van beloftes, niet serieus nemen

    Slechte ervaring!

    Het begon al gelijk fout te gaan bij het afhalen van de auto. Sensoren waren niet gemonteerd, auto moest vervolgens weer terug later die maand. Was een foutje van LeasePlan. Vervolgens heeft iemand onze auto geraakt aan de achterkant. Wij hebben netjes de schade gemeld bij LeasePlan. Vervolgens een factuur toegestuurd gekregen van 300 euro terwijl wij niet verantwoordelijk zijn voor de schade. LeasePlan heeft ons hierover geen informatie verstrekt tijdens het melden van de schade. Wij leasen nu 6 maanden de auto en zijn totaal niet tevreden. Naast al deze zaken sta je heel lang in de wacht, krijg je een vervelende toon van de medewerkers en wordt er totaal niet meegedacht met de klant. Al met al NIET aan beginnen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Informatie wordt niet doorgegeven, onverwachte kosten, niet comfort contract, geen duidelijkheid, vervelende toon medewerkers, lange wachttijd, lange wachttijd bellen

    Miserie, miserie en nog eens miserie

    Kort samengevat oplichterij langs alle kanten. Als klant continu zelf achter de feiten aanlopen, qua opvolging en communicatie verloopt dit volledig stroef! GEEN AANRADER!

    Sterke punten
    /

    Niet betrouwbaar en onprofessioneel

    1 juli 2018 de auto opgehaald bij de dealer, de aflevering van de dealer was erg goed. Op 15 nov 2018 de banden gewisseld. De kilometerstand wordt dan direct naar leaseplan gestuurd. In de maanden juli en aug 2018 ben ik naar noord spanje en Berlijn gereden. best veel kilometers. Maar ik rij de rest van het jaar veel minder dus gemiddeld kom ik mooi op mijn 20.000 kilometers per jaar uit. Nee wat schets mijn verbazing. Krijg ik een rekening van 500 euro omdat ik teveel kilometers heb gereden. Ja logisch......... Maar daarna begint de ellende pas. Wat een vreselijke slechte service bied leaseplan, onbeschoft, niet reageren op verzoeken, dwangbevel sturen en volgende dag zeggen dat het niet geldt, mailtje die geknipt en geplakt zijn, totaal geen professionaliteit. Ze krijgen van mij een hele dikke onvoldoende.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Wat een ongelooflijk drama

    Auto zeer correct door Nissan dealer in Arnhem afgeleverd. Direct zomer banden wissel door Profile Tire Center. Winter banden geplaatst bij 400 km, velg beschadigd doorgegeven aan leasePlan, weken moeten wachten op een reactie om te mogen repareren. Nu zomerbanden wissel bij Kwik Fit, auto opgehaald, zitten er een keer andere banden op, nu Pirelli ipv de vanaf fabriek en ingeleverde Michelin banden. Waardeloze band Pirelli voor deze Nissan. LeasePlan gevraagd wat de reden hiervan is, antwoord de banden waren verdwenen en niet meer te vinden, ik moest met de Pirelli banden maar genoegen nemen, vervelend volgens LeasePlan maar hier moest ik het maar mee doen. Ik baal hier meer dan genoeg van en wil gewoon weer de originele banden terug. LeasePlan geeft geen reactie meer. Over klantvriendelijkheid gesproken. Volgens mij hebben ze bij LeasPlan hier nooit van gehoord.

    Sterke punten
    Sommige medewerkers doen hun best.

    Zwakke punten
    Totaal geen enkele vorm van communicatie.

    Verschrikkelijk

    Alles staat al vermeld in voorgaande reviews. In voorgaande jaren weinig problemen met Leaseplan gehad, maar het laatste jaar is er veel veranderd. Wat een ellende. Reageren niet op vragen, sturen facturen waarvan niet duidelijk is waarvoor het is, houden zich niet aan wetgeving, online omgeving functioneert niet, waardoor je geen inzicht in facturen hebt, wordt ook niet opgelost. Zo kan ik nog even doorgaan. Wees alsjeblieft gewaarschuwd... Niet aan beginnen.

    Niet doen!

    Vanaf moment n ging het al fout bij Leaseplan. De communicatie is zr slecht. Het gewenste kilometrage was verkeerd genoteerd, de kleur verkeerd genoteerd, de afgesproken prijs kwam niet overeen met het gencasseerde bedrag, slechte communicatie over en weer. 4 jaar lang geen ellende gehad met mijn auto. Geen schades gereden, geen rare incasso's, vriendelijke medewerkers aan de telefoon als je ze wel nodig had. Bij inlevering bij het schadebedrijf is het fout gegaan. Officieel inname document ondertekend, waarop gn schade is vastgesteld. 2 weken later krijg ik een mail waarin wordt verteld dat er wl schade is en dat ik straks 300,- lichter ben. Op mail contact reageert men niet. Na 3 weken een keer gebeld, werd later terug gebeld met het bericht dat het inderdaad hun fout was en dat de 300,- niet betaald hoefde te worden. 2 dagen later krijg ik een mail dat dit niet klopte en dat ik de 300,- tch moet betalen. Inmiddels bezig met mijn rechtsbijstand om te kijken hoe dit nu allemaal zit. Communicatie n administratie zr slecht, zou absoluut aanraden een andere leasemaatschappij te vinden!

    Sterke punten
    Vriendelijke medewerkers aan telefoon Zolang alles goed gaat, geen vuiltje aan de lucht

    Zwakke punten
    Overpriced Zr slechte communicatie en administratie Gaan slecht om met ondertekende formulieren.


Bezoek LeasePlan

Schrijf je eigen review