Waarom kiezen voor LeasePlan? Ondernemers van nu hebben behoefte aan snelheid en flexibiliteit. Ze moeten zich bezighouden met wat écht telt, de zaak. Dat snappen we heel goed. LeasePlanDirect is er speciaal voor de ondernemer, eenmanszaak of MKB. U regelt direct alles online. We vragen namelijk liever niet teveel van uw tijd. We zorgen wel dat u zo snel mogelijk zorgeloos rijdt in een leaseauto die het beste past bij uw wensen, tegen de allerscherpste prijs. Meer dan een auto alleen Als berijder van de auto bent u bij LeasePlanDirect.nl verzekerd van een compleet en duidelijk pakket aan diensten. Het is niet alleen een auto, maar het is ook de bijbehorende service zoals onderhoud of reparatie. De dienstverlening van LeasePlanDirect.nl is volledig afgestemd op ondernemers die gewend zijn snel en efficiënt te werken met korte lijnen. Onze klanten geven ons niet zomaar een 8.4 in ons jaarlijks klanttevredenheidsheidsonderzoek.

Over LeasePlan

LeasePlan maakt leasen een stuk eenvoudiger. Autorijden zonder de zorgen van een auto. Dat geldt voor zowel zakelijk leasen als privé leasen. Bij LeasePlan weet je precies waar je aan toe bent. Dus geen verrassingen achteraf. LeasePlan hanteert heldere afspraken en voorwaarden. Deze staan concreet en eenvoudig opgeschreven. LeasePlan werkt op een verantwoordelijke en duurzame manier, voor mens en milieu. GreenPlan is een mondiaal initiatief van LeasePlan en hiermee helpt LeasePlan bedrijven en leaserijders bij te dragen aan een beter leefklimaat. GreenPlan reduceert CO2-uitstoot en belast het milieu minder. Bijvoorbeeld door je autoregeling duurzaam op te stellen. GreenPlan draagt tevens bij aan de eigen groene doelstellingen van LeasePlan zelf. Het hoofdkantoor van LeasePlan ligt bijvoorbeeld direct aan het NS station Almere Centrum. Op deze manier worden medewerkers van LeasePlan gestimuleerd om het openbaar vervoer te gebruiken.


Mijn LeasePlan

Als je zorgeloos in een leaseauto wil rijden, ben je bij LeasePlan op het juiste adres. Met Mijn LeasePlan regel je administratieve zaken en maak je een afspraak voor bandenwissel, onderhoud of reparatie. Mijn LeasePlan is dé plek op de website waar je de mogelijkheid hebt om de autogegevens in te zien en nog veel andere zaken kan regelen voor je leaseauto. LeasePlan heeft ook een app. De LeasePlan is zowel beschikbaar voor iOS als voor Android apparaten. Je kunt de app gratis downloaden in de Apple App Store en Google Playstore. De app is handig voor onderweg. Op deze manier kun je met de app bijvoorbeeld direct een schade melden of een onderhoudsafspraak inplannen. Als je de app koppelt aan je account van Mijn LeasePlan, dan heb je alle autogegevens op je smartphone of tablet! In Mijn LeasePlan vind je tevens belangrijke documenten, zoals het kentekenbewijs, Europees schadeformulier en groene kaart. Met Mijn LeasePlan en de LeasePlan App: - Maakt u een afspraak voor onderhoud, APK of bandenwissel - Vraagt u documenten als tankpas en schadeformulier aan - Bekijkt u de tank- en onderhoudshistorie - Meldt u schade - Declareert u kosten - Meldt u uw leaseauto af


Contact LeasePlan

Heb je nog vragen? Bijvoorbeeld over schade, onderhoud of APK, parkeervergunning of tankpas? Lees dan de antwoorden op de meest gestelde vragen op de website van LeasePlan of neem telefonisch contact op tijdens kantooruren, via het telefoonnummer 036 527 27 27. Je hebt tevens de mogelijkheid om het contactformulier in te vullen en je vragen te stellen. Er wordt vervolgens contact met je opgenomen.


LeasePlan Reviews

    Totaal. Begeren jlant

    Na 7 jaar leasen de auto die er wekelijks nog fantastisch uitzag ingeleverd bij LeasePlan. Tot mijn stomme verbazing kwam LeasePlan met nota van � 950 voor allerlei vermeende schades. Meteen protest ingediend en interne klacht protocol opgevolgd, dus eerst bij LeasePlan zelf de meeste voorgelegd. Kreeg meteen bericht dat mijn klacht in behandeling was genomen onder nummer 23256410 en dat er binnen 5 dagen contact met mij zou worden om de zaak op te lossen. Dat contact is er nooit geweest. Ik heb uiteraard beargumenteerd in diverse mails aangegeven waarom ik het niet eens was met deze nota daar is nummer op gereageerd maar in plaats daarvan werd het bedrag door LeasePlan geïncasseerd van mijn bankrekening. Ik heb dit gestorneerd en wederom aangeven dat ik graag inhoudelijke behandeling van mijn klacht wenste. Ik heb vier keer telefonisch contact opgenomen maar kreeg even zovele maken een vriendelijke medewerker die meldde dat e.e.a. bij de klacht afdeling thuis hoort en dat ze mij niet verder konden helpen behoudens dat zij de kwestie onder de aandacht bij collega zouden brengen. Ondanks toezegging dat de in asso maatregelen stopgezet zouden worden zolang de klacht ln behandeling was begon het toen te regenen met BKR dreigtaal. Het laatste nieuws was na weer mails en telefoons van mij dat de BKR melding niet door zou gaan. Kort daarop kreeg ik eindelijk een mail welke OP GEEN ENKELE WIJZE INGING OP MIJN ARGUMENTATIE EN VERZOEKEN ( meer speciaal het niet ingaan op mijn verzoek om wel duidelijke foto's van de vermeende schades) en waarin doodleuk vastgehouden werd aan het schadebedrag (met 2 eine wijziging waardoor het schadebedrag op �825 uitkwam. Derhalve heeft leaseplan niet de moeite genomen om serieus op de klacht in te gaan en heb ik inmiddels bij DE GESCHIKKENCOMMISSIE PRIVATE LEVEN de zaak voorgelegd onder zaaknummer 608699. Hilarisch en tekenend voor de chaos bij LeasePlan was het feit dat nadat ik een mailtje aan Leaseplan zond met daarin de mededeling dat ik de zaak had voorgelegd aan de GESCIKKENCOMMISSIE ik een mail van leaseplan terugkreeg met de mededeling dat de klacht van mij ontvangen is en met een nieuw nummer weer geadministreerd is en dat er binnen 5 dagen contact opgenomen wordt ......\\r\\nMijn conclusie is dat gezien ook vele soortgelijke klachten op diverse forums lLeaseplan kennelijk een verdienmodelletje er in liegt met vermeende schades bij inlevering auto.gek is ook dat in mijn geval ereen week na de inname weer een inspectie zou hebben plaatsgevonden. Daar kan ik niets mee, de auto was niet meer in mijn bezit en ik kan niet controleren wat er gedaan is met de auto of wat er zogenaamd toen geconstateerd is .teneinde de BKR gurikka tactiek van LeasePlan te pareren zet ik de vermeende vordering op een derdenrekening van de GESCIHILLENCOMMISSIE.

    Sterke punten
    Voortraject ten tijde afsluiten contract is men aardig daarna kommer en kwel

    Zwakke punten
    Totaal negeren klantbelang Klachtafhandeling is abominabel.geen enkele keer ben ik enaderd hetgeen wel toegezegd is . Op 6 mails met argumenten en verzoek om gesprek is eenvoudigweg NOOIT Gereageerd.verzoek om toezending leesbaar bewijsmateriaal tig keer genegeerd.

    Totaal. Begeren jlant

    Na 7 jaar leasen de auto die er wekelijks nog fantastisch uitzag ingeleverd bij LeasePlan. Tot mijn stomme verbazing kwam LeasePlan met nota van € 950 voor allerlei vermeende schades. Meteen protest ingediend en interne klacht protocol opgevolgd, dus eerst bij LeasePlan zelf de meeste voorgelegd. Kreeg meteen bericht dat mijn klacht in behandeling was genomen onder nummer 23256410 en dat er binnen 5 dagen contact met mij zou worden om de zaak op te lossen. Dat contact is er nooit geweest. Ik heb uiteraard beargumenteerd in diverse mails aangegeven waarom ik het niet eens was met deze nota daar is nummer op gereageerd maar in plaats daarvan werd het bedrag door LeasePlan geïncasseerd van mijn bankrekening. Ik heb dit gestorneerd en wederom aangeven dat ik graag inhoudelijke behandeling van mijn klacht wenste. Ik heb vier keer telefonisch contact opgenomen maar kreeg even zovele maken een vriendelijke medewerker die meldde dat e.e.a. bij de klacht afdeling thuis hoort en dat ze mij niet verder konden helpen behoudens dat zij de kwestie onder de aandacht bij collega zouden brengen. Ondanks toezegging dat de in asso maatregelen stopgezet zouden worden zolang de klacht ln behandeling was begon het toen te regenen met BKR dreigtaal. Het laatste nieuws was na weer mails en telefoons van mij dat de BKR melding niet door zou gaan. Kort daarop kreeg ik eindelijk een mail welke OP GEEN ENKELE WIJZE INGING OP MIJN ARGUMENTATIE EN VERZOEKEN ( meer speciaal het niet ingaan op mijn verzoek om wel duidelijke foto's van de vermeende schades) en waarin doodleuk vastgehouden werd aan het schadebedrag (met 2 eine wijziging waardoor het schadebedrag op €825 uitkwam. Derhalve heeft leaseplan niet de moeite genomen om serieus op de klacht in te gaan en heb ik inmiddels bij DE GESCHIKKENCOMMISSIE PRIVATE LEVEN de zaak voorgelegd onder zaaknummer 608699. Hilarisch en tekenend voor de chaos bij LeasePlan was het feit dat nadat ik een mailtje aan Leaseplan zond met daarin de mededeling dat ik de zaak had voorgelegd aan de GESCIKKENCOMMISSIE ik een mail van leaseplan terugkreeg met de mededeling dat de klacht van mij ontvangen is en met een nieuw nummer weer geadministreerd is en dat er binnen 5 dagen contact opgenomen wordt ......
    Mijn conclusie is dat gezien ook vele soortgelijke klachten op diverse forums lLeaseplan kennelijk een verdienmodelletje er in liegt met vermeende schades bij inlevering auto.gek is ook dat in mijn geval ereen week na de inname weer een inspectie zou hebben plaatsgevonden. Daar kan ik niets mee, de auto was niet meer in mijn bezit en ik kan niet controleren wat er gedaan is met de auto of wat er zogenaamd toen geconstateerd is .teneinde de BKR gurikka tactiek van LeasePlan te pareren zet ik de vermeende vordering op een derdenrekening van de GESCIHILLENCOMMISSIE.

    Sterke punten
    Voortraject ten tijde afsluiten contract is men aardig daarna kommer en kwel

    Zwakke punten
    Totaal negeren klantbelang Klachtafhandeling is abominabel.geen enkele keer ben ik enaderd hetgeen wel toegezegd is . Op 6 mails met argumenten en verzoek om gesprek is eenvoudigweg NOOIT Gereageerd.verzoek om toezending leesbaar bewijsmateriaal tig keer genegeerd.

    Oplichters

    5 jaar mijn auto geleasd. In eerste instantie geen problemen, dit begon bij het inleveren einde contract.

    Tijdens de voorinspectie word elk putje uitvergroot en omcirkelt. Hierbij was ik zelf aanwezig. Dit werd overigens wel door een vriendelijke man gedaan. Keurig in de mail hiervan een rapport ontvangen. Je denkt dat het hiermee klaar is maar nee dit wordt nog een keer gecontroleerd en geïnspecteerd door iemand op een werkplaats. Daar zijn blijkbaar nog meer dingen uitgekomen die je zelf niet meer kan controleren. Geld wordt ondertussen al geïnd dmv automatische incasso.

    Ze beweren eigen risico 300 euro. De rest zouden ze verhalen bij mijn verzekering? Eindstand, weer een torenhoog bedrag wat zomaar wordt afgeschreven. Nota erna ontvangen: melding niet verhaalbare/geaccepteerde schade. En wat is dat dan? Dat is nergens te vinden.
    Online staat er een lijstje dat dit ontbrekende dingen kunnen zijn. Alles zat er in en er ontbrak niks. Ik wacht nog steeds op een specificatie hiervan. Bedrag had ik teruggeboekt omdat ik een specificatie wilde hebben van deze ‘schade’. Ik ontving dagelijks sms en e-mail berichten met het nadrukkelijke verzoek om de nota te betalen. Ik heb dit uiteindelijk na 3 weken gedaan omdat ik bijkomende kosten wilde voorkomen.

    En nog steeds weet ik niet wat de schade is. Telefonisch contact gehad, elke medewerker zegt iets anders. Waardeloos!

    Sterke punten
    Snel met onderhoudsafspraken

    Zwakke punten
    Communicatie

    ook ik benslachtoffer geworden

    Geachte heer/mevrouw,

    Al ruim 3 maanden veder !!! na mijn klachtmail/brief/terugenlverzoeken

    Ik wil graag mijn ongenoegen uiten over mijn recente ervaring met Leaseplan/Ayvens. Ik heb telefonisch een auto besteld met een medewerker, waarbij ik duidelijk heb aangegeven dat mijn vereisten een rookvrije auto en parkeersensoren waren. Helaas ontving ik een auto die sterk naar sigaretten rook en zonder parkeersensoren. Bovendien had de auto een lekke band en waren er geen autopapieren aanwezig.

    Ondanks meerdere telefonische en schriftelijke pogingen tot contact, heb ik geen reactie ontvangen. Ik verzoek u dringend om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen en een passende oplossing te bieden.

    Anders ben ik genoodzaakt om mijn rechtsbijstandverzekering te schakelen.

    Met vriendelijke groet,

    Slachtoffer van Leaseplan/ayvens

    Sterke punten
    Wat mij betreft zijn het oplichters

    Zwakke punten
    Wat mij betreft zijn het oplichters

    Verschrikkelijk bedrijf.

    Wat een vreschrikkelijk bedrijf.. Mijn \\\\\\\\\\\\\\\"redrive lease\\\\\\\\\\\\\\\" Tesla Model S (auto van 100.950,- euro) is in een erbarmelijke staat bij mij binnen gekomen. Beide bumpers en een dorpel in een compleet verkeerde kleur gespoten ( Roze op een rode auto), Verlichting niet in orde. Koplampen verschillend defecten,maar beide defect ( APK Afkeur en NET in MEI APK goedgekeurd, hoe dan?) Ruitenwisser extreem slecht, wat ook APK afkeur moet zijn en de winterbanden zaten er nog onder ( eind Juni ) en dat wordt je niet niet eens verteld als ze hem afleveren. Dan blijken er nog tal van andere gebreken aan de auto zoals stoel rugleuning werkt maar aan een kant, meerdere deur rubbers los of in slechte conditie (gescheurd) .Camera's werken niet naar behoren ,diverse krassen in de "nieuw fout gespoten" onderdelen, witte verfspetters over een groot deel van de auto, bumpers niet correct gemonteerd en Tesla de schuld geven.....Spatborden niet correct uitgelijnd..... en de ellende gaat maar door...Ik kan alleen maar adviseren, zoek naar een ander leasebedrijf want zelfs Tesla en ANWB hebben de conditie gezien en snappen niet waar Leaseplan aka Ayvens denk mee weg te komen. Er ligt daarom al een oficiele klacht bij ANWB en ik weet welk bedrijf deze auto zo heeft mishandeld, dus overweeg ook de BOVAG in te schakelen en vragen of dit de kwaliteit is die ze waarborgen.. Lijkt me sterk..Maar dan ook:Telefonisch zijn ze niet bereikbaar want je bent 45 minuten "de eerstvolgende beller", via de APP zeggen ze te zullen bellen, maar dat gebeurt dus niet en email kun je krijgen van verschillende mailadressen als leaseplan, lpln, Ayvens maar nergens staat een naam van de persoon die je de mail stuurt en nog veel erger... er staat een telefoonnummer bij die, als je hem belt, helemaal niet bestaat !!!! En toen: Een email dat ik een bekeuring had gereden... En dat had ik gedaan VOOR ik de auto had ontvangen... Probeer ze dat maar eens duidelijk te maken...Alles geprobeert... Dus ze incasseren het bedrag...en ik had ze beloofd deze te storneren.. En ze incasseerde zelfs nadat ze hadden toegegeven dat het niet mijn bekeuring was. Dus als je zit te wachten op een dikke bak ellende, dan alleen kan ik dit boeventuig adviseren. Want ellende kun je met busladingen verwachten. Ik ben al vanaf de aflevering bezig met Profile en Tesla Den- Haag om er een beetje wat van te maken.. Maar dat kost me bakken met tijd en Kilometers.. Bedankt LP / Ayvens... Ik hoop van harte dat er veel mensen zijn die naar echte leasebedrijven doorlopen.

    Sterke punten
    Je negeren en beloftes niet nakomen. onpersoonlijke emails sturen met opmaak alsof het oplichters zijn met valse telefoonnummers..

    Zwakke punten
    Slecht bereikbaar en totaal respectloze omgang met de lease auto en de klant... Ronduit schofterig Ook onder de nieuwe naam Ayvens eenzelfde slechte situatie..

    Verschrikkelijk bedrijf.

    Wat een vreschrikkelijk bedrijf.. Mijn \\\"redrive lease\\\" Tesla Model S (auto van �100.950,-) is in een erbarmelijke staat bij mij binnen gekomen. Beide bumpers en één dorpel in een compleet verkeerde kleur gespoten ( Roze op een rode auto), Verlichting niet in orde. Koplampen verschillend defecten,maar beide defect ( APK Afkeur en NET in MEI APK goedgekeurd, hoe dan?) Ruitenwisser extreem slecht, wat ook APK afkeur moet zijn en de winterbanden zaten er nog onder ( eind Juni ) en dat wordt je niet niet eens verteld als ze hem afleveren. Dan blijken er nog tal van andere gebreken aan de auto zoals stoel rugleuning werkt maar aan één kant, meerdere deur rubbers los of in slechte conditie (gescheurd) .\\r\\nCamera's werken niet naar behoren ,diverse krassen in de \\\"nieuw fout gespoten\\\" onderdelen, witte verfspetters over een groot deel van de auto, bumpers niet correct gemonteerd en Tesla de schuld geven.....Spatborden niet correct uitgelijnd..... en de ellende gaat maar door...\\r\\nIk kan alleen maar adviseren, zoek naar een ander leasebedrijf want zelfs Tesla en ANWB hebben de conditie gezien en snappen niet waar Leaseplan aka Ayvens denk mee weg te komen. Er ligt daarom al een oficiele klacht bij ANWB en ik weet welk bedrijf deze auto zo heeft mishandeld, dus overweeg ook de BOVAG in te schakelen en vragen of dit de kwaliteit is die ze waarborgen.. Lijkt me sterk..\\r\\nMaar dan ook:\\r\\nTelefonisch zijn ze niet bereikbaar want je bent 45 minuten \\\"de eerstvolgende beller\\\", via de APP zeggen ze te zullen bellen, maar dat gebeurt dus niet en email kun je krijgen van verschillende mailadressen als leaseplan, lpln, Ayvens maar nergens staat een naam van de persoon die je de mail stuurt en nog veel erger... er staat een telefoonnummer bij die, als je hem belt, helemaal niet bestaat !!!! \\r\\nEn toen: Een email dat ik een bekeuring had gereden... En dat had ik gedaan VOOR ik de auto had ontvangen... Probeer ze dat maar eens duidelijk te maken...Alles geprobeert... Dus ze incasseren het bedrag...en ik had ze beloofd deze te storneren.. En ze incasseerde zelfs nadat ze hadden toegegeven dat het niet mijn bekeuring was.\\r\\nDus als je zit te wachten op een dikke bak ellende, dan alleen kan ik dit boeventuig adviseren. Want ellende kun je met busladingen verwachten. Ik ben al vanaf de aflevering bezig met Profile en Tesla Den- Haag om er een beetje wat van te maken.. Maar dat kost me bakken met tijd en Kilometers.. Bedankt LP / Ayvens... Ik hoop van harte dat er veel mensen zijn die naar echte leasebedrijven doorlopen.

    Sterke punten
    Je negeren en beloftes niet nakomen. onpersoonlijke emails sturen met opmaak alsof het oplichters zijn met valse telefoonnummers..

    Zwakke punten
    Slecht bereikbaar en totaal respectloze omgang met de lease auto en de klant... Ronduit schofterig \\r\\nOok onder de nieuwe naam Ayvens eenzelfde slechte situatie..

    vreselijk

    je staat 45 minuten in de wacht. reageren te traag op mail. Niet mee in zee gaan!

    Begin er niet aan

    Zeer slecht. Snap werkelijk niet dat ANWB met Leaseplan samenwerkt.
    Ik had eerst al een auto van leaseplan buiten de ANWB. Bij inlevering gingen ze elk krasje, putje uitvergroten om
    Je een bedrag in rekening te kunnen brengen. Na Veel klachtenmails uiteindelijk gelijk gekregen. Ik op zoek naar een nieuwe auto via lease. ANWB had een mooie actie helaas bleek pas later dat ANWB met leaseplan werkt. De auto moest ik ophalen in Apeldoorn bij die Kia dealer, ik woon in Medemblik hup meteen de eerste 300 km op de teller voor niets ( ik heb een Kia dealer 20 km verderop) vervolgens was de navigatie niet geupdate ( splinter nieuwe auto) ik wist dit omdat mijn straat van rijrichting is veranderd ( al 4 jaar eerder) leaseplan weigerde om deze update uit te laten voeren. ( zij leveren een oud product af) na veel mails en uiteindelijk een slechte review op Google hebben ze actie ondernomen. Nu loopt het leasecontract af. Op een of andere manier is vorig jaar mijn achtergordel beschadigd. Ik moest dit als schade melden. Niet geïnformeerd over dat dit mijn eigen risico zou kosten. Vervolgens wil ik een verklaring van mijn schade vrije jaren hebben. Wat schetst mijn verbazing….. voor de schade aan mijn autogordel ga ik 5! Tredes terugvallen. Buiten proportioneel naar mijn mening. Ze hadden dit ook moeten zeggen bij het melden van de schade. Nu komt de grote grap als ik het restant bedrag van de kosten van het vervangen van de gordel betaal (208€ dus totaal was de vervanging €508 euro…. Dit lijkt mij ook wat prijzig) dan kan ik mijn schade vrije jaren behouden. Leaseplan heeft zijn eigen verzekeringsmaatschappij dus ook hier proberen ze weer een slaatje uit te slaan. Heb nu een klacht ingediend maar daar zal wel niets uitkomen. Dan maar KIFID inschakelen. En overal slechte reviews achterlaten. Begin echt nooit aan leaseplan. ( O ja als je teveel of minder rijdt dan betaal je met terugwerkende kracht een bedrag per maand dus niet per km. Als ze je terug moeten betalen dan gebruiken ze ineens de tarieven die nu gelden dus ongunstig… en krijg je weinig of gewoon niets terug) ANWB stop met deze leasemaatschappij!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ze proberen overal geld voor te rekenen

    Begin er niet aan

    Zeer slecht. Snap werkelijk niet dat ANWB met Leaseplan samenwerkt.
    Ik had eerst al een auto van leaseplan buiten de ANWB. Bij inlevering gingen ze elk krasje, putje uitvergroten om
    Je een bedrag in rekening te kunnen brengen. Na Veel klachtenmails uiteindelijk gelijk gekregen. Ik op zoek naar een nieuwe auto via lease. ANWB had een mooie actie helaas bleek pas later dat ANWB met leaseplan werkt. De auto moest ik ophalen in Apeldoorn bij die Kia dealer, ik woon in Medemblik hup meteen de eerste 300 km op de teller voor niets ( ik heb een Kia dealer 20 km verderop) vervolgens was de navigatie niet geupdate ( splinter nieuwe auto) ik wist dit omdat mijn straat van rijrichting is veranderd ( al 4 jaar eerder) leaseplan weigerde om deze update uit te laten voeren. ( zij leveren een oud product af) na veel mails en uiteindelijk een slechte review op Google hebben ze actie ondernomen. Nu loopt het leasecontract af. Op een of andere manier is vorig jaar mijn achtergordel beschadigd. Ik moest dit als schade melden. Niet geïnformeerd over dat dit mijn eigen risico zou kosten. Vervolgens wil ik een verklaring van mijn schade vrije jaren hebben. Wat schetst mijn verbazing….. voor de schade aan mijn autogordel ga ik 5! Tredes terugvallen. Buiten proportioneel naar mijn mening. Ze hadden dit ook moeten zeggen bij het melden van de schade. Nu komt de grote grap als ik het restant bedrag van de kosten van het vervangen van de gordel betaal (208€ dus totaal was de vervanging €508 euro…. Dit lijkt mij ook wat prijzig) dan kan ik mijn schade vrije jaren behouden. Leaseplan heeft zijn eigen verzekeringsmaatschappij dus ook hier proberen ze weer een slaatje uit te slaan. Heb nu een klacht ingediend maar daar zal wel niets uitkomen. Dan maar KIFID inschakelen. En overal slechte reviews achterlaten. Begin echt nooit aan leaseplan. ( O ja als je teveel of minder rijdt dan betaal je met terugwerkende kracht een bedrag per maand dus niet per km. Als ze je terug moeten betalen dan gebruiken ze ineens de tarieven die nu gelden dus ongunstig… en krijg je weinig of gewoon niets terug) ANWB stop met deze leasemaatschappij!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ze proberen overal geld voor te rekenen

    klant verraders zijn ze

    mijn prive gegevens (klant) doorgeven aan derden, toen heb ik leaseplan een paar keer gebeld gingen ze ontkennen, nee dat mag niet...blabla...
    Derde partij gevraagd, hoe komen jullie aan mijn prive gegevens? van leaseplan!
    toen heb ik een klacht ingediend waarom jullie gaan ontkennen? ik hoorde van leaseplan "DAT MOCHTEN WE DOEN" toen dacht ik;ze zijn idioten ik moet andere leasemaatschappij vinden.

    Sterke punten
    daarom leaseplan revieuws is laag!
    opdon...

    Zwakke punten
    Veradeers, slechte service live chaten, onfatsoenlijke medewerkers en nog meer

    Kijk uit voor 'vertrekboete'!

    Helaas een slechte ervaring gehad met Leaseplan bij het inleveren van de private lease auto (via de ANWB). Bij het inleveren zijn mini krasjes en deukjes geconstateerd die na 5-6 jaar rijden erbij horen bij een auto. 'Schades' die je met het blote oog nauwelijks ziet. Alsnog kregen we een schadeberekening van een paar duizend euro. Hier hebben ze dan meerdere malen het eigen risico voor gerekend, waardoor ik €600 moest betalen.

    Ik was het niet eens met de bedragen die worden genoemd om de schade te herstellen en ben langs meerdere bedrijven gegaan om dit na te gaan. Allemaal zeggen ze: de schadebedragen zijn buiten proportie. Dus ik heb contact opgenomen met Leaseplan, maar er was geen enkele coulance of begrip te vinden bij de medewerkers van het bedrijf. Er is veel mailcontact geweest met meerdere afdelingen, maar niemand kon (of beter gezegd: wilde) iets doen. Ik moest het maar gewoon betalen, want anders komen er aanmaningen en krijg je een BKR registratie.

    Het grappige is dat deze schades überhaupt niet worden gerepareerd. Ze worden gezien als 'winstverlies' voor de leasemaatschappij, omdat naar hun zeggen het bod van degene die de auto opkoopt lager is door de schades (dit is tegen mij gezegd via e-mail). De grootste onzin voor dit soort mini-gebruikssporen, maar wel makkelijk verdiend zo. Let dus op als je bij Leaseplan een auto neemt: je krijgt zowat geheid een 'vertrekboete' als je de auto inlevert.

    Naast dit gebeuren heb ik ook meerdere keren gehad dat een schade niet gerepareerd mocht worden door een dealer, omdat dit nog niet goed in het systeem van Leaseplan stond (terwijl ik dit wel had opgestuurd of over had gebeld). Bijna elke keer als ik contact moest opzoeken ging het dus moeizaam. De klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Ik raad het dus af om ooit een auto te leasen bij Leaseplan. Dus ook niet bij de ANWB, want zij werken samen met dit bedrijf. ;)

    abuse of power

    more than 20 years of lease in cars from various leasing companies, unfortunately ended up with leaseplan lately, they have no mentality and respect for customers at all and they do illegal things behind customers' backs and I am still working on taking the leaseplan to the court.

    Sterke punten
    I didn't see any of it

    Zwakke punten
    disobedient and stubborn

    PAS OP!! ZWENDEL PRAKTIJKEN!!

    Schandalig hoe er met flink betalende klanten om wordt gegaan!
    Door vorm fouten vanaf hun kant. Heb ik tijdens een schade periode noodgedwongen 2 maanden in 4 verschillende leen autos moeten rijden. De gemaakte KMters belasten ze, zonder headsup of eind afrekening, aan het eind van de rit door. Waardoor ik net over mijn KM bundel ben gekomen. Hierdoor heb ik al die tijd in een verkeerde KM bundel geleased. Wat neer komt op 4 jaar lang te weinig betaald. En zo facturen ze mij aan het eind van de rit €1203. Na verschillende mails en uren aan de telefoon. Niet in mijn gelijk gesteld. Al met al hele vieze spelletjes. Voor verdere uitleg, neem gerust contact met mij op.

    levering auto week 38 2023

    op 2-6-23 kreeg ik het bericht dat de auto in week 38 2023 geleverd zou worden.\\r\\nnu 8 mailtje later dat de auto later geleverd gaat worden (ieder keer weer verplaatst) is de levering in week 08 van 2024!!! Ben zeer benieuwd of het nu gaat lukken.\\r\\nAuto is in april 2023 besteld!!!\\r\\n

    Nog geen auto en nu al spijt

    Ervaring met leaseplan is zeer teleurstellend. Worden al sinds 20-12-2023 voor dom gehouden, op deze datum kregen wij bericht dat onze auto was besteld en dat wij hem ontvangen in week 17 2024. Best lang maar goed wij zijn blij. Voor dat hij besteld was waren we nog even bij de dealer geweest of er niet toevallig ergens een showmodel stond met onze wensen om de wachttijd te verkorten dit was niet het geval helaas dus wachten. Ergens eind december hadden wij nog eens contact met de dealer dat onze auto niet in bestelling stond en of wij dit wisten eeeh nee rode vlag leaseplan bellen. Nee hoor mevrouw niks aan de hand auto is besteld en komt week 17 ongeveer kan natuurlijk altijd wat eerder of later. Prima gerust gesteld. Dinsdag 24-01 stuurt de dealer ons een mailtje of we nog interesse hebben in een auto want hij heeft nog steeds niets gehoord. Weer leaseplan bellen. Nee hoor mevrouw geen paniek de auto is echt besteld geloof ons die dealer weet er niets van, maar om u gerust te stellen heeft u hier het telefoon nummer van de persoon waar wij contact mee hebben kunt u hem bellen. Oké doe ik en je raad het al deze meneer verteld mij dat de auto niet besteld is hij heeft in december direct laten weten dat de auto niet meer leverbaar was. Weer leaseplan gebeld nog steeds zegt niemand dat mijn auto niet komt. Maar ik geloof er niet meer in. Klacht gestuurd naar leaseplan, consumentenbond en de ANWB tenslotte ben ik door hun doorgestuurd naar leaseplan nu maar afwachten wie het eerst reageert. Mocht dit goed opgelost worden zal ik dit ook laten weten voor nu zeg ik lees alle reviews goed en denk 10x na voordat je met leaseplan in zee gaat

    Leaseplan is niet te vertrouwe

    Meer dan 20 jaar lease ik auto van leaseplan, maar blijkt klant gegevens (privacy) staat niet central bij leaseplan ze kunnen jouw gegevens zomaar op staat zetten zonder jouw toesteming te vragen.
    Ik ga overstappen naar andere leasemaatschappij.

    Sterke punten
    Geen.

    Zwakke punten
    Geen respect aan klant.

    Mensen niet doen AJB

    Voor ons alleen maar gelieg en gedraai.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nNa de 2 weken bedenktijd is de levertijd verzet met nDaarna nDe daarna beloofde levertijd ook niet gehaald...dus wilde we er vanaf zien (bijna jaar verder) maar dat kan dus niet vanwege de kleine lettertjes.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nWe zijn nu bijna een jaar verder en wilde deze auto leasen voordat we een koophuis gingen kopen maar nu moeten we dit vanwege de leugens van LeasePlan een jaar opschuiven met de kans op dakloos zijn !!!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Allws

    Mensen niet doen AJB

    Voor ons alleen maar gelieg en gedraai.
    Na de 2 weken bedenktijd is de levertijd verzet met minimaal één half jaar.
    Daarna willen afzeggen maar dat kon niet.
    De daarna beloofde levertijd ook niet gehaald...dus wilde we er vanaf zien (bijna jaar verder) maar dat kan dus niet vanwege de kleine lettertjes.
    We zijn nu bijna een jaar verder en wilde deze auto leasen voordat we een koophuis gingen kopen maar nu moeten we dit vanwege de leugens van LeasePlan een jaar opschuiven met de kans op dakloos zijn !!!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Allws

    Waardeloze graaiers

    Het sluiten van een leasecontract is zo geregeld. Maar dan begint de ellende. Leaseplan is niet bereikbaar, regulier onderhoud doen ze niet aan (want kost geld), lekke band moet tig keer worden geplakt (want vervangen kost geld), nieuwe banden worden niet uitgelijnd (want kost geld), bij inleveren van de auto worden gebruikerssporen zonder meer aangemerkt als onacceptabele schade (want te verhalen op de klant). Een normaal gesprek daarover is niet mogelijk (stuur maar een mail). Als ik 0 sterren kon geven zou ik het doen. De klant doet er niet toe bij dit bedrijf, geld verdienen des te meer.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Zoals hierboven beschreven

    bedenk je voordat je met lease

    Veel auto's geleased bij leaseplan voor bijna 20 jaar. Nu van 1 auto 1 termijn gemist, de termijnen erna wel betaald en verbreekt leaseplan eenzijdig het contract en moet de auto ingeleverd worden.
    Accountmanager belt niet terug vindt de klant niet meer interessant tegenwoordig, 7 x belverzoek neergelegd en de boekhouding heeft geen plank maar een heel bos voor zijn kop. Bedenk je voordat je met dit bedrijf in zee gaat, mijn laatste autocontract hebben ze in ieder geval gehad

    Sterke punten
    geen tegenwoordig

    Zwakke punten
    luisteren niet, bellen niet terug. niemand van het personeel vind de klant nog interessant tegenwoordig

    Slechte communicatie/ service

    Ik sluit mij aan bij de reviews van anderen

    Ook wij hebben een auto besteld bij de ANWB/Leaseplan op 24 mei 2022 met een levertijd van 23 weken om eind oktober 2022 geleverd te worden. Uiteindelijk werd dit week 52, toen week 12 en kort daarna weer week 22 in 2023 en het einde is niet in zicht waardoor je totaal niet weet waar je aan toe bent. En bij leaseplan denkt men niet in oplossingen. Zowel Opel, ANWB en Leaseplan nemen niet de moeite om te communiceren wat er daadwerkelijk aan de hand is in de Opel fabriek en ook komt men niet met de mogelijk om tijdelijk een verloop auto aan te bieden of nog beter, de mogelijkheid om een sneller leverbare auto als alternatief te bestellen. Nog voordat onze auto geleverd is door Leaseplan, heeft het vertrouwen in zowel Opel Mederland, de ANWB en Leaseplan een flinke deuk opgelopen. Inmiddels zitten we al ruim 6 maanden zonder auto. Als ik dit alles van te voren had geweten, dan had ik een Kia Niro EV of een BYD Atto 3 besteld welke wel snel leverbaar zijn. Mogelijkheid om het contract te ontbinden zijn er behalve even 3x het termijnbedrag te betalen, niet

    Sterke punten
    Snel dreigen met een jurist maar niet in oplossingen kunnen denken�.

    Zwakke punten
    Ik sluit mij aan bij de reviews van anderen

    Ook wij hebben een auto besteld bij de ANWB/Leaseplan op 24 mei 2022 met een levertijd van 23 weken om eind oktober 2022 geleverd te worden. Uiteindelijk werd dit week 52, toen week 12 en kort daarna weer week 22 in 2023 en het einde is niet in zicht waardoor je totaal niet weet waar je aan toe bent. En bij leaseplan denkt men niet in oplossingen. Zowel Opel, ANWB en Leaseplan nemen niet de moeite om te communiceren wat er daadwerkelijk aan de hand is in de Opel fabriek en ook komt men niet met de mogelijk om tijdelijk een verloop auto aan te bieden of nog beter, de mogelijkheid om een sneller leverbare auto als alternatief te bestellen. Nog voordat onze auto geleverd is door Leaseplan, heeft het vertrouwen in zowel Opel Mederland, de ANWB en Leaseplan een flinke deuk opgelopen. Inmiddels zitten we al ruim 6 maanden zonder auto. Als ik dit alles van te voren had geweten, dan had ik een Kia Niro EV of een BYD Atto 3 besteld welke wel snel leverbaar zijn. Mogelijkheid om het contract te ontbinden zijn er behalve even 3x het termijnbedrag te betalen, niet

    Mag ik effe vangen?

    Op 13 december 2022 heb ik schade gereden met de door mij bij Leaseplan geleasede auto.
    Op 21 december 2022 ontving ik van de schadeafdeling van Leaseplan een bericht dat de auto total loss werd verklaard, hetgeen de medewerker van Schadenet mij al had laten doorschemeren.
    Op 21 december werd ook conform de voorwaarden per direct het leasecontract stopgezet.
    Een paar dagen daarna ontving ik een factuur van € 300,- eigen risico.
    Echter kreeg ik een paar dagen later weer een factuur voor € 257,66 voor de maand januari 2023.
    Een maand waarin ik helemaal niet in de auto heb kunnen rijden, want immers total loss sedert 21 december.
    Het excuus was dat de factuur inmiddels was opgemaakt en niet meer kon worden aangepast.
    Dat kan 100x zo zijn, feit blijft dat er geld is geïncasseerd voor een maand waarin de auto al total loss was en er dus niet in is gereden.
    Maar denk maar niet dat Leaseplan deze fout recht wil zetten en de onterecht betaalde leasetermijn alsnog terugstort op mijn rekening.

    Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld om te proberen op deze manier het geld terug te krijgen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Niet klantgericht en laten je betalen voor een auto waarin je niet eens meer kan rijden.

    Leaseplan denkt niet aan veili

    Auto mag niet door de dealer onderhouden worden van leaseplan. Als je remmen op de snelweg het niet meer doen, wil je graag dat een dealer die de auto het beste kent, hier naar laten kijken. Dit mag niet van leaseplan ( te hoge kosten)
    Leaseplan gaat niet voor de veiligheid van zijn eigen klanten

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Veiligheid

    Afschuw

    Ik zit met een zeer nette dame een plan van aanpak te bespreken voor een verangend vervoersmiddel, word ik door verbonden met ene heer "Rick" , met pijn en moeite wat kunnen verwaarlijken...
    Krijg ik fijn te horen dat ik een "kanker zeikert " ben op hetmoment dat deze fijne jongeheer van de schade afdeling de haak erop klettert, verbazingswekkende verrasing noem ik dit maar.

    Na 15 jaar klant te zijn geweest , vind ik het genoeg geweest, ik ben sprakenloos.
    Eens en nooit meer!

    Zwakke punten
    Brutaal Personeel

    Oplichters

    CEO van deze maatschappij heeft gewoon opdracht gegeven aan alle werknemers om zoveel mogelijk mensen te naaien waar ze bij staan. Dat is goed voor de jaarcijfers. Gemiddeld wordt er 3 jaar geleased dus als ze klanten kwijtraken dan is de CEO allang weg met zijn mooie jaarcijfers op zijn CV. Dan kan ie zeggen kijk hoe goed ik het hebt gedaan. Ben benieuwd hoe lang Leaseplan hiermee denkt weg te komen.


Bezoek LeasePlan

Schrijf een review