Athlon Car Lease

Athlon Car Lease is de specialist in Nederland op het gebied van autoleasing. Het bedrijf is ook al jaren bezig met het ontplooien van innovatieve, duurzame en kostenefficiënte initiatieven op het gebied van mobiliteit. Athlon heeft als doel de beste autoleasing- en mobiliteitsoplossingen te leveren voor de steeds veranderende behoeften van de klanten. Athlon is niet alleen gespecialiseerd in het leveren van leaseauto's. Dit bedrijf houdt zich ook bezig met het bieden van mobiliteitsoplossingen. In dit geval maakt het niet zoveel uit wat de waarde van het wagenpark of de grootte van de organisatie is. Het maakt ook niet uit of klanten met de trein, auto of fiets naar kantoor willen reizen. Bij Athlon staat de mobiliteit van klanten centraal. Athlon is marktleider op het gebied van het leasen van auto's en het bieden van mobiliteitsoplossingen. Klanten liften hierbij mee op de schaal- en inkoopvoordelen van Athlon. Daarnaast heeft men altijd toegang tot de brede kennis en ervaring op het gebied van mobiliteit. Daarnaast staat het persoonlijke aspect en de laagdrempeligheid van Athlon centraal bij het bieden van service aan klanten.


Athlon Privé Lease

Klanten hebben de mogelijkheid bij Athlon gebruik te maken van het Athlon Privé Lease pakket. Bij Athlon wordt in principe niet eens gesproken over het leasen van een auto, maar over betaalbaar een nieuwe auto rijden. Men praat eerder over het aangaan van een auto abonnement. Het enige wat de klant moet doen, is maandelijks een vast bedrag betalen voor de auto. D Klanten hebben ook de mogelijk om deze auto makkelijk in te ruilen, een nieuwe auto te kiezen die bij hen past, hoeven geen lastige verkoopgesprekken te voeren en kunnen een nieuwe auto rijden zonder grote investering vooraf. Athlon is marktleider in autolease in Nederland en beschikt daarom over veel expertise. Dit bedrijf heeft ook de mogeijkheid om voordelig auto's in te kopen. Dat geldt ook voor auto banden, onderhoud, reparaties én verzekeringen. Verder kunnen klanten met het Athlon Privé Lease Protectieplan hun Athlon Privé Lease-abonnement zonder extra kosten opzeggen bij ontslag, echtscheiding en of overlijden.


Athlon Essential

Bij het Athlon Essential pakket kunnen klanten, afhankelijk van hun situatie, zelf de looptijd van de leaseperiode van de auto bepalen. Daarnaast kan men de looptijd ook nog tussentijds aanpassen. Athlon Essential is een vorm van Operational Lease. Klanten hoeven zich geen zorgen te maken over onvoorziene kosten zoals verzekeringen, reparaties en onderhoud. Dit is inbegrepen in het pakket en wordt voor de klant geregeld.


Looptijd Athlon Essential

Klanten die voor het Athlon Essential pakket kiezen, kunnen zelf de looptijd bepalen. Zij hebben de mogelijkheid om een auto voor de periode van 1 maand tot 72 maanden te leasen. Daarnaast kan men tussentijds het leasecontract ook verlengen. Het maandbedrag wordt dan met terugwerkende kracht lager.


Services Athlon Essential

Klanten die kiezen voor Athlon Essential kunnen rekenen op diverse services. Men kan onder andere denken aan verzekeringen, service en onderhoud van de auto's. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om het leasecontract met drie andere pakketten naar keuze uit te breiden. Als eerst krijgt de klant bij het pakket 'Gemak' een Tankpas Nederland en een Athlon OV Chip kaart. Als men kiest voor het pakket 'Onderweg", dan is men verzekerd van vervangend vervoer. Daarnaast kan men ook gebruik maken van de hulpdienst van Athlon. Het pakket 'veilig' bevat winterbanden en een ongevallenverzekering voor inzittenden.


Het Leasecontract

In het leasecontract van Athlon staat onder andere aangegeven welke auto geleased wordt en dat de auto is ingekocht bij een door Athlon gekozen dealer. Daarnaast zij zaken als rente en afschrijving, reparatie en onderhoud, allrisk verzekering, wegenbelasting, 24 uurs hulpdienst in het binnen en buitenland en banden op basis van gereden kilometers ook opgenomen in het leasecontract. De kant kan dus rekenen op een solide en betrouwbare leasecontract van Athlon.


Contact gegevens

Voor vragen en of opmerkingen kunnen klanten en geïnteresseerden contact opnemen met de driver desk van Athlon via het telefoonnummer 036 547 44 66.


Athlon Car Lease Reviews

    Niet aangeraden

    Alleen hoge kosten en bedragen van je afpakken. Geen begrip, alleen geld geld en geld. Geen vervangende auto… bizar hoe deze robot maatschappij met mensen omgaat!

    Word niet gereageerd op klacht

    Word niet gereageerd op een klacht.Er werken mensrn die te weinig begrip en verstand hebben over de onderwerpen waar je voor belt en dus verkeerde informatie verstrekken.

    Zwakke punten
    Slechte service en verkeerde informatie waardoor er hele hoge bedragen worden afgeschreven dan was afgesproken

    60 k onterechte kosten!!

    2019 een operational contract aangegaan met Athlon. Het aanbod was een A-klasse van €508,00 in de maand. De verborgen lettertjes was dat ex de btw dus eindstand kwam ik €612,- . Nog te overzien. Toen ineens gemaakte kms het bedrag werd verhoogd naar €800,- ex incl. €1200,- . Meerdere malen gevraagd om de ruiling van de auto om de kosten te verlagen. Om vervolgens geen acties te zien vanuit Athlon. In maart word op mijn woonadres destijds een inbraak gepleegd in de auto waar mijn goederen uit zijn gehaald een airbag inclusief de reserve sleutel. Meteen de volgende dag naar de aangewezen garage gereden. Daar stond die een langere periode. Ik heb aangifte gedaan van de diefstal doorgestuurd contact gehad etc. Vervolgens mag ik de auto weer meenemen en hij word s nachts gestolen voor mijn deur. Meldingen gemaakt aangifte gedaan. Privé detective geweest voor onderzoek. NIKS meer gehoord van Athlon. Tot ik een brief kreeg dat ik de waarde van de auto moet terug betalen. Zonder enige onderbouwing of rechtszaak. Advocaat opgezet. Athlon had geen documenten of registraties van al deze gebeurtenissen. Ze eiste uiteindelijk een bedrag van de boetes. Netjes betaald. (10/10/2023) NU komen ze alsnog met een vordering van het bedrag van meer dan €40.000. Ik ga de rechtszaak in en het recht zal blijken. Dit is een bedrijf van list en bedrog! Dat een bedrijf zoals Athlon een ondernemer voor bijna 70k de nek om wil draaien. Dit is uitermate bizar. Ik hoop dat iedereen na denkt met wie en wat die in zee gaat. Want bedrijven zoals Athlon mogen zich niet op de markt manoeuvreren. Het zijn wolven in schaapskleren. De meest onfatsoenlijke onprofessionele partij die ik ooit heb gezien. Dat blijkt aan de reacties die ze verwijderen. Ik moest mijn vorige review rijden het laatste contact verwijderen. Dat had ik maar gedaan om goed wil te tonen. Maar een jaar laten heb ik alsnog een eis! Jullie kunnen zoveel verwijderen maar ik zal deze review overal en iedere keer opnieuw plaatsen! HONDEN!!

    Sterke punten
    Oplichting

    Zwakke punten
    2019 een operational contract aangegaan met Athlon. Het aanbod was een A-klasse van €508,00 in de maand. De verborgen lettertjes was dat ex de btw dus eindstand kwam ik €612,- . Nog te overzien. Toen ineens gemaakte kms het bedrag werd verhoogd naar €800,- ex incl. €1200,- . Meerdere malen gevraagd om de ruiling van de auto om de kosten te verlagen. Om vervolgens geen acties te zien vanuit Athlon. In maart word op mijn woonadres destijds een inbraak gepleegd in de auto waar mijn goederen uit zijn gehaald een airbag inclusief de reserve sleutel. Meteen de volgende dag naar de aangewezen garage gereden. Daar stond die een langere periode. Ik heb aangifte gedaan van de diefstal doorgestuurd contact gehad etc. Vervolgens mag ik de auto weer meenemen en hij word s nachts gestolen voor mijn deur. Meldingen gemaakt aangifte gedaan. Privé detective geweest voor onderzoek. NIKS meer gehoord van Athlon. Tot ik een brief kreeg dat ik de waarde van de auto moet terug betalen. Zonder enige onderbouwing of rechtszaak. Advocaat opgezet. Athlon had geen documenten of registraties van al deze gebeurtenissen. Ze eiste uiteindelijk een bedrag van de boetes. Netjes betaald. (10/10/2023) NU komen ze alsnog met een vordering van het bedrag van meer dan €40.000. Ik ga de rechtszaak in en het recht zal blijken. Dit is een bedrijf van list en bedrog! Dat een bedrijf zoals Athlon een ondernemer voor bijna 70k de nek om wil draaien. Dit is uitermate bizar. Ik hoop dat iedereen na denkt met wie en wat die in zee gaat. Want bedrijven zoals Athlon mogen zich niet op de markt manoeuvreren. Het zijn wolven in schaapskleren. De meest onfatsoenlijke onprofessionele partij die ik ooit heb gezien. Dat blijkt aan de reacties die ze verwijderen. Ik moest mijn vorige review rijden het laatste contact verwijderen. Dat had ik maar gedaan om goed wil te tonen. Maar een jaar laten heb ik alsnog een eis! Jullie kunnen zoveel verwijderen maar ik zal deze review overal en iedere keer opnieuw plaatsen! HONDEN!!

    Al vele jaren tevreden

    Al vele jaren een tevreden gebruiker van de auto's van Athlon. Eerst de Opel Karl en daarna 2x een Opel Corsa. Zeker de laatste, een 110pk met 6 versnellingen.

    Nu aan het einde van het contract is het fijn om de trouwe Corsa nog steeds op de oprit te hebben staan ondanks dat ik de auto al 3x heb afgemeld.
    Anderhalve week na de eerste afmelding heb ik gebeld waarom er nog geen afhaal datum was doorgegeven (>1uur in de wacht).
    Eerste keer is er een chauffeur, zonder aankondiging, geweest terwijl ik niet thuis was.
    Nieuwe afmelding gemaakt. Nu wel een datum doorgekregen. Helaas voor mij die dag niet mogelijk, dus 'even' bellen voor een aanpassing......
    Weer meer dan één uur in de wacht ( whatsapp werkt ook niet> verwijst je door naar bellen of de website. )
    Aanpassing kon de, moet eerlijk zeggen, vriendelijke medewerker niet doen. Moest maar opnieuw (3e keer) afmelden.

    Zit nu nog steeds naar 2 leaseauto's te kijken.......



    De opvolger waar ik nu via Van Mossel in rij is gelukkig ook een pittige Corsa.

    Iemand nog een review van mij over Van Mossel....?

    Firma list en bedrog!!!!

    1 ster is te goed voor deze “organisatie” organisatie oplichters is het. In 2019 een zakelijke lease aangegaan(operational). Maandbedrag verdubbelen ze drie keer binnen een aantal maanden. Onder het mom van kilometers die extra gereden worden. Als je aangeeft dat je graag een oplossing wilt omdat je het niet kan betalen. Daar geven ze geen gehoor aan. Als je schade rijd geven ze geen gehoor tot dat ze de schade ineens willen verhalen op hun eigen klant. Bij inbraak en er zijn waardevolle spullen weg van jezelf en doet aangifte. Hoor je nooit niks meer van. Alleen dat je het raampje bij een garage mag laten maken. Als de auto gestolen word en doet aangifte. Word er een detective na je toe gestuurd die je naaste indirect beschuldigd van de diefstal. Vervolgens hoor je nooit niks meer. En krijg je brieven van de incasso dat je de gehele cataloguswaarde van de lease auto moet terug betalen. Zonder enige onderbouwing. Faillissement van je zaak word aangevraagd als je niet op deze belachelijke brieven reageert. Dus met andere woorden als er een auto zoek raakt moet de klant ervoor betalen. Terwijl de klant er niks aan kan doen? En dan over het klantcontact nog geen eens gehad. Walgelijke mensen die er werken. Denigrerende tonen en verheffende stemmen. Niet oplossing gericht maar meer na de richting hoe kunnen we deze persoon meer in de problemen laten komen. Vreselijk bedrijf zonder enig empathie of professionaliteit. Oplichtersfirma en dan de mensen die er werken zijn de kers op de taart. Als je problemen wilt moet je vooral met Athlon in zee gaan.

    Sterke punten
    Oplichten onbeschoftheid

    Zwakke punten
    Dit bedrijf is een en al zwakheid maar het oplichting niveau maximaal

    Vreselijk

    15x gebeld, krijg telkens een ander verhaal mbt mijn tijdelijke rental. Na 2 maanden nog STEEDS geen voortgang.

    Oplichters

    Tussentijds contract aangepast na 2 jaar dat de minder gereden kilometers niet meer terug betaald zouden worden. De minder gereden kilometers van de 1e 2 jaar nooit terug gehad, terwijl dat na de 2 jaar had gemoeten. Contract gewoon 4 jaar door laten lopen en dan zeggen dat het is afgeschaft. Ik voel me echt genaaid, vandaar dat ik.mijn auto nu elders lease. Jammer voor jullie dat jullie voor die paar euro's die ik terug zou krijgen en niet heb gehad, nu een klant kwijt zijn en een slechte review krijgen.

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Genieperig

    Asociale klantenservice

    Athlon weigert antwoorden te geven op vragen. Bij positieve en makkelijke vragen reageren ze heel snel en goed. Zodra de vragen moeilijk worden en negatief kunnen uitpakken worden ze zeer asociaal en reageren ze helemaal niet meer

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Asociaal en weigeren antwoorden te geven

    weinig klantvriendelijk

    Het leasecontract verloopt;Ik ontvang mail met verzoek of ik wil verlengen. Ik antwoord dat ik dat wil. Ruim 14 dagen later volgt mail dat ik helemaal niet kan verlengen
    Men maakt op geen enkele wijze excuses of doet een klantvriendelijk voorstel. Ja kan auto, peugeot 108, kopen € 1600,00 boven de anwb prijs.

    Sterke punten
    zoeken?

    Zwakke punten
    Zeer slechte communicatie en afwikkeling van door Athlon gemaakte fout!

    Ontzettend slechte klantenservice

    Onbeschofte klantenservice, hangen de telefoon op. Elke collega heeft een ander verhaal. Ik wilde mijn lease verlengen maar door 2 dagen achter elkaar behandeld te worden als vuil ipv een nette betalende klant toch het contract opgezegd.

    Sterke punten
    Prima auto voor de prijs.

    Slechte communicatie en verkeerde informatie!

    Bij het afsluiten van een prive lease auto dien je goed rekening te houden met de kleine letters in het contract. Wijzigingen in het contract die je achteraf wil aanbrengen worden niet tot uitvoer gebracht. Communicatie is een vak die men bij Athlon niet onder de knie heeft. Wil je een prive lease auto? Ga dan niet naar Athlon toe. Oplichters eerste klas!

    Sterke punten
    Geld incasseren

    Zwakke punten
    Afspraken nakomen
    Klanten te woord staan

    Oplichters en zeer onvriendelijke klantenservice

    Oplichters en onvriendelijke klantenservice. Aantal maanden geleden zijn ze via een kastje in mijn auto gekomen om de auto proberen te starten. Auto starten is niet gelukt vanwege een beveiliging. Athlon adviseerde mij om even langs de Opel dealer te gaan om alles na te laten kijken. Een week later word ik gebeld door de Opel dealer dat athlon nieuwe sleutels wil laten maken, wat mij mijn eigen risico van 300 euro kost. Waarbij opel gelijk had aangegeven dit volkomen onzin is, omdat ze met dat kastje de auto ook kunnen open krijgen met de nieuwe sleutels. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan op advies van de opel dealer. Athlon heeft achter mijn rug om opel dealer gebeld dat ik akkoord ben gegaan, en heeft nieuwe sleutels laten maken. Als klapper op de vuurpijl kreeg ik ook nog te horen dat dezelfde codes van mijn oude sleutels zijn overgezet op de nieuwe sleutels! Kost me nu 300 euro, voor precies dezelfde sleutels. Vele telefoongesprekken gehad met verschillende medewerkers, elke keer weer een ander verhaal van wat ik moest doen. Een aantal medewerkers begrepen mij volkomen, alleen konden helaas niks voor mij betekenen. En sommige medewerkers waren behoorlijk agressief. Daarnaast kwam de 2e klap. Ik ben zwanger en moest met 15 weken zwangerschap noodgedwongen stoppen met werken omdat dit een gevaar zou zijn voor mijn nog ongeboren kind. Gedurende mijn zwangerschap mag ik vrijwel niks en kan ik niks, en kan ik dus ook geen auto meer rijden. Ik heb net een bedrijf opgestart en was pas 5 maanden zzper. Ik ben mijn inkomen kwijt, en wilde na 2.5 jaar mijn lease contract opzetten die nog 2.5 duurt. Protectieplan valt alleen onder als je een vast contract hebt en geldt niet voor zzpers. Nu ook weer wordt er onvriendelijk omgegaan omdat ik had gevraagd of we samen tot een oplossing konden komen. Ook dat is helaas niet mogelijk. De onvriendelijkheid van deze mensen gaat soms echt door merg en been. Agressief en onwijs respectloos. Ik zou iedereen willen aanraden om dan ook maar nooit met athlon in zee te gaan!!!

    Slechte communicatie en verkeerde informatie!

    Zeer slecht in communiceren waardoor een boete nu 2 keer betaald is (door hun en mijzelf). Dit komt omdat hun per telefoon aangaven dat ik het zelf moest regelen. 15 dagen later (ja hun automatische mail zegt binnen 2 dagen, maar dat is ze nog nooit gelukt..) krijg ik te horen dat ze het gewoon doorbelasten en dat ik het zelf maar mag uitzoeken bij het CJIB. Zeer triest hoe hun communiceren en handelen.

    Zwakke punten
    Slechte communicatie, Verkeerde informatie, traag, onvriendelijk

    Vreselijk onbeschoft bedrijf

    Nu wij geld terug krijgen worden we vreselijk slecht en onbeschoft behandeld. Ik heb het gesprek opgenomen en ze noemen het bedrag wat wij terug krijgen maar een paar tientjes die niet de moeite waard is... het gaat om 169,- euro.
    De hoorn wordt er opgegooid door een dame waarvan ik denk dat die niet alles op een rijtje heb.

    Vreselijk slecht bedrijf, we zijn al 3 maanden met ze bezig en maken fouten keer op keer.

    Nooit meer leasen wij hier een auto!

    Sterke punten
    Goedkoop

    Zwakke punten
    Onbeschoft en onbekwaam personeel
    Teveel verschillende afdelingen, waardoor we weken op 1 papiertje moeten wachten of handtekening.

    Slechte communicatie moet zelf overal achteraan, geen oplossing geen inlevingsvermogen

    Op 11 dec 2019 een auto aangevraagd. Levertijd op de site is 2 tot 4 weken, ik herhaal 2 tot 4 weken. (Uiteindelijk 13 weken) Dus ik dacht top! Ik woon in Amsterdam en had een parkeervergunning toegewezen gekregen. Daarom een auto aangevraagd. Zelf gebeld wanneer hij geleverd zou worden. In dec geven ze niets meer uit. Ok, dus eind januari. Das dus 6 weken. 2 januari een e-mail met levering 14 februari. Wat?? ok nou ja ff geduld hebben. Kreeg een brief van de gemeente dat ik mijn parkeervergunning moet activeren voor 20 feb 2020, maar dat kan niet zonder kentekenbewijs. Het is inmiddels 7 feb. Niets gehoord van athlon, Dus bellen met Athlon. Nee degenen die erover gaat is er niet. Kun je een notie achter laten? nee hij werkt zijn mail af op datum. Kun je dan op urgentie zetten. Nee. Wat? Is dit klantenservice? Ok maandag gebeld, nee ja sorry hij komt pas 21 februari? Wat???? Ik in de stress, want geen parkeervergunning dan betaal ik me scheel aan parkeergeld en dat kan ik niet betalen, dus heb ik niets aan de auto. En zit er nu 3 jaar aan vast. Uitstel gekregen van de gemeente, die werken wel mee en kunnen zich inleven, maar ja kan niet veel langer duren! Ik heb athlon nog een keer gebeld, ze uitgescholden, ja uitgescholden idd, waarom het zo lang duurt en waarom zij niets communiceren! Nee maar hij komt echt 21e. Ze leven zich niet in of regelen niet iets anders. Ik zei ik wil die auto niet, omdat jullie de zaak hebben nagelaten en niets gecommuniceerd hebben, niet inleven in mij situatie en waarom ik in de stress ben.
    Ik kreeg per mail de optie om er kosteloos van af te zien, dus ze kunnen het wel. 18 feb zou ik iets te horen krijgen.
    Het is 15:40 uur 18 feb. Niets gehoord, e-mail gestuurd. Ja nee je stond op mijn lijst! Ja ja!
    Nee de auto komt pas 27 februari en het duurt 5 dagen voor alles is geregeld! Dus wordt pas begin maart. WTF ik uit mijn dak! Serieus? Ja we hadden een mail gestuurd dat hij 6 maart pas kwam. Nee die heb ik niet ontvangen en vorige keer heb je daar niets over gezegd. Ja het duurt zo lang omdat het carnaval is. Wat ik heb de leverancier zelf gesproken die zitten in Hillegom, das in Zuid-Holland. Daar vieren ze geen carnaval, of in ieder geval niet zoals in het zuiden. Dus gelul!!!
    Ik zei ik ga de gemeente bellen en dan laat ik weten of het doorgaat. Nee zegt hij dat bepalen wij.
    Nou hebben zij het opgezegd, gelukkig! Geen inlevingsvermogen en geen oplossing zoeken.
    Bij mijn vorige werk leasede ze via athlon, toen had ik een auto binnen 5 dagen. Dus als particulier ben je niets waard.

    Zwakke punten
    Niet communiceren, geen inlevingsvermogen en geen oplossing zoeken. Meteen met hakken in het zand

    Slechte service

    Daar sta je dan. Iemand is tegen je auto aangereden. Veel blikschade en dat niet alleen. Ook klachten bij mij en mijn dochter.
    En dan begint het. Contact opnemen met Athlon. Situatie uitgelegd de mededeling heb je een schade formulier dan graag met spoed mailen. Ik heb uitgelegd dat er ook klachten zijn bij mij en mijn dochter. Helaas daar kunnen wij niks mee. Dat mag je zelf oplossen klonk het... uh ik ben hiervoor verzekerd. Ja maar doen we niks mee???!!
    Vervolgens wordt er 300 euro in rekening gebracht vanwege de schade. Eigen risico. Alleen ik heb geen schade veroorzaakt. Nee maar wij brengen dit in rekening tot de tegenpartij heeft uitbetaald... dit kan lang duren en tot die tijd moet jij 300 euro voorschieten. Dit staat wellicht in de.m voorwaarden maar slaat natuurlijk nergens op. Als je dr schade zelf veroorzaakt prima dan dien je te betalen. Maar niet als iemand anders mijn auto in rijdt.
    Als je vervolgens vraagt naar het schadenummer dan wordt dit niet gegeven. Starre en onsympathieke medewerkers.
    Jammer....

    Sterke punten
    /

    Zwakke punten
    Slechte service. Totaal niet klantgericht of meedenken.

    Pas op voor de prijsstijgingen

    Ik heb voor mijn eenmanszaak een auto via operational lease genomen bij Athlon, vaste kosten per maand dacht ik en makkelijker in de boekhouding dan een eigen auto. Na een half jaar kreeg ik al de eerste prijsverhoging van 11 euro per maand met de mededeling dat de verzekering duurder is geworden. Nu zijn we een jaar verder en wordt de prijs alweer met bijna 12 euro verhoogd per maand. Alles onder het mom van prijsstijging van de verzekering. Ze hoeven daarover geen verantwoording af te leggen en mogen dat dus ieder jaar doen, ik zie dat gewoon als een verkapte verhoging van de leaseprijs want dat kunnen ze niet doen, wel de prijsstijging van de verzekering. Je krijgt dus ook alleen maar het antwoord van Athlon dat "ze het mogen doen..". Let dus op de kleine lettertjes in het contract want deze had ik niet aan gedacht!

    Zwakke punten
    Over 1 onderwerp krijg je na ieder mailtje een andere medewerker die antwoord geeft

    slecht bereikbaar en administratief niet op orde

    Na een makkelijke aanvraag (duurde wel erg lang voordat ik bevestiging/reactie kreeg) hier ging ongeveer 8 weken overheen, werd alles goed gekeurd.

    Ik heb 2 jaar private lease gehuurd bij athlon lease, uiteindelijk de auto ingeleverd. Reken op het betalen van de hoofdprijs bij de laatste factuur ivm het betalen van gebruikerssporen.

    6 maanden na het afsluiten van het contract kreeg ik ineens nog een factuur voor een termijn die niet betaald zou zijn. Bij het navragen van specificaties kreeg ik die niet. Bij het aandringen van specificaties na aanmaningen kreeg ik een vage uitleg met een gewijzigde factuur. (in eerste instantie had de medewerker maanden lang zelfs een verkeerd e-mail adres gebruikt)

    Tot op de dag van vandaag (1,5 jaar later) dring ik nog steeds aan tot een uitleg bij het incassobureau waarom ik in godsnaam een 25ste maand moet betalen bij een 24 maanden durende huurperiode. Helaas krijg ik hier geen fatsoenlijk antwoord op.

    Sterke punten
    aanvraag ging zeer gemakkelijk

    Zwakke punten
    personeel is slecht bereikbaar
    slechte communicatie
    Administratie is langzaam en niet accuraat

    Bijzondere prijssteigingen

    Na vele lease maatschappijen te hebben gekeken kwamen wij hier terecht.

    Na wat schaven in een moeizame start (erg slecht reageren op berichten, medewerkers weten onderling niks dus veelal hetzelfde moeten uitleggen) eindelijk de keuze kunnen maken.

    Helaas voor ons werd in 1x het leasebedrag met 160 euro pm verhoogd!! Waarom is nooit uitgelegd. Ik zou zoeken naar een betere maatschappij.

    Sterke punten
    Leuk aanbod wat niet gehaald word.

    Zwakke punten
    Leuk aanbod maar uiteindelijk kunnen ze niks waarmaken.
    Enorm trage lijntjes.

    Waardeloze service

    Ik kan iedereen aanraden naar een andere maatschappij te kijken. De prijzen kunnen scherp lijken maar op het moment dat je de auto weer inlevert zullen ze elk krasje/steenslag ed los 300,- rekenen voor je eigen risico.
    Dus heb je 3 kleine krasjes en 3 kleine beschadigingen door bijv. steenslag betaal je bij inleveren 6x300,- !!!

    Zo verdienen ze dus geld !

    Als je hierover contact zoekt wordt je uitgelachen en sturen ze meteen een gerechtsdeurwaarder ook al ben je het er niet mee eens.

    Kijk uit, u bent gewaarschuwd.

    Sterke punten
    scherp geprijsd

    Zwakke punten
    Eigenlijk alles is slecht behalve de prijs

    Poor service

    Athlon delivered my car without one of the factory options I ordered. It took some time to figure out why it wasn't working, so I had put some miles on the car in the meantime. Once we discovered the option was not installed and cannot be installed afterwards, they refused to swap the car due to the milage and offered a very small monetary compensation. I have been waiting for that compensation for more than a month already and all I get are excuses. They do not call or mail me proactively and leave me feeling like I don't matter to them at all. I would strongly recommend taking your business elsewhere.

    Slechte service

    Tijdens het inparkeren is er schade gereden met de auto. Doordat er schade achter ontstaan is op 2 plekken middels 2 bewegingen dienen wij 2x een eigen risico van 300 euro te betalen. Even los van het gegeven dat het zo vermeld staat in de voorwaarden vind ik vooral de manier waarop hiermee omgegaan wordt vervelend.

    - Schade is ontstaan in Januari, eerste factuur eigen risico volgt in Mei, tweede volgt in Oktober.
    - Diverse keren contact gezocht (5 keer) om helder te krijgen waarom ik een 2 keer een eigen risico dien te betalen. Geen proactieve communicatie, geen terugkoppeling. Uitkomsten van de behandeling worden in het systeem gezet, maar verder niet gedeeld met de klant.
    - Auto was overigens oorspronkelijk al een paar maanden vertraagd geleverd.

    Zowel prive als zakelijk leasen wij via Athlon, maar dit was voor ons voor het laatst.

    Sterke punten
    - Prima aanbieding.

    Zwakke punten
    - Communicatie
    - Klantvriendelijkheid

    slechte klantenservice

    Via 'Sloop de Crisis' kwam ik in aanmerking met Athlon Lease, er werd een mooie aanbieding gedaan die zeker zeer scherp te noemen was, mijn vrouw en ik wilde hier wel voor gaan en dus een offerte aangevraagd, toen begon de ellende....weken wachten en bellen en bellen, steeds werd er beloofd een offerte te sturen en steeds niets, ik werd er moedeloos van...zo moedeloos dat we na weken besloten hebben niet met hun in zee te gaan. We hebben er geen vertrouwen in.

    Sterke punten
    scherpe aanbieding

    Zwakke punten
    geen communicatie, belofte na belofte word niet nagekomen. Er word gewoon gezegd dat ze het te druk hebben en dat de klant gewoon af moet wachten. Niet dus, geen deal voor Athlon, we gaan wel voor een tientje meer naar de concurrent.

    Athlon wil geloof ik liever geen klanten.

    Na een geweldige deal te hebben ontvangen van athlon prive lease via sloopdecrisis heb ik direct besloten hier gebruik van te maken. De voorwaarden waren super en de levertijd zou 4 weken zijn, perfect want over 6 weken zou ik weer aan het werk gaan en de auto dus nodig hebben.

    Formulier ingevuld en ik zou binnen (ik meen) 3 werkdagen bericht krijgen. Anderhalve week later werd ik gebeld. Ze hadden wat info nodig, logisch. Na deze info te hebben verstrekt wilde men 2 dagen later diezelfde info van mijn partner, ook nog vrij logisch, had in een keer gekund maar soit. Na een week niets gehoord te hebben besloot ik te bellen, zij hebben geen klantenservice structuur en ik werd steeds naar de receptie verbonden welke een terugbel verzoek maakte. 3 dagen later werd ik gebeld en ik zou een mail krijgen met de offerte.

    Deze kreeg ik de volgende dag en men vroeg hierin om belachelijk veel informatie maar buiten dat had men ook geen indicatie van levertermijn aangegeven. Dus na bellen gaf de dame in kwestie aan dat zij geen indicatie mag geven maar het zou ongeveet 6 weken duren vanaf het moment dat ik de benodigde informatie zou opsturen. Inmiddels was ik al 3 weken bezig en had ik hier geen tijd voor. Ik heb dus afgezien van de lease. Erg jammer dat zij een actie opzetten maar niet van tevoren bedenken dat men wellicht extra mankracht nodig heeft om dit snel en efficient af te handelen. Immers had men mij in het eerste mailcontact alle info al kunnen vragen.

    Sterke punten
    Mooie deal.

    Zwakke punten
    Slechte klantenservice.
    Niet efficient.
    Ontmoedigend.

    klantgericht denken

    25 oktober aanvraagformulier voor het prive leasen van een auto ingevuld en opgestuurd.
    Daar ik geen terugkoppeling hiervan had ontvangen dd 30 oktober gebeld, en geïnformeerd, of deze aanvraag daar bekend zou zijn.
    Jazeker dat was het geval, alleen het was intern ergens blijven "hangen" waardoor ik niets had vernomen. Er zouden 5 auto's van gevraagd model beschikbaar zijn en levering 1 december zou moeten kunnen.
    Wederom was het stil, daarom 6 november gebeld, en verzocht een contract op te sturen.Dit zou men doen, maar helaas maandag 9 november nog niets, dus maar eens gebeld met Athlon.
    Was geen bezwaar men zou het contract direct opsturen, 1 december was nog steeds haalbaar.
    Maar geen contract, dus woensdag 11 november gebeld.Hoefde mij geen zorgen te maken immers het contract was onderweg(??)
    Vrijdag 13 november contact opgenomen, nog niets ontvangen.
    Men zou het "uitzoeken" en binnen 10 minuten terug bellen. Na 40 minuten gebeld,.wilde nu actie en de beloftes die inmiddels veelvuldig waren gedaan, bewaarheid zien.
    Wat bleek? Maandag 9 november was het contract via de mail verstuurd,maar naar een foutief email adres.Ontving vrijdag 13 november het contract. Daar Athlon een aantal getekende formulieren retour moest hebben voor de goedkeuring, hier telefonisch een toelichting opgegeven en de (meeste) gevraagde formulieren retour gestuurd,met de vraag e.e.a. direct op te willen pakken , daar er al veel verloren tijd was.
    Maandag 16 november gebeld en gevraagd of alle gevraagde formulieren nu bij Athon was ontvangen. Gelukkig dat bleek zo te zijn. Op mijn vraag hoe lang het nu zou duren, werd mij beantwoordt,"3 dagen"
    Was weer stil aan het Athlon front.
    Vrijdag 20 november gebeld, helaas er was nog niets mee gedaan. Men verwachtte wel dat er maandag 23 november een antwoordt zou komen, waar ik het niet mee eens was.( 3 dagen zou dan 6 dagen worden) Maar ik moet er wel rekening mee houden dat het inmiddels waarschijnlijk eind december zou worden, maar het kon ook van niet.(?) Dit zou de leverende dealer bepalen.Einde de middag van vrijdag 20 november belde men mij terug om door te geven dat de "goedkeuring" er door
    was.Ontving 30 november bericht dat de levering 8 maart 2016 zou worden.Hierop gereageerd, Athlon zou hiertegen in het verweer komen bij de dealer en kwam tevens met een keurig voorstel, waar wij ons goed in konden vinden.Wanneer wij onze auto eerder zouden verkopen, mogen we gedurende de tussenliggende tijd op kosten van Athlon een gelijkwaardige auto huren.Auto inmiddels verkocht, en Athlon hield zich aan de eerder gedane afspraak.Met deze afloop heeft Athlon zich voor mij bewezen als een solide en begaan bedrijf die de afspraken nakomen.

    Sterke punten
    Een aantrekkelijk lease contract,
    Vriendelijke mensen aan de telefoon.
    Komen afspraken na, goede oplossing geboden na eerder minder goede ervaring

    Zwakke punten
    slechte start, wat gelukkig uiteindelijk goed was opgelost

Bezoek Athlon Car Lease

Schrijf een review