Athlon Car Lease is de specialist in Nederland op het gebied van autoleasing. Het bedrijf is ook al jaren bezig met het ontplooien van innovatieve, duurzame en kostenefficiënte initiatieven op het gebied van mobiliteit. Athlon heeft als doel de beste autoleasing- en mobiliteitsoplossingen te leveren voor de steeds veranderende behoeften van de klanten. Athlon is niet alleen gespecialiseerd in het leveren van leaseauto's. Dit bedrijf houdt zich ook bezig met het bieden van mobiliteitsoplossingen. In dit geval maakt het niet zoveel uit wat de waarde van het wagenpark of de grootte van de organisatie is. Het maakt ook niet uit of klanten met de trein, auto of fiets naar kantoor willen reizen. Bij Athlon staat de mobiliteit van klanten centraal. Athlon is marktleider op het gebied van het leasen van auto's en het bieden van mobiliteitsoplossingen. Klanten liften hierbij mee op de schaal- en inkoopvoordelen van Athlon. Daarnaast heeft men altijd toegang tot de brede kennis en ervaring op het gebied van mobiliteit. Daarnaast staat het persoonlijke aspect en de laagdrempeligheid van Athlon centraal bij het bieden van service aan klanten.

Athlon Priv Lease

Klanten hebben de mogelijkheid bij Athlon gebruik te maken van het Athlon Priv Lease pakket. Bij Athlon wordt in principe niet eens gesproken over het leasen van een auto, maar over betaalbaar een nieuwe auto rijden. Men praat eerder over het aangaan van een auto abonnement. Het enige wat de klant moet doen, is maandelijks een vast bedrag betalen voor de auto. D Klanten hebben ook de mogelijk om deze auto makkelijk in te ruilen, een nieuwe auto te kiezen die bij hen past, hoeven geen lastige verkoopgesprekken te voeren en kunnen een nieuwe auto rijden zonder grote investering vooraf. Athlon is marktleider in autolease in Nederland en beschikt daarom over veel expertise. Dit bedrijf heeft ook de mogeijkheid om voordelig auto's in te kopen. Dat geldt ook voor auto banden, onderhoud, reparaties n verzekeringen. Verder kunnen klanten met het Athlon Priv Lease Protectieplan hun Athlon Priv Lease-abonnement zonder extra kosten opzeggen bij ontslag, echtscheiding en of overlijden.


Athlon Essential

Bij het Athlon Essential pakket kunnen klanten, afhankelijk van hun situatie, zelf de looptijd van de leaseperiode van de auto bepalen. Daarnaast kan men de looptijd ook nog tussentijds aanpassen. Athlon Essential is een vorm van Operational Lease. Klanten hoeven zich geen zorgen te maken over onvoorziene kosten zoals verzekeringen, reparaties en onderhoud. Dit is inbegrepen in het pakket en wordt voor de klant geregeld.


Looptijd Athlon Essential

Klanten die voor het Athlon Essential pakket kiezen, kunnen zelf de looptijd bepalen. Zij hebben de mogelijkheid om een auto voor de periode van 1 maand tot 72 maanden te leasen. Daarnaast kan men tussentijds het leasecontract ook verlengen. Het maandbedrag wordt dan met terugwerkende kracht lager.


Services Athlon Essential

Klanten die kiezen voor Athlon Essential kunnen rekenen op diverse services. Men kan onder andere denken aan verzekeringen, service en onderhoud van de auto's. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om het leasecontract met drie andere pakketten naar keuze uit te breiden. Als eerst krijgt de klant bij het pakket 'Gemak' een Tankpas Nederland en een Athlon OV Chip kaart. Als men kiest voor het pakket 'Onderweg", dan is men verzekerd van vervangend vervoer. Daarnaast kan men ook gebruik maken van de hulpdienst van Athlon. Het pakket 'veilig' bevat winterbanden en een ongevallenverzekering voor inzittenden.


Het Leasecontract

In het leasecontract van Athlon staat onder andere aangegeven welke auto geleased wordt en dat de auto is ingekocht bij een door Athlon gekozen dealer. Daarnaast zij zaken als rente en afschrijving, reparatie en onderhoud, allrisk verzekering, wegenbelasting, 24 uurs hulpdienst in het binnen en buitenland en banden op basis van gereden kilometers ook opgenomen in het leasecontract. De kant kan dus rekenen op een solide en betrouwbare leasecontract van Athlon.


Contact gegevens

Voor vragen en of opmerkingen kunnen klanten en genteresseerden contact opnemen met de driver desk van Athlon via het telefoonnummer 036 547 44 66.


Athlon Car Lease Reviews

  • Hallo Karin Dijkerman,

    Na veel verspilde moeite, discussies en meerdere keren foutief geïnformeerd te zijn, richt ik mijn mail maar rechtstreeks aan u. Ik doe dit, omdat ik hoop dat u als meerdere van de klantenservice medewerkers met meer respect en zorgvuldigheid om gaat met mijn vertrouwen en mijn gegevens.

    Kort een samenvatting van de stand van zaken: Op 5 april j.l. heb ik telefonisch contact met Athlon opgenomen i.v.m. het mogelijk verlengen van het contract van mijn privé leaseauto. Op dat moment waren wij voornemend om te gaan verhuizen, waardoor we in de toekomst te maken zouden krijgen met een hypotheekaanvraag. Omdat een BKR registratie gepaard gaat, met het aanvragen van een hypotheek, heb ik voor het inwinnen van informatie, contact met Athlon opgenomen. Ik heb destijds een jongeman gesproken. Achteraf gezien, had ik al moeten leren van eerder gemaakte fouten door Athlon en ook dat betreffende telefoongesprek, schriftelijk moeten laten bevestigen, maar omdat je niet altijd van het negatieve uit wil gaan, soms te goede trouw bent, omdat iemand zeker overkomt, heb ik dat helaas achteraf gezien niet gevraagd. Gezien onze omstandigheden, heb ik de persoon in kwestie met klem gevraagd, wat de mogelijke gevolgen voor mijn BKR registratie zijn, wanneer ik het contract mogelijk nog met enkele jaren zou willen verlengen. Hierop heeft hij mij geantwoord, dat mijn BKR registratie gelijk blijft en dat deze niet verhoogd wordt. Zoals u begrijpt, was dit voor ons uiteraard een opluchting, omdat wij anders mogelijk zouden overwegen een auto te gaan kopen, omdat wij onze BKR registratie, gezien onze omstandigheden laag willen houden. Wederom, is helaas achteraf gebleken, dat de klantexpert, die ik toen telefonisch gesproken heb, niet zo’n expert blijkt te zijn. Bij het opsturen van mijn contractverlenging, heb ik uit voorzorg de voorwaarden nog eens goed doorgenomen en las ik tot mijn grote verbazing, dat wel degelijk mijn BKR registratie hoger werd.

    Om deze reden, heb ik wederom contact met Athlon opgenomen en heb ik Alexandros Sakellaris gesproken. Dit was een prettig gesprek! (Ook dat mag natuurlijk gezegd worden!). Meneer Sakellaris, begreep wat mijn punt was en heeft mijn situatie vervolgens met u besproken. Doordat, ik niet dezelfde fout weer zou willen maken, heb ik meneer Sakellaris verzocht, alle besproken informatie mij te bevestigen per mail. Eigenlijk is het te gek voor woorden, dat je in mijn beleving zo achterdochtig dient te handelen, maar kennelijk moet dit helaas de werkwijze wat betreft Athlon zijn.. Onderstaand heb ik zijn mail, ter verduidelijking bijgevoegd.

    Afgelopen periode, ben ik meerdere keren per mail of telefonisch door Athlon benaderd, om mijn contract te verlengen. Ik heb zowel per mail, als telefonisch aangegeven, dat ik gezien de omstandigheden het contract niet verleng en dat dit destijds met meneer Sakellaris en u is besproken. Ik moet zeggen, dat ik het dan ook bijzonder vervelend vind, dat ik op deze overmatige manier van communiceren, steeds mijn verhaal opnieuw moet toelichten, terwijl elke keer vermeld wordt, dat dit in jullie systeem verwerkt wordt en dat ik (inmiddels) in mijn beleving steeds lastig gevallen blijf worden. Hier ben ik verre van gediend! Tot overmaat van ramp, heb ik bij het laatste telefonische contact door Athlon, een discussie met een klantenservice medewerker gekregen, omdat hij min of meer beweert, dat hetgeen wat ik naar hem terugkoppelde niet zou kloppen, omdat dit niet in zijn systeem zou staan! Zoals u wellicht begrijpt, werd ik toen een beetje boos. Ik heb hem aangesproken op zijn gedrag, ik heb aangegeven dat ik niet meer gewenst gebeld te worden en heb het gesprek afgerond.

    Gisteren heb ik mijn auto voor een onderhoudsbeurt naar de Citroën dealer gebracht. Voor het maken van een afspraak, heb ik voortijd contact met hen opgenomen. Ik heb aangegeven, dat ik het onderhoud bij Athlon bekend zou maken, om zo mijn afspraken met Athlon netjes na te komen. Bij de Citroen dealer, is mij aangegeven dat ik dit niet hoefde te doen, omdat zij dit voor mij in orde zouden maken. Ik vond dit goede service en heb benoemd, dat wanneer er bijzonderheden zijn, zij mij dit konden laten weten. Gisteren heb ik een dag gehad, waarbij ik veel in overleg was. Aan het eind van de dag, heb ik mijn auto willen ophalen en kreeg ik de mededeling, dat de remschijven niet vervangen zijn, omdat Athlon aangegeven zou hebben, dat zij niks aan de auto zouden mogen vervangen, omdat mijn contract verlopen is en werd mij verzocht, om contact op te nemen met Athlon om mijn contract te verlengen. U begrijpt, dat mijn mond tot aan de grond open viel en ik mij daarnaast gigantisch voor het blok gezet voelde. Ik heb de medewerker daar uitgelegd, hoe de situatie is, omdat ik mij door jullie gebreken ontzettend knullig voelde, doordat het nu naar hen overkomt, alsof ik mijn zaakjes niet op orde zou hebben! Dit maakt mij niet alleen boos, maar ook ontzettend verdrietig! Ik heb naar hen teruggekoppeld, dat ik dit met jullie op zou pakken, om zo gevoelsmatig nog een beetje voor mijn eigen gerechtigheid op te kunnen komen..

    Ik heb daarom gisteren wederom contact opgenomen met Athlon… Ik sprak gisteren een medewerkster van de klantenservice, die tot mijn grote spijt helaas niet verder kon kijken dan haar systeem….. Aldus haar, zou in haar systeem vermeld staan, dat alleen een onderhoud van 5 juni goedgekeurd zou worden? En dat ik na de hypotheekaanvraag mijn contract bij jullie zou verlengen? Van beide berichten weet ik niks af en zou ik ook nooit akkoord mee gegaan zijn, gezien de afspraken die destijds met meneer Sakellaris en u gemaakt zijn. Daarnaast is de foutieve informatie ook nog eens heel onlogisch, want wanneer ik de auto nog 2/3 jaren zou willen leasen, dient de auto ook jaarlijks onderhouden te worden. Ik ben er ontzettend verbaasd over, dat er kennelijk wel foutieve informatie in jullie systeem geplaatst kan worden, maar nog steeds niet de juiste. Ik ben gisteren deels het gesprek met de betreffende klantenservice medewerkster aangegaan, maar nadat ik aangaf, dat ik heel graag een meerdere van haar zou willen spreken en ik vervolgens moest uitleggen, wat dan een meerdere van haar zou zijn, zakte mij de moed in de schoenen en heb ik het er voor gisteren maar bij gelaten.

    Inmiddels is de boosheid, frustratie, teleurstelling en onvrede zo groot, dat ik niet meer weet wat ik (met Athlon) moet! Kennelijk is de service en de kwaliteit van Athlon dermate laag, dat ik overweeg te gaan stoppen.

    Ik vind het dan ook zeer belangrijk, dat dit mailtje met alle zorgvuldigheid, die Athlon wellicht nog te bieden heeft, opgepakt wordt en ook verwacht ik een terugkoppeling vanuit u en daarnaast wellicht een nog hoger geplaatst iemand, omdat ik mij niet kan voorstellen en het bijna ook niet wil geloven, dat een gerenommeerd bedrijf als Athlon, zo met zijn klanten om gaat.

    Ik wil jullie dan ook tot slot nog terugkoppelen, waarom ik ooit overwogen heb, om te gaan leasen en dat is, zoals jullie zelf online ook beweren.. Dat jullie klanten ontzorgen. Dat de klant simpelweg alleen verantwoordelijkheid hoeft te dragen voor het tanken en daarnaast op zijn tijd, langs een garagebedrijf te gaan voor onderhoud, maar niets blijkt minder waar..

    Ik zou het erg prettig vinden, dat hierover door een leidinggevende (vandaag) telefonisch contact met mij opgenomen wordt en dat voor eens en altijd nu de beloofde oplossing gerealiseerd gaat worden.

    Ik hoor graag van u (jullie)!

    Door Anoniem op 12 november 2019 Reageer
  • Na een makkelijke aanvraag (duurde wel erg lang voordat ik bevestiging/reactie kreeg) hier ging ongeveer 8 weken overheen, werd alles goed gekeurd.

    Ik heb 2 jaar private lease gehuurd bij athlon lease, uiteindelijk de auto ingeleverd. Reken op het betalen van de hoofdprijs bij de laatste factuur ivm het betalen van gebruikerssporen.

    6 maanden na het afsluiten van het contract kreeg ik ineens nog een factuur voor een termijn die niet betaald zou zijn. Bij het navragen van specificaties kreeg ik die niet. Bij het aandringen van specificaties na aanmaningen kreeg ik een vage uitleg met een gewijzigde factuur. (in eerste instantie had de medewerker maanden lang zelfs een verkeerd e-mail adres gebruikt)

    Tot op de dag van vandaag (1,5 jaar later) dring ik nog steeds aan tot een uitleg bij het incassobureau waarom ik in godsnaam een 25ste maand moet betalen bij een 24 maanden durende huurperiode. Helaas krijg ik hier geen fatsoenlijk antwoord op.

    Sterke punten
    aanvraag ging zeer gemakkelijk

    Zwakke punten
    personeel is slecht bereikbaar
    slechte communicatie
    Administratie is langzaam en niet accuraat

    Door Elise op 8 augustus 2019 Reageer
  • Na vele lease maatschappijen te hebben gekeken kwamen wij hier terecht.

    Na wat schaven in een moeizame start (erg slecht reageren op berichten, medewerkers weten onderling niks dus veelal hetzelfde moeten uitleggen) eindelijk de keuze kunnen maken.

    Helaas voor ons werd in 1x het leasebedrag met 160 euro pm verhoogd!! Waarom is nooit uitgelegd. Ik zou zoeken naar een betere maatschappij.

    Sterke punten
    Leuk aanbod wat niet gehaald word.

    Zwakke punten
    Leuk aanbod maar uiteindelijk kunnen ze niks waarmaken.
    Enorm trage lijntjes.

    Door Rob op 17 mei 2019 Reageer
  • Ik kan iedereen aanraden naar een andere maatschappij te kijken. De prijzen kunnen scherp lijken maar op het moment dat je de auto weer inlevert zullen ze elk krasje/steenslag ed los 300,- rekenen voor je eigen risico.
    Dus heb je 3 kleine krasjes en 3 kleine beschadigingen door bijv. steenslag betaal je bij inleveren 6x300,- !!!

    Zo verdienen ze dus geld !

    Als je hierover contact zoekt wordt je uitgelachen en sturen ze meteen een gerechtsdeurwaarder ook al ben je het er niet mee eens.

    Kijk uit, u bent gewaarschuwd.

    Sterke punten
    scherp geprijsd

    Zwakke punten
    Eigenlijk alles is slecht behalve de prijs

    Door jeroen op 12 april 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Athlon delivered my car without one of the factory options I ordered. It took some time to figure out why it wasn't working, so I had put some miles on the car in the meantime. Once we discovered the option was not installed and cannot be installed afterwards, they refused to swap the car due to the milage and offered a very small monetary compensation. I have been waiting for that compensation for more than a month already and all I get are excuses. They do not call or mail me proactively and leave me feeling like I don't matter to them at all. I would strongly recommend taking your business elsewhere.

    Door Dhr. Peeters op 28 maart 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Tijdens het inparkeren is er schade gereden met de auto. Doordat er schade achter ontstaan is op 2 plekken middels 2 bewegingen dienen wij 2x een eigen risico van 300 euro te betalen. Even los van het gegeven dat het zo vermeld staat in de voorwaarden vind ik vooral de manier waarop hiermee omgegaan wordt vervelend.

    - Schade is ontstaan in Januari, eerste factuur eigen risico volgt in Mei, tweede volgt in Oktober.
    - Diverse keren contact gezocht (5 keer) om helder te krijgen waarom ik een 2 keer een eigen risico dien te betalen. Geen proactieve communicatie, geen terugkoppeling. Uitkomsten van de behandeling worden in het systeem gezet, maar verder niet gedeeld met de klant.
    - Auto was overigens oorspronkelijk al een paar maanden vertraagd geleverd.

    Zowel prive als zakelijk leasen wij via Athlon, maar dit was voor ons voor het laatst.



    Sterke punten
    - Prima aanbieding.

    Zwakke punten
    - Communicatie
    - Klantvriendelijkheid

    Door Alex op 27 oktober 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Via 'Sloop de Crisis' kwam ik in aanmerking met Athlon Lease, er werd een mooie aanbieding gedaan die zeker zeer scherp te noemen was, mijn vrouw en ik wilde hier wel voor gaan en dus een offerte aangevraagd, toen begon de ellende....weken wachten en bellen en bellen, steeds werd er beloofd een offerte te sturen en steeds niets, ik werd er moedeloos van...zo moedeloos dat we na weken besloten hebben niet met hun in zee te gaan. We hebben er geen vertrouwen in.

    Sterke punten
    scherpe aanbieding

    Zwakke punten
    geen communicatie, belofte na belofte word niet nagekomen. Er word gewoon gezegd dat ze het te druk hebben en dat de klant gewoon af moet wachten. Niet dus, geen deal voor Athlon, we gaan wel voor een tientje meer naar de concurrent.

    Door Koch op 16 maart 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Na een geweldige deal te hebben ontvangen van athlon prive lease via sloopdecrisis heb ik direct besloten hier gebruik van te maken. De voorwaarden waren super en de levertijd zou 4 weken zijn, perfect want over 6 weken zou ik weer aan het werk gaan en de auto dus nodig hebben.

    Formulier ingevuld en ik zou binnen (ik meen) 3 werkdagen bericht krijgen. Anderhalve week later werd ik gebeld. Ze hadden wat info nodig, logisch. Na deze info te hebben verstrekt wilde men 2 dagen later diezelfde info van mijn partner, ook nog vrij logisch, had in een keer gekund maar soit. Na een week niets gehoord te hebben besloot ik te bellen, zij hebben geen klantenservice structuur en ik werd steeds naar de receptie verbonden welke een terugbel verzoek maakte. 3 dagen later werd ik gebeld en ik zou een mail krijgen met de offerte.

    Deze kreeg ik de volgende dag en men vroeg hierin om belachelijk veel informatie maar buiten dat had men ook geen indicatie van levertermijn aangegeven. Dus na bellen gaf de dame in kwestie aan dat zij geen indicatie mag geven maar het zou ongeveet 6 weken duren vanaf het moment dat ik de benodigde informatie zou opsturen. Inmiddels was ik al 3 weken bezig en had ik hier geen tijd voor. Ik heb dus afgezien van de lease. Erg jammer dat zij een actie opzetten maar niet van tevoren bedenken dat men wellicht extra mankracht nodig heeft om dit snel en efficient af te handelen. Immers had men mij in het eerste mailcontact alle info al kunnen vragen.

    Sterke punten
    Mooie deal.

    Zwakke punten
    Slechte klantenservice.
    Niet efficient.
    Ontmoedigend.

    Door hanna op 7 maart 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • 25 oktober aanvraagformulier voor het prive leasen van een auto ingevuld en opgestuurd.
    Daar ik geen terugkoppeling hiervan had ontvangen dd 30 oktober gebeld, en geïnformeerd, of deze aanvraag daar bekend zou zijn.
    Jazeker dat was het geval, alleen het was intern ergens blijven "hangen" waardoor ik niets had vernomen. Er zouden 5 auto's van gevraagd model beschikbaar zijn en levering 1 december zou moeten kunnen.
    Wederom was het stil, daarom 6 november gebeld, en verzocht een contract op te sturen.Dit zou men doen, maar helaas maandag 9 november nog niets, dus maar eens gebeld met Athlon.
    Was geen bezwaar men zou het contract direct opsturen, 1 december was nog steeds haalbaar.
    Maar geen contract, dus woensdag 11 november gebeld.Hoefde mij geen zorgen te maken immers het contract was onderweg(??)
    Vrijdag 13 november contact opgenomen, nog niets ontvangen.
    Men zou het "uitzoeken" en binnen 10 minuten terug bellen. Na 40 minuten gebeld,.wilde nu actie en de beloftes die inmiddels veelvuldig waren gedaan, bewaarheid zien.
    Wat bleek? Maandag 9 november was het contract via de mail verstuurd,maar naar een foutief email adres.Ontving vrijdag 13 november het contract. Daar Athlon een aantal getekende formulieren retour moest hebben voor de goedkeuring, hier telefonisch een toelichting opgegeven en de (meeste) gevraagde formulieren retour gestuurd,met de vraag e.e.a. direct op te willen pakken , daar er al veel verloren tijd was.
    Maandag 16 november gebeld en gevraagd of alle gevraagde formulieren nu bij Athon was ontvangen. Gelukkig dat bleek zo te zijn. Op mijn vraag hoe lang het nu zou duren, werd mij beantwoordt,"3 dagen"
    Was weer stil aan het Athlon front.
    Vrijdag 20 november gebeld, helaas er was nog niets mee gedaan. Men verwachtte wel dat er maandag 23 november een antwoordt zou komen, waar ik het niet mee eens was.( 3 dagen zou dan 6 dagen worden) Maar ik moet er wel rekening mee houden dat het inmiddels waarschijnlijk eind december zou worden, maar het kon ook van niet.(?) Dit zou de leverende dealer bepalen.Einde de middag van vrijdag 20 november belde men mij terug om door te geven dat de "goedkeuring" er door
    was.Ontving 30 november bericht dat de levering 8 maart 2016 zou worden.Hierop gereageerd, Athlon zou hiertegen in het verweer komen bij de dealer en kwam tevens met een keurig voorstel, waar wij ons goed in konden vinden.Wanneer wij onze auto eerder zouden verkopen, mogen we gedurende de tussenliggende tijd op kosten van Athlon een gelijkwaardige auto huren.Auto inmiddels verkocht, en Athlon hield zich aan de eerder gedane afspraak.Met deze afloop heeft Athlon zich voor mij bewezen als een solide en begaan bedrijf die de afspraken nakomen.

    Sterke punten
    Een aantrekkelijk lease contract,
    Vriendelijke mensen aan de telefoon.
    Komen afspraken na, goede oplossing geboden na eerder minder goede ervaring

    Zwakke punten
    slechte start, wat gelukkig uiteindelijk goed was opgelost

    Door Ruinard op 21 november 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek Athlon Car Lease

Schrijf je eigen review over Athlon Car Lease