PSA Finance Reviews

    Zoooo slecht

    Wij hebben zo’n slechte ervaringen met psa, kan er een boek over schrijven

    Vreselijk bedrijf

    Zwakke punten
    Teveel om op te noemen

    Gangsters

    Reeds vier maanden samen met advocaat aan het proberen om een onterechte melding als wanbetaler te laten schrappen. Al maanden stuur ik al mijn betalingsbewijzen maand na maand door en nog steeds word ik voor fictieve bedragen die zogezegd niet betaald zijn gemeld als wanbetaler.

    Psa zorgt ervoor dat wij ons huis niet kunnen renoveren omdat die melding er staat en we geen enkele lening kunnen krijgen.

    Ik wil mijn auto verkopen om van psa vanaf te zijn maar zelfs dat gaat niet want ik kan geen enkele andere wagen aankopen omdat mijn kredietcheck altijd negatief terugkomt .

    Er is nu klacht ingediend bij het fsma en ze zullen gedagvaard worden bij de rechtbank.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Nooit meer PSA Finance!

    Waar te beginnen, een lang verhaal en helaas alleen negatief. Wat mij betreft onbegrijpelijk dat dit bedrijf überhaupt nog bestaat!



    Voorjaar 2018 viel mijn keus op een Peugeot 5008, een voorraadmodel bij mijn dealer met een mooie korting op de aanschafprijs. Ik koos voor private lease en verwachtte dat ik de korting ook in de leaseprijs zou terugzien. Niet dus, de offerte kwam op exact hetzelfde bedrag uit als wanneer zelf via de site een calculatie maakte voor deze uitvoering met de volle prijs. Drie keer gevraagd waarom de korting niet aan mij doorgegeven werd maar PSA gaf steeds aan dat dit wél zo was. Het er uiteindelijk maar bij laten zitten. Geen goede start.



    Een voorraadmodel betekent snel kunnen rijden, toch? Alleen niet als het aan PSA lag: het duurde weken en weken voordat alles contractueel geregeld was, zelfs de verkoper werd er gek van. Het argument? Drukte.



    We zijn 2 jaar verder. Voorjaar 2020 wilden wij op vakantie met een caravan. Maar geen trekhaak. Dus aan PSA gevraagd of deze kon worden opgenomen in het contract. Nee, was het antwoord, niet mogelijk, dat zou een aanpassing van het contract betekenen en daar deed PSA niet aan. Daarom als laatste mogelijkheid maar een nieuwe trekhaak laten monteren onder onze 2e auto, die we nog maar een jaar zouden houden. Een rekening van 900,--.



    Een jaar later, voorjaar 2021, met nog één jaar van het leasecontract te gaan. De 2e auto was inmiddels weg en we wilden toch wel weer met de caravan op vakantie. Dus tóch maar een nieuwe poging gewaagd. Het antwoord van de PSA-medewerker die ik sprak: “een trekhaak? Ja hoor, geen probleem, die kunnen we monteren, dan moet u de verstreken termijnen van het contract in één keer afrekenen en voor het restant wordt vanaf nu de maandtermijn verhoogd. Vorig jaar kon het niet? Dat is vreemd, want toen kon het ook gewoon”. Tja wat zeg je dan…



    Omdat ik een trekhaak voor één jaar (weer) een beetje veel vond vroeg ik of ik aan het einde van het leasecontract eventueel de mogelijkheid had de auto in privé over te nemen, heb ik vaker gedaan, beviel prima. Ja hoor, dat kan gewoon, was het antwoord. Dan moest ik een half jaar voor het einde van het contract een mail sturen met het verzoek om een offerte. Omdat ik die mogelijkheid had toch maar besloten de trekhaak laten inbouwen, door de dealer uiteraard. Kosten in totaal 1.400,--.



    We zitten inmiddels in januari 2022. Een mail gestuurd met verzoek om een overnameofferte. Na ruim een week het antwoord: dat kan niet meer, de importeur heeft ons gevraagd hiermee te stoppen omdat die graag nieuwe auto’s wil verkopen. Maar ik was uiteraard welkom een nieuwe lease-auto uit te zoeken. Toen ik uitlegde dat ik het jaar ervoor alleen de investering in –weer- een trekhaak had gedaan onder de voorwaarde dat ik de auto eventueel kon overnemen kreeg ik (dit keer na een week) het obligate antwoord: heel spijtig, maar we kunnen niets doen. Daarop maar gevraagd of ik het contract dan met een jaar kon verlengen tot 5 jaar, de duur van de meeste nieuwe contracten? Nee, was het antwoord, dat zou een aanpassing van het contract zijn...



    Conclusie: een aanpassing van de voorwaarden/afspraken is goed mogelijk maar alleen als het in het voordeel van PSA is, niet wanneer je er als klant wat aan hebt. Meedenken of de hand in eigen boezem steken doen ze niet. Tja, je zouden eens klantgericht zijn... Dat ik bij elkaar een godsvermogen heb uitgegeven door hun incompetentie en inflexibiliteit is iets waar ze duidelijk niet wakker van liggen.

    Het gevolg: ik ga inderdaad een nieuwe auto kopen. Het wordt na 20 jaar Peugeot alleen een ander merk. Niet omdat ik de auto’s niet goed vind, of de dealer. Maar omdat ik weiger nog verder zaken te doen met een organisatie als PSA Finance, de lease-organisatie van Peugeot.



    Over een paar weken lever ik de auto in. Ik heb al de nodige verhalen gehoord over de manier waarop naar “schades” wordt gekeken en normale gebruiksschade wordt beoordeeld als “onacceptabel”, met een fijne afrekening voor de berijder. Ik ben dus voorbereid…..

    Sterke punten
    Degene die deze vraag heeft bedacht kent PSA Finance duidelijk niet..

    Zwakke punten
    Heb je even?

    Onrechtvaardige hoge eindafrekening PSA

    In september 2021 heb ik aangegeven bij PSA dat mede door het overlijden van mijn echtgenote en dochter, betaling moeilijk zou gaan worden. Mijn leasecontract zou eindigen in januari 2022. Wel kon ik boetevrij dec 2021 de wagen inleveren zonder boete. Ofwel ik werd de 3 maanden toch ah contract gehouden. Ik had mijzelf daar bij neer te leggen. Dat vervolgens ook gedaan. Voordat de wagen moet worden ingeleverd dient men foto's (een zelfscan) te maken en deze op te sturen na Macadam. (Schade expert van PSA) Zo kan men niet acceptabele schades nog laten repareren en zou ik geen hoge eindafrekening ontvangen. Ik ontving na veel aandringen een week voor inlevering het rapport en met als conclusie dat er geen schades waren die vooraf hoefde te worden gerepareerd. Dus €0,- extra kosten. De dag na inlevering ontving ik van PSA Wagenparkbeheerder Dhr vd Lee een factuur van €689,58! Dit was op basis van de fysieke eindinspectie Macadam Telefonisch contact opgenomen met PSA en deze geven aan dat de foto's mogelijk niet duidelijk waren of Macadam ze niet juist had beoordeeld. Dan hadden ze moeten aangeven dat dat het geval was. Dit alles had dan eenvoudig voorkomen kunnen worden door daarvan melding te maken bij mij. Vervolgens had ik vanaf 6 dec tot 28dec de tijd gehad de wagen te laten herstellen volgens contract. PSA is onvermurwbaar en geenszins van plan de factuur teniet te doen. Laat staan begrip te hebben voor mijn privé situatie. Wel zei men dat ik mijzelf maar moest gaan melden bij Macadam. Aan een 4 jaar oude leaseauto met nog geen 30.000km is die €700,- ruim terug te verdienen qua restwaarde. Contact gezocht met Macadam maar geen reactie terug. Ik hoop dat zo deze klacht onder de aandacht komt bij PSA.

    Sterke punten
    Facturen in belang bedrijfsresultaat

    Zwakke punten
    Niet volgen eigen protocol en hierdoor loyale klant financiële strop aandoen.

    wel goede ervaring

    heb nu de tweede auto in de lease en ben dik tevreden.

    goede auto voor een prima prijs.

    met de andere auto na inleveren netjes afgehandeld en de nieuwe keurig op tijd gekregen

    Zwakke punten
    was bereikbaarheid maar zelf geen probleem mee gehad

    Nooit mee in zee gaan

    Heel slecht bedrijf.

    Denken 0 met je mee en zijn slecht bereikbaar. Bij je auto inleveren word je nog is keihard een mes in je rug gestoken met hun zogenaamd schadeprotocol waarin ze je aan alle kanten schaakmat zetten echt te bizar.

    Ben nog nooit zoiets bizars tegen gekomen. Ze gaan mega slecht met hun klanten om. Advies om zeker niet met ze in zee te gaan.

    Sterke punten
    NIKS

    Zwakke punten
    Veel te veel. Wat een *** bedrijf.

    Waardeloos!!

    Contact met dit bedrijf is waardeloos.. bij mijn nieuwe contract een brandstofpas ter waarde van €250,- beloofd.. we zijn 6 maanden verder er zijn al 2 passen naar PSA gestuurd door travelcard maar geen 1 is in mijn bezit. Na 6 telefoontjes, meer dan 20 mailtjes, nog steeds geen brandstofpas. ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld bewijs stukken genoeg.

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Contact, service, klantvriendelijkheid, waardeloos bedrijf!

    chaos

    Totale chaos in dit bedrijf ... nooit meer ...

    Sterke punten
    none

    Zwakke punten
    administratief een chaos daar... non competent . niet mee in zee gaan...

    Vreselijk bedrijf!

    Wat een baggerbedrijf, één ster is al veel te veel! Telefonisch erg slecht te bereiken, service is erg ver te zoeken, mails raken zoek, beantwoorden vragen niet. Zelfs Peugeot Nederland is niet te spreken over PSA naar kan hierop helaas niets ondernemen. Wanneer je bij de directie je klacht neer wil leggen reageren ze niet, ook deze mail raakt zoek.



    Pas op met dit bedrijf! Als je er eenmaal in zit, kom je NOOIT weer van ze af!!

    Sterke punten
    Ik kan ze niet bedenken. Blijkbaar is het een financieel dagbestedingscentrum

    Zwakke punten
    - Erg slecht bereikbaar

    - Ondeskundig personeel aan de telefoon

    - Komen structureel afspraken niet na

    - Hebben geen idee wat ze aan het doen zijn

    - Reageren niet op klachten

    - Reageren niet op e-mail

    - Reageren niet op terugbel verzoeken

    Ga hiermee niet in zee!

    Voor dit bedrijf zal ik nooit meer kiezen. Slechte communicatie, moeilijk bereikbaar, informatie is niet bij alle medewerkers bekend of je krijgt verschillende informatie te horen met het spreken van verschillende medewerkers, ze zeggen dat ze terug bellen maar doen dit niet, je moet zelf overal achteraan. Mijn auto is inmiddels ingeleverd. Ik moet de overschrijding van de kilometers nog betalen. Echter heb ik een flinke borg betaald aan het begin van het contract als check dat ik alles kon bekostigen. Destijds geen vast contract en een parttime baan. Nu krijg ik te horen dat de borg niet verrekend kan worden met het openstaand bedrag omdat dit 2 losstaande onderdelen zijn. Deze 2 losstaande onderdelen houden wel verband want ik moet eerst de kilometers betalen alvorens ik daarna met 54!!! dagen mijn borg van €700 pas terug krijg. Belachelijk voor woorden. Absoluut niet te spreken over de communicatie van dit bedrijf en hoe men met zijn klanten om gaat. Van het kastje naar de muur gestuurd worden en stilzwijgen dat is waar ze goed in zijn.

    Sterke punten
    Als je maar betaald dan is er niets aan de hand

    Zwakke punten
    Moeilijk bereikbaar

    Slechte communicatie

    Niet klantgericht

    Probleemloos

    Na 2 jaar probleemloos rijden, de auto weer ingeleverd. Geen schades geconstateerd en hier hebben ze ook niet echt naar gezocht, wat ze bij andere maatschappijen wel doen.

    Nooit meer dan ook nooit psa

    Alles gaat goed zalang ze maar niks voor je hoeven te doen

    als er iets moet gebeuren hebben ze geen tijd

    Excuus we hebben het druk en zieken en veel mail

    Dussss doe geen zaken met PSA lease

    Je brengt h eigen in de priblemen

    Sterke punten
    Geld ontvangen

    Zwakke punten
    Geen tijd voor en alles duurt gemiddeld 2 a 3 maanden

    niet als je een nieuwe lease aanvraagb doet dat is zo geregeld

    Maar dan ben je wel de sigaar alsnje ze daarna nodig hebt

Bezoek PSA Finance

Schrijf je eigen review