Reviews van deze auteur

Vervangende auto betalen

Review over Arval

Ik lease een auto prive via Arval Incl.
Vervangende auto.
Op 14 februari een schade laten repareren.
Hier kreeg ik een vervangende auto voor 1 dag voor.
Tot mijn grote verbazing krijg ik voor de maand april een rekening van 699 euro voor de kiezen.

332 euro maand lease
225 euro eigen risico
142,73 euro gebruik vervangende auto.

Het hoeft geen betoog dat ik hier niet mee akkoord ga ondanks dat het bedrag inmiddels van de rekening is gehaald.
Ik heb gebruik vervangende auto in mijn contract staan en dan verwacht ik daar geen rekening voor..
Want dan neem ik nooit meer een vervangende auto.

Financiële afdeling van Arval is chronisch onbereikbaar doordeweeks en in het weekend gesloten.

Sterke punten
De auto

Zwakke punten
Chronisch onbereikbaar
Factuur zonder duidelijke uitleg waarom.
Aparte kosten voor dingen die in je contract staan

Mag ik effe vangen?

Review over LeasePlan

Op 13 december 2022 heb ik schade gereden met de door mij bij Leaseplan geleasede auto.
Op 21 december 2022 ontving ik van de schadeafdeling van Leaseplan een bericht dat de auto total loss werd verklaard, hetgeen de medewerker van Schadenet mij al had laten doorschemeren.
Op 21 december werd ook conform de voorwaarden per direct het leasecontract stopgezet.
Een paar dagen daarna ontving ik een factuur van € 300,- eigen risico.
Echter kreeg ik een paar dagen later weer een factuur voor € 257,66 voor de maand januari 2023.
Een maand waarin ik helemaal niet in de auto heb kunnen rijden, want immers total loss sedert 21 december.
Het excuus was dat de factuur inmiddels was opgemaakt en niet meer kon worden aangepast.
Dat kan 100x zo zijn, feit blijft dat er geld is geïncasseerd voor een maand waarin de auto al total loss was en er dus niet in is gereden.
Maar denk maar niet dat Leaseplan deze fout recht wil zetten en de onterecht betaalde leasetermijn alsnog terugstort op mijn rekening.

Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld om te proberen op deze manier het geld terug te krijgen.

Sterke punten
Geen

Zwakke punten
Niet klantgericht en laten je betalen voor een auto waarin je niet eens meer kan rijden.

Een moloch van een leasemaatschappij

Review over LeasePlan

Wat is leaseplan een verschrikkelijk bedrijf om je auto bij te leasen.
Lease al 20 maanden een auto die mij ernstige rugklachten bezorgd, maar Leaseplan is geenszins van plan mij aan een andere auto te helpen.
Elke "oplossing" die leaseplan aandraagt gaat gepaart met bakken vol geld, contract afkopen, auto laten overkopen door een dealer, het verkorten van de looptijd.
Een andere stoel laten plaatsen mag wel, maar je voelt hem al aankomen, maar of uit eigen zak betalen of het leasebedrag gaat omhoog.
Op de vraag of de auto omgeruild kon worden, tegen een kleine meerprijs in het leasebedrag, voor een auto die mij geen rugklachten bezorgd (Peugeot 208) kreeg ik te horen: Dat kan wel, maar dan moet het andere contract eerst worden afgekocht.
Dus niet het contract aanpassen maar een totaal nieuw contract opstellen
0,0 inlevingsvermogen bij wie je ook aanklopt met je problemen
Het woord "coulance" kennen ze daar niet.
Regels zijn in beton gegoten en daar wordt niet van af geweken.

Sterke punten
Klanten geld uit de zakken kloppen.
Stug de regels hanteren en 0,0 inlevingsvermogen hebben.
Klanten aan het lijntje houden, soms letterlijk.

Zwakke punten
De sterke punten zijn tevens de zwakke punten

reacties:

Review: Louche

Lees mijn reactie op het bericht van Franky
Gelijkwaardig probleem.

Review: Grootste schande van de wereld

Leaseplan is een drama.
Auto bezorgd mij rugklachten.
Mag de auto laten overkopen door een dealer.
Maar de overnameprijs is zo hoog (€ 11.000,-) dat al 3 dealers hebben aangegeven dit niet te willen betalen.
Leaseplan reageert niet meer op de laatste mail die ik hun heb gestuurd met de gegevens van de 3 dealers plus het vriendelijke verzoek deze even te bellen zodat men er zich van kan overtuigen dat ik de boel niet sta voor te liegen, blijft het stil aan de overkant.
Het is een schande dat dit onprofessionele bedrijf überhaupt nog bestaat.

De slechte reputatie van leaseplan is ze reeds ver vooruit gestreefd.

Review: LeasePlan - oplichters

Ik ben ook gedupeerde van Leaseplan.
Sinds 20 september 2019 lease ik een Opel Karl 120 Jaar Edition vias Leaseplan.
De auto bezorgt mij al vanaf dag 1 stevige rugklachten, en aangezien ik al rugpatient ben is dat verre van ideaal.
Een proefrit in de Opel Karl heb ik nooit kunnen maken, alleen kwam ik er bij aflevering van de auto pas achter waarom.
De Opel Karl werd nl. niet meer gemaakt.
Gelukkig wordt je dan de mogelijkheid geboden om van dit martelvoertuig af te komen na 1 jaar lease.
Tenminste, die indruk wordt gewekt.
Echter maken ze dat financieel zo goed als onmogelijk.
Men bied 3 opties:

1. Contract afkopen.
2. Contract laten overnemen door particulier.
3. Auto laten overkopen door een dealer

Andere stoel was ook nog een mogelijkheid

De eerste optie is een peperdure, dus die valt voor mij sowieso al af.
De tweede optie heb ik tot nu toe 0,0 respons gehad.
Er was echter wel een gegadigde voor de derde optie, het laten overkopen door een dealer.
Echter vind Leaseplan het nodig om hier een stok in het wiel te steken.
Men wil nl. voor de Opel Karl het "astronomische" bedrag hebben van € 11.000,-
Een bedrag die de auto, volgens meerdere dealers, en de koerslijst van de ANWB totaal niet waard is.
Zelfs niet met de door mij toegevoegde opties als DAB+ radio en Intellilink 4.0 navigatiesysteem.

Het hoogste dat een dealer bereid was te betalen was € 8.500,-, een prijs die ook verschillende sites als waarde aangeven.
Want op verschillende sites wordt de Opel Karl al voor rond de € 10,930 euro aangeboden.

Andere stoelen voor de Opel Karl zijn door Opel niet leverbaar.
Stoelen van een ander merk zijn peperduur of jagen mijn leasebedrag fors de hoogte in waardoor ik het leasebedrag niet meer kan voldoen.
De lage lease was juist een reden om de Opel Karl te gaan leasen in the first place.

Leaseplan weigert echter om water bij de wijn te willen doen en blijft halsstarrig vasthouden aan die € 11.000,-.
Nog 3 jaar in dit helse voertuig moeten rijden zie ik, en mijn rug al helemaal, niet zitten.
Zelfs de 20 kilometer heen en terug naar mijn werk is al een kwelling.
Vakantie kan ik de komende 3 jaar wel vergeten, dat ga ik mijn rug niet aandoen.
Ik rijd alleen grote afstanden als het echt niet anders kan, maar liever niet.
Heb Leaseplan ook even laten weten met de gehele gang van zaken absoluut niet blij te zijn en er alles aan te gaan doen om onder dit wurgcontract uit te komen.
Heb ze meteen ook even naar hun IBAN gevraagd zodat mijn fysiotherapeut, die ik nu beslist nodig ga hebben, alvast weet waar hij de rekeningen van mijn behandelingen naartoe kan sturen.