Wat een dramatisch slechte maatschappij.
Nefkens adverteerde met een aantrekkelijke prijs van €235 voor een 24 maanden lease contact. Eenmaal een testrit gemaakt, kwam de offerte. Deze kwam uit op een prijs van €380 voor een looptijd van 24 maanden. De verkoper stond zelf ook versteld en zou het probleem achterhalen. Wat blijkt, de website en de dealer zelf communiceren niet met elkaar over de aangeboden actie. Op de vraag of de auto gereserveerd zou kunnen worden tot dinsdag werd zeer moeilijk gedaan.
De opvolgende week belde de verkoper mij terug, met de mededeling: 'de auto welke gereserveerd zou staan, was heel toevallig 1 uur voor mijn aanvraag verkocht'. Daarnaast waren er geen andere modellen meer op voorraad en mocht dit wel zo zijn, dan zouden deze niet voor de actieprijs worden aangeboden. Maar voor een 'schappelijke' €365 per maand. Aangezien dit verhaal niet geheel sterk over kwam, ben ik op eigen onderzoek gegaan en heb ik de algemene voorraad bekeken van alle Nefkens dealers. Tot mijn verbazing stonden er toevallig nog twee van de, door mij aangevraagde modellen op voorraad.
Aan de hand van deze informatie heb ik dan ook opnieuw contact opgenomen met de verkoper en hem geconfronteerd met deze informatie. Hierop vertelde hij mij: "dat klopt ik zie dat ze (nog wel) op voorraad zijn, deze zou ik je aan kunnen bieden voor €365".
Nefkens maakt van hun probleem, het probleem van de klant. Daarnaast staat de onderneming niet open voor een tegemoetkoming maar blijft het, kortgezegd "jouw" probleem.
Ik zou zeggen, mocht je hier een leasecontact af willen sluiten. Denk er nog een tweede keer over na, dit zal je een hoop tijd schelen ten opzichten van andere ervaren leasemaatschappijen.
Zwakke punten
Communicatie, klantgerichtheid, oplossingsgericht, klachtoplossing, service.