Bij Arval kunt u auto's leasen. Dat klinkt eenvoudig en dat is het ook. Als fleet manager kunt u rekenen op een feilloze service en zorgeloos wagenparkbeheer. Onze werkwijze is namelijk zodanig ingericht u te ontlasten in uw lease activiteiten. Arval is een internationale autoleasemaatschappij met vestigingen in 25 landen en activiteiten in 14 landen wereldwijd via een netwerk van partners. In Nederland bekleedt Arval de vierde positie met 30.000 auto's.


Arval Reviews

    Ontiegelijk slecht

    Ontiegelijk slecht kwa communicatie. Ook onmenselijk manier van handelen en zeer slecht bereikbaar. Financiële afdeling zit blijkbaar van 9 tot 5 in vergadering.

    Wij betalen onze premie altijd netjes en optijd. Tijdens jaar afrekening kregen wij lekage en hadden de premie gewoon betaald en vroegen ons af of jaar afrekening misschien met een maand later kon vanwegen de verzekeringsmaatschappij die dan geld uitkeert.

    Er werd meteen gewezen naar de kleine letters in contract en dat ik aan contract dienst te houden. Anders worden er andere stappen ondernomen.

    Auto is helemaal prima maar met arval zijn wij helemaal klaar.

    Sterke punten
    De auto

    Zwakke punten
    Al benoemd

    Xf016b

    Xf016b

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Bedrijf zonder hart

    Arval een kil bedrijf zonder hart


    Door ernstige gezondheidsomstandigheden moest ik noodgedwongen stoppen met mijn bedrijf. Binnen 1 dag had ik een mail van Arval dat mijn onderneming was uitgeschreven bij de KvK en dat het zakelijke lease contract per direct werd ontbonden en dat ik een boete moest betalen van € 5700 (!!!) wegens beëindig contract . Ik heb nog aangeboden om de rest van de lease periode 2 jaar vooruit (!!) betalen maar dat wilde ze niet. En als ik niet snel de auto inleverde dan zouden ze de politie inschakelen. Overzetten naar privé lease ging ook niet. ( verrassend) Even voor de duidelijkheid: dit was mijn 3de leaseauto bij Arval dus ik rekende op begrip voor mijn situatie. Een ernstige vergissing, Ze waren er duidelijk uit om een zo hoog mogelijke boete ( easy money) te innen wat hun het meeste geld zou opleveren zonder tegenprestatie. Ik had altijd netjes betaald en weet zeker dat ze de auto de volgende dag na inname weer hebben geleased. dus de schade voor Arval was nihil en mijn schade was gigantisch ( € 5700 boete en geen auto) Geen enkele vorm van medewerking. Gewoon keihard de boete opeisen terwijl je weet dat je klant vanwege gezondheidsproblemen in de hoek zit waar de klappen vallen. Dus wees gewaarschuwd: als er problemen komen dan gaat Arval voor de volle buit,


    Tip: heeft u een bedrijf en u overlijdt, dan beschouwt Arval dat als contractbreuk en gaat Arval de boet innen bij uw nabestaanden.....

    Beste Arval, ik heb u mail gestuurd met mijn contactinfo
    U reageert er zelf niet op,,,
    Geachte heer / mevrouw,

    Uw bericht is in goede orde ontvangen. Wij streven ernaar om binnen twee werkdagen op uw mail terug te komen.

    Met vriendelijke groet,

    Arval Klantenservice

    Dit was 10 dagen geleden.......nog geen reactie

    Eindelijke een reactie: vinden het heel vervelend voor u maar kunnen er niets aan doen,,,,

    Daar heb ik wat aan...

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Gaat altijd voor de boetes

    jaarafrekening kilometers

    2x zijn de kilometer standen niet juist overgenomen (dealer en zelf via mail) en moet voor de 3x aan het eind van de maand weer de kilometer stand doorgeven. Doordat de kilometer stand te hoog is, dan wat werkelijk is gereden, kun je de stand in de APP ook niet invullen.

    Sterke punten
    zelf kilometer standen bedenken.

    Zwakke punten
    Alles.

    Ontevreden

    Ik ben al meerdere keren erg ontevreden geweest over het contact met Arval. Er worden facturen gestuurd zonder uitleg. Arval draait alleen maar om geld geld geld...
    Toen ik recent werd aangereden kreeg ik onbeschoft contact. Uiteindelijk ben ik wel in het gelijk gesteld en hoefde ik zelfs geen eigen risico te betalen, daar was ik (voor even) heel blij mee. Toen kwam de afrekening van de huurauto en moest ik ineens wel eigen risico betalen en zelfs bezinekosten voor de huurauto, die ik notabene zelf vol getankt moest inleveren. Ik ben echt de maanden aan het aftellen zodat ik het contact/contract kan verbreken.

    Zeer tevreden

    Na een ongeluk met een vrachtwagen met onze leaseauto zeer goed geholpen door arval. We hebben geen moment zonder vervangend vervoer gezeten en de schadeafhandeling is ook zeer goed geregeld. Dus niks anders als lof

    Sterke punten
    Communicatie

    Waardeloos bedrijf.

    Alleen maar slechte ervaringen met Arval. Onderhoud wordt altijd gedaan door eenmans garages waar je je eigen auto niet naar toe zou brengen. Op onderhoud wordt bovendien flink bezuinigd. Kreeg na een bandelwissel gebruikte banden uit de zogenaamde pool. Die band liep na een week al leeg. Twee proppen naast elkaar geschoten volgens Kwik Fit. Twee seizoenen rond gereden met andermans ellende. Voelde me niet echt veilig.
    Afgelopen week mijn vorige auto ingeleverd en dan vinden ze een aantal schades die ik nooit heb opgemerkt en krijg daar een vette rekening voor. Voel me gigantisch belazerd. Bah wat een vreselijk bedrijf. 1 ster is nog te veel

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Al het denkbare. Ga niet met ze in zee

    Onwettige transactie

    Tijdens lease periode, geen kennis van handelen daar dit om een bedrijfswagen gaat. Echter bij de afkoop van de wagen ging het volledig fout. Ik kreeg een officiële offerte, waarbij geenngeldiheidsdatum stond. Bij het moment van afloop contract 3 weken verder werd zonder enig woord een nieuwe offerte gestuurd voor 2100 euro duurder. Dit lijkt mij geen correcte praktijken gezien hier niets eerder van werd vermeld dat de prijs nog kon wijzigen of enige geldigheidsduur van offerte.

    Sterke punten
    Ongekend

    Zwakke punten
    Onwettig handelen

    Nooit meer

    Vanaf het begin ging het al mis. De 2 weken bedenktijd overgeslagen en een auto uit de showroom gekozen zodat ik \\\\\\\'m binnen 2 weken zou hebben. Uiteindelijk waren ze mijn papieren kwijt, kon ik niet meer terug (door het overslaan van bedenktijd) en heb ik alsnog ruim 4 weken moeten wachten. Schade aan de auto gehad omdat iemand er tegenaan gereden was, moest dit binnen 14 dagen betalen anders BKR registratie. Ik ben een jonge starter en wilde dit graag in 2 termijnen betalen maar daar was geen enkele mogelijkheid voor. Eerste jaarafrekening gehad, gemaild dat ik minder kilometer ben gereden en gevraagd om het aan te passen, gooien ze er nog eens 600 kilometer bovenop. Tweede jaar zelfde verhaal met de jaarafrekening. Ik heb voortijdig mijn contract opgezegd, dan maar een boete betalen maar ik ben klaar met deze afzetters. Commercieel bedrijf met 0 begrip of compassie.

    Sterke punten
    Niks.

    Zwakke punten
    Alles.

    Let op bij schade veroorzaakt door een Arval voertuig !! U wordt niet vergoed, want niet verzekerd.

    Heb een aantal maanden geleden schade gehad aan mijn stilstaande wagen die werd veroorzaakt door een persoon met een auto geleased bij Arval. Het bleek dat het verzekeringscertificaat ook uitgegeven was door Arval (??). Na ontvangst van de aangifte bij mijn eigen verzekeraar, informeerde deze mij dat Arval niet geconventioneerd is en dat terugbetaling van de schade moeilijk zal worden en enkel via rechtsbijstand verzekering. De zaak wordt behandeld door rechtsbijstand en we zijn nu al 5 maanden verder zonder enige intentie van Arval om de door mij opgelopen schade te vergoeden, zelfs geen expert aan te stellen. Het bestek is amper 1000 euro. Die Arval zijn gewoon ordinaire oplichters. Ik begrijp niet dat de Belgische overheid nog toelaat dat wagens worden verzekerd door niet erkende verzekeraars zoals Arval. Een echte schande !

    Sterke punten
    geen

    Zeer matige leasemaatschappij

    Ga nu mijn 2e auto via Arval leasen, maar alleen omdat dit een moetje is van werkgever. Dealers zitten niet op Arval te wachten, dat zegt een hele hoop. Berekening van kostenstructuur zeer onoverzichtelijk, zal gedeelte met werkgever te maken hebben, maar zo flexibel en transparant als een stoeptegel. Wacht ondertussen 7 maanden op nieuwe auto en wederom levering uitgesteld met nogmaals 3 maanden, communicatie met dealer mag je zelf achteraan, zij kunnen er immers ook niets aan doen… ondertussen loopt verlopen contract rustig verder, mag er geen onderhoud worden gepleegd en word je als klant “als lastig” ervaren. Mocht je de keuze wel hebben, vermijdt Arval!

    Sterke punten
    - AM reageert redelijk vlot
    - Driverteam goed bereikbaar

    Zwakke punten
    - Totaal niet flexibel
    - Totaal niet transparant
    - Oplossingen en reacties vaak niet relevant, vragen met vragen beantwoorden, super irritant.
    - Klant staat niet centraal
    - Money-Money-Money

    Gevaarlijk innamebeleid

    Ik ben van mening dat ik mijn auto zonder schade heb ingeleverd bij Arval

    De auto zou worden opgehaald afgelopen vrijdag tussen 10:00 en 12:00 uur

    Om 11:30 uur krijg ik een telefoontje van de chauffeur dat hij later is, want hij moet nog uit Gorinchem komen. Bij ons rijdt geen openbaar vervoer, dus die chauffeur komt niet voor 16:00 uur bij ons als ik hem niet ophaal van het station. Ik heb hem dus van het station gehaald.

    Bij mij thuis vult hij een verweerd formulier in en zet vinkjes zonder iets te controleren. Daarna rijdt hij weg met twee sleutels in een open zak.

    Nu krijg ik vandaag een rapport van de inname met daarop vrijwel onzichtbare krasjes en de mededeling dat dit € 225 gaat kosten. Punt

    Op mijn mail aan het driver team komt tot op heden geen antwoord. Ik ken die schade niet, maar het zit er blijkbaar wel op. Het kan natuurlijk door het raken van planten komen o.i.d., maar waarom wordt de auto niet terplekke gecontroleerd? De schade is ook zo licht dat het met het blote oog vrijwel niet waarneembaar is. Wat is normale gebruiksschade?

    Ik voel mij dus gewoon getild door dit bedrijf, en heb voorlopig niet veel zin meer in Private Lease.

    Sterke punten
    De communicatie met Tim van Brakel. Die reageert normaal snel op vragen.

    Zwakke punten
    De auto wordt opgehaald door een chauffeursdienst die met het OV moet komen. Die kijken nergens naar! Daarna gaat een ander bedrijf, Macadam, met een vergrootglas op zoek naar de mogelijkheden om zichzelf terug te verdienen. Het Driverteam reageert niet binnen een werkdag op klachten.

    Harteloos bedrijf

    Harteloos leasebedrijf. Ervaring die met mij is gedeeld, Ben je eenmanszaak of VOF dan NIET leasen bij Arval. Mocht je overlijden dan verbreek je automatisch je leasecontract en dan gaat ARVAL bij je partner vol voor de boete van enkele duizenden euro's inclusief rente en incasso. Geen enkel begrip voor de ontstane privé situatie. Gewoon er keihard in bij de nabestaanden. Schandalig!

    Sterke punten
    Geen!

    Zwakke punten
    Bedrijf zonder schaamte

    Standaard lease maatschappij dat zeker niks extra's voor je doet

    Lease contract aan gegaan. Verloopt op zich vrij normaal. maar al snel bemerk je hun sterke punt, facturen sturen. Service gerichtheid ontbreekt. Voor hen is communiceren facturen sturen.
    Deze moet je goed controleren ivm veel dealer bedrijven tegen afspraken in facturen sturen. Arval gedraagd zich niet meer dan een doorgeef luik. Ik zou in toekomt alleen mee in zee gaan als ze aanmerkelijk goedkoper bod hebben dan concurrentie. Hun portal is ook matig, niet ingericht op private-lease.

    Lichten ze je op? Nee dat niet.

    Sterke punten
    Sturen van facturen

    Zwakke punten
    service non-existent

    Super goed

    Ik heb nu 4 jaar private lease bij Arval. De mensen zijn behulpzaam.
    De haal en breng service is perfect.
    Moet je auto een buurt ze komen deze ophalen thuis of op je werk brengen hem terug.

    Voor mij 5 sterren.

    Sterke punten
    Klanten service en haal breng service auto uniek!

    Waardeloze leasemaatschappij zet mes op de keel bij haar klanten

    Door vervelende gezondheidsomstandigheden moest ik noodgedwongen stoppen met mijn bedrijf. Binnen 1 dag had ik een mail van Arval dat mijn bedrijf was uitgeschreven bij de KvK en dat het zakelijke lease contact per direct werd ontbonden en dat ik een boete moest betalen van â�¬ 4000 wegens beëindiging contract . Ik heb nog aangeboden om de rest van de lease periode vooruit te betalen maar dat wilde ze niet. En als ik niet snel de auto inleverde dan zouden ze de politie inschakelen. Overzetten naar privé lease ging ook niet. Ze waren duidelijk uit om een zo hoog mogelijke boete te innen wat hun het meeste geld zou opleveren. Mijn bedrijf was een VOF met mijn vrouw samen dus eigenlijk liepen ze geen enkele risico. Ik had altijd netjes betaald. Ik weet zeker dat ze de auto de volgende na inname weer hebben geleased. dus de schade voor Arval was nihil. Geen enkele vorm van medewerking. Gewoon keihard de boete opeisen terwijl je weer dat je klant vanwege gezondheidsproblemen in de hoek zit waar de klappen vallen. Zelfs aangeboden om een jaar vooruit te betalen want dat was nog minder de de belachelijk hoge boete van â�¬ 4000,- Ik ga dit aanvechten bij de rechter! Je moet je klanten niet onnodig op enorme kosten jagen. Dus wees gewaarschuwd: als er problemen komen dan gaat Arval voor de volle buit,

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen enkel begrip voor haar klanten. Gaat voor de volle buit en dus de boete.

    SLECHT

    Slecht bedrijf. Auto gereserveerd, maar tussendoor gewoon verkocht. Slechte communicatie vooraf.

    Sterke punten
    -

    Zwakke punten
    Alles

    Verschrikkelijke leasemaatschappij

    In de drie jaar dat ik klant was bij Arval, heb ik alleen maar gezeur gehad:

    - Contact met mijn accountmanager was niet mogelijk
    - Geen enkele afspraak is nagekomen
    - Achteraf wordt er allemaal schade op mij verhaald die bij het ophalen van de auto niet aan het licht is gekomen.
    - Arval is 2 keer de lease deadline vergeten en ik kreeg geen reacties op mijn mail
    - Arval was het leasetermijn vergeten en toch bleef ik facturen krijgen.
    - Er is expliciet besproken dat ze de auto om 16:00 zouden ophalen, maar ze stonden om 12:30 al aan de deur.
    - Ik kreeg geen reactie op mijn onderhoudsbeurt melding en moest er zelf achteraan gaan. De reactie was: we doen geen onderhoud meer, omdat de auto uit de lease ging. Ik moest dus met een onveilige auto doorrijden.
    - Ik heb gevraagd of ze een aanbieding willen doen voor een zakelijke lease auto: geen reactie gehad.
    - Bij verlenging van het leasecontract (na jaar 2, ik heb de auto 3 jaar gehad) was de procedure compleet anders en kon ik de auto dus niet meer verlengen. Ik heb dit bij andere leasemaatschappijen nagevraagd en zij doen dit compleet anders. Conclusie: ik kreeg geen korting bij verlenging.
    - Op een gegeven moment startte de auto niet meer en sloeg hij constant af. Op al mijn onderhoudsverzoeken en mails kreeg ik geen reactie. Ik heb een aantal dagen zonder auto gezeten.
    - Toen de auto constant afsloeg, kreeg ik het advies om er door mee te rijden naar een garage. Terwijl ik aangaf, dat dit niet mogelijk was.
    - Uiteindelijk is er iemand langsgekomen om naar de auto te kijken en heeft de accu opgeladen. Een aantal dagen later had ik precies hetzelfde probleem. Ik heb dus weer zonder auto gezeten.

    Zoals je kan zien is mijn avontuur bij Arval erg tegen gevallen. Ik denk dat ik als private lease persoon niet interessant genoeg voor ze was en aangezien ze nu allemaal schade op mij verhalen die niet klopt, vond ik het tijd om mijn verhaal te doen.

    Arval

    Via mijn vorige werkgever; Kone een lease auto van Arval gehad. Meerdere malen contact gehad zowel telefonisch als per mail en alles verliep naar behoren. Telefonisch wordt je netjes te woord gestaan. Per mail kreeg ik binnen 5 minuten een antwoord met de gevraagde stuk (verklaring schadevrije jaren) als bijlage toegevoegd.
    Top Leasemaatschappij, ★★★★★ voor Arval en ★★★★★ voor dhr. R. Hubers voor de goede service.

    Boetebeheer rampzalig

    Na jaren een KBC-lease wagen gehad te hebben, om moeten schakelen naar Arval. Deze partner is goedkoper indien er veel kilometers gereden worden.
    Echter het boetebeheer en de communicatie met de klanten verloopt rampzalig. Krijg je een boete onder KBC, wordt netjes de melding en een tijdje later het overschrijvingsformulier bezorgd. Bij Arval echter, krijg je wel de melding en dan niets meer. Je kan hier achter vragen, en ze sturen je van het kastje naar de muur. Gevolg is wel telkens dat je extra kosten dient te betalen, want vroeg of laat (tot een jaar na datum) krijg je de boete extra kosten wel aan.
    Geef mij maar KBC ipv Arval!

    Sterke punten
    Geen!!

    Zwakke punten
    Communciatie met klanten
    Verwerking boetes

Bezoek Arval

Schrijf een review